Lada õlitus ja õli?

Lada õlitus ja õli?

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
a
Anonymous
Foorumi kasutaja

Postitus Postitas Anonymous »

Pange kõik endale sündid ja pool-sündid
sisse, õnne teile. Ise proovisin, läks jamaks veits. Asi siis selline, et vaz-i tihendid, simmerid ja muud vidinad mis õli peavad taluma, ei ole nii kvaliteetsed ja ei olegi üldse mõeldud sünteetilistele õlidele. Süntees-õlid on teada ju teistsuguse viskoosusega. Kui sul on õlirõngad väheke rohkem kulunud siis võiksid kohe endale paar liitrit õli juurde osta.:puzzled
k
kopec
Foorumi kasutaja
Postitusi: 314
Liitunud: 17 Mai 2003 21:32
Asukoht: Kui kodus,siis Rakvere!
Autod: japs

Postitus Postitas kopec »

paar nädalat tagasi sain kokku ühe keemikuga kes on spetsialiseerunud õlide peale,see seletas ,et lada mootor on ehitatud 66a fiati järgi ja sel ajal ei kasutatud laiemalt sünteetilisi.seega ladadel ei soovitata kasutada sünteetikat,kuna see mootor pole selleks mõeldud,pressib ennast tihenditest läbi ja jätab hülsiseintele ja vändakaeltele liiga õhukese kihi.keemik soovitas parimat hinna ja kvaliteedi suhtega õli lada jaoks otsida ERIMELLIST,seal müüakse lahtist OMW-d.küsivad 26 krooksu liitrist.ise sõidan juba 2aastat sellega ja probleeme pole tekkinud ei suvel,ega talvel.täis nimi oli sel õlil OMW. START F.
Ära osta omale autot,mida sa lükata ei jaksa!-Al Bundy
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Esialgne postitaja wax
Originally posted by motameesKellel võimalus pange ikka TÄISSÜNT sisse. Kui mootor seda välja ei kannata siis ongi sitt mootor ja vaja korda teha. See kes jaksab täissünti osta jaksab ka mootori korda teha.;)
:lol pange kjah kõik täissünt sisse :lol

ütle mulle, mille jaoks tehakse siis üldse mineraali ja poolsünti kui täissünt on kõige parem?

Mootorisse tuleb kallata ikka seda õli, mida tehas ette näeb, kuna mineraali, poolsündi ja täissündi õlitus-, soojajuhtimis- ja muud omadused on VÄGA erinevad.
Tehas annab miinimum nõude. Alla seda ei tohi kasutada. Paremat võib alati panna. See tihendite mittepidamine on jama jutt. Kui simmer on korralik ja vändakael korras peab iga õli kinni.
Täissünt on külmast peast vedelam kui tavaõli kuumast peast on nende viskoossus juba võrdväärne. Vaata et sünt nii vedelaks ei lähegi.
Sünteesõli on spetsiaalselt tehtud mootorit määrima. Mineraalõli aga kohandatud mootoritmäärima. See on kui ülikond mis lastud teha hea rätsepa juures. Mineraalõli on kaubamajast ostetud ülikond ja Ziguli õli on secend händist ostetudülikond. Kõigi ülikondadega saab käia pidudes. (see oli piltlikuks võrdluseks.)
C
w
wax
Foorumi kasutaja
Postitusi: 193
Liitunud: 13 Mär 2002 10:16
Asukoht: Tallinn/Võru
Autod: Ladasid enam pole
Kontakt:

Postitus Postitas wax »

Tore et sa vähemalt ise usud, mis jura sa suust välja ajad :)
Simmerid ja tihendid annavad kiiremini otsad ka siis kui kasutada pidevalt ühe viskoossusega (näiteks 10W40), kuid erinevate tootjate (Addinol, Mobil, Castrol, BP, Valvoline, Esso, ...). Sest erinevate tootjate õlides on erinevad lisandid, millele kumm reageerib erinevalt. Rääkimata sellest kui mineraali pidama mõeldud tihenitele korraga täissünt peale lastakse :)
Samuti jookseb palju vedelam täissünd kõikidelt pindadelt kiiremini maha, jättes õhema kihi kui paks mineraal. Võid ise ette kujutada kas see on omavahel hõõrduvatele osadele hea või halb :)
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Esialgne postitaja wax
Rääkimata sellest kui mineraali pidama mõeldud tihenitele korraga täissünt peale lastakse :)
Samuti jookseb palju vedelam täissünd kõikidelt pindadelt kiiremini maha, jättes õhema kihi kui paks mineraal. :)
Poest simmereid küsides pole minu käest veel kunagi küsitud kas täissündi või mineraali-simmerid. Need ikke siiamaani ühed.
Kui nüüd sinu postituse teist poolt uskuma jääda siis ma eip mõista mitte miks üldse õlifirmad teevad täissüntõli. See ju lausa kahjulik. Õlikelme õhuke ja seegi jookseb maha.
Ja lõppude lõpuks on see igamehe oma asi millist õli ta oma mootorisse valab. Ei tule mina seda kontrollima ja riidlema ja õli ma ka kellegile ei müü. See oleneb täpselt rahakoti paksusest ja sellest kuipalju keegi oma autost hoolib.
Need olid MINU arusaamad ja seisukohad (ja neid peaks olema juba piisavalt selgitatud) õlidest ja sellel teemal ma enam postitusi ei tee.
C
w
wax
Foorumi kasutaja
Postitusi: 193
Liitunud: 13 Mär 2002 10:16
Asukoht: Tallinn/Võru
Autod: Ladasid enam pole
Kontakt:

