Viienda käigu remont

Viienda käigu remont

Käigukasti, vedrustuse, pidurite ja veermikuga seonduv
Kasutaja avatar
teitur
Aasta Projekt
Postitusi: 243
Liitunud: 09 Mär 2008 00:10
Asukoht: Kärdla
Autod: 2105,2107

#41

Postitus Postitas teitur » 15 Aug 2015 20:41

Kui suur on maksimaalne lubatud lõtk lülituskahvlite ja muhvide vahel?

Kasutaja avatar
URX67
Foorumi kasutaja
Postitusi: 46
Liitunud: 19 Juun 2017 20:47
Asukoht: Viljandi
Autod: vaz 21063

Re: Viienda käigu remont

#42

Postitus Postitas URX67 » 13 Apr 2018 21:08

No nii olen ka 5 kastiga hädas ! Viskab 3 käiku välja. Aga üks 60 tuhat sõitnud kast vedeleb garaaziz Kas sealt sobib 5 kastile ka midagi? Otsin kasti remontijat! Andke palun märku!

Kasutaja avatar
Hulkur
Foorumi kasutaja
Postitusi: 574
Liitunud: 14 Juun 2006 11:43
Asukoht: V-Maarja Vald
Autod: Uaz,Gaz ja Lada + Lugematul hulgal läänekaid.
Kontakt:

Re: Viienda käigu remont

#43

Postitus Postitas Hulkur » 13 Apr 2018 21:46

3 käik on kõikidel kastidel sama..... nii, et sobib kolmanda käigu hammakas... ja 3-4 lülitusmuff ideaalselt sinna viiesesse kasti :)

Kasutaja avatar
URX67
Foorumi kasutaja
Postitusi: 46
Liitunud: 19 Juun 2017 20:47
Asukoht: Viljandi
Autod: vaz 21063

Re: Viienda käigu remont

#44

Postitus Postitas URX67 » 14 Apr 2018 20:45

Suured tänud info eest! Aga kes selle remondi ette võtaks? Andke palun märku!

hevi
Foorumi kasutaja
Postitusi: 81
Liitunud: 03 Mai 2010 21:07
Asukoht: Pärnu
Autod: vaz 21063`85, zaz 968A`77, azlk 408`67 + igapäeva autod.

Re: Viienda käigu remont

#45

Postitus Postitas hevi » 15 Apr 2018 12:43

URX67 kirjutas:Suured tänud info eest! Aga kes selle remondi ette võtaks? Andke palun märku!

Miks mitte ise?
Youtubes täiesti olemas DIY venekeelsed videod tagaveolise VAZ 5-käigulise kasti osandamisest, kokkupanekust ja defekteerimisest (nt. 1, 2)

Kui ise mitte teha ja arvestades tänapäevast mehaaniku töötunni hinda, siis oleks odavam vast töökorras kast otsida. Vähemalt minuni on mitmetest kanalitest jõudnud info, et kastitegijate jutu/suhtumise järgi on odavam töökorras kast otsida kui lasta vana korda teha, et viimane võib kallimaks minna.

Kasti varuosade kohta aga sain Ladaga krossi sõitva inimese käest infot, et kasutatud kasti osi ei ole mõtet ümber tõsta. Ainult uusi kasti osasi sisse panna, esiteks kuna need on väga odavad ja kergesti saadaval/tellitavad (vaz originaal osad) ning lada kast on üle-üldiselt nõrk asi (ennekõike sünkronisaatorid, vt. esimene video) rallimaailmas.

Ise tehes võib muidugi kompunnida, aga kui raha eest teha lasta siis ise kasutaks kindlasti ainult uusi varuosi.

Kasutaja avatar
Hulkur
Foorumi kasutaja
Postitusi: 574
Liitunud: 14 Juun 2006 11:43
Asukoht: V-Maarja Vald
Autod: Uaz,Gaz ja Lada + Lugematul hulgal läänekaid.
Kontakt:

Re: Viienda käigu remont

#46

Postitus Postitas Hulkur » 15 Apr 2018 15:01

hevi kirjutas:
URX67 kirjutas:Suured tänud info eest! Aga kes selle remondi ette võtaks? Andke palun märku!

