Tahan selgust. seoses vändaga

Tahan selgust. seoses vändaga

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
Vasta
n
neljamees
Suletud kasutaja
Postitusi: 5
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Tahan selgust. seoses vändaga

Postitus Postitas neljamees »

ühesõnaga. teeme selgeks, mis on pikk vänt, mis lühike. vabandage minu juhmust, kuid lihtsalt seletades peaks ju nii olema, et pikal vändal on kepsude kinnituskohad, kuidas iganes neid ei nimetata, viidud tsentrist kaugemale. füüsikaliselt, seega peavad kepsude muude parameetrite samaks jäädes, kepsud olema lühemad. muidu lööb teine ju liiga ülesse, ehk siis klappidesse. seega, 1300 on norm. vändaga, aga 1500mootor on pika vändaga, lühemate kepsude ja samade kolbidega. maht suureneb ainult tänu sellele, et alumine surnud punkt on madalamal, seega iga silindri kohta 50cm/3. olen siiamaani korrektne???????????????
s
serbin
Foorumi kasutaja
Postitusi: 194
Liitunud: 23 Sept 2002 09:25
Asukoht: haapsalu
Autod: krossi 01

Postitus Postitas serbin »

pika vändaga plokkidel (1500, 1600) on ka plokk kõrgem et kolb ei läheks vastu kaant......aga jah mui ise pannakse madalasse plokki pikk vänt siis pannakse ka lühemad kepsud
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

C
Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

Pikema käiguga mootorites pikemad kepsud ka minuteada. aga mix pannakse pikk vänt lühikese käiguga mootorisse koos lühikeste kepsudega, aru ma ei mõista?:puzzled
k
Kristo
Foorumi kasutaja
Postitusi: 292
Liitunud: 22 Nov 2002 11:44
Asukoht: Tartu
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas Kristo »

Et suurendada töömahtu lühikese käiguga mootoris :)
Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

Esialgne postitaja Acid
Et suurendada töömahtu lühikese käiguga mootoris :)
Sorry aga ikka veel ei jõua kohale. :yllatunud suurendades töömahtu??? palju see siis tuleb? :puzzled
a
Ardi Soovik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 839
Liitunud: 16 Mär 2002 00:20
Asukoht: Raplamaa
Autod: LADAd ca 60tk+1
Kontakt:

Postitus Postitas Ardi Soovik »

Kepsud on kõikidel Lada mootoritel ühepikkused(Samarate kohta ei oska öelda).1,5 ja 1,6 mootorite kolvikäik on 80mm 1,2 ja 1,3 mootoritel 66mm.Vastavalt sellele on ka plokk kõrgem või madalam kuna surveaste peab ju olema ühesugune.
Kel arusaamisega lood kehvad,tulge siia näitan lahtiste mootorite peal erinevusi.
Müüa küttepuid,osutan veoteenust 3t kandevõimega kalluriga.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

ok ok, kui kepsud kõik sama pikkusega siis heaküll aga palju siis töömaht kasvama peaks?
k
Kristo
Foorumi kasutaja
Postitusi: 292
Liitunud: 22 Nov 2002 11:44
Asukoht: Tartu
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas Kristo »

Kolvikäigu vahe tuleb 80-66=14 (mm). Töömaht tõuseb 0.3l
Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

Esialgne postitaja Acid
Kolvikäigu vahe tuleb 80-66=14 (mm). Töömaht tõuseb 0.3l

seega on sul mootor millel kolb tõuseb 13,9 mm üle ploki ääre. selleks ju tehtigi plokk 14 mm kõrgemaks.
m
Mike
Foorumi kasutaja
Postitusi: 81
Liitunud: 28 Apr 2002 11:13
Asukoht: Tallinn
Autod: Subaru Forester 116kW
Kontakt:

Postitus Postitas Mike »

No kurat sa ei saa üldse aru. Et kolb ei tõuseks üle ploki ääre tehaksegi kepsud lühemaks. Kui sa häkid 1.3 ümber saad mootori mile töömaht on ligi 1.7L, kolb on sama 79mm ja kolvi käik 80mm seega tekib ruut mootor, mis peaks teoreetiliselt hästi pöörde minema.
Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

