1. leht 7-st

Väärt lugemist [karpa, mootor, väljalase]

Postitatud: 18 Mai 2003 21:44
Postitas Siim
Tuhajuhe soovitab tutvuda!

KARBURAATOR
- karburaatorite andmed (düüside
suurused jmt)
- joonis eemaldatud kaanega karburaatorist (et oleks võimalik nt need düüsid ka üles leida)
- ujuki asendi reguleerimist õpetav joonis

MOOTOR
- artikkel, kus on väga palju asjalikku nt plokikaante (erinevad modifikatsioonid) kohta.

VÄLJALASE
- artikkel sumbuti ehitamise teoreetilisema poole pealt

Materjalid on oma olemuselt skännitud raamatulehed (pildid). Loodetavasti on tekst piisavalt hästi loetav.


Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Postitatud: 21 Mai 2003 11:04
Postitas Siim
Veel mõned toredad pildid karburaatorist
Pilt
Pilt
Numbritele on seletused ka olemas, aga need on kahjuks vene keeles. Lisaks on veel 4 lk juttu selle kohta, kuidas karpad töötavad - jällegi vene keeles. Üks sõber tõi mulle hiljuti suurepärase värviliste piltidega raamatu "legkovoi avtomobil vaz2101 ziguli" - sealt ka need kaks karpa pilti

Postitatud: 01 Juun 2003 00:41
Postitas hellzix
Katsetage ära.Värviliste karpa piltidel on üx kruvi.Ülemine premal nr63 ja alumisel suurel nr20.Keerake see kruvi välja ja pange sinna auku umbes 1\2 mm jämedam laagri kuul.Kruvi muidugi tagasi. Asi selles et see on kiirendus pumba ülejooks.Kui auk kinni pahistab pump kõik selle kütuse mootorisse.Midagi ei voola üle ega tagasi.

Postitatud: 13 Aug 2003 21:57
Postitas motamees
Esialgne postitaja hellzix
Katsetage ära.Värviliste karpa piltidel on üx kruvi.Ülemine premal nr63 ja alumisel suurel nr20.Keerake see kruvi välja ja pange sinna auku umbes 12 mm jämedam laagri kuul.Kruvi muidugi tagasi. Asi selles et see on kiirendus pumba ülejooks.Kui auk kinni pahistab pump kõik selle kütuse mootorisse.Midagi ei voola üle ega tagasi.
Minu arvan et see asi on natuke teisiti. See kuul on kiirenduspumba tagasivooluklapp. Ülevool reguleeritakse kruviga. Kui kruvi on põhja keeratud siis kogu bensiin mis on võetud kiirenduspumba memraani taha lükatakse silindrisse. Mida rohkem seda kruvi avada seda vähem läheb silindrisse. Ülejäänu jookseb tagasi ujukikambrisse. Kes tahab ägedamat kiirendust sel kruvi kinni. Kes tahab õkonoomiat sel kruvi lahti. Ma keeran tavaliselt selle kruvi kaane pinnaga tasa (avatud). Kui mul Niva oli siis ma panin üldse kiirenduspumbale puukiilu vahele. Ta oli koguaeg põhja surutud asendis ja oli sellega välja lülitatud. Muid vigureid veel ja bena kulu oli 8,5 l/ 100km. Jutt käib pikast sõidust Krimmi käru ka taga. Gaasi sujuvalt vajutades ei saa arugi et midagi puudu on. Hiljem jäigi nii.:cool:

Postitatud: 17 Aug 2003 18:33
Postitas hellzix
Minu mõõdu järgi on selle kruvi otsa läbimõõt 1,5mm ja mina panin 2mm kuuli. Jõuga ma seda kinni ei keerand.Kätte ka muidu ei saand kui karpa maha ja keerasin tagurpidi,siis kukkus ise välja.Kohe ei tulnd selle peale et prooviks magnetiga.:sein

Postitatud: 13 Jaan 2004 04:24
Postitas PuZuP
Mis must toru see selline on??? Tark raamat tõlkis teda nii: pritotsnaja trubka ventiljatsii dlja podatsi cvezego vozduha v karter dvigatelja...
ühesõnaga mingi karterituulutus, kuid kas siis mootoril kohe kaks tuulutust...ja nagu ma aru olen vist saanud,
et selle toru olemasolu sõltub mootoritüübist?


Pilt

Postitatud: 13 Jaan 2004 15:07
Postitas motamees
Sealt läks värske õhk karterisse ja teiselt poolt (õlivarda kõrvalt tuulutustorust)tuli välja. Moodustus nagu läbivool. See jahutas ka seespidiselt mootorit. Selle toru suubumiskohas õhupuhastisse käis ka eraldi väike õhufilter. Teine ots õhufiltrist läks õhupuhastist välja. Neid filtreid enam müügil pole ammu näinud. Sedasorti tuulutus oli vist ainult 01 mootoril. Või oli see ka 011 aga edasi enam mitte.

Postitatud: 16 Jaan 2004 09:08
Postitas sigle
Selline toru olemas plokikaantel markeeringuga 2101-******, markeeringuga 21011-****** puudub

Postitatud: 16 Jaan 2004 09:25
Postitas mess
Esialgne postitaja sigle
Selline toru olemas plokikaantel markeeringuga 2101-******, markeeringuga 21011-****** puudub


Siin vaidleks vastu. Mul vanal 01 mootoril oli 21011 kaan ja oli kaa see tuulutuse õhuvõtutoru olemas. Ma ei usu, et keegi ka oleks seda koos kaane vahetamisega (juhul, kui seda kunagi tehtud on ???) seda sinna ise külge aretama hakanud.

Postitatud: 29 Apr 2004 21:32
Postitas ats007
Kas keegi ehk teab, mis võiks/peaks ... käima ploki külge õlirõhu anduri all olevatesse aukudesse (kolm poldiauku Pole küll veel ühtegi ladat näinud, millel seal midagi oleks, aga ... Äkki on keegi asjaga kursis. Huvi pärast.

[Muudetud: 23-8-2007 moosmoosik]

Postitatud: 29 Apr 2004 22:42
Postitas motamees
Algselt postitas: Ats007
Kas keegi ehk teab, mis võiks/peaks ... käima ploki külge õlirõhu anduri all olevatesse aukudesse (kolm poldiauku Pole küll veel ühtegi ladat näinud, millel seal midagi oleks, aga ... Äkki on keegi asjaga kursis. Huvi pärast.

Sinna alla võid oma Ladal riputada esisilla reduktori kui nelivedu tahad teha.

[Muudetud: 23-8-2007 moosmoosik]

Postitatud: 16 Mai 2004 01:54
Postitas miq
khkhmm. mure.
mul 06'l on daaz 2105 karpa. (vähemalt kiri on selline peal), millel käib karpa teine lõõr selle vaakumpumba vms. asja abil lahti. aga sõbral on täpselt sama markeeringua karpa, kuid tema omal käib teine lõõr lahti mehhaaniliselt. st see hoob, mis muidu selle vaakumpumba küljes on, läheb põhikambri hoovastiku külge. st kui gaasi põhja vajutad, tõmbab lupsti teise lõõri ka lahti. kuna enda karpal see pumba membraan katki ja üleüldse karpa nats jamab selle kohapealt, siis plaanis ka panna mehhanniliselt see teine lõõr avanema.
äkki keegi selgitaks, miks ühesugustel karpadel nii on.

Postitatud: 17 Mai 2004 13:19
Postitas Laurimetall
Tegelt ma ei usu ,et asi originaalis nii on. Kui vaadata ,siis on see karpa margi tempel karpa kaane küljes nii ,et pole mingi mure see kaan ära vahetada ja ongi 05 karpa. See 2 lõõri avamise jublakas on võimalik panna ka 05 originaal karpale selle jublaka peab lihtsalt mõne teise karpa pealt maha võtma. Muidugi on võimalus ,et on mingi 01 karpa ja 05 kaanega.

Postitatud: 17 Mai 2004 14:56
Postitas Kristo
Kui on ikka 05 originaal karpa originaal düüsidega, siis pead düüse kah vahetama. Muidu kui tõmbab mehhaaniliselt kohe 2. lõõri lahti siis uputab üle kuna 05 karpa 2. lõõri düüsid on kõvasti suuremad kui nt. 01 karpa omad.

Postitatud: 07 Dets 2004 15:11
Postitas Laurimetall
http://www.autocitychannel.com/news/s1503.html Kes ütleb ,mis on kujutatud antud lingil 18 nda pildi juures ja mix just selline ?? ning kuhu läheb sealt see toru ,mis membraani juurest tuleb.

Postitatud: 07 Dets 2004 22:02
Postitas logman
Algselt postitas: Laurimetall
http://www.autocitychannel.com/news/s1503.html Kes ütleb ,mis on kujutatud antud lingil 18 nda pildi juures ja mix just selline ?? ning kuhu läheb sealt see toru ,mis membraani juurest tuleb.

