äkki keegi juhendaks 05-e klapisääretihendite vahetusel?

äkki keegi juhendaks 05-e klapisääretihendite vahetusel?

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
Vasta
b
burnout
Foorumi kasutaja
Postitusi: 7
Liitunud: 17 Veebr 2009 18:29
Asukoht: viljandi
Autod: VAZ 2107

äkki keegi juhendaks 05-e klapisääretihendite vahetusel?

Postitus Postitas burnout »

Asi ei tohiks ju iseenesest raske olla, aga teadmised on suht nullilähedased veel. Kui aus olla siis ei tea isegi kus klapisääretihendid asuvad, aga seda tean et nad vajavad vahetust (see kui auto meeletule suitsu ajab ja õli võtab peaks ju seda tähendama).

Ühesõnaga ootaksin siia mingeid õpetusi, nippe ja näpunäiteid teadjatelt. Eriti kõva sõna oleks see kui kellegil mõni pilt arvutis vedeleb (suht lootusetu).

Või oleks kasulikum jätta asi sinnapaika ja jätkata sõitu :)
a
Ardi Soovik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 839
Liitunud: 16 Mär 2002 00:20
Asukoht: Raplamaa
Autod: LADAd ca 60tk+1
Kontakt:

Postitus Postitas Ardi Soovik »

klapisääretihendite vahetusel on lisaks tavalistele tööriistadele vajalik ka klapivedru kokkusuruja ja hiljem ka klapivahe kaliiber.
Keerulist pole midagi,võtad maha lapikambrikaane,nukkvõlli,nookurid ja küünlad.Pistad küünlaugust sisse kruvikeeraja,parem kui kõvera,ja keerad vänta kuni vastav kolb on üleval.Siis surud klapivedru kokku ja eemaldad poolkuu stopparid.Siis eemaldad vedru ja sisemise vedru aluse,ja näpitsatega tõmbad välja vana tihendi.Paned uue ja lööd sobiva jämedusega toru abil ta pesasse.Nii vahetad kõik tihendid,paned nuka tagasi ja reguleerid klapivahed.
Müüa küttepuid,osutan veoteenust 3t kandevõimega kalluriga.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
b
burnout
Foorumi kasutaja
Postitusi: 7
Liitunud: 17 Veebr 2009 18:29
Asukoht: viljandi
Autod: VAZ 2107

re:

Postitus Postitas burnout »

suur tänu ardi. mingigi õpetus nyyd olemas. siiski paar kysimust on veel: klapivahede reguleerimine (käib kuidas)? ja kas peaks ära vahetama ka küünlad ja õhufiltri?
b
burnout
Foorumi kasutaja
Postitusi: 7
Liitunud: 17 Veebr 2009 18:29
Asukoht: viljandi
Autod: VAZ 2107

re:

Postitus Postitas burnout »

mehed mehed. kirjutage kõik siia oma nippe ja näpunäiteid. sellest teemast võib hiljem algajatele kõvasti kasu olla.
a
Ardi Soovik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 839
Liitunud: 16 Mär 2002 00:20
Asukoht: Raplamaa
Autod: LADAd ca 60tk+1
Kontakt:

Postitus Postitas Ardi Soovik »

klapivahed reguleeritakse kaliibriga mis külmal mootoril peaks olema 0,15-0,16mm
reguleeritakse nukkvõlli 0 asendist 6 ja 8 klapp(eest lugedes),keerata vänta 180kraadi(poolpööre) siis 4 ja 7 ,veel 180kraadi 1ja 3 ning veel poolpööre ja 2 ja 5 nukk.Vahed tehakse nii parajaks,et kaliiber läheks nuki ja nookuri vahele kerge pingega.
Õhufiltri soovitan küll talveks ära vahetada
(filter püsib tolmupuudusel kauem puhas),
uusi küünlaid võiks tagavaraks,lihtne vahetada kui mootor ei taha enam korralikult käia.
Müüa küttepuid,osutan veoteenust 3t kandevõimega kalluriga.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
k
kenu
Foorumi kasutaja
Postitusi: 195
Liitunud: 14 Mai 2002 15:37
Asukoht: Valga
Autod: 05
Kontakt:

Postitus Postitas kenu »

Aga millega siis täpse nurga võrra väntvõlli keerata kui radikas pole seda auku, millest väntvõll läbi läheb. Vahetasin aasta tagasi radika ja nüüd ketti pingutades märkasin, et vänt ei lähegi "sisse":lol
r
Rahu
Foorumi kasutaja
Postitusi: 95
Liitunud: 05 Nov 2002 14:20
Asukoht: Ülenurme, Tartumaa
Autod: VW Bora

Postitus Postitas Rahu »

Vaata et nukk oleks kindlasyi 0 asendis kui tagasi paned muidu keerad klapid kõveraks.

0 asend: esimene märk rihamaseibi ja ploki pealt(vända otsas) nukkvõll ja ketiratta dift esimesest otsast vaadates umbes 30-40 kraadise nurga all(vasakul pool) kondrolliks vaata nukkvõlli alla ega mõni nukk ei oleks just peal.

Otsi kindlasti ka uus klapikambri tihend sest ilmselt vana ei pea enam, ja vaata klapikambri kaane kinnitus serva et see oleks sirge, kui ei ole õgvenda.