Kle mees viga ei minu arusaamisprobleemides. Ma pole lihsalt palju kokku puutunud Lada mootoritega. ma olen lähedalt kokku puutunud UMZ 412 mootoriga ja kui sellel keps kasvõi natukenegi lühemaks teha, lendab kolb a.s.s vastu vända vastukaalu, tulemuseks pilbasteks mootor.
Palju neid 80mm "lühikesi" mootoreid tehtud on? palju seal siis kolvi ja vända vahele ruumi jääb? :rolleyes
Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

seda ka veel, nn "ruutmootor" on siis juba ka tehase 1600ne, kolb 79, käik 80 ja töömahuks ei tule kohe kuidagi 1,7L. miks siis see hea on et aretad madalasse plokki seda mis tegelt juba tehases valmis aretatud? Mul peab mingi väga oluline detail märkamata olema jäänud kui ma ikka veel tõtt ei räägi. :kuri
Ja IMHO 1.3 peaks paremini pöördesse minema kui see nn "ruutmootor" sest minuteada mida suurem bore/stroke jagatis seda parem.
k
Kristo
Foorumi kasutaja
Postitusi: 292
Liitunud: 22 Nov 2002 11:44
Asukoht: Tartu
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas Kristo »

Asi on tõesti nii, et töömahuks tuleb sama mis 06 mootoril, ehk siis 1600. Et kergesti pöördesse minevat mootorit teha tuleks silindrid puurida 82mm mõõtu. Siis on nö. "lühikese käiguga" mootor.
Ja no asja point on selles, et kui sul pole just kuskilt 03/06 plokki käepärast võtta ja garaazi nurgas seisab ainult 03/06 vänt, siis saad oma 1.2/1.3 teha suurema töömahuga mootoriks. Selleks on sul vaja 7mm lühemaid kepse. Ardi teadis kunagi rääkida, et sobivad Fiat 131/Argenat kepsud (vist olid Ardi juures 200 eeku).
Muidugi teine variant mida mina enda mootoril teha tahaks on teha rihmaga 1.3 1.7'ks, teatavasti pole Lada teinud ühtegi 1.7 rihmaga mootorit :)
Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

No juba parem jutt :)

Peace :cool:
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Esialgne postitaja Acid

Ja no asja point on selles, et kui sul pole just kuskilt 03/06 plokki käepärast võtta ja garaazi nurgas seisab ainult 03/06 vänt, siis saad oma 1.2/1.3 teha suurema töömahuga mootoriks. Selleks on sul vaja 7mm lühemaid kepse. Ardi teadis kunagi rääkida, et sobivad Fiat 131/Argenat kepsud (vist olid Ardi juures 200 eeku)
No see on küll täielik hämamine. Selline mootor ( 1,6 )on ju tehases juba tehtud milleks siis ise midagi aretada ja maksta mingi kahtlase asja peale. Müü oma vabad jupid maha ja osta 1,6 mootor! See teine põhjus on palju kiftim. Tõepoolest ei ole sellist rihmaga mootorit. See on hea põhjus.;)
C
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4924
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

Selle rihmaga 1,7 mootori peale mõtlen vaikselt isegi, kusjuures viimati panin enda 05-le peale mingi välismaa rihma, millel oli pakendi peal terve rida erinevaid autosid millele see rihm sobib, sh ka 2,0 ja 2,3 mootorid :D. seega peab ka rihm valule vastu..

selle jura mõtteks on see, et mitte keegi ei taha 1200-1300 plokki, vahest peab peale maksma, et ära viidaks.. nõutud just 1600+ mootorid, veel üks mainimata pluss on see, et kindlustuses ütled mootori mahuks 1,2 aga tegelt 1,6või 1,7...:bouncing
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Olaafi põhjendused on head. Rihmast niipalju, et tal oma tööteha. Veab klappe ringi seal ja ei hooli sellest midagimillised kolvid või plokk tal seal all on. Iseasi kui nukki hakatakse järsemaks tegema, või tugevamad vedrud pannakse. Siis võib raske hakataja ta võib ennast töölt lahti võtta.:D
C
Vasta