Viienda käigu remont

Viienda käigu remont

Käigukasti, vedrustuse, pidurite ja veermikuga seonduv
Kasutaja avatar
teitur
Aasta Projekt
Postitusi: 237
Liitunud: 09 Mär 2008 00:10
Asukoht: Kärdla
Autod: 2105,2107

#41

Postitus Postitas teitur » 15 Aug 2015 20:41

Kui suur on maksimaalne lubatud lõtk lülituskahvlite ja muhvide vahel?

Kasutaja avatar
URX67
Foorumi kasutaja
Postitusi: 20
Liitunud: 19 Juun 2017 20:47
Asukoht: Viljandi
Autod: vaz 21063

Re: Viienda käigu remont

#42

Postitus Postitas URX67 » 13 Apr 2018 21:08

No nii olen ka 5 kastiga hädas ! Viskab 3 käiku välja. Aga üks 60 tuhat sõitnud kast vedeleb garaaziz Kas sealt sobib 5 kastile ka midagi? Otsin kasti remontijat! Andke palun märku!

Kasutaja avatar
Hulkur
Foorumi kasutaja
Postitusi: 561
Liitunud: 14 Juun 2006 11:43
Asukoht: V-Maarja Vald
Autod: Uaz,Gaz ja Lada + Lugematul hulgal läänekaid.
Kontakt:

Re: Viienda käigu remont

#43

Postitus Postitas Hulkur » 13 Apr 2018 21:46

3 käik on kõikidel kastidel sama..... nii, et sobib kolmanda käigu hammakas... ja 3-4 lülitusmuff ideaalselt sinna viiesesse kasti :)

Kasutaja avatar
URX67
Foorumi kasutaja
Postitusi: 20
Liitunud: 19 Juun 2017 20:47
Asukoht: Viljandi
Autod: vaz 21063

Re: Viienda käigu remont

#44

Postitus Postitas URX67 » 14 Apr 2018 20:45

Suured tänud info eest! Aga kes selle remondi ette võtaks? Andke palun märku!

hevi
Foorumi kasutaja
Postitusi: 74
Liitunud: 03 Mai 2010 21:07
Asukoht: Pärnu
Autod: vaz 21063`85, zaz 968A`77, azlk 408`67 + igapäeva autod.

Re: Viienda käigu remont

#45

Postitus Postitas hevi » 15 Apr 2018 12:43

URX67 kirjutas:Suured tänud info eest! Aga kes selle remondi ette võtaks? Andke palun märku!

Miks mitte ise?
Youtubes täiesti olemas DIY venekeelsed videod tagaveolise VAZ 5-käigulise kasti osandamisest, kokkupanekust ja defekteerimisest (nt. 1, 2)

Kui ise mitte teha ja arvestades tänapäevast mehaaniku töötunni hinda, siis oleks odavam vast töökorras kast otsida. Vähemalt minuni on mitmetest kanalitest jõudnud info, et kastitegijate jutu/suhtumise järgi on odavam töökorras kast otsida kui lasta vana korda teha, et viimane võib kallimaks minna.

Kasti varuosade kohta aga sain Ladaga krossi sõitva inimese käest infot, et kasutatud kasti osi ei ole mõtet ümber tõsta. Ainult uusi kasti osasi sisse panna, esiteks kuna need on väga odavad ja kergesti saadaval/tellitavad (vaz originaal osad) ning lada kast on üle-üldiselt nõrk asi (ennekõike sünkronisaatorid, vt. esimene video) rallimaailmas.

Ise tehes võib muidugi kompunnida, aga kui raha eest teha lasta siis ise kasutaks kindlasti ainult uusi varuosi.

Kasutaja avatar
Hulkur
Foorumi kasutaja
Postitusi: 561
Liitunud: 14 Juun 2006 11:43
Asukoht: V-Maarja Vald
Autod: Uaz,Gaz ja Lada + Lugematul hulgal läänekaid.
Kontakt:

Re: Viienda käigu remont

#46

Postitus Postitas Hulkur » 15 Apr 2018 15:01

hevi kirjutas:
URX67 kirjutas:Suured tänud info eest! Aga kes selle remondi ette võtaks? Andke palun märku!

Miks mitte ise?
Youtubes täiesti olemas DIY venekeelsed videod tagaveolise VAZ 5-käigulise kasti osandamisest, kokkupanekust ja defekteerimisest (nt. 1, 2)

Kui ise mitte teha ja arvestades tänapäevast mehaaniku töötunni hinda, siis oleks odavam vast töökorras kast otsida. Vähemalt minuni on mitmetest kanalitest jõudnud info, et kastitegijate jutu/suhtumise järgi on odavam töökorras kast otsida kui lasta vana korda teha, et viimane võib kallimaks minna.

Kasti varuosade kohta aga sain Ladaga krossi sõitva inimese käest infot, et kasutatud kasti osi ei ole mõtet ümber tõsta. Ainult uusi kasti osasi sisse panna, esiteks kuna need on väga odavad ja kergesti saadaval/tellitavad (vaz originaal osad) ning lada kast on üle-üldiselt nõrk asi (ennekõike sünkronisaatorid, vt. esimene video) rallimaailmas.

Ise tehes võib muidugi kompunnida, aga kui raha eest teha lasta siis ise kasutaks kindlasti ainult uusi varuosi.


Mina aga väidaks risti vastupidist....

On kogemusi uute osadega. Sünkro, hammakas, lülitusmuff..

Olen ehitanud mõne k-kasti kiiremaks sõiduks. Algul kasutasin vanu detaile.. Hiljem ostsin kõik toorikosad uued, millest siis sai kast kokku teha.... viimastega olengi hävinud. Materjal ei karastu enam nii nagu detail vanast kastist. Uued lülitusmuffid on nii tolerantsidest väljas.. Sünkrovõru koonuspind viskab ja lülitushambad kuluvad kiirelt. Samamoodi ka hammasrattad.. Uue hammaka lülitushammas ka pehme....