Edu, kuigi suitsemine ja õlivõtt ei ole tingitud ainult klapisääre tihenditest.:):puzzled
EDU UUENDUSTES!
m
mati
Foorumi kasutaja
Postitusi: 12
Liitunud: 05 Apr 2008 23:37
Asukoht: Kehra
Autod: vaz 2121 niva

Postitus Postitas mati »

Tuttav teema. Alles vahetasin klapisääre tihendid. Kuid minu puhul ei olnud see töö päris nii lihtne, nagu siin kirjas on (kindlasti oli asi ka selles, et vahetasin esimest korda). Põhiline jama oli selles, et poolkuu stopperid vajusid vedrut kokku surudes nendega kaasa. Kas asja juures on mingisugune nipp, mida ainult teadjamad mehed oskavad kasutada?
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4924
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

Originaali postitas Ardi Soovik
...Vahed tehakse nii parajaks,et kaliiber läheks nuki ja nookuri vahele kerge pingega...
On see kindel et kaliiber peab vahele minema "kerge survega"? See kaliiber ju nii õhuke, et surumisega kipub painduma.

Kas pole mitte nii, et paned kaliibri vahele ja keerad nii palju peale, et kaliiber (~5kg jõuga) tõmmates välja tuleb?
Ja tagasi enam hästi ei lähe - see sõltub muidugi palju kaliibrist.
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
a
Ardi Soovik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 839
Liitunud: 16 Mär 2002 00:20
Asukoht: Raplamaa
Autod: LADAd ca 60tk+1
Kontakt:

Postitus Postitas Ardi Soovik »

Kui kaliiber tagasi ei lähe pole vahet ollagi.
Väntvõlli saab keerata lisaks vändale ka lihtsalt geneka/veepumba rihmarattast,kuna küünlad on ju maas ja kompressioon puudub,lisaks saab vänta liigutada kui panna sisse 5 või 4 käik ja autot lükata soovitud suunas ja muidugi ka 38 võtmega vända rihmaratta mutrist keerates.
Kõige tähtsam on ikka klapisääretihendite
otsalöömine,tuleb jälgida et nad ei vigastada ei saaks ja vedru ei deformeeruks.Mina kasutan otsalöömiseks mosse mootori(vist ketipingutussüsteemis olnud) jublakat mis on 1/4 osas lahtine.Igaks juhuks olen löönud otsa ilma vedrurõngata ja selle hiljem pannud.Aega on läinud kogu töö peale ca 2 tundi.
Klapikaambrikaant enne pealeasetamist on vaja tõesti kontrollida ja õgvendada.
Tihendit võib tihendada ka silikooniga ja jälgida tuleks tihendi paigaldamisel seda,et ta kaane vahelt välja ei tolkneks,eriti kontrollida tagumist(käigukastipoolset) külge.
Müüa küttepuid,osutan veoteenust 3t kandevõimega kalluriga.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
s
sigle
Suletud kasutaja
Postitusi: 159
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas sigle »

Üldiselt on mõttekam osta hoopis uus klapikambri kaane tihend, kuna ta ei maksa nii palju. Ning silikoon ei taha hästi klappida kummitihendiga.
a
Ardi Soovik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 839
Liitunud: 16 Mär 2002 00:20
Asukoht: Raplamaa
Autod: LADAd ca 60tk+1
Kontakt:

Postitus Postitas Ardi Soovik »

võrreldes õlihinnaga tõesti odav,aga jälgima tihendi asetust peab ikka.
Müüa küttepuid,osutan veoteenust 3t kandevõimega kalluriga.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
s
starter
Suletud kasutaja
Postitusi: 8
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

re:

Postitus Postitas starter »

ühesünaga järeldus on see, et see töö jääb hetkel ära, sest puuduvad oskused ja tööriistad.

Aga kas see kui auto hullu moodi suitsu ajab ja õli võtab on tingitud ainult klapisääretihenditest?
s
starter
Suletud kasutaja
Postitusi: 8
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

re:

Postitus Postitas starter »

offtopic: sry et ma teise accoundiga viimase vastuse kirjutasin. Ma olen burnout ja starter mõlemad. Edaspidi siiski starter.
s
Siim
Foorumi kasutaja
Postitusi: 179
Liitunud: 12 Mär 2002 09:54
Asukoht: Tartu
Autod: 1980 2101

Postitus Postitas Siim »

Ok, kas ma võtan siis burnout kasutaja maha?
t
tuhajuhe
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 859
Liitunud: 11 Mai 2002 21:41
Asukoht: türi
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas tuhajuhe »

Kambri kaane tihend on muidugi mõtekas uus panna.Ja klapisääretihendite vahetamisel on näha kui kõvad ja katkised on.
56506878
m
miq
Foorumi kasutaja
Postitusi: 122
Liitunud: 08 Dets 2002 19:24
Asukoht: Läänemaa
Autod: 2106&2121

Postitus Postitas miq »

kuna enda auto vajab ka (vist) klapisääretihenditevaehtust ja seda tööd oskavat meest kodukaohas ei leidu (õigemin leidub aga klappide regulliga nad ei tegele) siis otsustasin ise asja käsile võtta.muu on enam-vähem teada kuid huvitab, palju selle reguleerimiskellaga regulli tehes, peab see nookuri vms. vahe jääma.kella kasuks otsustasin seepärast, et see pidavat oluliselt lihtsam olema, kui kalibiiriga.
niiet kes asja kellega regullind on andke aga teada.
a
Ardi Soovik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 839
Liitunud: 16 Mär 2002 00:20
Asukoht: Raplamaa
Autod: LADAd ca 60tk+1
Kontakt:

Postitus Postitas Ardi Soovik »

Vali ilus ilm,võta kaasa 50kr,saad tööristad ja juhendaja,et seda tööd ise ära teha.Asun Raplast 12km
Klapisääretihendid võta ka loomulikult kaasa.
Müüa küttepuid,osutan veoteenust 3t kandevõimega kalluriga.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
Vasta