Postitus Postitas wax »

:) Ega ma kah otseselt õlimüügiga ei tegele, et siin nii kõvasti sõna võtan. Arvan lihtsalt teadvat natuke õlidest ja mootoritest. Ja igaüks peaks aru saama, et 70-tel konstrueeritud Lada mootor on ehitatud mineraali omadusi silmas pidades.
Kui aga keegi soovib täissünti sisse valada, ei saa kätt keegi ette panna. Valagu kasvõi vedeluselt veega sarnanevat Racing 10W60 sisse kui arvab et see on tema mootorile parim.
Õli eesmärk on õlitada ja jahutada. Ja kõige paremini teeb seda õli, mis on vastavale mootorile ette nähtud.

Selle topicu võib minugipoolest kinni panna. Hakkan juba igasugu asju kordama :rolleyes

Peace :)
Kasutaja avatar
overspeed
Foorumi kasutaja
Postitusi: 914
Liitunud: 31 Okt 2002 18:46
Asukoht: Eesti VABAriik, mitte KRDI euroliit
Autod: Omapärane Vene Tehnika
Kontakt:

Postitus Postitas overspeed »

Kui rahakott kannatab, siis ikka täissünt sisse.Kui mootor lekib, ei ole see öli süü.
Automootorikulumisel mul veel suuri kogemusi ei ole, kuid ma olen näinud oma silmaga, mida täissünt öli mootorile teeb. Kes on tsikklitega tegelenud teavad, et mida väiksema kubatuuriga mootor, sea kiiremini kulub ja seda lühem eluiga on. mul on 90 ccm yamaha, millele jaksasin, köik need 6 aastat mil taaga söitsin, täissüntöli sisse osta. kui spidokale jöudis läbisöit 20 000 ette, arvasin, et nüüd olex aeg remontkolb sisse panna, sest siis hiljuti nägin üht rollerit läbisöiduga 15 000, mille mootor oli ikka nii öhtal kui olla sai. SUUREX üllatusex, kui oma yamaha mootoril silindri maha vötsin, ei leidnud ma sealt mingeid kulumisjälgi, vaid hoopis hülsil olid tehasest lihvimisjäljed ja kolvil treimissooned alles. Kui olex kasutanud tavalist öli, mis maksis poole vähem kui täissünt, polex see pilt vast nii ilus olnud. Täissünti kasutasin teadlikult, sest tsikkliga söites olen "raske käega", ning pidevalt 15000 pööret välja lasta ei ole vist päris tehases ette nähtud.
Arrogance diminishes wisdom.
Kasutaja avatar
overspeed
Foorumi kasutaja
Postitusi: 914
Liitunud: 31 Okt 2002 18:46
Asukoht: Eesti VABAriik, mitte KRDI euroliit
Autod: Omapärane Vene Tehnika
Kontakt:

Postitus Postitas overspeed »

Ja see erinevate ölide simmerite jutt...:D
Ma peaksin kasutama tsikkli käigukastis ATF öli, kuna jupiteril on märgsidur. Aga kuna mul käimalöömisvända simmer korralikult ei pea, ei saa ma ATF-i kasutada, sest ta on nii vedel, et tuleb välja. Kuid ega ma siis selle pärast öli ei söima, vaid ikke iseennas, et mix ma oma mootorit korda ei tee.
Arrogance diminishes wisdom.
p
priit467
Foorumi kasutaja
Postitusi: 35
Liitunud: 05 Veebr 2009 21:01
Asukoht: Kuressaare
Autod: kuna mul on niva ja oleks vaja vahest nõu

Kuttenkeuleri õli ladale?

Postitus Postitas priit467 »

mida arvate kuttenkeuleri õlidest. See pidi ladadele hästi sobima? Mul ka plaanis selle firma poolsünt sisse panna. Mida arvate sellisest mõttest?;)
Vasta