:o Muide ,vennike ,oleks meil omal ajal see asi nii puust ette tehtud nagu sellel veebil.... Seal on ju 05-07 karpa täiega ära toodud ,st. head ja vead. Konkreetne asi on "tühikäigu ökonomaiser" ja see töötab vaakumi toel, nii et järelikult on ta ühendatud sisselaskepoolele. Kahju ,et sul enesel keeleoskus puudub ,sest sealt oleks palju tarkust võtta. :rolleyes Las keegi tõlgib sulle sealt ,ütlen ausalt: Ei viitsi pikalt kirjutada! :(

Postitatud: 08 Dets 2004 14:10
Postitas Laurimetall
Njaa olex lahe ,kui venekeelt nii palju oskaks aga ei oska ja kui kellegil on hullult aega üle siis võiks mulle seda asja seletada seal.

Postitatud: 08 Dets 2004 23:54
Postitas logman
Oi mind lolli küll! Ei noh ,tuhat vabandust Laurimetallile. Ma kogu aeg mõtlesin ,et milleks sul selle jama tõlget vaja on ,aga lugesin siin su eelmisi postitusi ja sai selgeks. Siin see on:
PEALESUNNITUD-TÜHIKÄIGU ÖKONOMAISER.

Pealesunnitud-tühikäigu ökonomaiser lõpetab kütte andmise mootoriga pidurdamisel ja vahetult peale süüte väljakeeramist. St.näiteks allamäge sõidul kui käik sees ja gaasi ei talla ,siis bena peale ei tule. Süüte väljakeermisel ilma selle vidinata aga enne kui mootor seiskub ,imeb silindrid veel küttesegu täis ja kuumade küünalde-klappide tõttu võib tekkida hõõgsüüde ,või kui laksunurk pole päris õigesti seatud ,siis tekkib detonatsioon e.iseeneslik plahvatus silindris. Mõlemad on jube kahjulikud nähtused ,sest kui nüüd laks on tiba varajasem (ja tavaliselt nii pannakse ,sest siis jookseb tuuris värk paremini - noorte lõbu ju ikkagi) ,siis detonatsioon lööb mootori tagurpidi käima niikauaks kui seiskamisel imetud segu otsa saab. Jaotusrihmaga mootoritel võib halvim tagajärg olla rihma purunemine ja kettülekandele see samuti hästi ei mõju (vatti saavad nii tald kui leevendi ja kui kett vana ja läriseb ,siis võivad kolvid mingis punktis klappidenigi ulatuda). Nii ,edasi:
Nüüd peaks olema sisselaskekoll.-l mingi toruke ,millelt läheb voolik (või toru) kolmekäigulisele el.magn.klapile ja sealt klapilt teine voolik pealesunnitud-tühik.ökon.le. Siit saab siis sellise ringi ,et tühikäik töötab vaid siis kui ökonom. on ühenduses sisselaskekoll.ga.
Ökonom.-i tööd juhib minu arusaama järgi lüliti joonisel19. Eks seda peab proovima ,millal vool on ,millal mitte ega ma ise tea. Loogiliselt võttes peaks gaasi vajutades see lüliti katkestama vooluandmise kolmekäigulisele el.magn.klapile mis omakorda katkestab ökonomaiseri ja sisselaskekoll.i vahelise vaakumiahela ,seega kaob samal ajal tühikäigusüsteemi töö. Aga kuhu jääb nüüd mootoriga pidurdamisel bena mittepealeandmine ,sest kui pedaal on üleval ,siis hakkab ju tühikäik kohe tööle? See on juba uus vene mõistatus...?!
OK ,las ta olla. Edasi:
See kolmekäiguline lüliti pole kuigi töökindel ja nii kaob tühikäik lüliti rikkiminekul sootuks. Soovitatakse jätta sel juhul kolmekas ahelast välja ning ühendada ökonomaiser otse sisselaskega. Nüüd aga võib tekkida seiskamisel detonats. ja hõõgsüüde. Selle vastu aitab kui panna tühikäigudüüsi alla el.magn.kl. joonis14. Soovitatakse 03 mootorile. Ja muidugi käis kõik see jutt 05 ja 07 masti autode kohta. Mikrolüliti joonisel19 peab lahutama kontaktid momendil kui nende hoobade vahel seal tekkib pedaali tallates pilu 0,5-0,8mm.
Kui ökonomaiseri diafragma puruneb ,siis tuleb ta välja vahetada või asendada puksi ja kruviga, joonis15.
1.emulsiooniklapp
2.mingi? düüs
3.õhu klapp
4.segusiiber
5.bena väljumiskanal
6.pihusti
7.ja8.kütte kvaliteedi reg.kruvid
9.puks
Eks nendele 7,8,9 kohta ongi viidatud ,kuidas ökonomaiserit asendada.
No nagu ma aru sain ,tahad sa nüüd seda joonisel14 olevat seiskamise klappi paigaldada. Tead ,minu arust mida vähem neid mugavuse elektrilisi pudi-padinaid mootorile installida ,seda töökindlam ta on. Detonatsiooni vältimiseks pane käik sisse ,vajuta pidurit ja kui süüte välja oled keeranud lase sidur lahti ;) Jäägu need kodinad lipsumeestele kel palju raha ja ise tehnikapoolelt nõdrad. Las maksavad servises klapikeste vahetuse eest :lol
Kuradima pikk jutt sai ,ega polegi nii lihtne tõlkida ,vene keelt läheb nii vähe tarvis. :cool: OSSA! MUL ALGAS JUST SÜNNIPÄEV! Aitähh õnnitluste eest ,kui tulevad :rolleyes

Postitatud: 09 Dets 2004 00:08
Postitas motamees
Algselt postitas: logman
Aga kuhu jääb nüüd mootoriga pidurdamisel bena mittepealeandmine ,sest kui pedaal on üleval ,siis hakkab ju tühikäik kohe tööle? See on juba uus vene mõistatus...?!

Pole see mingi uus mõistatus. See juba väga vana asi. Tühikäigu sundklapi tööd juhib mikrolüliti JA pisike aju, mis mõõdab mootori pöördeid jagajalt tulevalt impulsilt. Pöörete tõstmisel lülitakse tühikäik välja 1200rpm juures ja pöördeid alandades jälle sisse 1800rpm juures. Pöörded mälust võetud ja võin ka pisut eksida. Sellisel juhul ongi mootoriga pidurdades tühikäigu düüs kinni.

Postitatud: 09 Dets 2004 18:26
Postitas Laurimetall
Tänud tõlkimise eest!!! Ma nüüd seletan ,kuidas mul see värk on . Sain sellise karburaatori omanikuks ,kus on olemas see tühikäigu ökonomaiser ja see lüliti joonis 19. Küljepeal oli kirjas ,et tegu oli 05 karpaga aga see pole lugev ,seda elektromagnet klappi polnud joonis 14 ( polnud ültse sellist kohtagi ,kuhu panna ) Esialgne plaan oli teha nii ( siis ma seda ökonomaiserit ei teadnud) ,et kuna mul on ka üx 07 märgistusega karpa ,siis võtta sealt see keskmine osa ( koos magnet klapiga ja panna 05 karpale ) ja tühikäiku hakkaks lülitama see lüliti nii ,et kui pedaali vajutad ,siis paneb kinni . Nüüd kus see ökonomaiser on teada ,siis vaadates seda skeemi ja karpat , tekkis mõte ,et panna ökonomaiser otse sisselaske kollektorisse ja siis hakkab asi nii tööle ,et kui pedaali ei vajuta ,siis tekib vaakum ,nagu jagajaski ja tõmbab seda joonisel 18 olevat diafragmat ning tühikäik hakkab tööle . Sama aegselt avaneb ka see magnet klapp ( magnet klapile saab teha pöörete järgi mingi piiraja ,mis paneb tühikäigu ,pööretel üle 1500 lihtsalt kinni ja avab kah samadel pööretel). Acidi auto sisselaske kollektoris hakkas kunagi silma juba selline toru ,kuhu arvatavasti käibki see tühikäigu ökonomaiseri voolik enda autol seda kahjuks pole. Nüüd siis räägin ,mis ma arvan ,et mix see karpa hästi tööle reaalsuses ei hakka . Kui mootor välja lülitada surub vedru joonisel 18 oleva tühikäigu kinni ning see ei avane enne ,kui sisselaske kollektoris tekib vaakum .Kuna pole teada ,kuidas starter mootorit veab tekib küsimus. Kas starteri poolt tekitatud vaakum on piisav membraani piisavaks avamiseks ja mootori käivitamiseks ning mis juhtub siis kui jalga pedaalil hoida ,siis ei tohiks ültse suurt vaakumit tekkida . See jutt käis sooja mootori kohta . Külmalt peax mootor käivituma tänu toore klapile ,mis tingib bensiini tuleku segu koonusest.Teine suur miinus on see ,et selle ökonomaiseri tööd ei saa suht millegiga reguleerida v.a see kruvi ,millega reguleeritkse segu hulka ning kuidas käituvad tühikäigu pöörded ,kui see ökonomaiser seal seda tühikäigu süsteemi liigutab ( äkki jäävad kõikuma või ei jää alati samade pöörete juurde)Kuidas mootor hakkab pöördesse minema ja maha tulema äkki jäävad vahed sisse Teoreetiliselt peax töötama ,kuid praktiliselt pole veel teada. Samas see joonisel 15 olev ja levinud süsteem fikseerib tühikäigu kindlalt ja tühikäigu kinni panemiseks olex vaja lülitit ja magnet klappi ja väkie pööretele reageeriv aju