Torsen v kettaslukk
Torsen v kettaslukk
Kui valida on, siis pigem ketas. Torsen toimib vaid siis kui ratastele on suunatud veojõud. Kui gaas maas, siis on tegu sisuliselt lahtise diferentsiaaliga. Ketas on iga hetk toimiv, olenevalt disainist võimalik piirata läbilibisemist:
1)kiirendamisel (1-way)
2)kiirendamisel ja mõningal määral ka pidurdamisel (1,5-way)
3)kiirendamisel ja pidurdamisel (2-way)
PS: kui ühel rattal pidamine puudub, siis on torsen kasutu s.t. auto paigast ei liigu.
1)kiirendamisel (1-way)
2)kiirendamisel ja mõningal määral ka pidurdamisel (1,5-way)
3)kiirendamisel ja pidurdamisel (2-way)
PS: kui ühel rattal pidamine puudub, siis on torsen kasutu s.t. auto paigast ei liigu.
- VäikeMägilane
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1464
- Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
- Asukoht: Mägi-Eesti
- Autod: 2107, Niva, VFTS
- Kontakt:
Mulle meeldib torseniga näiteks rohkem jäärajal sõita, kuna ei ole nii äkiline nagu ketaslukk, enamik ketaslukke on kõik kahepoolsed ehk siis töötavad nii edaspidi kui ka pidurdamisel ja see teebki asja kehvaks. Vastupidiselt kruusa/asfaldi kattele kus ketas on asendamatu ja talub koormust.
Kui ressursse on siis on igal tegijal riiulis vastav reduktor vastavaks sündmuseks.
Üldiselt on igasugune töökorras lukk, olgu siis torsen või mis iganes ketas, 20x korda parem kui ilma lukuta reduktor!
Kui ressursse on siis on igal tegijal riiulis vastav reduktor vastavaks sündmuseks.
Üldiselt on igasugune töökorras lukk, olgu siis torsen või mis iganes ketas, 20x korda parem kui ilma lukuta reduktor!
Festina lente!
-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4924
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
Vastu peab hästi, kuni mootoril palju jõudu pole (120+HP rattas ja edasi)
Mõte on selles, et ketaslukk + tavarehv + klaasiks sõidetud jäärada kipub teravates kurvides olema alajuhitav ning gaasi lisades kohe väga üle juhitav.
Kuna torsen laseb sisuliselt ennast lahti siis pööramisel ei takista.
Eelpingega torsen sõidab rullikute pealt maha, samuti saab rattapoldid kinni keerata kui ainult üks ratas üleval ja käik sees. Ilma eelpingeta torseniga tuleb enne keps välja, kui auto rulliku pealt ära sõidab..
Ära ei tohi unustada, et torsen on sisuliselt hooldevaba, ketaslukk aga tarvitades kulub ja vajab ka paremat õli.
Asfaldi peal on piisava lukustusprotsendiga ketaslukk kindlasti parem kui torsen - arvestades jällegi seda, et kui asja sihtotstarbeliselt kõvasti lõhkuda siis vajab ta iga hooaeg hoolet.
Mõte on selles, et ketaslukk + tavarehv + klaasiks sõidetud jäärada kipub teravates kurvides olema alajuhitav ning gaasi lisades kohe väga üle juhitav.
Kuna torsen laseb sisuliselt ennast lahti siis pööramisel ei takista.
Eelpingega torsen sõidab rullikute pealt maha, samuti saab rattapoldid kinni keerata kui ainult üks ratas üleval ja käik sees. Ilma eelpingeta torseniga tuleb enne keps välja, kui auto rulliku pealt ära sõidab..
Ära ei tohi unustada, et torsen on sisuliselt hooldevaba, ketaslukk aga tarvitades kulub ja vajab ka paremat õli.
Asfaldi peal on piisava lukustusprotsendiga ketaslukk kindlasti parem kui torsen - arvestades jällegi seda, et kui asja sihtotstarbeliselt kõvasti lõhkuda siis vajab ta iga hooaeg hoolet.
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."
-
nnems2105
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 53
- Liitunud: 13 Juun 2013 18:15
- Asukoht: Saaremaa
- Autod: vaz2105;KIA Sorento;Seat Toledo
Tundub et peaksin siis torsenit eelistama,kuna jäärajal kihutamiseks plokeeringut just vaja oleks.Kas torsenil on võimalik ka ise eelpinget muuta v on see tehasest paika pandud ja seisam muutumatuna.Tänud kõigile kes viitsisid teemasse sekuda.
_DSC0112[1].jpg-thumb.jpg
_DSC0112[1].jpg-thumb.jpg
Sõiduvõtteid väga muutma ei pea Torseniga, vähemalt mina jäärajal väga ei tajunud märgatavalt. Küll aga saab ringi kiiremini läbitud. Ja kui natukenegi pidamist on siis jätab ikka kaks vedavat jälge maha, võrreldes tavalisega. Ja kuskil tuisuvaalus/lumesupis pole ka väga kinni istunud. Päris mõtetu ta ei ole, kui Niva mehed ka neid kuskil off"piste"s kasutavad.
- VäikeMägilane
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1464
- Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
- Asukoht: Mägi-Eesti
- Autod: 2107, Niva, VFTS
- Kontakt: