Karteri tuulutus

Karteri tuulutus

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
Vasta
Kasutaja avatar
zajetz
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1085
Liitunud: 14 Nov 2002 15:31
Asukoht: Tallinn, Nõmme(Pääsküla)
Autod: 4x 2101x ; 626 ; Auris hybrid

Karteri tuulutus

Postitus Postitas zajetz »

Siuke küsimus olex: Kudas on parem, kas siis kui karterituulutus toru jookseb õhufiltrisse või ku jookseb vabasse õhku.
Loodan et saate aru. ja jän ootama arutelu.
s
skill125
Foorumi kasutaja
Postitusi: 58
Liitunud: 02 Nov 2003 12:25
Asukoht: Võru
Autod: 1975 VAZ 2103
Kontakt:

Postitus Postitas skill125 »

Sry kui mööda panen, aga raamatust tuleb välja, et on parem kui jookseb õhufiltrisse(kinnine tuulutus), sest sellega imetakse õhku karterist ja tekib tuulutus. Kui niisama õhu kätte toru jätta siis ei teki imemist ja gaasid jäävad karterisse, vähendades õli otstarbe-omadusi ja soosdustades korrodeerumist.
Muide tahtsin eile sama küsimust postitada, sest ikka on teatud segadus mul sellega!
jään samuti arutelu ootama
Eks Lada üks tank ole, aga igas asjas peitub võlu;)
a
Ardi Soovik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 839
Liitunud: 16 Mär 2002 00:20
Asukoht: Raplamaa
Autod: LADAd ca 60tk+1
Kontakt:

Postitus Postitas Ardi Soovik »

Arvan,et kui on tegemist kulunud mootoriga ja gaase tuleb juba üksjagu,siis nende (mittepõlevate gaaside)juhtimisel teiskordselt ringlusesse (läbi õhupuhasti) väheneb mootori võimsus.Samuti suureneb õlikulu,kuna gaasidega imetakse sel juhul sisse ka õliosakesi.Seega soovitaksin kulunud mootoril viia karterituulutuse põhja alla.
Müüa küttepuid,osutan veoteenust 3t kandevõimega kalluriga.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
k
kummisuitsetaja
Suletud kasutaja
Postitusi: 22
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas kummisuitsetaja »

Karterituulutus ikka õue "vaba õhku hingama";)
p
parmhot
Foorumi kasutaja
Postitusi: 83
Liitunud: 11 Sept 2003 15:26
Asukoht: Tallinn
Autod: Fiat

Postitus Postitas parmhot »

Siin kipuvad vastused 50-50 olema, kel mootor korras, sel tuulutus olemas, kel mitte, sel voolik mööda maad lohisemas.
Ise eelistan ikkagi esimest varianti.
Cinquecento
Kasutaja avatar
Kert
Foorumi kasutaja
Postitusi: 118
Liitunud: 14 Mär 2002 07:50
Asukoht: Tallinn
Autod: 21013

Postitus Postitas Kert »

Mina sovitan motori korda teha ja panna voolik sinna kus ta ette on nähtud.
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Algselt postitas: Kert
Mina sovitan motori korda teha ja panna voolik sinna kus ta ette on nähtud.
Toetan 100%.
Kui tuulutuse voolik ripakil vihjab see mittekorras mootorile või hoolimatule omanikule.
C
a
ats007
Suletud kasutaja
Postitusi: 22
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas ats007 »

Vanal kulunud rõngastega mootoril tuleb karterituulutuse torust selline tomu, et selle uuest ringlusse laskmine läbi õhufiltri vist küll eriti mõttekas ei ole. Minu autol töötas siis mootor hoopis kehvemini. Keerasin vooliku otsa allapoole "vabasse õhku" ja asi oli juba parem. Paraku jäi aga vooliku ots õõtshoova puksi kohale ja ... puksile oli see igatahes kabelimats. Lisaks mootori remondile tuli nüüd ka õõtshooval puksid ära vahetada.
Korras mootoril peaks Tuulutusvoolik ikka olema seal kus peab.
p
põletaja
Foorumi kasutaja
Postitusi: 363
Liitunud: 20 Jaan 2003 12:52
Asukoht: järvamaa
Autod: 2105 vs 21213

Postitus Postitas põletaja »

ei oska öelda on see vale või õige aga minul on kõrvale juhitud ja filtrikopsik lõigatud nii et ei olegi võimalik õigesse kohta panna ja kui vaadata puzkat siis neil on kah juhitud kõrvale
ostsid siis sõida
a
asjamees
Foorumi kasutaja
Postitusi: 180
Liitunud: 11 Jaan 2003 21:39
Asukoht: Tallinn
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas asjamees »

on mootor korras või mitte igal juhul tuulutus õue selline on minu arvamus;)
s
serbin
Foorumi kasutaja
Postitusi: 194
Liitunud: 23 Sept 2002 09:25
Asukoht: haapsalu
Autod: krossi 01

Postitus Postitas serbin »

serbin nõustub kahe eelkäijaga:spin
m
mess
Ladaklubi Liige
Postitusi: 847
Liitunud: 22 Apr 2002 11:45
Asukoht: Tartu
Autod: '95 Audi A6
Kontakt:

Postitus Postitas mess »

Ega see karterist tulev kõdu ei soodusta küll korraliku küttesegu segamist, nii, et põhimõtteliselt oleks soovitav see õhufiltri kopsiku küljest igal juhul eemaldada. Ka korras mootori korral ei ole sealt tulev ollus puhas õhk, pekkis mootoriga muidugi ei jõua õlist õhufiltrit ära vahetadagi.

