1. leht 1-st

Oktaankorrektor

Postitatud: 23 Okt 2019 16:29
Postitas kristjan92
Keegi oskab ehk seletada milleks selline seade välja mõeldi omal ajal ?
https://www.osta.ee/vazgazuazzazmoskvic ... 05287.html

Re: OSTA.ee-s

Postitatud: 24 Okt 2019 09:01
Postitas logman
See pilt selgitab kõik.
Ehk siis selleks, et saaks kasutada odavamat, A76 bensiini.
Aga kui vaadata ajastut, mil teda toodeti, siis tol ajal valmistati ja paisati müüki palju teisigi kasutuid vidinaid ja õige vastus on - et müügiga raha teenida. Kooperatiivide werk, you know :lol:

Re: OSTA.ee-s

Postitatud: 24 Okt 2019 10:21
Postitas Jass
https://patentdb.ru/patent/1836585

https://www.google.com/search?biw=1280& ... Di0XSY6yJ0

90-datel toodeti mitmesuguseid oktaankorrektoreid – nii tööstuslikke kui ka kooperatiivide variante. Mul oli näiteks selline, millel sai muuta süütenurka hilisemaks ja milliste pööreteni. 2 potekaga sai „välja lõigata“ detonatsiooni ala madalamatel pööretel ja keskmistel ning suurematel oli süütenurk optimaalne e. endine. Eriti efektiivne oli see Mossede puhul, mis klõbistasid klappe isegi 93 bensiiniga. Töötas suurepäraselt surveastet vähendamata 76 bensiiniga ja kütusekulu jäi endiseks.

Tänapäeval pole seadmel enam mõtet, sest on saada suurema oktaanarvuga bensiine ja ei esine selliseid oktaanarvu kõikumisi kui nõukaajal. Tänapäeval toimub firmades ka täpsem kütusearvestus ja vasakule läheb vähem :)

Paljud tollased veoautod töötasid A76 bensiiniga (ZIL 130, GAZ 53jne.) Nõukaajal toimus ju tööautodel ja bussidel spidomeetrite km kerimine.
Oli selline ütlus – 1km sõidad, 3 läheb sõidulehele kirja ja 2 jätad meelde. Lisaks sai osta autojuhtidelt ka odavamalt riiklikke bensiinitalonge.

Re: Oktaankorrektor

Postitatud: 01 Nov 2019 12:24
Postitas aresh
Suht kasulik jubin kui peaksid lisaks bensiinile kasutama veel ka vedelgaasi, millel on eelistus hilisema süüte järgi.

Re: Oktaankorrektor

Postitatud: 01 Nov 2019 14:05
Postitas logman
LPG igatseb kõrgemat surveastet, mitte hilisemat süüdet. Tegelikult.
Vennad Tšehhis ja Poolas on just seda teed läinudki, et sõidavad LPG peal. Kaaned-plokid muidugi vastavaks moditud.

Re: Oktaankorrektor

Postitatud: 04 Nov 2019 14:41
Postitas Jass
LPG tahab jah suuremat surveastet- vähemalt 14. Ma olen paar mootorit ringi teinud- mootor kuumeneb rohkem ja väljalaskelkapid kipuvad pikapeale ära põlema. Aitab suurem radikas ja paremast materjalist väljalaskeklapid. Vajalik on hoopis varajasem süüde. Eriti siis, kui surveaste jäi endiseks.
Kulu on ka suurem võrreldes bensiiniga - ca 20%..25%. Kui segu ajada liiga lahjaks, siis on raskusi kiirendusega ja mootori detailide eluiga väheneb. Talvel töötab käivitades pikemalt bensiinil ja lühikeste sõitude korral on mõttetu. Pikal trassil on OK.