2. leht 7-st

Postitatud: 09 Dets 2004 19:32
Postitas motamees
Membraaniga sundtühikäigu klapp töötab laitmatult. On ka kenasti reguleeritav. Paigaldasin kunagi sellise süsteemi oma Nivale. Poest ostes oli voolik otse kollektorisse viidud. Kõigepealt panin vahele elektriliselt juhitava vaakumklapi, mid juhtisin käsilülitiga salongist. Hiljem ka aju sain ja siis kogu komplekti pele installeerisin.
Ega see eesti oludes nii väga vajalik asi ei olegi. Tol ajal aga reisisin palju ja eriti mägirajoonides(tsetseenia, gruusia, krimm). Seal on asjast palju abi. Niva benakulu kuskil 8L/100km. See kogu reisi keskmine ja käruga.
Muide uuem variant sellest ongi magnetklapiga. Membraani ja vaakumi osa on ära kaotatud. Membraani asemele käib erisugune reguleerkruvi. Seda ka asenduseks poest vabalt saada.

Postitatud: 09 Dets 2004 21:31
Postitas Laurimetall
Kuna põhimõtteliselt on vaakumit vaja ,kas siis võib selle vaakumi võtta ka äkki karburaatori vaakum voolikust ,kui kolmik vahele panna.Sinna ju tuleb kah vaakum ,kui mootor tühikäigul käib.Tegelikult mul ongi vabalt 2 karpat laiali tahan ehitada võimalikult head karpat ja säästliku ,et siin kohal on võimalik veel rääkida ,kas valida membraniga karpa või elektromagnetiga või mõlemad koos. Suht suur segadus selle asjaga

Postitatud: 09 Dets 2004 21:42
Postitas motamees
Tehasese variandis võetakse vaakum kollektorist. Teist varianti pole seedinudki.
Valida kas vaakumiga võil elektromagnetiga on kama. Mitte neid koos. Koos nad mõttetud.
Vali siis elektromagnetklapiga - siis jääb ära otsustamine kuskohast/kuidas vaakum võtta.

Postitatud: 12 Dets 2004 20:10
Postitas Marcuz
Varem oli mul tühikäik koguaeg nii 1200rpm, nüüd langenud 900rpm peale.. ei tea kuidas üldse. Aga tahaks sutsu juurde keerata. Kas seal seguKOGUSE kruvist mitte koostise ja kuhu poole kui palju?? Kas 98 bensiin võib kuidagi tühikäiku muuta?

Postitatud: 12 Dets 2004 22:05
Postitas logman
Mine sellelt lehelt üks klikk tagasi (nr 2-le). Sealt leiad Laurimetallilt postitatud lingi mingile vene lehele ,kus saba ja sarvedega ära toodud 05 ,07 karpad. Prindi see joru välja ja lase ära tõlkida kui keelt ei mõista. Siiani parim juhend ,mida eales näinud olen. Sealt võid kõik pähe õppida ja teistelegi pärast head nõu jagada remondi ,timmimiste ,jubinate asendamiste ,vigade jms.jne.jne. kohta.
Vene ajal sellist kirjandust ei liikunud ,siis muditi kõike katse-eksituse meetodil. Mu vanaisa kolmel õnnestus küte nii kinni puua ,et toru ots oli seest valge. Ega ta nüüd kraapsule suurt mõjunud ,kes tahtis see vedas ikka teisega robinal paigast ja ennem kummi pidama ei saanud kui 50 sees oli.
A äkki olid siis kummid pastlamad? :rolleyes

Postitatud: 13 Dets 2004 08:11
Postitas Laurimetall
Algselt postitas: Marcuz
Varem oli mul tühikäik koguaeg nii 1200rpm, nüüd langenud 900rpm peale.. ei tea kuidas üldse. Aga tahaks sutsu juurde keerata. Kas seal seguKOGUSE kruvist mitte koostise ja kuhu poole kui palju?? Kas 98 bensiin võib kuidagi tühikäiku muuta?
Mida sa selle suitsu all mõtled ? tahad ,et sumpast tossu tulex? Sellisel juhul tuleb ülevaatusel probleeme. Veel seda ,et ülevaatusel peavad tühikäigupöörded olema 900 või alla selle ,kui on üle siis nad timivad seda ,kui saab alla poole. Juhul ,kui sul mootor ei käi korralikult 900 pöörde juures ,või tahhomeeter valetab tuleb lihtsalt karpat timmida.

