Teelpüsivus

Teelpüsivus

Käigukasti, vedrustuse, pidurite ja veermikuga seonduv
Vasta
Kasutaja avatar
overspeed
Foorumi kasutaja
Postitusi: 914
Liitunud: 31 Okt 2002 18:46
Asukoht: Eesti VABAriik, mitte KRDI euroliit
Autod: Omapärane Vene Tehnika
Kontakt:

Teelpüsivus

Postitus Postitas overspeed »

kas keegi teab vastust sellisele asjale, et mix on sigulil tagumiste rataste vahe väiksem kui esimeste vahe???
Kas see on seotud mingi teelpüsivusega; mis juhtux siis, kui tagumised rattad viia sama laiax kui esimesed?
Arrogance diminishes wisdom.
Kasutaja avatar
Ronn
Ladaklubi Juhatus
Postitusi: 570
Liitunud: 22 Jaan 2003 22:41
Asukoht: Tallinn
Autod: 21043 - 2.0L
Kontakt:

Postitus Postitas Ronn »

Minu arust on enamus autodel tagumine telgede vahe väiksem kui ees mitte ainult zigullil.
N: Alfa Romeo 147 Rataste vahe ees/taga 1518/1502
Põhjuseks ikka parem juhitavus ja teelpüsivus.
Kasutaja avatar
overspeed
Foorumi kasutaja
Postitusi: 914
Liitunud: 31 Okt 2002 18:46
Asukoht: Eesti VABAriik, mitte KRDI euroliit
Autod: Omapärane Vene Tehnika
Kontakt:

Postitus Postitas overspeed »

Ok, paistab, et vastust sellele, mismoodi möjutab see telgede vahe erinevus auto juhitavust, ei oska enamus vastata. Küsisin siin saarel ka möndade tarkade meeste käest: ei osand nemadki vastust anda. uurisime motamehega üht kataloogi, kus on paljude erinevate automarkide/mudelite tehnilised andmed (sealhulgas ka ratastevaheline laiuste erinevus) ja sealt oli näha, et neid erinevaid variante on ühtlaselt palju: nii esi- taga- kui ka neliveolistel masinatel esines köik 3 varianti:eest kitsam; tagant kitsam ja vördsed laiused. Nii, et kui siksil tagarataste vahe laiemax viia, ei tee see arvatavasti juhitavusele miskit hullu (ma loodan:puzzled),vaid ainult suurendab tagalaagrite koormust.
Arrogance diminishes wisdom.
Kasutaja avatar
berg
Foorumi kasutaja
Postitusi: 751
Liitunud: 31 Mär 2002 13:31
Asukoht: pealinnas
Autod: 210V8 - A6 - Chevy Van - Plymouth Valiant - Isuzu Trooper
Kontakt:

Postitus Postitas berg »

tagalaagrite koormus ei suurene, kui veljed laienevad võrdselt mõlemale poole. kui sa pidasid ratastevahe lainedamisel silmas laiade velgede paigaldamist :)
CSG AUTOHOOLDUS www.csg.ee Autohooldus, keretööd ja modifitseerimine. 58 100 793
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Teoreetiliselt laagrite koormus suureneb küll. Jõuõlg ju peale laagrit suureneb .Järelikult ka jõud. Praktikas ei ole ilmselt see suurenemine nii palju et see tunda annaks laagri vastupidavusele.
Kui Nivale Volga veljed alla panna siis läheb ratta tsenter tunduvalt kaugemale laagri tsentrist. See pidi ka praktikas esirataste laagritele halvasti mõjuma. Läbisõit väheneb tunduvalt.
C
s
sigle
Suletud kasutaja
Postitusi: 159
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas sigle »

Berg ja Motamees räägivad mõlemad õiget juttu, ainult teine teisest asjast sain nii aru, et Berg mõtleb sama offsetiga laiemaid velgi ja motamees väiksema offsetiga velgedest.
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Minupoolt oli mõeldud vahetükkidega varjant. Veljed samad.
Kui nüüd uuesti Bergi tekst läbi lugeda siis Bergil õigus jahhhhh.
C
s
sigle
Suletud kasutaja
Postitusi: 159
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas sigle »

Esialgne postitaja motamees
Minupoolt oli mõeldud vahetükkidega varjant. Veljed samad.
Vahet pole, vaheseibid ajavadki offseti väiksemaks.;)
Vasta