Miks mitte ise?
Youtubes täiesti olemas DIY venekeelsed videod tagaveolise VAZ 5-käigulise kasti osandamisest, kokkupanekust ja defekteerimisest (nt. 1, 2)

Kui ise mitte teha ja arvestades tänapäevast mehaaniku töötunni hinda, siis oleks odavam vast töökorras kast otsida. Vähemalt minuni on mitmetest kanalitest jõudnud info, et kastitegijate jutu/suhtumise järgi on odavam töökorras kast otsida kui lasta vana korda teha, et viimane võib kallimaks minna.

Kasti varuosade kohta aga sain Ladaga krossi sõitva inimese käest infot, et kasutatud kasti osi ei ole mõtet ümber tõsta. Ainult uusi kasti osasi sisse panna, esiteks kuna need on väga odavad ja kergesti saadaval/tellitavad (vaz originaal osad) ning lada kast on üle-üldiselt nõrk asi (ennekõike sünkronisaatorid, vt. esimene video) rallimaailmas.

Ise tehes võib muidugi kompunnida, aga kui raha eest teha lasta siis ise kasutaks kindlasti ainult uusi varuosi.


Mina aga väidaks risti vastupidist....

On kogemusi uute osadega. Sünkro, hammakas, lülitusmuff..

Olen ehitanud mõne k-kasti kiiremaks sõiduks. Algul kasutasin vanu detaile.. Hiljem ostsin kõik toorikosad uued, millest siis sai kast kokku teha.... viimastega olengi hävinud. Materjal ei karastu enam nii nagu detail vanast kastist. Uued lülitusmuffid on nii tolerantsidest väljas.. Sünkrovõru koonuspind viskab ja lülitushambad kuluvad kiirelt. Samamoodi ka hammasrattad.. Uue hammaka lülitushammas ka pehme....

VäikeMägilane
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1171
Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
Asukoht: Mägi-Eesti
Autod: 2105, 2107 ja VFTS
Kontakt:

Re: Viienda käigu remont

#47

Postitus Postitas VäikeMägilane » 15 Apr 2018 16:36

Venemaa autonduse puhul kehtib alati reegel, et uus varuosa ei pruugi olla tolerantsis või samas kvaliteedis üheaegselt ja igas poes pakutavaga.
Lada varuosasid ka. k.kasti omi, tehakse mitmeis erinevas ettevõttes nö. B-osana üle riigi. Üldiselt originaal-osadega (loe: toodetud AvtoVazis) ei ole väga suuri prohmakaid olnud.

Hinnavahe võib küündida kuni 50%. Nt. 5k.hammasratta komplekt (koos sünkroga):
A-osa AvtoVAZ - 1550rubla
B-osa (teadmata tehas venemaal) - 980rubla
(hinnad Togliatti poest)

Teine asi on Lääne-analoogide toodang (ei puuduta k.kaste jms) - on vaata et parema kvaliteediga ja isegi soodsamad kohati(Hepu,Ljömferder, Bosch, Gates, TRW, jt.), kui AvtoVazi enda jupid. Siia kuuluvad peamiselt silla/veermiku osad, veepumbad jms.
Festina lente!

hevi
Foorumi kasutaja
Postitusi: 81
Liitunud: 03 Mai 2010 21:07
Asukoht: Pärnu
Autod: vaz 21063`85, zaz 968A`77, azlk 408`67 + igapäeva autod.

Re: Viienda käigu remont

#48

Postitus Postitas hevi » 15 Apr 2018 21:49

Hulkur kirjutas:
hevi kirjutas:...Kasti varuosade kohta aga sain Ladaga krossi sõitva inimese käest infot, et kasutatud kasti osi ei ole mõtet ümber tõsta. Ainult uusi kasti osasi sisse panna, esiteks kuna need on väga odavad ja kergesti saadaval/tellitavad (vaz originaal osad) ning lada kast on üle-üldiselt nõrk asi (ennekõike sünkronisaatorid, vt. esimene video) rallimaailmas.

Ise tehes võib muidugi kompunnida, aga kui raha eest teha lasta siis ise kasutaks kindlasti ainult uusi varuosi.

Mina aga väidaks risti vastupidist....

On kogemusi uute osadega. Sünkro, hammakas, lülitusmuff..

Olen ehitanud mõne k-kasti kiiremaks sõiduks. Algul kasutasin vanu detaile.. Hiljem ostsin kõik toorikosad uued, millest siis sai kast kokku teha.... viimastega olengi hävinud. Materjal ei karastu enam nii nagu detail vanast kastist. Uued lülitusmuffid on nii tolerantsidest väljas.. Sünkrovõru koonuspind viskab ja lülitushambad kuluvad kiirelt. Samamoodi ka hammasrattad.. Uue hammaka lülitushammas ka pehme....