Postitatud: 11 Jaan 2005 19:51
Postitas Marcuz
Algselt postitas: Laurimetall
Algselt postitas: Marcuz
Varem oli mul tühikäik koguaeg nii 1200rpm, nüüd langenud 900rpm peale.. ei tea kuidas üldse. Aga tahaks sutsu juurde keerata. Kas seal seguKOGUSE kruvist mitte koostise ja kuhu poole kui palju?? Kas 98 bensiin võib kuidagi tühikäiku muuta?
Mida sa selle suitsu all mõtled ? tahad ,et sumpast tossu tulex? Sellisel juhul tuleb ülevaatusel probleeme. Veel seda ,et ülevaatusel peavad tühikäigupöörded olema 900 või alla selle ,kui on üle siis nad timivad seda ,kui saab alla poole. Juhul ,kui sul mootor ei käi korralikult 900 pöörde juures ,või tahhomeeter valetab tuleb lihtsalt karpat timmida.
Mis SUITSUST sa räägid??:kuri Kui uuesti loed, siis saad aru et mingit suitsu seal pole...:sein ja sigulli raamatust lugesin, et tyhikäik peab veic kõrgem olema kui tavaliselt teistel autodel, sest sigulli mootor lissalt on siuke.. ja käib ta ka 750rpmi juures aga vaevaliselt ja olku kunagi rääkis et ple mõtet nuka eluga mängida väga madalate pööretega.

Sai Petci juures käidud, kes karpa lahti vottis, paar viga avastas ja ära timmis. Tänud talle!

Tänud mota chatis antud õpetuste eest, pneumo klapi lüliti sain korda. Kuidas aga kontrollida, et pneumo klapp töökorras on? (See julla kuhu 2 vaakumtoru ja 1voi2 juhet läheb) Ja äkki keegi teab selle ligikaudset hinda..?

Postitatud: 14 Jaan 2005 11:08
Postitas Rocky
Oleks kiirelt vastust vaja, et kui seda karpa vaakum-jublaka pulka/hooba üles alla liigutada seisval mootoril, ( 07 karpa, jagajaga ühendatud ei ole) kas sealt peab kuulduma mingit susinat! kellel selline karpa peal äkki lippab käib õues ja proovib! Ette tänades!

Postitatud: 15 Jaan 2005 21:37
Postitas Mel
Selles suhtes ei tohik olla vahet 05 ja 07 karpal. 05 karpal teeb küll häält, kui käega lükata. Kostub susina moodi häält küll. See peaks olema igati normaalne.

Postitatud: 07 Veebr 2005 18:51
Postitas virxs
selline küsimus, et teema alguses on seal tabelid põlemiskambri ruumala kohta.plokikaane ja tihendi ruumala on lihtne teada saada, aga ploki kohta jääb mulle kuidagi segaseks.äkki keegi oskab õelda, kui suur see on. mootori töömaht 1297cm3(passis).proovisin plokilt ka mingeid numbreid otsida, aga leidsin ainult "011". Nimelt puudub siis põlemiskambri mahuosa mootoriplokis ja kolvi põhjas.Auto on 21063, peaks olema originaal mootor peal.Äkki keegi oskab aidata?

Postitatud: 07 Veebr 2005 22:21
Postitas virxs
mootoritöömahu arvutamiseks saame küll seda valemit kasutada, aga mind huvitab just see osa silindrist, kuhu kolb ei jõua, ehk siis kui palju on kolb lahutuspinnast ülemise surnud seisu ajal all. ja seda just selle mootori korral, sest niipalju, kui mina aru saan, on need näitajad eri mootorite korral erinevad.Samuti huvitab ka see, et kas kolbidel on süvendid sees või ei.Ei viitsi nagu sellepärast hakata lahti võtma, peaks olema muidu ka võimalik teada saada?

Postitatud: 08 Veebr 2005 10:23
Postitas virxs
lugesin uuesti, aga ikka jäi selgusetuks. sealt ma saan aru, nagu oleks kolb 1,9 mm ü.s.s. ajal lahutuspinnast all ja kolvil süvend sees, ning silindri läbimõõt 79? kui ma siis natuke arvutan, tuleb mul surveaste ca 7,1 (plokikaane põlemiskambri ruumala 39,5)kas sellise surveastmega auto töötab üldse?

