Torsen v kettaslukk

Torsen v kettaslukk

Käigukasti, vedrustuse, pidurite ja veermikuga seonduv
Vasta
n
nems2105
Foorumi kasutaja
Postitusi: 53
Liitunud: 13 Juun 2013 18:15
Asukoht: Saaremaa
Autod: vaz2105;KIA Sorento;Seat Toledo

Torsen v kettaslukk

Postitus Postitas nems2105 »

Sooviks teatjatelt nõu saada.Kumba plokeeruvat difrit eelistada,kas torsenit v ketastega plokeeringut.Sõidan kruusa srinte ja talvel jäärada.Autoks 2105 millel 1500 mootor ja differ 4.3.

Pilt
t
twist
Foorumi kasutaja
Postitusi: 547
Liitunud: 20 Dets 2008 15:44
Asukoht: Raplamaa
Autod: 2101

Postitus Postitas twist »

Kui valida on, siis pigem ketas. Torsen toimib vaid siis kui ratastele on suunatud veojõud. Kui gaas maas, siis on tegu sisuliselt lahtise diferentsiaaliga. Ketas on iga hetk toimiv, olenevalt disainist võimalik piirata läbilibisemist:
1)kiirendamisel (1-way)
2)kiirendamisel ja mõningal määral ka pidurdamisel (1,5-way)
3)kiirendamisel ja pidurdamisel (2-way)

PS: kui ühel rattal pidamine puudub, siis on torsen kasutu s.t. auto paigast ei liigu.
Kasutaja avatar
VäikeMägilane
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1464
Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
Asukoht: Mägi-Eesti
Autod: 2107, Niva, VFTS
Kontakt:

Postitus Postitas VäikeMägilane »

Mulle meeldib torseniga näiteks rohkem jäärajal sõita, kuna ei ole nii äkiline nagu ketaslukk, enamik ketaslukke on kõik kahepoolsed ehk siis töötavad nii edaspidi kui ka pidurdamisel ja see teebki asja kehvaks. Vastupidiselt kruusa/asfaldi kattele kus ketas on asendamatu ja talub koormust.

Kui ressursse on siis on igal tegijal riiulis vastav reduktor vastavaks sündmuseks.

Üldiselt on igasugune töökorras lukk, olgu siis torsen või mis iganes ketas, 20x korda parem kui ilma lukuta reduktor!
Festina lente!
n
nems2105
Foorumi kasutaja
Postitusi: 53
Liitunud: 13 Juun 2013 18:15
Asukoht: Saaremaa
Autod: vaz2105;KIA Sorento;Seat Toledo

Postitus Postitas nems2105 »

Mis selle torseni mõte siis ültse on kui libedal kinni olles veab ikka vaid üks rattas.Ma olen nagu aru saanud et torsenil ka miski eelpige.Üks küsimus veel kuidas torsen ka vastu peab.
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4924
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

Vastu peab hästi, kuni mootoril palju jõudu pole (120+HP rattas ja edasi)
Mõte on selles, et ketaslukk + tavarehv + klaasiks sõidetud jäärada kipub teravates kurvides olema alajuhitav ning gaasi lisades kohe väga üle juhitav.
Kuna torsen laseb sisuliselt ennast lahti siis pööramisel ei takista.

Eelpingega torsen sõidab rullikute pealt maha, samuti saab rattapoldid kinni keerata kui ainult üks ratas üleval ja käik sees. Ilma eelpingeta torseniga tuleb enne keps välja, kui auto rulliku pealt ära sõidab..

Ära ei tohi unustada, et torsen on sisuliselt hooldevaba, ketaslukk aga tarvitades kulub ja vajab ka paremat õli.

Asfaldi peal on piisava lukustusprotsendiga ketaslukk kindlasti parem kui torsen - arvestades jällegi seda, et kui asja sihtotstarbeliselt kõvasti lõhkuda siis vajab ta iga hooaeg hoolet.
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
n
nems2105
Foorumi kasutaja
Postitusi: 53
Liitunud: 13 Juun 2013 18:15
Asukoht: Saaremaa
Autod: vaz2105;KIA Sorento;Seat Toledo

Postitus Postitas nems2105 »

Tundub et peaksin siis torsenit eelistama,kuna jäärajal kihutamiseks plokeeringut just vaja oleks.Kas torsenil on võimalik ka ise eelpinget muuta v on see tehasest paika pandud ja seisam muutumatuna.Tänud kõigile kes viitsisid teemasse sekuda.

_DSC0112[1].jpg-thumb.jpg
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4924
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

Uutel saab eelpinget spetsiaalsete seibidega sättida, aja jooksul eelpinge väheneb! Seibid on spetsiaalsed, karastatud ja lihvitud.
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
r
RLV
Foorumi kasutaja
Postitusi: 106
Liitunud: 28 Nov 2009 00:05
Asukoht: Lääne-Virumaa

Postitus Postitas RLV »

Sõiduvõtteid väga muutma ei pea Torseniga, vähemalt mina jäärajal väga ei tajunud märgatavalt. Küll aga saab ringi kiiremini läbitud. Ja kui natukenegi pidamist on siis jätab ikka kaks vedavat jälge maha, võrreldes tavalisega. Ja kuskil tuisuvaalus/lumesupis pole ka väga kinni istunud. Päris mõtetu ta ei ole, kui Niva mehed ka neid kuskil off"piste"s kasutavad.
Kasutaja avatar
VäikeMägilane
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1464
Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
Asukoht: Mägi-Eesti
Autod: 2107, Niva, VFTS
Kontakt:

Postitus Postitas VäikeMägilane »

ellpinge jaoks seibe saab eraldi tellida ja siis ise neid sinna sobitades vastav eelpinge sättida - parem oleks see kellegi teadjama kätte viia seks puhuks.
seibide komplekt ca 50.-
Festina lente!
n
nems2105
Foorumi kasutaja
Postitusi: 53
Liitunud: 13 Juun 2013 18:15
Asukoht: Saaremaa
Autod: vaz2105;KIA Sorento;Seat Toledo

Postitus Postitas nems2105 »

Tänud kõigile kes mind selles teemas aitasid.
Vasta