VäikeMägilane
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1152
Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
Asukoht: Mägi-Eesti
Autod: 2105, 2107 ja VFTS
Kontakt:

Re: Viienda käigu remont

#47

Postitus Postitas VäikeMägilane » 15 Apr 2018 16:36

Venemaa autonduse puhul kehtib alati reegel, et uus varuosa ei pruugi olla tolerantsis või samas kvaliteedis üheaegselt ja igas poes pakutavaga.
Lada varuosasid ka. k.kasti omi, tehakse mitmeis erinevas ettevõttes nö. B-osana üle riigi. Üldiselt originaal-osadega (loe: toodetud AvtoVazis) ei ole väga suuri prohmakaid olnud.

Hinnavahe võib küündida kuni 50%. Nt. 5k.hammasratta komplekt (koos sünkroga):
A-osa AvtoVAZ - 1550rubla
B-osa (teadmata tehas venemaal) - 980rubla
(hinnad Togliatti poest)

Teine asi on Lääne-analoogide toodang (ei puuduta k.kaste jms) - on vaata et parema kvaliteediga ja isegi soodsamad kohati(Hepu,Ljömferder, Bosch, Gates, TRW, jt.), kui AvtoVazi enda jupid. Siia kuuluvad peamiselt silla/veermiku osad, veepumbad jms.
Festina lente!

hevi
Foorumi kasutaja
Postitusi: 74
Liitunud: 03 Mai 2010 21:07
Asukoht: Pärnu
Autod: vaz 21063`85, zaz 968A`77, azlk 408`67 + igapäeva autod.

Re: Viienda käigu remont

#48

Postitus Postitas hevi » 15 Apr 2018 21:49

Hulkur kirjutas:
hevi kirjutas:...Kasti varuosade kohta aga sain Ladaga krossi sõitva inimese käest infot, et kasutatud kasti osi ei ole mõtet ümber tõsta. Ainult uusi kasti osasi sisse panna, esiteks kuna need on väga odavad ja kergesti saadaval/tellitavad (vaz originaal osad) ning lada kast on üle-üldiselt nõrk asi (ennekõike sünkronisaatorid, vt. esimene video) rallimaailmas.

Ise tehes võib muidugi kompunnida, aga kui raha eest teha lasta siis ise kasutaks kindlasti ainult uusi varuosi.

Mina aga väidaks risti vastupidist....

On kogemusi uute osadega. Sünkro, hammakas, lülitusmuff..

Olen ehitanud mõne k-kasti kiiremaks sõiduks. Algul kasutasin vanu detaile.. Hiljem ostsin kõik toorikosad uued, millest siis sai kast kokku teha.... viimastega olengi hävinud. Materjal ei karastu enam nii nagu detail vanast kastist. Uued lülitusmuffid on nii tolerantsidest väljas.. Sünkrovõru koonuspind viskab ja lülitushambad kuluvad kiirelt. Samamoodi ka hammasrattad.. Uue hammaka lülitushammas ka pehme....

Sama isik varuosade saadavuse kohapealt märkis, et tal plaanis just ksf. VäikeMägilane kuulutuse kaudu järgmiseks osta/tellida:
Sportlik R1 5-lise käigukasti sisu, kiired 06 ülekanded + V käik 0.77, passib 5k. kasti.

Ksf. VäikeMägilane postituse põhjal eeldaks, et ju tegu siis nende paremate avtoVAZ osadega.
Eks elame ja näeme, et kuidas siis kestavad või ei kesta.

VäikeMägilane
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1152
Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
Asukoht: Mägi-Eesti
Autod: 2105, 2107 ja VFTS
Kontakt:

Re: Viienda käigu remont

#49

Postitus Postitas VäikeMägilane » 15 Apr 2018 22:23

Nimetatud asjad on AvtoVaz juppidega tõesti.
Üle kümne kasti toodud + teist samapalju "sisusi" ja tagasiside pole põhjust andnud nende tarnimisest loobuma.

On esinenud hammasrataste kokkusobimatust, olen saanud need väljavahetada kui probleemist kiiresti aru saadakse.

Samas tuleb nõustuda Hulkuriga, et kindlasti on materjal ja kvaliteet kehvem, kui 70-ndatel, mil materjali oli külluses ja tehti "töö rõõmust" ehk kvaliteetsemaid asju:)
Festina lente!

Kasutaja avatar
URX67
Foorumi kasutaja
Postitusi: 20
Liitunud: 19 Juun 2017 20:47
Asukoht: Viljandi
Autod: vaz 21063

Re: Viienda käigu remont

#50

Postitus Postitas URX67 » 15 Apr 2018 22:44

Jah yotube on tarkust täis! Tänud selle info eest! Aga kahjuks otsin ikkagi remondimeest!Keegi pidi Elva kandis neid remontima aga kahjuks pole kontakte!

Kasutaja avatar
Hulkur
Foorumi kasutaja
Postitusi: 561
Liitunud: 14 Juun 2006 11:43
Asukoht: V-Maarja Vald
Autod: Uaz,Gaz ja Lada + Lugematul hulgal läänekaid.
Kontakt:

Re: Viienda käigu remont

#51

Postitus Postitas Hulkur » 16 Apr 2018 13:09

Ise kodus tehes oleks vaja ikka mõnda head tööriista... Esiteks 30mm pikka padrunit(otsamutter) Pneuma mutreikeerajat.(et otsamutter lahti keerata) ja korralike splinditange.

Ülejäänud jääb juba oskuste taha.


Mine “Käigukast ja alusvanker”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist