esimeste vedrude küljestvõtmine

esimeste vedrude küljestvõtmine

Käigukasti, vedrustuse, pidurite ja veermikuga seonduv
Vasta
s
skill125
Foorumi kasutaja
Postitusi: 58
Liitunud: 02 Nov 2003 12:25
Asukoht: Võru
Autod: 1975 VAZ 2103
Kontakt:

esimeste vedrude küljestvõtmine

Postitus Postitas skill125 »

Kuidas asi välja näeb? Olen kuulnud et traadiga seotakse vedru kokku, aga mul oleks vedru vaja alt võtta, puhastada ja siis väheke värvi ka peale lasta ja tagasi alla panna. Ühesõnaga, kuidas esimesi vedrusid ilma spets(tangideta?) vahetada(värvida)? Mõtlesin muidu nii, et amort lahti, ülemine munak lahti ja siis tõstan auto taevasse ja peaks vedru kätte saama??? Ok, aga kuidas selle tagasi saab, kas sama tehnoloogiaga? Soovitused ja igasugune inf on teretulnud. Tänud
Eks Lada üks tank ole, aga igas asjas peitub võlu;)
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

See on üks raske asi. Mina olen sidunud peenikese traadiga mitmekordselt vedru kinni. Ühte jämedat traati on halb panna. Siis võtan alumise sharniiri lahti ja amortika ka. Ennem on 5x5 pruss hoova all. Kui need lahti on siis hakkan autot tõstma ja siis vedru vabaneb sealt. Kui kinni ei seo siis pärast väga raske tagasi panna.
Ega need peenikesed traadid seal värvimist sega.
C
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Käisin mõõtsin üle. Ma kasutan 1mm traati kaheksakordselt. Seon maksimaalselt kaugelt vedrukeerdude vahelt ja siis otstega tiir veel ümber vedru ja alles siis omavahel kokku. Kaks kimpu vastaskülgedelt.
Seo hoolega. Need jäävad päris suure pinge alla. Kui siis vabastad hoia käega kinni või seo vedru traadiga veelsilla külge. Umbes 30cm pikkusega. See vajalik selleks kui vedru vahelt kuidagi ära lendab pingega. Siis ei saa ta sulle näkku lennata või mööda tuba tantsida. Vedru otsa ära hoia kungi enda poole. Ainult küljega.
Ma olen ükskord saanud vedruga vastu rinda. Kasutasin mingeid metallist kooshoidmise klambreid. Üks pääses lahti ja siis kohe teine ka. Vedru lendas vastu rinda ja siis rikoshetiga vastu plekkust, millele lõi veel mõlgi sisse.
C
s
skill125
Foorumi kasutaja
Postitusi: 58
Liitunud: 02 Nov 2003 12:25
Asukoht: Võru
Autod: 1975 VAZ 2103
Kontakt:

Postitus Postitas skill125 »

Jaa, ohtlik ja keeruline asi. Mõtlesin, et see värv ei ole jamamist väärt, aga on ka alumise kiige puksid vaja vahetada(üks alumine kiik tuleb uus panna). Kas selleks peab samamoodi toimima??? Oma loogika kohaselt vist küll, aga äkki vahetatakse neid pukse kuidagi lihtsamalt? Tänud
Eks Lada üks tank ole, aga igas asjas peitub võlu;)
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Kui sul spets tõmmitsat ei ole siis pead ikka kiige maha võtma. Siis saab välja peksta.
C
m
Mel
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1391
Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
Asukoht: Tallinn
Autod: 3x fwd, 5x rwd

Postitus Postitas Mel »

Mina olen kasutanud vedru kokku sidumiseks kapron (?) paela. Ühesõnaga mingist kunstmaterjalist ja punutud nagu köis. Läbimõõduga 5-6 millimeetrit. Minu arvates veitsa lihtsam kui traadiga. Sidumis põhimõte täpselt sama kui motamehel.
e
effekt
Foorumi kasutaja
Postitusi: 225
Liitunud: 26 Aug 2003 12:39
Asukoht: kristiine
Autod: 523i sedaan
Kontakt:

Postitus Postitas effekt »

ma küll ei tea, kuidas kunagi naabrimees pobedal vedrud maha võttis, aga peale (tagasi) panemine käis nii, et võtsime pika prussi toetasime otsa auto alla ja teise otsa hüppasin siis mina ja surusin vedrut kokku...... samal ajal aga naabrimees sidus vedru traadiga kinni nagu mota juba ütles. siis ainult vedru vahele, klotsi panime vist õõtsa alla (ei mäleta täpselt) ja auto lasime vedrule peale. pärast seda traadid küljest ja valmis ta oligi.
ps. ka vedru kammitsaga tehes tuleb ülimalt ette vaadata, kuna kui üks kammits peaks ära libisema siis saad ikka päris kõvasti haiget :D . endal seni õnnelikult läinud.
jahil
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Kapron sellepärast vilets et venib järgi natuke.
Vedrukokkutõmbajat ei saa esisilla juures üldse kasutada. Seal pole selleks lihtsalt ruumi.
C
e
effekt
Foorumi kasutaja
Postitusi: 225
Liitunud: 26 Aug 2003 12:39
Asukoht: kristiine
Autod: 523i sedaan
Kontakt:

Postitus Postitas effekt »

ps. ka vedru kammitsaga tehes tuleb ülimalt ette vaadata, kuna kui üks kammits peaks ära libisema siis :D:D


kui sa mota seda osa mõtled, siis anna andeks, aga ei mõelnudgi konkreetselt lada peale......... vaid üleüldiselt.;)
jahil
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Ma panin lihtsalt Skilli jaoks et ta seda otsima ei hakkaks.
C
s
skill125
Foorumi kasutaja
Postitusi: 58
Liitunud: 02 Nov 2003 12:25
Asukoht: Võru
Autod: 1975 VAZ 2103
Kontakt:

Postitus Postitas skill125 »

Varusin lisaks veel endale traati ja uue kiige ning nüüd ootan, et saaks aega garaazi minna. Tänud õpetuste eest. Kui saan vahetatud eks annan teada. :cool:
Eks Lada üks tank ole, aga igas asjas peitub võlu;)
a
asjamees
Foorumi kasutaja
Postitusi: 180
Liitunud: 11 Jaan 2003 21:39
Asukoht: Tallinn
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas asjamees »

kõige kergem vedru ära võtta on nii. tõstad auto ülesse paned paku alumise (hõõtshoova) alla ning lased auto sinna peale siis keerad ülevalt zarniiri lahti ja hakkad uuesti autot ülesse tõstma ja vedru tuleb rahulikult ära. (Autol peaks mootor peal olema)
p
põletaja
Foorumi kasutaja
Postitusi: 363
Liitunud: 20 Jaan 2003 12:52
Asukoht: järvamaa
Autod: 2105 vs 21213

Postitus Postitas põletaja »

ja muidugi tuleb anmort kah ära võtta
ostsid siis sõida
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Esialgne postitaja asjamees
kõige kergem vedru ära võtta on nii. tõstad auto ülesse paned paku alumise (hõõtshoova) alla ning lased auto sinna peale siis keerad ülevalt zarniiri lahti ja hakkad uuesti autot ülesse tõstma ja vedru tuleb rahulikult ära. (Autol peaks mootor peal olema)
Vedru vaja tagasi ka ju panna. Ega sealt õõtshoovast toetades see vedru palju kokku ei lähe. Ainult mõned sentimeetrid. Ja ega ta sealt nii rahulikult ikka ei tule ära(muidugi kui tegu originaalvedruga, mitte lühendatud variant).
Ettevaatust tõstukil. Auto nurk kerkib käpalt maha ja vaata et ise alt minema saad.
C
s
serbin
Foorumi kasutaja
Postitusi: 194
Liitunud: 23 Sept 2002 09:25
Asukoht: haapsalu
Autod: krossi 01

Postitus Postitas serbin »

mina tegin kah nii nagu asjamees rääkis....algul pole vaja vedrut kokku siduda..ja väga rahulikult tuleb lahti...kui õõts ära toestada ja siis autot vaikselt tõstes välja saab vedru ilusti aga tagasi on halb panna aga mina tegin nii et panin vedru autole põhja alla ja lasin auto raskuse vedrule peale ja siis sidusin kokku...siis on hea palju ruumi...mudu kui vedru on küljes ja siis seda seal kokku siduda on natuke halb
m
Mel
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1391
Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
Asukoht: Tallinn
Autod: 3x fwd, 5x rwd

Postitus Postitas Mel »

Mina surusin vedru kokku järgmiselt. Panin õlitungi õõtsa alla. Siis juhtus olema üks paraja pikkusega toru, mis ulatas poritiiva veerennist garaa¾i lakke, siis tõstsin õlitungiga õõtsa ülesse (toru ei lasknud autol tõusta) ja sidusin vedru kokku.
a
asjamees
Foorumi kasutaja
Postitusi: 180
Liitunud: 11 Jaan 2003 21:39
Asukoht: Tallinn
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas asjamees »

Esialgne postitaja motamees
Esialgne postitaja asjamees
kõige kergem vedru ära võtta on nii. tõstad auto ülesse paned paku alumise (hõõtshoova) alla ning lased auto sinna peale siis keerad ülevalt zarniiri lahti ja hakkad uuesti autot ülesse tõstma ja vedru tuleb rahulikult ära. (Autol peaks mootor peal olema)
Vedru vaja tagasi ka ju panna. Ega sealt õõtshoovast toetades see vedru palju kokku ei lähe. Ainult mõned sentimeetrid. Ja ega ta sealt nii rahulikult ikka ei tule ära(muidugi kui tegu originaalvedruga, mitte lühendatud variant).
Ettevaatust tõstukil. Auto nurk kerkib käpalt maha ja vaata et ise alt minema saad.
minu autol all on ees tavaliserd niva vedrud midagi pole lühemaks lõigatud, tõesti lõpp läheb natuke raskeks aga siis tuleb kang vahele panna ja natuke vedru kergitada ja ilusti tuleb ära ilma suurema vaevata. Tagasi saamiseks kasutame meie kasutame vedru kokku tõmbamiseks spets klambreid (vedru ilusti kokku ja vahele tagasi ). Loomulikult on olemas ka veel 100 erinevaid varjante aga kui õiged tööriistad olemas ei ole sellise varjandiga probleeme.;) AGA MEHED TÖÖOHUTUS ENNEKÕIGE , KUI SEE VEDRU PEAKS LAHTI HÜPPAMA ON HEAL JUHUL NÄPUD TAGURPIDI, olen näinud kuidas vedru on lahti hüpanud aga õnneks keegi viga ei saanud, Ise kui vedru kätte võtan jooksevad külmavärinad üle keha;)
Vasta