2. leht 3-st

Postitatud: 18 Mai 2011 21:59
Postitas GTA
Töö juures VIS-il (ls. 115 000) kast undas, ragises väga koledalt, neljandat käiku ei saanud ka jõuga sees hoida. Viisin Bollverki töökotta remonti. Võeti 75.-, vahetati lülituskahvel, kaks otsalaagrit, kõik tihendid. Esmaspäeva õhtul viisin, neljapäeva hommikul sain kätte. Väljastati arve kah. Sünteetiline õli kah nüüdsest sees.

Meil siin kõik tublid mehed ja remondivad ise, aga võtke lihtsalt teadmiseks, mis hinnad ka on.

Postitatud: 21 Mai 2011 08:30
Postitas Peep063
Ega keegi ei oska öelda kes Tallinna kandis ziguli käigukaste parandaks?

Postitatud: 21 Mai 2011 23:18
Postitas r6mpsik
Aga ,mis võib olla 5-nda käigu vilinast?

Postitatud: 13 Jaan 2012 13:44
Postitas MuKi14
 
motamees kirjutas:Nüüd tuleb lahti keerata hammasrataste ploki otsapolt ja käikude fiksaatorite hoidja/plaat.
kuidas ma toda võiks lahti keerata kui kruvid ikka korralikult kinni on? kuumutades? löökkruvikeerajat pole võtta kusagilt.

Postitatud: 13 Jaan 2012 16:36
Postitas MuKi14
Ja üks küsimus veel, kas kõikidel käigukastidel on see alumine võll(vist vahevõll??) ühesugune, ehk siis kõigil sama palju hambaid?

Postitatud: 14 Jaan 2012 09:56
Postitas allah
 
MuKi14 kirjutas:... kas kõikidel käigukastidel on see alumine võll(vist vahevõll??) ühesugune, ehk siis kõigil sama palju hambaid?
Kui käikude ülekande suhted on erinevad siis on hammasrataste hammaste arvud ka erinevad. Seega see alumine võll peaks ka erinev olema erinevatel mudelitel.

Postitatud: 14 Jaan 2012 21:06
Postitas motamees
 
MuKi14 kirjutas: kuidas ma toda võiks lahti keerata kui kruvid ikka korralikult kinni on? kuumutades? löökkruvikeerajat pole võtta kusagilt.
Kuumutamist kasutatakse enamuses roostetanud poltide juures.

Seal peaks aitama põrutus. Löögi täpseks andmiseks kasuta torni.

Postitatud: 14 Jaan 2012 21:46
Postitas logman
 
motamees kirjutas: Kuumutamist kasutatakse enamuses roostetanud poltide juures.
Pean vajalikuks märkida, et mitte ainult roostetanud poltide-mutrite avamiseks, vaid ka liimitud keermete vabastamiseks ;).
Loctite keermeliimid kaotavad kindlasti mõjuvõimu umbes +300*C juures. Mõni varem, mõni hiljem.
Lahtikeeramise juures pole vaja molutada, mõni kleepub uuesti kinni kah ;).

Postitatud: 02 Veebr 2012 22:48
Postitas MuKi14
Sain need kuumutades ja põrutades lahti ilusti, ei tea kumb siis rohkem aitas... Kõik see ainult selleks, et teada saada, et seda plaati polegi vaja lahti keerata. :) Ei plaaninud just laagreid vahetada, vaid 4. käigu sünkronisaatorit ja kahvlit. Loll pea on ihunuhtlus :P

Postitatud: 19 Veebr 2012 19:22
Postitas madis1080
 
r6mpsik kirjutas:Aga ,mis võib olla 5-nda käigu vilinast?
Ehk keegi nüüd oskab vastata? Endal sama jama, välja ei visanud 1km sõidu peale aga undab küll päris mehiselt.

Täna panin uue õli ka sisse(tap15 vms). See oli omaette seiklus..
Aga undas ikka edasi. Lugesin kuskilt, et mõistlik oleks masin kaldu ajada ja veel sisse pressida õli just 5ese kasti puhul

Postitatud: 19 Veebr 2012 21:52
Postitas MuKi14
Kui kast alt ära on pole probleemi sinna 2l sisse panna. Kui peale mingi maa läbimist hakkab undama, siis ütleks õli on vähevõitu. On see kast muidu remonditud või ise hakkas nüüd järsku hääli tegema?

Postitatud: 19 Veebr 2012 22:28
Postitas madis1080
Ostsin selle, aga polnud aega sõita saanud, ei tea mis olukord seal valitses. Õli oli ka vähe sees ennem kui vahetama hakkasin.
Ennem nagu huilgasid teised käigud ka natuke(kui õli vähe oli), uue õliga see probleem kadus, nüüd ainult 5käik. Aga õli sai selle külje punni ääreni.

Peaks ehk tungiga külje ülesse ajama ja veidi veel peale pressima õli?

Postitatud: 28 Mai 2012 00:41
Postitas madis1080
Nii panin õli juurde, noh oma pool liitrit võibolla natuke peale. Viies käik ikka undab, kuid kui natuke sõita siis jääb vait...
Peaks veel õli lisama või on mõtet mõnda teist viga otsida?

Postitatud: 15 Nov 2012 22:46
Postitas loonik
Ei aita see õli lisamine. Viienda käigu hammasrattad või mõni laager teeb seda häält.

Postitatud: 16 Nov 2012 01:33
Postitas tuhajuhe
Ei aita jah.Kulunud laagrid või hammasrattapaari häält ei vähenda õli lisamine.

Postitatud: 16 Nov 2012 14:48
Postitas madis1080
Nüüd juba kast ammu maas, nimelt ei hoidnud enam esimest ega kolmandat käiku sees, tundus et sünkron on pealt sile, ning käigu hammasrattas oli otstest teravaks kulunud.
Kolmandat tegelt hoidis veel nibin nabin ise, aga esimest ei hoidnud siis ka kui ise peale surusid.

Postitatud: 17 Nov 2012 22:01
Postitas loonik
Osad hammasrattad peavadki olema "otstest teravad". See hõlbustab nende liitmist ja lahutamist (käiguvahetust).
Kui käike sees ei hoia, siis tuleb üle vaadata kahvlite, fiksaatorite ja tööpindade olukord.

Sünkronisaator peab olema pealt tugevalt sooneline, et vahetusmuhvi koonusesse haakuda. Kui on sile siis läheb vahetamisele.

Oma SRÜ-s valmistatud 5-ses kastis sai vahetatud ka enamus laagritest. Paaril neist oli veerepinnal väikesed urbsus-avad sees. Need kipuvadki häält tegema. Kui CCCP-s toodetud laagrid olid üsna hea kvaliteetiga, siis SRÜ omad sellist renomeed ei oma.

Postitatud: 07 Apr 2013 20:27
Postitas kalle666
kas kõigil 5 kastidel on3 ja 5 käigu vahel tühi auk

Postitatud: 07 Apr 2013 20:40
Postitas Walter
Ei seal peaks ikka 4. käik olema. Äkki seletad oma küsimust paremini.

Postitatud: 07 Apr 2013 22:26
Postitas MuKi14
kui käigukang lükata oletatava 3. ja 5. vahele siis seal on veel üks vabakäik? :P