4. silinder jätab vahele ja küünal on õline

4. silinder jätab vahele ja küünal on õline

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
Vasta
k
Kristo
Foorumi kasutaja
Postitusi: 292
Liitunud: 22 Nov 2002 11:44
Asukoht: Tartu
Autod: Auto puudub

4. silinder jätab vahele ja küünal on õline

Postitus Postitas Kristo »

Probleem siis järgmine, et 4. silinder jätab vahele ja kui küünal maha võtta siis on see õline. Teised küünlad on ilusti helepruunid.
Kas on võib olla viga milleski muus peale klapisääretihendite ja õlirõnga? Hästi ei usu kumbgi et läbi on, sest kolvirõngad ja klapisääretihendid (Saksa omad) said just vahetatud ja mootoril läbisõitu vaevalt 300km. Mootor kuuma pole saanud.
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Kas küünal on ikka õline? Äkki lihtsalt niisama märg (bensiinine)- küünal vigane või kõrgepingeahel rikkega.
Neljandasse silindrisse satub ka piduriõli kui vaakumvõimendi membraan katki on ja peasilindri mansett läbi (pisuriõli sööb membraani läbi).
Kas rõngad ja klapisääretihendid vahetasid ise ära?
C
k
Kristo
Foorumi kasutaja
Postitusi: 292
Liitunud: 22 Nov 2002 11:44
Asukoht: Tartu
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas Kristo »

Ei küünal oli kindlalt õline ja küünlad ise on uued. Süütejuhtmed jäid küll vanad.
Rõngad vahetasin ise ära, aga plokikaane ja klapisääretihendid viisin eksperdi kätte.
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Siis jääb järgi kolvigrupi (4 sil) praak koostamine või vaakumvõimendi (vähem tõenäoline) rike.
C
a
Ardi Soovik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 839
Liitunud: 16 Mär 2002 00:20
Asukoht: Raplamaa
Autod: LADAd ca 60tk+1
Kontakt:

Postitus Postitas Ardi Soovik »

Pakun ka võimalust,et õlirõngas on sissepanekul purunenud.
Sellise veaga sõita ei tohiks,rikub silindri seinad ära.Klapisääretihend(-id) peaks(-id) niisuguse koguse õli sattumisel põlemiskambrisse,täitsa puruks olema.
Müüa küttepuid,osutan veoteenust 3t kandevõimega kalluriga.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
p
parmhot
Foorumi kasutaja
Postitusi: 83
Liitunud: 11 Sept 2003 15:26
Asukoht: Tallinn
Autod: Fiat

Postitus Postitas parmhot »

Mul oli ka eelmisel mootoril 4. silindris õli sees, põhjuseks katkine õlirõngas.
Cinquecento
e
effekt
Foorumi kasutaja
Postitusi: 225
Liitunud: 26 Aug 2003 12:39
Asukoht: kristiine
Autod: 523i sedaan
Kontakt:

Postitus Postitas effekt »

vastaks ka õlirõngas.
sõber pani ka kunagi autole uued rõngad, kuid kolbe sisse pannes vigastas natuke neljanda silindri õlirõngast (plekist rõngad ja serv läks natuke kõveraks), mille tulemusel ei tohtinud autot kohapeale käima jätta. kui auto sõitis siis küünalt täis ei visanud, aga nagu tühikaigul kohapeale tööle jätsid viskas silindri tagant ära ja küünal oli välja võttes jälle mingit pa**a täis. kuna me ei viitsinud uut remonti mootorile ette võtta, siis sai lihtsalt edasi sõidetud ja peagi tötas rõngas ennast uuesti sisse ja häda hakkas vaikselt kaduma (algselt võttis õli ca 1l 2500km).
jahil
Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

Minul oli Mossel jälle see pidurivõimendi jama. Kui voolikn tagant ära oli, töötas mootor ilusti aga mõlema jalaga tuli pidurit tallata. Hiljem võtsin lahti ja võimendi pott oli kuni avauseni õli täis :P
k
Kristo
Foorumi kasutaja
Postitusi: 292
Liitunud: 22 Nov 2002 11:44
Asukoht: Tartu
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas Kristo »

