karteri tuulutus

karteri tuulutus

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
Vasta
Kasutaja avatar
robi
Ladaklubi Liige
Postitusi: 494
Liitunud: 10 Sept 2003 21:43
Asukoht: Tallinn
Autod: 2107 1992
Kontakt:

karteri tuulutus

Postitus Postitas robi »

selline küsimus, et kas lada mootoritel on karterituulutuse kopsikus mingi metallsõel ka ette nähtud, eesmärgiks siis õlipiiskade kogumine. Võtsin enda autol lahti ja kopsik oli seest tühi, vaatasin kataloogist seal ka polnd näha. Mul vana kataloog 2103 auto aga 21063.
Probleem selles et õhufilter ja karbussi õhuavad (need suured 2tk.)on kergelt õlised
teine küsimus on selle foolium-paber toru kohta, mis ploki kõrvalt sooja õhku õhukogujasse viib ) kui ta seda teeb siis milleks ee hea on ma olen nii aru saanud et mida jahedam õhk karbussi läheb seda rohkem teda sinna mahub.
z
zar
Foorumi kasutaja
Postitusi: 84
Liitunud: 18 Aug 2003 13:42
Asukoht: võru
Autod: fordiine
Kontakt:

Postitus Postitas zar »

no see tuulutuse voolik keera sinna mootori alla, sest et see õliaur saastab karbussi.
Ja talvel peab õhk ikka sealt fooliumitorust tulema, sest muidu sa jäädki õhuklapiga sõitma, kollektori pealt tuleb ikka sooja õhku.
kui huvi on, siis miks ka mitte!?
Kasutaja avatar
PuZuP
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1734
Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Autod: 2106 '79
Kontakt:

Postitus Postitas PuZuP »

Talvel sõitmiseks on mootoril eelsoojendatud õhku vaja...sealt torust seda tulebki, kui oled keeranud õhufiltri korpuse kaane talvise re¾iimi peale...
Karterituulutuse kopsikus ei ole ühtegi sõela ette nähtud...ainus sõel on õlipumba koonuse küljes - see kust õli jälle ringlusesse läheb...
...parem kaotada üks minut oma elust, kui kaotada oma elu ühe minutiga...Pilt
a
asjamees
Foorumi kasutaja
Postitusi: 180
Liitunud: 11 Jaan 2003 21:39
Asukoht: Tallinn
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas asjamees »

mina annan hea soovituse keera see voolik mootori alla, las ta parem külmaga läheb kauem soojemaks kui mootori seest ära sit..ab. Puhas näide oli minu VFTS vana mootor
Kasutaja avatar
robi
Ladaklubi Liige
Postitusi: 494
Liitunud: 10 Sept 2003 21:43
Asukoht: Tallinn
Autod: 2107 1992
Kontakt:

Postitus Postitas robi »

Motamehele

mainisid, et kui karterituulutus karbussi mustab on mootor õhtal. Mul tuttav töötab tehnoülevaatusel ja olen käinud tema juures stendis ja peale klapisääretihendite vahetust sai kõik CO ja CH paika keeratud - ise nagu järeldan et pole veel õhtal. pigem võib probleem tekkida sellest et valasin õli veits (1mm umbes) üle max'i“. Oleks tore kui sa põhjendaksid, miks sa arvad et mootor õhtal on. Samas ei näita andur õlisurvet külmast peast natuke ikka näitab aga mitte eriti kaua õlikella olen vahetanud)
z
zar
Foorumi kasutaja
Postitusi: 84
Liitunud: 18 Aug 2003 13:42
Asukoht: võru
Autod: fordiine
Kontakt:

Postitus Postitas zar »

Nojah, sellega olen ma täiesti päri, et karbuss külmuks ära
üks eelmine klassivend pani sapperile vene krossika 2 karbussi, ja kõrgematel pööretel võis näha, kuidas(suvine aeg oli) karbuss härma läks....
kui huvi on, siis miks ka mitte!?
Kasutaja avatar
PuZuP
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1734
Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Autod: 2106 '79
Kontakt:

Postitus Postitas PuZuP »

Esialgne postitaja motamees
To Puzzi up. Sõel on olemas ja asub karterituulutuse vooliku otsa kohal õhufiltri sees. See on ette nähtud õlitolmu püüdmiseks.

Hmm...ei saa nyyd päris pihta, et mis sõela sa mõtled...kas sa mõtled seda metallvõret, mis on seespool õhufiltrit? :yllatunud...uurisin tarka raamatut ja seal oli jooniste peal näidatud ainuke metallfilter(sõel) see, mis asub õlipumba küljes...mujal nagu ei paistnud olevat...
...parem kaotada üks minut oma elust, kui kaotada oma elu ühe minutiga...Pilt
Kasutaja avatar
robi
Ladaklubi Liige
Postitusi: 494
Liitunud: 10 Sept 2003 21:43
Asukoht: Tallinn
Autod: 2107 1992
Kontakt:

Postitus Postitas robi »

tänud motamehele

siis veel selline mõte tekkis ,et panen mootori käima, võtan tuulutuse vooliku lahti ja vaatan, kas on surve koos õlipiiskadaga taga. Ei tea kas seda peab vist sooja mootoriga tegema
a
asjamees
Foorumi kasutaja
Postitusi: 180
Liitunud: 11 Jaan 2003 21:39
Asukoht: Tallinn
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas asjamees »

Esialgne postitaja asjamees
mina annan hea soovituse keera see voolik mootori alla, las ta parem külmaga läheb kauem soojemaks kui mootori seest ära sit..ab. Puhas näide oli minu VFTS vana mootor
vups minu viga jah , tahtisn sellega seda õelda, et karburaatoril on talvel vaja sooja õhku..........jne. Ma ei viitsi pikemalt kriblada saate mõttest aru küll .
Kasutaja avatar
PuZuP
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1734
Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Autod: 2106 '79
Kontakt:

Postitus Postitas PuZuP »

Esialgne postitaja motamees
Sa uurisid õlitussüsteemi. Karteri tuulutuse jaoks on igas autoraamatus eraldi skeem.Karterituulutuse joonise peal pole üldse õlipumpa.

Nojah..tegelt uurisin küll õlituse ja tuulutuse joonist kus need asjad nagu 2in1...(sihuke värviline ja puha...:D)...raamat ise on mingi ''Legkovõe avtomobili VAZ''...kui hia raamat...aga sul oli täitsa õigus - see ''plamegasitel'' on seal joonisel täitsa olemas...kuna mul vene keele oskust napib, eriti veel tehnilise vene keele oma, siis pidasin seda mingiks tuulutustoru mantliks/karkassiks....:lol
...parem kaotada üks minut oma elust, kui kaotada oma elu ühe minutiga...Pilt
p
pvr
Suletud kasutaja
Postitusi: 68
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas pvr »

Esialgne postitaja motamees
Seda nippi kasutati vanasti auto ostmisel koguaeg. Võeti õli sissevalamise kork maha ja vaadati mis sealt välja tuli. Vanal mootoril käib sealt suitsujuga välja.
Tänapäeval seda eriti palju enam kasutada ei saa sest osadel autodel on nukkvõll otse õlipunni all ja see pritsib sealt ka korras mootoril õli välja.
kas seda või siis karterituulutuse vooliku värki on mõtekam teha külma või sooja mootoriga
Kasutaja avatar
robi
Ladaklubi Liige
Postitusi: 494
Liitunud: 10 Sept 2003 21:43
Asukoht: Tallinn
Autod: 2107 1992
Kontakt:

Postitus Postitas robi »

no nii proovisin ära, sealt torust tuleb nagu summutistki ühtlane gaasijuga ainult et õlipiisad ka sees - kolvirõngad ütlete. Millised on parandamis soovitused?
Ah jaa kui õlivarras ära võtta pritsib sealt ka päris kõvasti. ja viimasel ajal on õlisurve tuli tühikäigul põlema hakanud, isegi 1000rpm põleb kuid õli on hommikul vaadates umbes 1mm üle max'i no miks ta ometi põleb siis?
Kasutaja avatar
robi
Ladaklubi Liige
Postitusi: 494
Liitunud: 10 Sept 2003 21:43
Asukoht: Tallinn
Autod: 2107 1992
Kontakt:

Postitus Postitas robi »

niisiis tekkis teemaarendusest karteri tuulutus küsimus :
kelle poole pöörduda tallinnas mootoriremondi konsultasiooniga
endal 2 2103 plokki ja vänt koos hoorattaga (laurix müüs). kes on pädev tallinnas vaatama ,et kumba plokki kasutusele võtta, kas on võimalik 76mm 79 peale puurida hoonida(et kas sein õhukeseks ei jää. kuidas saalesid vahetada (väntvõll vajab lihvimist) neil pidi mingi 4 remontmõõtu olema.
idee selles et sõidaks praegu selle mootoriga mis peal on ja samal ajal komplekteeriks teist (veits võimsamat) kui remont tehtud, viskaks agregaadid ümber ja auto ei jää seisma pikaks ajaks (asju on ka jalamehena tülikas ajada).
kas vända lihvimine 500.- on norm või kallis (see hind oli kuskil laki tn. otsas ühes sisehoovis on kellelgi kogemusi sealt)
k
Kristo
Foorumi kasutaja
Postitusi: 292
Liitunud: 22 Nov 2002 11:44
Asukoht: Tartu
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas Kristo »

Vända lihvi kohta niipalju, et see lihvimine keerlebki seal 500 ümber. Mõnes kohas võid saada isegi 400'ga, kuid 500 EEKi on selline harju keskmine.
Vasta