Samas pole ka ise seda õhuka küljest minema visanud, kuna igasugu ripnevad jubinad, mis suvalisse kohta mingit auru või hullemal juhul õli poetavad on lihtsalt nõmedad.
Kas kerenumbri ümber saab auto ehitada?
Kasutaja avatar
PuZuP
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1734
Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Autod: 2106 '79
Kontakt:

Postitus Postitas PuZuP »

Kui kõigil on kindel soov ja tahtmine see voolik sealt lahti ühendada, siis müüakse tondil ka sellist asja nagu karterituulutuse filter - ühendatakse sinna vooliku külge ja ise teate kuidas ja kuhu selle vooliku siis topite...

www.db-hp.ee
...parem kaotada üks minut oma elust, kui kaotada oma elu ühe minutiga...Pilt
k
kaur
Foorumi kasutaja
Postitusi: 43
Liitunud: 06 Veebr 2003 14:34
Asukoht: Tartu
Autod: 2106 '80

Postitus Postitas kaur »

No lihtsalt selle pärast ei hakka küll seda voolikut õhufiltrisse suunama, et mõned mehed saaks vaadata, et näe sellel autol on korras mootor ja hooliv omanik.
Endal oli ostes voolik viidud alla käigukasti juurde. Kuid kuna pikemalt ühe koha peal töötades hakkas kerget vingu salongi sisse ajama, siis panin vooliku ette alla radika juurde.
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Algselt postitas: kaur
No lihtsalt selle pärast ei hakka küll seda voolikut õhufiltrisse suunama, et mõned mehed saaks vaadata, et näe sellel autol on korras mootor ja hooliv omanik.
Endal oli ostes voolik viidud alla käigukasti juurde. Kuid kuna pikemalt ühe koha peal töötades hakkas kerget vingu salongi sisse ajama, siis panin vooliku ette alla radika juurde.
Mina su kapoti alla vaatama ka ei tule(ks) kas on paigas või pole. Asi palju sügavamõttelisem.
Tuleb välja et probleem ikka on et tuulutus välja läheb. Peale loodushoiu ka sinu ninale see ei meeldi. Ja mida sa arvad kuhu see hais sealt radika alt siis läheb? Ikka lõpuks sinu ninna.
Iga mees paneb oma tuulutuse sinna kus ta ise tahab. Vanematel autodel see tuulutus välja läkski spets toru mööda. Seal vahel oli küll selline õli ja tolmu (väljapoolt sissepoole) püüdja.
C
r
Rocky
Foorumi kasutaja
Postitusi: 220
Liitunud: 06 Apr 2002 17:04
Asukoht: Otepää
Autod: 2103

Postitus Postitas Rocky »

Kui ise lahtise kopsikuga rieengi ajasin,siis oli mul see tuulutuse toru ots uhte topsikusse viidud (et see aur seal kondenseeruks). See asi mida sinna topsikupöhja 2000km jooksul umbes veerand teeklaasitäit settis oli hägune vesi, ei muud. Ometi on nüüd kinnise boxiga sõites filter oluliselt puhtam!
k
kaur
Foorumi kasutaja
Postitusi: 43
Liitunud: 06 Veebr 2003 14:34
Asukoht: Tartu
Autod: 2106 '80

Postitus Postitas kaur »

Mina su kapoti alla vaatama ka ei tule(ks) kas on paigas või pole. Asi palju sügavamõttelisem.
Saan aru küll, mida sa mõtlesid ja olen ka põhimõtteliselt sellega nõus.
Korras mootor on alati parem, kui ükskõik milline alternatiiv.
Samas tuleb ka aru saada, et paljudel ladaomanikel (eriti noortel kuttidel) pole piisavalt oskusi, et mootoriremonti ise ette võtta.
Mootoriremont on aga tänapäeval kallis lõbu, eriti kui see kellelgi teisel ära lasta teha.
Ja nii ongi, et kui mootor enam päris esimeses nooruses pole, ei ole mõtet enam karterigaase teist korda ringlusesse lasta.
Loodushoiu seisukohast pole karterituulutus isegi võrreldav sumpast tulevate gaasidega.
Nii, et asi taandub lihtsalt põhimõttele.

PS. endal vastav sisend õhufiltri kopsikul üldse puudub
Vasta