Mõned küsimused Lada mootori forseerimise kohta!
Mõned küsimused Lada mootori forseerimise kohta!
- berg
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 751
- Liitunud: 31 Mär 2002 13:31
- Asukoht: pealinnas
- Autod: 210V8 - A6 - Chevy Van - Plymouth Valiant - Isuzu Trooper
- Kontakt:
Mõned küsimused Lada mootori forseerimise kohta!
Kuna nüüd uue mootori jupid käes! Mootoriks on siis 1.3 plokk puuritud 82 mõõtu! Oleks paar küsimust:
1) Kus oleks hea vänta lihvida, st et hind ei ole väga soolane, aga kvaliteet ikka paremapoolsem.
2) Kas plokki on mõtet maha freesida? Olen kuulnud et hakkab tihendit sööma? kas on tõsi?
3) Kas kanaleid on mõtet poleerida või ei? osad räägivad et on, aga osad, et ei ole hea, kuna segu ei aurustu normaalselt!?
Selliseid küsimusi hakkab hulgim nüüd tulema, kuna vaja mootor varsti valmis saada:(
1) Kus oleks hea vänta lihvida, st et hind ei ole väga soolane, aga kvaliteet ikka paremapoolsem.
2) Kas plokki on mõtet maha freesida? Olen kuulnud et hakkab tihendit sööma? kas on tõsi?
3) Kas kanaleid on mõtet poleerida või ei? osad räägivad et on, aga osad, et ei ole hea, kuna segu ei aurustu normaalselt!?
Selliseid küsimusi hakkab hulgim nüüd tulema, kuna vaja mootor varsti valmis saada:(
CSG AUTOHOOLDUS www.csg.ee Autohooldus, keretööd ja modifitseerimine. 58 100 793
-
mmess
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 847
- Liitunud: 22 Apr 2002 11:45
- Asukoht: Tartu
- Autod: '95 Audi A6
- Kontakt:
Teiste asjade kohta ei osaka midagi tarka ütelda, aga kanalite ning kollektorite poleerimise kohta kirjutati kusagil (kahjuks ei oska praegu viidet anda) nii:
Väljalaset on mõtet alati poleerida, kuna karedad seinad tekitavad keeriseid, poleeritud seevastu mitte. (iseasi, palju see siksi puhul reaalset efekti annab)
Sisselaskega on aga lugu selline, et kui tegemist on otsepritsega, ehk kollektoris ning sisselaskekanalis liigub ainult õhk ning kütus pritsitakse otse silindrisse, või vahetult sisselaske klapi ette, siis on samadel põhjustel, miks väljalaske puhulgi poleerimine mõtekas. Kui aga on tegemist näiteks monopritse või karburaatoriga, siis võib kanalite ja kollektorite poleerimise tagajärjeks olla see, et küttesegu peab tegema mootorisse pääsemiseks käänakuid, kui seinad on poleeritud ning kareduse tagajärjel seal pisikesi keeriseid ei teki, siis võivad kütuseosakesed, mis on ju raskemad, kui õhu osakesed nö kurvi mitte välja võtta ning kollektori või kanali seina vastu põrgata. Moodustades sinna ühtlase kile. See pole aga soovitav, sest kõige paremini põleb ju ühtlaselt segunenud õhu ning kütuse segu.
Väljalaset on mõtet alati poleerida, kuna karedad seinad tekitavad keeriseid, poleeritud seevastu mitte. (iseasi, palju see siksi puhul reaalset efekti annab)
Sisselaskega on aga lugu selline, et kui tegemist on otsepritsega, ehk kollektoris ning sisselaskekanalis liigub ainult õhk ning kütus pritsitakse otse silindrisse, või vahetult sisselaske klapi ette, siis on samadel põhjustel, miks väljalaske puhulgi poleerimine mõtekas. Kui aga on tegemist näiteks monopritse või karburaatoriga, siis võib kanalite ja kollektorite poleerimise tagajärjeks olla see, et küttesegu peab tegema mootorisse pääsemiseks käänakuid, kui seinad on poleeritud ning kareduse tagajärjel seal pisikesi keeriseid ei teki, siis võivad kütuseosakesed, mis on ju raskemad, kui õhu osakesed nö kurvi mitte välja võtta ning kollektori või kanali seina vastu põrgata. Moodustades sinna ühtlase kile. See pole aga soovitav, sest kõige paremini põleb ju ühtlaselt segunenud õhu ning kütuse segu.
Kas kerenumbri ümber saab auto ehitada?
Plokki ära kyll freesima hakka. Pärast on rõhud liiga kõrgel ja hakkab detoneerima (räägin omast kogemusest). Kui võtad siis ainult kaanest sest seda on lihtsam vahetada juhul kui detonatsioon tekib.