Täna sai siis kolvigrupp üle kontrollitud. Need kes arvasid, et õlirõngas on katki, arvasid valesti. Rõngas oli täiesti terve. Vaadates pidurivõimendi voolikut ei märganud seal ühtki piisakest õli, seega pidurivõimendi rike langeb ära. Jäävad järgi vaid klapisääretihendid, mida kahtlustasin ma esialgu. Järgmiseks remondiks läheb arvatavasti kolmapäev.
Ühesõnaga täna ma suurt targemaks ei saanud midagi, kui ainult et 4. silindri sai tööle (võibolla uutest küünlajuhtmetest, kuna need sai ära vahetatud). Jõudu on ikka märgatavalt rohkem.
Aga üks küsimus tekkis ikkagi, millele võibolla oskavad teadjamad mehed vastata. Nimelt peale mootori lahtivõtmist ja kokkupanekut ning see järel käivitamist ja seiskamist tuli küünalt ära võttes küünlaaugust suitsu. Kas märku annavadki klapisääretihendid, samas küünal oli jätkuvalt mitte õline kuid tahmane (põlenud õli vb), tegu oli siis ikkagi 4. sil?

P.S. Ma ei tea kas see küll midagi aitab, aga me vahetasime igaksjuhuks 4. silindri õlirõnga vana vastu välja (vana rõngas oli kah täiesti korras). Ja kui 3. silindri kolbi sisse panime siis koputas sõber liiga kõvasti kolvi peale ning õlirõngas läks katki, selle rõnga asendasime selle rõngaga mis ennem oli 4. silindri kolvi peal (mis oli täiesti korras, ka küünal oli hiljem ilusti helepruun). Segane jutt aga ehk saite aru.
2
2107
Suletud kasutaja
Postitusi: 165
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas 2107 »

Kuidas te rõnga korrasolekut kontrollisite? Kui suur oli lukuvahe?
k
Kristo
Foorumi kasutaja
Postitusi: 292
Liitunud: 22 Nov 2002 11:44
Asukoht: Tartu
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas Kristo »

Kuna spets tööriista polnud kaasas, siis kontrollisime lukuvahet silmaga (surusime rõnga vastu kolbi). Ja rõnga enda korrasolekut oli samuti silmaga näha. Ning kuna 4. silindri rõngas läks nüüd 3-ndasse siis ei saanud rõngal midagi viga olla sest 3. sil. töötab ilusti ja küünal on kah ilus (helepruun).
2
2107
Suletud kasutaja
Postitusi: 165
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas 2107 »

Mõõda kompressioon ära, siis paistab.
Lukuvahet mõõdetakse ikka silindris sees, tööpinna alumises otsas.
t
tank125
Suletud kasutaja
Postitusi: 19
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas tank125 »

Jaa nagu mõned naljamehed ütlevad et silmaga saab ainult ..... pikkust mõõta:spin aga jah korralike aparaatidega tuleb ikke asju ajada silmaga vaatades võib midagi peeese minna.
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4924
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

Algselt postitas: tank125
Jaa nagu mõned naljamehed ütlevad et silmaga saab ainult ..... pikkust mõõta:spin aga jah korralike aparaatidega tuleb ikke asju ajada silmaga vaatades võib midagi peeese minna.
peese nüüd vaadates vaevalt läheb aga kui oma käpakesi igale poole ettevaatmata toppida siis võiad nad tõesti kas seal lõpetada.. mideks,mis aparaadiga sa silindris lukuvahet mõõdad nii täpselt kui kolb A.S.S. on???

kas silindri sein ellipsis alt pole?
põhiline viga ongi see, et lukuvahet kontrollitakse kui kolb on Ü.S.S- lihtsam vaadata aga tulemus ebatäpne..
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Rõngas aetakse ilma kolvita silindrisse ja ainult surutakse kolviga (et oleks risti silindri seinaga) kohale. Siis kolb välja ja vahet mõõdetakse lehtkaliibriga.
Nii saab ka kindlaks teha silindri kulumise erinevatelt kohtadelt. Vaja ainult lukuvahe järgi arvutada silindri diameeter. Selleks olid kuskil raamatus isegi valemid olemas. Saab ka koolitarkusega (ringi ümbermõõt ja muud) hakkama kui natuke mõtelda asja juures.
Alumisest ja ülemisest äärest silindris saab kätte algseisu (sealt silinder ei kulu).
C
Vasta