Sama isik varuosade saadavuse kohapealt märkis, et tal plaanis just ksf. VäikeMägilane kuulutuse kaudu järgmiseks osta/tellida:
Sportlik R1 5-lise käigukasti sisu, kiired 06 ülekanded + V käik 0.77, passib 5k. kasti.

Ksf. VäikeMägilane postituse põhjal eeldaks, et ju tegu siis nende paremate avtoVAZ osadega.
Eks elame ja näeme, et kuidas siis kestavad või ei kesta.

VäikeMägilane
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1171
Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
Asukoht: Mägi-Eesti
Autod: 2105, 2107 ja VFTS
Kontakt:

Re: Viienda käigu remont

#49

Postitus Postitas VäikeMägilane » 15 Apr 2018 22:23

Nimetatud asjad on AvtoVaz juppidega tõesti.
Üle kümne kasti toodud + teist samapalju "sisusi" ja tagasiside pole põhjust andnud nende tarnimisest loobuma.

On esinenud hammasrataste kokkusobimatust, olen saanud need väljavahetada kui probleemist kiiresti aru saadakse.

Samas tuleb nõustuda Hulkuriga, et kindlasti on materjal ja kvaliteet kehvem, kui 70-ndatel, mil materjali oli külluses ja tehti "töö rõõmust" ehk kvaliteetsemaid asju:)
Festina lente!

Kasutaja avatar
URX67
Foorumi kasutaja
Postitusi: 46
Liitunud: 19 Juun 2017 20:47
Asukoht: Viljandi
Autod: vaz 21063

Re: Viienda käigu remont

#50

Postitus Postitas URX67 » 15 Apr 2018 22:44

Jah yotube on tarkust täis! Tänud selle info eest! Aga kahjuks otsin ikkagi remondimeest!Keegi pidi Elva kandis neid remontima aga kahjuks pole kontakte!

Kasutaja avatar
Hulkur
Foorumi kasutaja
Postitusi: 574
Liitunud: 14 Juun 2006 11:43
Asukoht: V-Maarja Vald
Autod: Uaz,Gaz ja Lada + Lugematul hulgal läänekaid.
Kontakt:

Re: Viienda käigu remont

#51

Postitus Postitas Hulkur » 16 Apr 2018 13:09

Ise kodus tehes oleks vaja ikka mõnda head tööriista... Esiteks 30mm pikka padrunit(otsamutter) Pneuma mutreikeerajat.(et otsamutter lahti keerata) ja korralike splinditange.

Ülejäänud jääb juba oskuste taha.

Kasutaja avatar
URX67
Foorumi kasutaja
Postitusi: 46
Liitunud: 19 Juun 2017 20:47
Asukoht: Viljandi
Autod: vaz 21063

Re: Viienda käigu remont

#52

Postitus Postitas URX67 » 06 Mai 2018 09:51

Sain oma murele lahenduse! Viljandis on olemas üks vana kes tegeleb käigukasti remondiga! Ooteaeg on umbes kaks nädalat! Kellel sama mure viiese kastiga saan infi jagada! Suured tänud kõigile kes arutelus osalesid!

hevi
Foorumi kasutaja
Postitusi: 81
Liitunud: 03 Mai 2010 21:07
Asukoht: Pärnu
Autod: vaz 21063`85, zaz 968A`77, azlk 408`67 + igapäeva autod.

Re: Viienda käigu remont

#53

Postitus Postitas hevi » 19 Aug 2018 14:11

Sai ka pikalt plaanitud 5-se käigukasti remont lõpuks ette võetud ning jagaksin saadud kogemusi ja tähelepanekuid.

Algmaterjaliks oli 1996. aasta 5-ne kast 21044-lt, millel sellised vead, et 2. käik läheb raginaga sisse ning 3ndat loopivat välja.

Algselt oli plaan kast defekteerida ning osta uued vajalikud detailid. Samas tänu ksf. Hulkur jutule, et tänapäeva varuosad võivad olla kehvad, sai veidi teist teed mindud. Hankisin hoopis 2. ja 3. käigu remondiks kasutamata veneaegse kasti.
FB-s on silma jäänud, et kasutamata 4-seid kaste müüakse 80-100 eur tk. Samas kui aega ja viitsimist otsida siis võib saada ka palju odavamalt, nt. osta.ee-st on kasutamata kast müüdud 30 euroga (Näide).