Lihvitud vänta võiks vältida. Lihvimine maksab a'la 700- uus vänt 1250-. Endale panin lihvitud vända 10tuhhi sain sõita ja kolks sees Seda tööd ja jama on rohkem kui 550- eest.
Oleks kohe uue ostnud oleks see jama olemata.
Lihvitud vänta võiks vältida. Lihvimine maksab a'la 700- uus vänt 1250-. Endale panin lihvitud vända 10tuhhi sain sõita ja kolks sees Seda tööd ja jama on rohkem kui 550- eest.
Oleks kohe uue ostnud oleks see jama olemata.
-
lLaada
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 260
- Liitunud: 08 Juul 2003 10:18
- Asukoht: Tallinn
- Autod: Nokia, Nolada.
Tegelikult ei tohiks lihvitud ja uuel vändal mingit vahet olla. Ju siis sattus mingi eriti s..t tegija, praaksaaled vms.Algselt postitas: Kert
Lihvitud vänta võiks vältida. Lihvimine maksab a'la 700- uus vänt 1250-. Endale panin lihvitud vända 10tuhhi sain sõita ja kolks sees Seda tööd ja jama on rohkem kui 550- eest.
Oleks kohe uue ostnud oleks see jama olemata.
Vältida tuleks vända taastamist kui lihvida enam ei kannata. Omal (defitsiidi)ajal tegeleti sellega suhteliselt massiliselt nii keemiliselt kui keevituse abil, kuid praegu sellist asja küll kuidagi soovitada ei saa.
- berg
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 751
- Liitunud: 31 Mär 2002 13:31
- Asukoht: pealinnas
- Autod: 210V8 - A6 - Chevy Van - Plymouth Valiant - Isuzu Trooper
- Kontakt:
nu aga kui plokki maha ei võta, siis ei saa ju ka mingit head mootorit? Ma arvan et tuleb riski peale välja minna!
CSG AUTOHOOLDUS www.csg.ee Autohooldus, keretööd ja modifitseerimine. 58 100 793
-
lLaada
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 260
- Liitunud: 08 Juul 2003 10:18
- Asukoht: Tallinn
- Autod: Nokia, Nolada.
Mina ilmselt soovitaks järgida nõuandeid. Eriti kui need on tulnud inimese poolt kes sama asjaga on hädas olnud. Tänavasõiduks ei ole vast mõtetki ladal surveastet tõsta ladal see ju nagunii juba üsna suur, kui siis vaid minimaalselt ja juba arvestades sellega, et hakatakse paremat kütust kasutama. Detoneeriv mootor ei ole kohe üldse "midagi head"!Algselt postitas: berg
nu aga kui plokki maha ei võta, siis ei saa ju ka mingit head mootorit? Ma arvan et tuleb riski peale välja minna!
- berg
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 751
- Liitunud: 31 Mär 2002 13:31
- Asukoht: pealinnas
- Autod: 210V8 - A6 - Chevy Van - Plymouth Valiant - Isuzu Trooper
- Kontakt:
neid arvamusi tuleb uksest ja aknast... kui te vaid teaks, kui raske on leida kuldne kesktee!
edit: tuhajuhe räägib, et targem on ikka freesida plokki!
edit: tuhajuhe räägib, et targem on ikka freesida plokki!
CSG AUTOHOOLDUS www.csg.ee Autohooldus, keretööd ja modifitseerimine. 58 100 793
- berg
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 751
- Liitunud: 31 Mär 2002 13:31
- Asukoht: pealinnas
- Autod: 210V8 - A6 - Chevy Van - Plymouth Valiant - Isuzu Trooper
- Kontakt:
mis siis ikkagi teha, võtta ainult kaant maha? palju kaant maha võtta siis?
CSG AUTOHOOLDUS www.csg.ee Autohooldus, keretööd ja modifitseerimine. 58 100 793
-
eeffekt
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 225
- Liitunud: 26 Aug 2003 12:39
- Asukoht: kristiine
- Autod: 523i sedaan
- Kontakt:
said minult nr.-i, et kus saab infot. need vennad on ka pikalt tegelenud ise ladadega. nii tänavasõiduks, kui ralliks/ringrajaks mõeldud autodega. helista või mine kohale ja sa saad sealt teada täpsemalt kõik plussid ja miinused. ilma asjata nad midagi teha ei soovita, kui sellest suurt abi ei ole.
jahil
-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4924
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
1,3 mootoril plokist natuke raske võtta kuna kolb liigub pea ääreni välja. (pikema kolvikäigu mootoritel jääb sinna 1,6mm) seega maha võtta siis kaanest. kui palju sõltub konkreetselt sinust.. kui võtta 0,5mm siis saab surveastme 9,8 (vs stock 9,5), 1mm oli mäletamist mööda 10 ja 1,5mm puhul aste 10,4 eks tuha parandab kui eksin..
kuni 10,0 on võimalik sõita kvaliteetsema 95 bensiiniga sealt edasi lähevad arvamused lahku ning sõltub juba konkreetsest mootorist (süüde, nukk, põlemiskamber, küttesegu). poleerimise kohta niipalju, et kütus peaks õhuga segunema juba karpas mitte kollektoris, muidu võiks ju kapoti alla 2 neegrit panna - 1 kallab bensiini ja teine pumpab õhku.
vända kohta niipalju, et kui vähegi võõimalik siis proovi ikka uus vänt osta.. tean küll su rahalist olukorda , kuid lihvimisel jääb ikka mingi kahtlus..
kuni 10,0 on võimalik sõita kvaliteetsema 95 bensiiniga sealt edasi lähevad arvamused lahku ning sõltub juba konkreetsest mootorist (süüde, nukk, põlemiskamber, küttesegu). poleerimise kohta niipalju, et kütus peaks õhuga segunema juba karpas mitte kollektoris, muidu võiks ju kapoti alla 2 neegrit panna - 1 kallab bensiini ja teine pumpab õhku.
vända kohta niipalju, et kui vähegi võõimalik siis proovi ikka uus vänt osta.. tean küll su rahalist olukorda , kuid lihvimisel jääb ikka mingi kahtlus..
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."
- berg
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 751
- Liitunud: 31 Mär 2002 13:31
- Asukoht: pealinnas
- Autod: 210V8 - A6 - Chevy Van - Plymouth Valiant - Isuzu Trooper
- Kontakt:
nu aga sis võetakse kolbi ka maha ju... tean et võetakse plokk 2 mm kolb 1 mm ja kaan 1 mm... surveaste 11.5
CSG AUTOHOOLDUS www.csg.ee Autohooldus, keretööd ja modifitseerimine. 58 100 793
-
mmess
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 847
- Liitunud: 22 Apr 2002 11:45
- Asukoht: Tartu
- Autod: '95 Audi A6
- Kontakt:
Minul on 1,5 03 mootor. Küll mitte 82 ste kolbidega vaid ikka 76 stega ning plokist on maha võetud 1,5 milli. Tuha tehtud, täpset surveastet ei oska ütelda, eks igaüks arvutagu ise.
Ka kolbidele on klapi süvendid tehtud. Kuiid nagu aru sain tuha jutust, siis rohkem "igaks juhuks" Kui ta algul süüte kõrva järgi paika pani, siis sai ka 95 Euroga sõita, nii et probleemi polnud. Kui masin stendis käis ning peenemate riistadega süüde paika pandi, siis mingil hetkel hakkas pisut detoneerima. Peale seda sõidan 98'ga ning probleeme pole.
Ka kolbidele on klapi süvendid tehtud. Kuiid nagu aru sain tuha jutust, siis rohkem "igaks juhuks" Kui ta algul süüte kõrva järgi paika pani, siis sai ka 95 Euroga sõita, nii et probleemi polnud. Kui masin stendis käis ning peenemate riistadega süüde paika pandi, siis mingil hetkel hakkas pisut detoneerima. Peale seda sõidan 98'ga ning probleeme pole.
Kas kerenumbri ümber saab auto ehitada?
-
kKristo
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 292
- Liitunud: 22 Nov 2002 11:44
- Asukoht: Tartu
- Autod: Auto puudub
Berg, kuna sa ehitad 011 (1.3) plokist 1,7't ja paned peale 011 kaane, siis tõuseb surveaste iseenesest. Muidugi kasutatakse ka 06 mootoril 011 kaant, kuid 06 plokil asuvad kolvid 1.6mm allpool plokist. Ma arvutasin välja, et kui teha 05 mootorist (1,3l) 1.7l'ne ja peale panna 05 originaal kaan siis tuleb surveastmeks 11 ja seda on juba liiast
- berg
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 751
- Liitunud: 31 Mär 2002 13:31
- Asukoht: pealinnas
- Autod: 210V8 - A6 - Chevy Van - Plymouth Valiant - Isuzu Trooper
- Kontakt:
nu ma siis mõtlesin et võtan plokki 1 mm maha ja kaant ka 1mm nii oleks siis norm? kolvidel on klapipesad sees juba!
CSG AUTOHOOLDUS www.csg.ee Autohooldus, keretööd ja modifitseerimine. 58 100 793