Tagasilla reguleerimine (oli:Tagasild undab)
Tagasilla reguleerimine (oli:Tagasild undab)
-
kkrister
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 249
- Liitunud: 09 Aug 2004 12:53
- Asukoht: Tallinn, Lilleküla
- Autod: 2101 '80
Tagasilla reguleerimine (oli:Tagasild undab)
Tere!
Lada tagasild undab. Undamine on pidev. Kiiruse kasvades läheb valjemaks ja kahanedes vaiksemaks. Koormuse olemasolu või mitte undamise intensiivsust ei mõjuta.
Tõstsin tagumised rattad üles, panin mootori käima ja käigu sisse. Undas. Peatasin kaassõitja poolse ratta - undamine lakkas. Peatasin juhipoolse ratta - undas edasi.
Arvasin, et ju siis rattalaager. Leidsin garaažist uue pooltelje ja asendasin selle. Undab edasi.
Milles võiks olla probleem?
Praegu olen tööde järjekorda pannud differentsiaali vahetuse.
Autoamatöör
Mustamäelt.
Lada tagasild undab. Undamine on pidev. Kiiruse kasvades läheb valjemaks ja kahanedes vaiksemaks. Koormuse olemasolu või mitte undamise intensiivsust ei mõjuta.
Tõstsin tagumised rattad üles, panin mootori käima ja käigu sisse. Undas. Peatasin kaassõitja poolse ratta - undamine lakkas. Peatasin juhipoolse ratta - undas edasi.
Arvasin, et ju siis rattalaager. Leidsin garaažist uue pooltelje ja asendasin selle. Undab edasi.
Milles võiks olla probleem?
Praegu olen tööde järjekorda pannud differentsiaali vahetuse.
Autoamatöör
Mustamäelt.
-
kkrister
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 249
- Liitunud: 09 Aug 2004 12:53
- Asukoht: Tallinn, Lilleküla
- Autod: 2101 '80
Tala kõveruse hüpoteesi kinnitaks ehk ka eelmise omaniku kommentaar: "sild on urisenud alates ostmisest. Üks meistrimees vaatas sinna sisse ja kõik on korras"
Praeguseks on läbisõit 145000 km (hooldusraamat) Ehk siis tehase praak?
Nii et tagasilla vahetus päästaks urinast. Õnneks on mul 73. a. 65000 km sõitnud ja vaikne tagasild olemas. Ma vist lähengi vahetuse teed ja ei hakka differentsiaali kättesaamiseks seda tagavarasilda lahti kiskuma.
Lisainfoks, et äravõetud pooltelje laagril on kätevahel väike loks küll. Varuosa võllil oli see pisut väiksem. Seal ju peabki mingi lõtk olema?
Neid pooltelgesid oli garaažis isegi mitu. Esimene ettejuhtuv ei tahtnud aga kuidagi sisse minna. Leidsin nuudid üles, kuid edasi ei läinud. Andsin kuvaldaga mõned löögid - midagi. Suure vaevaga sain ta välja jälle. Nuutidel oli näha, et hakkas tihkelt minema - 5 mm ulatuses oli võlliotsa nuutidel metall "haljaks" lükatud.
Teine varuosavõll läks sisse praktiliselt käega lükates.
Proovisin ka juhipoolset võlli lahti võtta. Seegi tuli lahti väga kergelt. Üks-kaks korda tõmbasin poltide otsas rippuvat ratast enda poole ja oligi käes. Mingit erilist poolassi väljatõmbamise "h**joovinat" vaja ei läinud.
Praeguseks on läbisõit 145000 km (hooldusraamat) Ehk siis tehase praak?
Nii et tagasilla vahetus päästaks urinast. Õnneks on mul 73. a. 65000 km sõitnud ja vaikne tagasild olemas. Ma vist lähengi vahetuse teed ja ei hakka differentsiaali kättesaamiseks seda tagavarasilda lahti kiskuma.
Lisainfoks, et äravõetud pooltelje laagril on kätevahel väike loks küll. Varuosa võllil oli see pisut väiksem. Seal ju peabki mingi lõtk olema?
Neid pooltelgesid oli garaažis isegi mitu. Esimene ettejuhtuv ei tahtnud aga kuidagi sisse minna. Leidsin nuudid üles, kuid edasi ei läinud. Andsin kuvaldaga mõned löögid - midagi. Suure vaevaga sain ta välja jälle. Nuutidel oli näha, et hakkas tihkelt minema - 5 mm ulatuses oli võlliotsa nuutidel metall "haljaks" lükatud.
Teine varuosavõll läks sisse praktiliselt käega lükates.
Proovisin ka juhipoolset võlli lahti võtta. Seegi tuli lahti väga kergelt. Üks-kaks korda tõmbasin poltide otsas rippuvat ratast enda poole ja oligi käes. Mingit erilist poolassi väljatõmbamise "h**joovinat" vaja ei läinud.
-
kkrister
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 249
- Liitunud: 09 Aug 2004 12:53
- Asukoht: Tallinn, Lilleküla
- Autod: 2101 '80
Vaatasin oma tagavara silda ja seda, mis auto all. Tundus kuidagi palju tööd, et terve sild vahetada. Mõtlesin, et prooviks ikka piirduda reduktori vahetusega, seda enam, et poolassid olid undava silla alt juba käes.
Õnneks lagunes ka tagavara sild enam-vähem tükkideks. Arvestatavat vastupanu avaldasid piduritrumlid, kuid lõpuks andsid ka need alla. Ladusin tagavara silla võllid ja reduktori auto alla ja korras! Sild on vaikne.
Lõpetuseks küsimus transmissiooni õlidest. Mõtlesin, et TAD-17i on jama ja lähen ostan import õli. Enne siiski püüdsin mõista, mis on mis. Kerge interneti uurimistöö tulemusena sain aru, et transmissiooniõlid jaotatakse kvaliteedi klassidesse API 1...5 või isegi 6. Teine oluline näitaja on viskoossus. Selgus, et ilusas pudelis importõli vastas API-4 nõuetele ja TAD-17i API-5 nõuetele. Viskoossus väärtused olid samad. Miks siis eelistada välismaist õli? Kuna mul oli TAD olemas, siis läkski TAD.
Õnneks lagunes ka tagavara sild enam-vähem tükkideks. Arvestatavat vastupanu avaldasid piduritrumlid, kuid lõpuks andsid ka need alla. Ladusin tagavara silla võllid ja reduktori auto alla ja korras! Sild on vaikne.
Lõpetuseks küsimus transmissiooni õlidest. Mõtlesin, et TAD-17i on jama ja lähen ostan import õli. Enne siiski püüdsin mõista, mis on mis. Kerge interneti uurimistöö tulemusena sain aru, et transmissiooniõlid jaotatakse kvaliteedi klassidesse API 1...5 või isegi 6. Teine oluline näitaja on viskoossus. Selgus, et ilusas pudelis importõli vastas API-4 nõuetele ja TAD-17i API-5 nõuetele. Viskoossus väärtused olid samad. Miks siis eelistada välismaist õli? Kuna mul oli TAD olemas, siis läkski TAD.
-
lLandDragon
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 120
- Liitunud: 04 Juun 2008 12:41
- Asukoht: Tartu
- Autod: MB C220 Avantgarde '10
- Kontakt:
TAD on mineraalõli ja tema viskoosus numbrid on ka sellised, et talvel on ta maru kaua paks. Sünt on juba eos vedelam ja saavutab töötemperatuuri kiiremini, seega ei kulu silla/käigukasti detailid ja ka kütust säästab esimestel külmadel kilomeetritel. NB! siin kohal ei aita auto mootori! koha peal soojendamine. Silla ja kasti õlid lähevad alles sõites soojaks.
Üks miinus on muidugi sünt õlil see, et kui sul on lekkivad detailid, siis nüüd hakkavad nad veel rohkem lekkima, sest sünt on maru hea ronija - ronib igast pilust läbi - aga seepärast ta just hästi määribki.
Enda valik. Minu kasutan näiteks sünt Addinoli, kõige klassikalistemate viskoosusnumbritega, 75W90 kui ma ei eksi.
Üks miinus on muidugi sünt õlil see, et kui sul on lekkivad detailid, siis nüüd hakkavad nad veel rohkem lekkima, sest sünt on maru hea ronija - ronib igast pilust läbi - aga seepärast ta just hästi määribki.
Enda valik. Minu kasutan näiteks sünt Addinoli, kõige klassikalistemate viskoosusnumbritega, 75W90 kui ma ei eksi.