1. leht 1-st

Tag.Silla tugevdamine(Ralli eesmärgil)

Postitatud: 09 Sept 2013 14:15
Postitas joonaskala
Tervist,

Mõtlesin et ei hakka veel ise näppima tagasilda, ennem küsin lada klubilistelt üle, tavaliselt keegi ikka oskab väga head nõud anda igasugu erinevate asjade kohta!

Probleemiks siis tuli tagasild. Sai oma VAZ 05 ralli jaoks ehitatud masinaga käidud kruusarallil üksaeg, kus rajale olid ehitatud päris järsud hüpekad.
Tänu sellele sai paari ringiga amortidest lahti(originaalid), tundub et asi võis olla selles et olen kuulnud et silla käiku allapoole piiratakse?
Teine asi mis hüppes andis järele, lõi küljest ära tagumise pika diagonaalvarda otse sillaküljest. Känd on kõva ja tugevdatud, aga lõi küljest terve diagonaalvarda kinnituse sillalt + siis vedru alumise kanduri.

Et mõtlesin huvipärast küsida, kuidas sigulli silda vastavalt tugevdada, mis kohad veel võivad järgi anda, kuidas tugevdada jne, hea oleks veel pildimaterjal jne.
Kui ühekorra juba tagasild ette võtta, oleks kõik megahea ära teha, sest jama kah kui iga ralli mingi osa järgi annab sillas.

Kas keegi oskab soovitada midagi natuke odavamat amorti kui bilstein b6? Mis oleks amordi moodi, töötaks õigesti ja oleks kahepoolse töötamisega?(ei pea olema gaas, võib ka õli olla)
Rallid on väiksemad, talvel rohkem jäärada, kuigi suvel kruusa jms tuleb ka päris palju ette!

Tänud,
Joonas

Postitatud: 09 Sept 2013 14:47
Postitas VäikeMägilane
Enne uue postituse tegemist võiks ju foorumi mitme terase andmemahu läbi sirvida, kasutades "otsingu" funktsiooni.

Ja alati saab sarnasesse teemasse uue küsimuse püstitada, selle asemel et uut alustada.

Tagasilla tugevdamisega seoses sain mina kiire otsingu tulemusena ca 40 teemat! kus seda arutatud on. Ka. sinu poolt esitatud küsimused.

Jõudu!

Postitatud: 09 Sept 2013 18:05
Postitas joonaskala
Nojah, eks siis asi ole minus. Üritasin siin otsingut kasutada, aga ei leidnud midagi tarka ega otsest..

Äkki on nii hea inimene keegi et viitab mõnele teemale?

Pole väga luigejate autode teemasid ka jõudnud läbi sirvida, et teaks kust kohe otsida!

Internet pole just parim sõber -.-

Parimatega,
Joonas

Postitatud: 09 Sept 2013 18:38
Postitas olaaf
Pilt

Postitatud: 09 Sept 2013 18:46
Postitas olaaf
Pane tähele tala all olevat metall detaili mis tala õiges kujus hoida proovib.
Ilma selleta keevitad sa tala täiesti kõveraks!!!

Pildil on selle detaili väiksem variant - suurem variant on sentimeetri paksustest H taladest kokku keevitatud ning fikseerib ära reduktoriaugu ning pooltelgede avad - fikseerimine toimub kraede mitte ainult poltidega.
kronsa tugevdused 2mm metallist - tala alusraam 3mm metallist.

Pilt

Sa ei pea loomulikult tala alla neid pikki detaile keevitama, vaid võid piirduda ka amordi ja varraste kronsade keevitamisega.

Postitatud: 09 Sept 2013 20:49
Postitas joonaskala
Ohoo, suured tänud info ja pildimaterjali eest. Poleks uskunud et kohe nii julmalt silda tugevdama peab hakkama.

Aga tekkis uus küsimus selle tagumise diagonaalvarda kohta. Kuidas see liigendiga süsteem toimib? ja miks ta selline tehtud on, mida see juurde annab vms?

Tavaliselt kinnitub üks ots sillale ja teine kännule. Siin siis keskelt sillaküljes ja mõlemad otsad kereküljes?

Postitatud: 09 Sept 2013 21:11
Postitas olaaf
Selle asjanduse nimi on vat link ja annab ta seda, et auto kõrguse muutudes sild külgsuunas ei liigu..
Esialgu pole vast sul mõtet selliseid asju leiutama hakata põlve otsas - piisab kinnituskronsade üle keevitamisest..

Postitatud: 09 Sept 2013 21:15
Postitas sansa
Uzzacu masina teemas ka see läbi arutatud.

http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthre ... 06&page=32