Kepsude, kolbide erinevustest

Kepsude, kolbide erinevustest

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
Vasta
a
aadu
Suletud kasutaja
Postitusi: 45
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Kepsude, kolbide erinevustest

Postitus Postitas aadu »

Praegu autol peal 03-e mootor. Plaanis on osta 06-e mootor, et puurida see 1,7-seks.:)
Müügifoorumis pakub Põletaja 82 mm. Samara kolbe. http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=2636
Mainib veel, et tuleb panna tavalise siguli kepsud.:yllatunud
Küsimused targematele oleks siis järgmised:
Mis vahe on Niva kolbidel ja Samara kolbidel? ( Ilmselt on mingi vahe )
Mis vahe on Niva kepsudel ja "tavalise siguli" kepsudel? ( Kahtlen, kas on vahet. )
Tänan ette!
p
põletaja
Foorumi kasutaja
Postitusi: 363
Liitunud: 20 Jaan 2003 12:52
Asukoht: järvamaa
Autod: 2105 vs 21213

Postitus Postitas põletaja »

erinevus on selles, et 1,7 kepsu sõrm on sees stoppritega aga teistel mootoritel sõrmed sisse pressitud ja sellest ka kolbide erinevused niva kolbidel on sõrme stoprid aga samara omadel pole muide 08 kolvid ja kepsud on ka kergemad ja puzkadelgi kasutatakse neid selle pärast ja kui sa teed 1.6 st 1,7 se siis sul on nagunii ju tavalised kepsud järelikult pole ka mingit muret ja niva originaal kolbe saada on väga raske ja samuti ka kepse
ostsid siis sõida
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Esialgne postitaja põletaja
aga teistel mootoritel sõrmed sisse pressitud ja sellest ka kolbide erinevused
Mitte pressitud vaid kuumalt pandud. Keps aetakse kuumaks ja siis sõrm (mitte oma) sisse. Jahtudes tõmbab kinni.
C
a
aadu
Suletud kasutaja
Postitusi: 45
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas aadu »

Tänud! :bouncing
Vastus ammendav.
Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

Äkki keegi teab nende kepsude kaalude erinevust?
a
Ardi Soovik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 839
Liitunud: 16 Mär 2002 00:20
Asukoht: Raplamaa
Autod: LADAd ca 60tk+1
Kontakt:

Postitus Postitas Ardi Soovik »

Muide,21213 kepsudel puudub õlitusava.Ju siis pole vaja.See tähendab,et ka tavalistel ladadel võiks remondi käigus kepsuõlituskanalid sulgeda.Aitab vähendada õlikulu läbi rõngaste.Uutel tehase kepsusaaledel pole ka õlitusauke.
Müüa küttepuid,osutan veoteenust 3t kandevõimega kalluriga.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
Kasutaja avatar
robi
Ladaklubi Liige
Postitusi: 494
Liitunud: 10 Sept 2003 21:43
Asukoht: Tallinn
Autod: 2107 1992
Kontakt:

Postitus Postitas robi »

millega neid avasid sulgeda?
2
2107
Suletud kasutaja
Postitusi: 165
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas 2107 »

Paned ilma auguta saale ja ongi suletud.
e
effekt
Foorumi kasutaja
Postitusi: 225
Liitunud: 26 Aug 2003 12:39
Asukoht: kristiine
Autod: 523i sedaan
Kontakt:

Postitus Postitas effekt »

Esialgne postitaja MossOpel
Äkki keegi teab nende kepsude kaalude erinevust?
sama küsimus ka minu poolt. kas oskab keegi öelda seda..... ehk on oluliselt kergemad.. saaks jälle natuke rohkem teravaks ajada. kuigi tühikäigu pöörded jäävad ilmselt kõikuma.:rolleyes
jahil
Kasutaja avatar
Kert
Foorumi kasutaja
Postitusi: 118
Liitunud: 14 Mär 2002 07:50
Asukoht: Tallinn
Autod: 21013

Postitus Postitas Kert »

Oli jutuks et need kepsude õlitusavad on uuematel suletud. Kuidas siis toimub silindri ja kolvi määrimine? Kulumine on sedasi suurem? Kui on soov ikka teha vähe kangem mootor peab õlitus ka kangem olema. Mina arvan et see aukde ära jätmine on lihtsalt vene tööstuse laiskus. Nii on lihtsam ja odavam toota.
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Seda õli tuleb sealt kepsusaalede vahelt piisavalt. Arvan et see õliava oli seal rohkem kolvipõhja jahutamiseks.
C
h
hullmaks
Foorumi kasutaja
Postitusi: 112
Liitunud: 08 Jaan 2004 14:31
Asukoht: Tallinn, mustamäe
Autod: vaz2105
Kontakt:

Postitus Postitas hullmaks »

ehh, minu meelest on tegemist praakkepsudega,minu teada om see õlitusava väga oluline, sealt pritsib õli kolviseintele, kui seda ava pole, siis kulub mootor palju kiiremini. Ise sattusin ühte mootorit uurima, mis oli väidetavalt 4500 sõitnud,sõi õli ja kütusekulu oli kohutavalt suur, arvasime, et rõngad kinni põlenud,kui vett karburaatorisse uhasime, hakkas tuulutusavast auru välja ajama, siis vaatasime täpsemalt, kolb Ü.S.S. oli justkui uuel mootoril,ilma loksuta ja silinder ilma kraeta, alumises otsas loksus aga peris kõvasti. lahti võetuna nägime, et kepsud olid aukudeta. Teine juhus, 122 mootoril oli esimese silindri kepsuava umbes, tagajärg:esimesel silindril tugev rant ülaservas, teised silindrid ilma randita. Need kaks juhust on minu jaoks piisav tõend et need augud on olulised ja vajalikud. Veel, nende aukude sulgemine ei tohiks õlikulu muuta, õlikulu rohkem seotud lekkimiste ja kolvi/silindri/rõngaste olukorraga
-
a
asjamees
Foorumi kasutaja
Postitusi: 180
Liitunud: 11 Jaan 2003 21:39
Asukoht: Tallinn
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas asjamees »

muuseas ostsime ka meie kui ladal mootorit kokku pannes uued kepsud ja alles töökojas avastasime et õlitus auke pole , siis otsustasime ikka vanad 05 kepsud millel õlitusava sees külge kruvida. Ei julgenud riskida , kuna minu ladal ikka pöörde enamusajast vääga kõrgel
a
Ardi Soovik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 839
Liitunud: 16 Mär 2002 00:20
Asukoht: Raplamaa
Autod: LADAd ca 60tk+1
Kontakt:

Postitus Postitas Ardi Soovik »

Olen lammutanud -96 a 21214 (1,7 niva pritsing) mootorit ls.
300000km(Nival ju 6 kohaline spidomeeter).Kepsudel avad puuduvad,ülemäärast kulumist ei täheldanud.
Müüa küttepuid,osutan veoteenust 3t kandevõimega kalluriga.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
Kasutaja avatar
Kert
Foorumi kasutaja
Postitusi: 118
Liitunud: 14 Mär 2002 07:50
Asukoht: Tallinn
Autod: 21013

Postitus Postitas Kert »

Kas siis keegi oskab täpselt seletada kuidas toimub või kuidas on mõeldud kolbide ja silindriseina õlitus ilma nende avadeta. Ei tahaks kyll oma mootorit venelase praagi pärast ära rikkuda. Siin eespool kirjutatu ajab hirmu nahka ja paneb mõtlema, kas mitte hoopis minna komisjoni poodidesse neid kepse tagaajama.
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Käisin uurimas mootoriremontia juures seda asja. Tema ütles küll et pole see ava seal oluline. Uurisin ka lääne mootorite seda osa. Osadel pidi olema ja osadel mitte. Konkreetselt ütles nissanil ja mazdal on eraldi õliava silindri peale pritsimiseks. Tema väitel kolvisõrme määrimiseks. Volkaril ja mersul ei ole sellist eraldi pritsimist sinna kohta.
Igaljuhul ei ole see vene meeste praak vaid teadlik tegemata jätmine. Praak oleks üksik osa või partii. Aga seal ei ole kepsul ega ka uuematel saaledel seda auku.
Lõppkokkuvõtes iga mees otsustab ise millist versiooni ta usub. Mina igastahes panin omal need augud kinni. Aeg on edasi läinud ja õli kvaliteet tublisti parem kui neil aegadel mil see auk välja mõeldi. Õli pritsib saalede vahelt sinna minu versiooni kohaselt piisavalt.
C
Vasta