Postitatud: 08 Veebr 2005 11:11
Postitas Moss
Algselt postitas: virxs
lugesin uuesti, aga ikka jäi selgusetuks. sealt ma saan aru, nagu oleks kolb 1,9 mm ü.s.s. ajal lahutuspinnast all ja kolvil süvend sees, ning silindri läbimõõt 79? kui ma siis natuke arvutan, tuleb mul surveaste ca 7,1 (plokikaane põlemiskambri ruumala 39,5)kas sellise surveastmega auto töötab üldse?
Pii korda raadiuse ruut korda kõrgus. Sina võtad kõrguseks 0,19cm ;)

Postitatud: 08 Veebr 2005 16:45
Postitas virxs
Algselt postitas: oxecot
Kui võtta 06 mootori põlemiskambri maht ja 011 mootori töömaht tuleb surveastmeks tõesti 7,1.

mis see tähendab siis? on mul surveaste 7,1 praegu?ega ma vist enne selgust ei saa, kui lahti võtan:puzzled

Postitatud: 08 Veebr 2005 19:43
Postitas virxs
et selles ma tahangi selgusele jõuda, kui suur on mu mootori põlemiskamber. tegelikult olen ma sellele nii palju mõelnud, et läheb juba suht keeruliseks millestki aru saada.põhiline on see, et ma tean, mis plokikaas mul peal on.Selle vahetasin kunagi ära, ilmselt originaali asemele panin mingi suvalise, kuna klapipesa oli hävinenud.nüüd uurisin lehte foorumist ja sain teada, et selle kaane koos tihendiga maht on39,5. aga.... sellest tabelist foorumi alguses aru ei saa, et kui mul on mootori peal kirjas 011, töömaht 1300, palju siis kolb on all lahutuspinnast ja milline kolb sees on. Kui keegi aru saab või teab, kuidas see asi seal sees välja näeb, oleksin tänulik, kui mindki valgustaks selles suhtes.

Postitatud: 09 Veebr 2005 21:25
Postitas virxs
ok, ma loodan, et see on nyyd õieti aru saadud mul: kolvist ja mootoriplokist tulev põlemiskambri ruumala on 0, seega tuleb surveaste 9,2, sest plokikaas on vahetatud väiksema põlemiskambriga kaane vastu, ehk siis 39,5?originaalis41,9? ikka suht pikk juhe mul nende markeeringute kohapealt.

Postitatud: 02 Apr 2005 20:07
Postitas mehike
ma sain solexi karbussi ei 1.5 mootorile peale panna . proovisin ära .algul ketras, ketras ,ketras senikaua kuni starter kärssama läks -rohkem ei julgenud . siis tõmbasime slepis käima ja läks , kuid minekut ei olnud. ainult sidurit libistades liikus edasi. masin tahtis bena kätte saada rohkem kuid ma ei oskanud seal midagi puutuda - lõhun veel ära nagu ma tavaliselt teen .ei tahaks nagu vana tagasi panna kuna kuulsin et see võtab veel vähe bena maanteel : " karburaatoril on nö. tühikäigusolenoidklapp, mis saab nüüd oma signaali salongis asuvast lülitist. Kui tühikäiku vaja, lülitan sisse ja tühikäigu kanal avaneb ning vastupidi
maanteepeal sain nõnda kinnise klapiga kütusekuluks 6.5L"

niisiis ma sooviks juuniseid 08 karburaatorist . kui kellegil on palun pangu üles

Postitatud: 12 Apr 2005 22:08
Postitas Laurimetall
http://www.autocitychannel.com/news/s1503.html Sellel lingil on pildil 17 kujutatd süsteem ,kui toore on peal . Mind huvitaks ,et hoob ( 12 ) kinnitub alt poolt teise auku. ( samas olen näinud ,et paljudel karpadel on selleks kinnituseks ülemine auk. põhimõtteliselt peax see seguklapi asendit muutma vastavalt tooreklapi asendile Oskab keegi ütelda ,miks see nii on ? (Ise eriti venekeelt ei oska.)

Postitatud: 13 Apr 2005 15:49
Postitas Laurimetall
Õige jah minu viga nr ikka 7 . Valida on siis 2 varjandi vahel ( kumb on parem valik? ) Mix üldse on vaja seda muuta .

Postitatud: 13 Apr 2005 17:25
Postitas Laurimetall
kui palju on palju pöördeid? Enamusel ikka 2000 kanti jäävad. Kuigi jah tänapäevaautodel ei nii palju kui ladal ei kõigu need pöörded.