Panin üles ka pildigalerii, milles on kõigepelt toodud 4- ja 5-ese kasti välimust ja sisu võrdlevad pildid (Link) kuna ise sellist otsest võrdlust otsides ei leidnud. 4-se kasti uurimisel selgus, et hangitud kast oli ilma tagurdustule andurita ning kasti sees oli osa polte Fiati kirjadega (Pilt). Seega peaks ikka õige ja kvaliteetne veneaegne varuosa olema.

Kastid sai lahti võetud, 5-ene defekteeritud ja ka kokkupandud varasemas minu postituses toodud videote põhjal.

5-se kasti vigadeks selgus, et ühel sünkronisaatoril olid hambad täiesti maas ning üks käigukahvel oli väga kulunud (Pilt). Lisaks olid sünkrode stopperrõngad sakilisteks kulunud.
Kõik kastides omavahel 1:1 ühilduvad detailid (va. hammasrattad) said pandud viiesesse kasti kindluse mõttes 4-se uued detailid. Sealhulgas ka laagrid, mille puhul 96`aasta laagritel polnud peal mingeid markeeringuid võrreldes veneaegsetega (Pilt).

Lahtivõtmise ja kokkupaneku poole pealt, kõik keermed kastis olid õigepidised (vastupäeva lahti) ning kõige eksootilisem vajalik asi oli 30 lehtvõti otsamutri jaoks. Otsamutri kohapealt igaks juhuks infoks seda, et 4-ses kastis on see tuugalt kinni kuid 5-se korral hoiab laagrit koos ning seetõttu vajab mõistliku kinnikeeramist ja kindlasti seibiga fikseerimist, mitte jõuga kinnikeeramist nagu 4-ses kastis.

Kõik keermesliited, mis jäid kasti korpusest sissepoole sai tihendatud ksf. motamehe eeskujul sinise keermeliimiga. Stopperrõnga tangide vajaduse info kohapealt suur tänu ksf. Hulkurile, tegi elu palju lihtsamaks.
Käikude fikseerimise pulgad ja kuulid paigaldasin kokkupannes oma kohale määrdega. Juhiks tähelepanu, et keskmise käigulülitusvõlli sees on omakorda väikene fiksaatorpulgake, mis võib algselt märkamata jääda kuna on väga väike.
Lisaks pulgakestele ja kuulikestele on kastist kergelt väljapudenevad detailid veel ka abivõlli tagumise otsa laagrikuulid, mida peab olema 12 tk ühel pool. Antud pudenevaid detaile on hea püüda riide peale, hiljem koostada määrdega.
Käigukasti fikseerimiseks võllide poltide kinni ja lahtikeeramisel kasutasin kaltsu, mis ennast hammasrataste vahele kiilus.

Mootoripadja ja käigukasti tala erinevustest ka fotod: (4-ne, 5-ne). 5-se tala otsinguil ei tasu minna Volga poodi, sealne müüja raudkindel et 4 ja 5 talad on samad kuna tema terve elu viieseid kaste müünud ning sellist lolli juttu nagu erinev tala väitvat mina tema elus esimest korda. Samas Pae 49 poes ja Tartus Mekres 5-ese tala täiesti olemas ja tellitav.

Veel nipiks, et kui siduriketta tsentreerimise abivahend puudu aga mõni kast juppideks laiali, siis sobib siduriketta tsentreerimiseks edukalt ka peavõlli mootoripoolne osa (Pilt).

Kui keegi mõtleb 5-se kasti otstarbekusest siis 4,3 ülekandega 3000 rpm: 4. käik, 5. käik. Kuna all R13 165/80 rehvid, siis reaalne kiirus vastab ka spidomeetrile GPS järgi (92-95 km/h). Õige näidu saamiseks kindlasti peaks kasti kokkupannes jälgima, et sisse saaks reduktori ülekandele vastav spidomeetri ajam, siin 4,3 oma ja siis see mis 21044 kastis oli: Pilt.

Kokkuvõttes soovitan katkise kasti korral huvi ja viitsimise olemasolul kindlasti remont ette võtta, eriti kui probleem 1-4. käikude korral kuna neid varuosi saab 4-sest kastist.

Lisaks veel seda, et 5-se käigukasti õli margi ja koguse olulisuse tõttu läks sisse vene allikate soovitusel Shell Spirax S5 ning seda 2 liitrit ettenähtud 1,6 asemel.


Mine “Käigukast ja alusvanker”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist