Poolassi pikilõtk

Poolassi pikilõtk

Käigukasti, vedrustuse, pidurite ja veermikuga seonduv
Vasta
m
Mahno
Foorumi kasutaja

Poolassi pikilõtk

Postitus Postitas Mahno »

Tere,

Avastasin oma 04 küljes järjekordse "featuuri" - nimelt juhipoolne ratas omab lõtku, nii et teda saab nihutada natuke sisse-välja. Samas mingit muud pidi lõtku pole.

Oskab keegi pakkuda, milles asi?

Mahno,
Lada on nagu tallinna linn, mis laguneb ad infinitum :(
m
Mahno
Foorumi kasutaja

Postitus Postitas Mahno »

Tegemist on tagumise rattaga ja see plekk mille külge pidurisilinder ja klotsid kinnituvad (krt ei tule nimetus meelde) püsib paigal. Niipalju kui mina raamatu pildist aru saan on poolassi stopperplekk ja see plekk samade mutrite all nii et need peaks kinni olema.

Arvestades kõiki asjaolusid, siis ilmselt tuleks ette võtta poolassi vahetus?

Kas selleks piisab ratta, trumli, võibolla klotside jms jahu eemaldamisest, siis stopperpleki mutrid lahti, plekk ära ja siis peaks pooltelg välja tulema? Ja uus (st kasutatud sama rada tagasi?

Igaks juhuks küsin seda ka, et kas poolteljed on kõik ühesugused?

Hetkel on sõites suht ebameeldiv kolin...loodetavasti ei pane ratas koos muu nänniga alt ajama.
Kasutaja avatar
arvi100
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 875
Liitunud: 07 Sept 2004 09:52
Asukoht: Jõgeva
Autod: Vaz 2101'73 - Lada 1300 SL'85

Postitus Postitas arvi100 »

Tagaveoliste Zigulide poolteljed on ühesugused.Ja kui on tegemist kasutat
detailiga siis kindlasti kontrollida laagrilõtk ja laagri hoidepuksi kinniolek.
Vaadata üle ka veljekinnituse keermed,vajadusel määrida.
Masin on kasin - Grigori Šaakašvili
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3999
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Laagrit fikseeriva puksi võid ka mõne punktiga kinni keevitada kui
pole parajat papirulli eraldada uue pooltelje soetamiseks.
Ja sõidab küll !
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Pooltelje vahetuseks ei pea ära võtma plekki ja piduriklotse.
Padrunvõtmega saab poldid (vist olid) läbi pooltelje aukude lahti keerata. Siis tuleb laager täpselt läbi plekiaugu välja.
Poes müügil ka eraldi laager ja "sõrmus". Kui aga pole enne asjaga tegelenud, siis võib probleeme tulla.
C
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3999
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Motamees ,äkki seletad kuda seda laagrit vahetada.
Teemast tips mööda ,aga ikkagi...
Kunagi sai proovitud soojendada toda rõngast ,aga mina teda ikka sealt maha ei saanud ja lõpuks ostsin vihaga uue komplektse pooltelje.
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

See mahavõtmise protseduur ongi koduste vahenditega kõige raskem (pressi all spetstõmmitsaga ju lihtne).
Ma olen lihtsalt rellakaga selle diagonaalis katki lõiganud. Laager läheb ka, aga sest pole enam lugu. Lõigata tuleb hästi ettevaatlikult, et pooltelge ei vigastaks.
Tagasi pannes tuleb kasutada füüsikat.
Talvel lihtsalt pooltelg õue ja laager sooja. Läheb peale lupstik.
"Sõrmust" tuleb nati rohkem kuumutada. Kui pooltelg hästi külm, siis saab fööniga hakkama.
Tehas nõuab sõrmuse kuumutamist teatud temperatuurini (oli vist tumepunaseks) ja siis lihtsalt peale. Vahest kukub ise laagri vastu. Teinekord tuleb nati aidata. Sellepärast soovitan valmis panna vasara ja toru. Toru mõõdu ja pikkuse saate eelneva "kuiva" trenniga paika. Protseduur tehke enne kindlast "kuivalt" läbi. Pärast on aega ainult loetud sekundid (sõrmus jahtub teleje peal imekiiresti). Parandamiseks võimalusi pole. Tuleb otsast hakata.

Üldse soovitan kasutada istude (nt. laagrid) juures termopaisumist. Mina kasutan selleks sügavkülmkappi (kui naine ei näe;) ) ja fööni.
C
m
Mahno
Foorumi kasutaja

Postitus Postitas Mahno »

Kui kasutada logmani meetodit - eeldame et laager on ok - siis kas ma saan õigesti aru, et tuleb toru+kuvalda meetodil "sõrmus" tagasi oma kohale lüüa ja siis mõned punktid elektroodiga peale panna, et ta tagasi enam ei läheks.

Arvestades vahendeid, välistemperatuuri, köetamatut garaazi ja paistes paremat kätt :( ei viitsi ma nagunii seda laagrit vahetada - pigem siis juba secondhand pooltelg.

Või tahab keegi seda mõisliku tasu eest minu eest teha? Auto on tallinnas ja telefon 53 402624.
Vasta