6. leht 6-st

Postitatud: 19 Dets 2007 17:25
Postitas reiner
See on mõtetu teema mille üle vaielda. Sama hästi võiks vaielda, et mis õlu kõige parem on ja miks keegi "Siguli" õlu ei joo (ma ei tea kas seda enam toodetakse).
See on tõesti igaühe enda asi mida ta oma masina mootorisse valab..

Postitatud: 19 Dets 2007 17:26
Postitas Raxo
Algselt postitas: Alfist
Ma ei väidagi,et vene õlid on paremad,kuid lihtsalt mulle ei meeldi kui ?iguliõlisid nii maha tehakse,ning veel lisaks sellele õlile mis maardus oli sellel oli ka vastav sertifikaat olemas.
Ausaltöeldes ma ei oskagi nüüd ühtegi foorumit soovitada, kus "Ziguliõli fännklubi" saaks omas elemendis olla. :P

Mina seda mootorisse ei kalla ja üldse ostan võimalikult vähe vene kraami. Varem kasutasin OMV mineraalõli, nüüd Mobili oma. Ziguliõli 27 eek/l vs Mobili 35 eek/l ei sunni kuidagi Ziguliõli poole :D

[Muudetud: 19.12.2007 Raxo]

Postitatud: 19 Dets 2007 18:09
Postitas kapa
Ei saa vaiki olla
Siin saadud koos olla inimestega, kes õlidega igapäevaselt tegelevad, vahetavad, müüvad ja impordivad. Öelnud on nad seda, et kõik kaasaegsed õlid on head. Millinne on parem turbole või traktorile, milline mitte, on juba õlitüübist olenev. Aga ammu tootmisse saadetud õlid (nagu ?iguli oma) on lihtsalt ajast maas. Tollel ajal olingi nii, et sõitsid selle Ziguli õliga oma aja läbi, tegid remondi ja sõitsid edasi... Kes tahab praegu sama moodi autot remontida ja seda sitta kanalitest taga ajada, palun, sõitke. Kes vähegi hoolib mootorist leiab kaasaegsema õli (mis pole palju kallim) ja vurab sellega kaks korda kauem...
Öeldi veel seda, et praktikas ei soovita odavaid Addinoli mineraale. Ei oska kommenteerida, kogemus puudub.
Aga, ennem kallake odavat Addinoli, kui Ziguli õli.:lol



Kapa @ kallab ziguli õli ainult põllurallikasse või kasutab konserveerimiseks või köögi uksehingede määrimiseks.

Postitatud: 19 Dets 2007 18:20
Postitas Alfist
Algselt postitas: kapa
Ei saa vaiki olla
Siin saadud koos olla inimestega, kes õlidega igapäevaselt tegelevad, vahetavad, müüvad ja impordivad. Öelnud on nad seda, et kõik kaasaegsed õlid on head. Millinne on parem turbole või traktorile, milline mitte, on juba õlitüübist olenev. Aga ammu tootmisse saadetud õlid (nagu ?iguli oma) on lihtsalt ajast maas. Tollel ajal olingi nii, et sõitsid selle Ziguli õliga oma aja läbi, tegid remondi ja sõitsid edasi... Kes tahab praegu sama moodi autot remontida ja seda sitta kanalitest taga ajada, palun, sõitke. Kes vähegi hoolib mootorist leiab kaasaegsema õli (mis pole palju kallim) ja vurab sellega kaks korda kauem...
Öeldi veel seda, et praktikas ei soovita odavaid Addinoli mineraale. Ei oska kommenteerida, kogemus puudub.
Aga, ennem kallake odavat Addinoli, kui Ziguli õli.:lol



Kapa @ kallab ziguli õli ainult põllurallikasse või kasutab konserveerimiseks või köögi uksehingede määrimiseks.
Nüüd tuleb välja,et Addinol on ka sitt v?:yllatunud
Siin väike lõik kus räägib Addinoli spetsialist
Küsija:
Lugesin BMW foorumist, et Addinoli õli pidi BMW mootorit mustama ja mingit paksu löga tekitama. Kas see vastab tõele? Ise kasutan Addinoli õlisid. Soovitati Castrol õlisid, kuigi tahaksin Addinolile truuks jääda.
Addinoli spetsialist:
Täname Teid tähelepaneku eest, oleme antud teemaga kursis. See, et soovite Addinolile truuks jääda, on hea, sest nagu järeldame Teie küsimusest pole Teil isiklikult probleeme Addinoli mootoriõlidega olnud. Nagu Te kindlasti olete isegi tähele pannud, on neti kommentaarides (kõikides valdkondades) alati piisavalt palju laimu ja ebakompetentseid ning pahatahtlikke kommentaare ja kommentaatoreid.

Kinnituseks võin lisada, et mitmetel Addinoli mootoriõlidel on (Eco Light Longlife-98; MV0537 Longlife-01; MV0538LE Longlife-04; jne) BMW tehase litsentsid, mida aktsepteerib ka United Motors AS BMW mootorites garantiitingimustes. Keda siis uskuda? Kas BMW tehast, kes on väljastanud ametliku litsentsi, või neti kommentaatorit? Kõiki neid õlisid on katsetatud BMW tehase laborites ja mootorites ning neile on väljastatud ametlikud litsentsid BMW tehase aktsepteeringu kohta.

Samuti kasutatakse Ida-Euroopa suurimas BMW esinduses Sankt-Peterburis Addinoli õlisid. Lisaks on ADDINOL ja BMW tehase vahel hea side ja koostöö, mille tulemusena on BMW-d Austria tehasest välja tulnud Addinoli õlidega.

Tähtis on alati jälgida, et õiget toodet kasutataks õiges kohas ja jälgitaks kõiki ettekirjutusi. Kui vaadata uuemate BMW-de õlivahetusvälpasid vastavalt BMW Longlife litsentsidele, siis on selleks 30 000 km. Kui inimene kasutab antud mootoris näiteks harilikku poolsünteetilist või täissünteetilist mootoriõli, millel ei ole Longlife litsentsi, siis tekivadki probleemid. Mootor jääb seest mustaks, sõltumata sellest, kas seal oli Addinol, Mobil, Castrol või mis iganes õli.

Postitatud: 19 Dets 2007 18:28
Postitas Raxo
Algselt postitas: Alfist
Algselt postitas: kapa
Öeldi veel seda, et praktikas ei soovita odavaid Addinoli mineraale.
Nüüd tuleb välja,et Addinol on ka sitt v?

Re: Milline õli Ladale ?

Postitatud: 11 Okt 2020 15:54
Postitas Vazmjorka
Äratame vana teema taas ellu.

Lugesin erinevaid arvamusi ja jõudsin järeldusele, et paljud kasutavad mootoris 10W40 õli. Tootjate koha peal oli küll vaidlusi aga ehk nüüd aastate jooksul mõni sõitnud mingi kindla tootjaga.

Nimelt tahaks teada, mis marki õli siis kasutada žiguli mootoris. Mootoril on tehtud kapitaalremont. Uued kolvid, saaled jne jne. Varsti tahaks teda esimest korda käivitada ja hetkel eintea mis õli sisse panna. Ennemalt kasutasin seda žiguli m6 õli või mis ta oli. Aga nüüd paljud ei soovita seda kasutada kuna uus mootor uute juppidega ja võiks panna sisse midagi paremat. Talvel pole temaga plaanis sõita.

Re: Milline õli Ladale ?

Postitatud: 11 Okt 2020 21:49
Postitas Edel
Mina kasutan VAZ-2102 1,5 mootoris juba teist hooaega sellist kraami.
14.06.2020 (64).JPG
14.06.2020 (64).JPG (150.96 KiB) Vaadatud 6075 korda

Re: Milline õli Ladale ?

Postitatud: 13 Okt 2020 14:08
Postitas VäikeMägilane
Antud õlide teema ehk küttis kirgi 90-ndatel, kui tulid vabaturule hulgi välisriikide õlisid. Nüüd võiks seda teemat ajakohastada pigem sellega:
Sain päranduseks vanaisa siguli(eluaeg sõitnud sellega mida kooperatiiv või tööandja võimaldas-loe kamaz siguli jt. TATid), auto mootor originaalne - tahaks õlivahetada, kuid mida sisse kallata?

Kui on juba tehtud kap.rem vms. ning mootor lahtikäind (loe: pestud/puhastatud) või auto terve elu sõitnud kvaliteetõlidega (nt. soome siksid või sealt toodud) - mida siis kasutada, on juba pigem kellele kukk kellele kana teema.

Esimese teema puhul võib tõesti olla probleem, nimelt kas tänapäevased õlid mitte ei kahjusta kuidagi seda antiikset "ökosüsteemi" seal vanaisa moto sees - ehk oskavad targemad siin kaasarääkida, kuid olen kuulnud ja kogenud, et 90-ndate keskel olid nii mõnedki siksimehed kurtnud, et kallasid Addionoli sisse ja moto lendas laiali või hakkas õlivõtma. Kuigi ka siin võib olla palju häma, sest oleneb missugust Addinoli kasutati ja kas ka filter vahetati vms.

Mina panin oma isa siksi julmalt Addionoli pool-sündi ja ka mootorispordi algusaegadel oli sponsoriks Addinol ning margiks 5w40 täissünt - ükski moto selle tõttu kannatada ei saanud.

Niipalju siis Addinoliga uksehingede määrimisest minu näitel...

Hetkel kasutan siksides (ka teistel masinatel) vene õlisid (Lukoil, Gazprom) või ka Motulit (kui hea pakkumine) ning kas 10w40 või 5w30-sõltuvalt motost.
Võidusõidu siks on viimasel ajal Gulf racingut saanud.

Re: Milline õli Ladale ?

Postitatud: 14 Okt 2020 00:01
Postitas atzkarik
Minu kogemus siis õlidega.

Mina olen ühe korra vitsad kätte saanud just addinoliga. Oli mingi rimi leti kaup, täpselt ei mäleta mis see oli aga eks see 10-40w oli. Peale 3000-4000 km oli kapremonditud mootor paras prügimägi, vänt kahjustatud, silindris sooned, nukaraam kulunud jne...

Peale seda olen aastaid kasutanud XADO toodankut ja pole küll tuvastanud, et midagi häda oleks. Isegi see sama kahjustatud mootor hakkas paremini XADO-ga tööle aga see võis ka lihtsalt nii tunduda. Tõestada seda ei saa! Varsti võtan ühe mootori lahti mis ainult selle õliga sõitnud eks siis näeb mis sealt välja tuleb. Aga arvan juba ette, et seal õli probleemi pole olnud ja mootor ilus puhas.
XADO.JPG
XADO.JPG (67.61 KiB) Vaadatud 5933 korda
Võistlus mootor mille alla palju raha pandud kasutan sellist õli. Kasutavad ka teised oma võistlus mootoris ning need mootorid mis lahti võetud, on näinud kõik ilusad välja.
10-60_võistlusmootor.JPG
10-60_võistlusmootor.JPG (103.64 KiB) Vaadatud 5933 korda
Ning kõikidesse mootoritesse lisan ka nüüd sellist pläusti, seda soovitatakse ka käigukasti ja ülekandesse panna! Ning väga kallid tööpingid pidid puhta selle pläustiga ennast määrima.
X1R.JPG
X1R.JPG (21.41 KiB) Vaadatud 5933 korda
Tagasillas ja käigukastis kasutan sellist õli, nii võistlusautol kui ka tänaval. Sellel õli selline huvitav omadus ,et teeb ka juba undava käigukasti/ülekande vaiksemaks. Ning näeb väga lahe välja, sinist värvi :D
KK-sillad_võistlus.JPG
KK-sillad_võistlus.JPG (81.11 KiB) Vaadatud 5933 korda
Aga see lihtsalt minu valik sellest meeletust õli valikust mis meil praegu olemas on ja mida kasutan. Ära seda žiguli m6 õli küll pane oma uude mootorisse kuna see ajast ja arust!

Re: Milline õli Ladale ?

Postitatud: 15 Okt 2020 19:37
Postitas Jass
Õlidega on nii nagu ema või tütre valikuga – igale oma :)

Õli peab mootorit puhastama lahustumatust settest, olema kõrge termilise stabiilsusega, sobima kokkupuutuvate materjalidega, olema nende vastu mitteagressiivne, tekitama kulumist vähendava kile, jahutama, säilitama oma omadused pikka aega nii ajaliselt kui läbisõidult, tagama optimaalse viskoossuse igal temperatuuril.

Õli valik tuleb teha tehasejuhendi järgi, et see vastaks viskoossusindeksile ja API markeeringule. Saksamaal taksodega tehtud 100tkm katsetused näitasid, et kõige kallimal nn. täissünteetilisel õlil pole mingeid eeliseid odavama ees kulumise seisukohast lähtudes. Minimaalne erinevus võib olla vaid külmkäivituses ja mõningases kütusekulus. Põhiprobleemiks on see, et õli oleks mootoris piisavalt ja ei esineks lekkeid. On ju ütlus, et õli viga see ei saanud olla, kuna seda mootoris polnudki.

Müügimehed räägivad, et on olemas mineraalsed, poolsünteetilised ja täissünteetilised mootoriõlid. Tegelikult on kõik õlid mineraalsed, erinedes üksteisest vaid erinevate lisandite hulga poolest, sealhulgas ka sünteetilised. Maailmas on vaid 3 baasõlide tootjat, palju lisandite tootjaid ja veel rohkem brände, millised ei pruugi üksteisest koostiselt erineda. Õli kvaliteeti hindab tootja ise ja registreerib selle müümiseks. Ca 85% uut õli toodetakse vanast kasutatud õlist. Viimased valatakse jäätmejaamas kokki sõltumata margist.

Tegin ka ise mõningaid katsetusi väga erinevate õlidega. Mind huvitas eelkõige viskoossus kõrgetel ja madalatel temperatuuridel, viskoossuse püsivus 15tkm jooksul, puhastusvõime ja normaalne hind.
Katseobjektiks oli Lancia 1,6 Abarth tuuningus mootor, millisel olid õlirõhu ja õlitemperatuuri näidikud. Külmakatsed toimusid väikeses kliimakambris, mida kasutati elektroonikatööstuses plokkide katsetamiseks. Katsetasin õlisid -30°C juures (kamber võimaldanuks isegi palju madalamaid temperatuure, kuid polnud mõtet).

Paljude kallite õlide viskoossusindeks ei vastanud tegelikkusele nii kuumas kui külmas. Mõni säilitas need omadused mootoris vaid 7000km. Kõige kuumemate ilmadega jõudis õli +130°C..140°C juurde. Sellisel temperatuuril säilitasid 3…4 bar õlirõhu (viskoossuse kuumas) vaid vähesed. Kambris oli mõne õli viskoossus liiga suur juba -20°C juures.

Kõige huvitavam oli tollal see, et parimaks osutus Teboili Silver 10W-40 ja ka vene Lada aastaringne õli ei jäänud palju maha. Viimast soovitan vahetada ainult 10tkm järel ja Teboili 15tkm järel. Ise sõitsin Lada-1,6 tollaste vene õlidega 300tkm ja mootoril polnud häda midagi. Lancia sõitis 650tkm ja mootor on OK. Sama Teboili õli kasutan siiani oma autodes, külmkäivitusega pole talvel kunagi probleeme olnud. Olen proovinud ka sama firma teisi õlisid, kuid Silver on osutunud optimaalseks. Kahjuks müüvad seda vähesed – müügimeeste müüt on, et on vene õli ja väga kehv … samas kasutava vene baasõli väga paljud kallid brändid.

Re: Milline õli Ladale ?

Postitatud: 15 Okt 2020 20:01
Postitas VäikeMägilane
Pigem võiks isegi nõustuda selle loogikaga, et neid tootjaid on tegelt ju vähe ja enamus nagu ka bensu puhul, lihtsalt timmivad midagi ja müütavad oma garantiiga.
Kuid ehk saaksid siia lisada ka miskise õlide kokkuvõtte, mis kasuatati katses? Et saaks aimu pingereast või nii.

Kes need põhitootjad siis oleksid?

Vene õlide puhul võib arvata, et Lukoil, gazprom ja surgutneftegaz oleksid need, kes reaalselt ka ise õli/baasõlisid toodavad.

Vene õlide kvaliteet võis hea/rahuldav ollagi, kuid ilmselt tuli teha jah, tihedamini vahetada, et toimiks.
Sõideti ju omal ajal 03dega 300+ tkm.

Re: Milline õli Ladale ?

Postitatud: 16 Okt 2020 15:29
Postitas Jass
Ma ei hakka teatavatel põhjustel neid brände üles lugema ja kuna ka palju aega on möödunud ning täpseid testiandmeid pole ilmselt enam alles. Vähemalt ma ei viitsi otsida. Oli nii mineraalseid, poolsünteetilisi kui sünteetilisi (kokku paarikümne ringis). Õlide lisandite ja tehnoloogia osas on vahepeal toimunud ka muutusi ja sama pingerida ei pruugi enam kehtida. Vahel olen jälginud uute õlide andmelehti ja oma eelistust pole muutnud – ka praegune Silver on vanast parem (API:SL). Tootjad arendavad pidevalt tehnoloogiat ja lisandeid, et sobiks kaasaegsematele autodele (ajas muutuv API markeering). Alles võrdlesin Silverit ühe Shelli uue õli andmelehega ja esimese viskoossustegur oli parem, eriti külmas otsas. Ju siis katsetatakse lisaks laborile ka Põhja-Soome tingimustes. Parimad oli tollal Teboil, Shell ja esimeste hulgas oli üllatuslikult ka odavaim vene aastaringne õli. Kusjuures algul kasutasid venelased ühe USA firma õlilisandite paketti ja hiljem hakkasid ise sarnast tootma, kuna poliitilistel põhjustel neile enam ei müüdud.

Mõne näite võin veel tuua. Meie saksa A-tähega algava turuliidri nn. poolsünt oli kehv, kuid täissünt OK. Konsulteerisin ka suure Tallinna taksofirma peaspetsialistiga, kuna kasutasid sama brändi – ka nemad olid loobunud poolsünteetilisest. Taksomootori töörežiim on eraautost küll veidi erinev.
Tehnikajuhina töötades tuli teha õlivalik, mis sobiks vaakumpumpadele. Kuukogused olid suured. Müügimehi tuli uksest ja aknast sisse. Enne mind kasutati sama turuliidri õli, kuid terve üks ruum oli remonti vajavaid pumpasid täis ja oli vaja leida asendus. Tookord päästis olukorrast Teboili vaakumpumba õli ja minu ajal ei vajanud enam ükski pump remonti.

Hooldades gaasimootoriga elektri ja soojuse koostootmisjaamu, sobis ka vaid ühe firma õli. Õli vahetati väga tihti ja korraga terve vaat. Antud mootorid töötavad 24/7 täiskoormusel 3000 pöördega. Müügimehed tegid jälle üksteise võidu sooduspakkumisi. Õnneks oli vastavad katsetused teinud seadme valmistajatehas. Saatsid mulle väga põhjalikud eri firmade õlide andmed ja katsetulemused. Kasutatud erinevatest õlidest oli tehtud üle 20 erineva keemiaelemendi sisalduse analüüsid. Näiteks, et kas kasutatud õli sisaldas saale materjale, mis viitab nende kiirele kulumisele jne. Samas kiitis seadme valmistajatehas vene maagaasi, kuna sisaldab võrreldes teiste tootjatega palju parafiine, millised määrivad hästi gaasimootorit ja seetõttu on kulumine väike.

Suurimad baasõlide tootjad on Saudi Araabia, USA ja Venemaa. Toornafta töötlejaid on rohkem. Lisandivalmistajad annavad neilt ostes väikestele õlitootjatele kaasa retsepti ja tehnoloogia. Erinevus on siis vaid hinnas ja brändis.

Panen viite sakslaste õlide võrdlusele. Aga päris tihti on nii, et kes tellib ja maksab muusika – see ka meeldiva tulemuse saab.
https://www.motoroel-test.com/hersteller/

Ma vahetasin õli oma VAZ-2106 õlirõhu näidiku järgi. Tollal esines kvaliteedi kõikumisi ja vahetusvälp oli 7000..15000km. Paar vahetust sai tehtud ka Kamazi diiselõliga. Pärast õige õli saamist loputasin mootori läbi diiselkütusega (töötas 5 min tühikäigul) ja siis võtsin karteripõhja puhastuseks maha. Suure läbisõidu tõttu õnnestus mootor maha müüa vaid lammutatud olekus, et saaks üle mõõta. Üle 300tkm läbisõidul ei olnud plokil ega vändal märgata kulumisjälgi.
Ma ei ole kunagi ühtegi mootorit vägistanud madalatel pööretel suure koormusega. Mäest üles sõites kasutan 5-käigulise kasti korral ikka 4. või 3. käiku. Ka abikaasa 1,1l Punto on sõitnud üle 350tkm ja 250tkm juures klappe sohveldades oli plokk nagu uus – isegi hoonpea jäljed olid nähtavad ja ülaosas polnud jõnksu. Kompressioon on endiselt 14 kõikides silindrites. Ma ei saa küll Teboili Silverit kiruda …

Mulle meenus üks vana ajaleheartikkel (vist 90-dad). Midagi sellist – Pühajärvel võttis külm autod ära. Terve öö oli olnud -30°C külma ja hommikul tekkisid autodel käivitusraskused. Olid kallimat sorti autod. Enamus ei läinud üldse käima, osa ei läinud isegi traktoriga vedades käima, osadel tekkisid vedamisest tagasilla rikked. Ei lugenud ei kalli auto bränd, superakud ega ka superõlid. Ainsana käivitus esimesest paugust üks vana Lada. Ajakirjanik arvas, et Lada mootor oli piisavalt hõre …

Re: Milline õli Ladale ?

Postitatud: 25 Okt 2020 18:25
Postitas Vazmjorka
Õlidega in nagu ta on, sai veel uurida igalt poolt ja arvatavasti läheb minu mootorisse Valvoline 10W40 poolsynt õli. Kas kellegil selle õliga on kokkupuuteid olnud?

Re: Milline õli Ladale ?

Postitatud: 25 Okt 2020 19:06
Postitas Jass
Tollase Valvolini poolsündi katsetamisel vähenes õlirõhk suurematel temperatuuridel ja ka normaalse rõhu hoidmise periood oli vaid 7000km. Õlide võrdluses oli päris lõpupoole. Mäletan hästi sellepärast, et väimees kasutas seda oma Volvol ja palus uurida. Muidugi ei lähe tavamootoril õli temperatuur 130C-140C, kuid eluiga võiks pikem olla.
Momendil toodetava kohta ei oska midagi öelda.

Следовательно, при вопросе какое хорошее моторное масло для ВАЗ выбрать, действовать следует исходя из модели и года выпуска машины.
Vähemalt üks õige lause :)

https://vaz-russia.com/vse-ob/top-10-lu ... a-vaz.html

Millegipärast ei lase sisse? Pealkiri oli: ТОП 10 лучших моторных масел для ВАЗ

Tuleb jälgida konkreetse mootori valmistusaega ja konstruktsiooni ja siis valida sobiva ajajärgu õli (API tähis või siis järguvõrra parem). Kui vana Pobi kolb loksub külmas 1mm, siis ei saa ju kasutada kaasaegseid sünteetilisi õlisid. Pobile sobiv õli pidi olema külmas viskoossem, et vältida kolvi purunemist. Oluline on ju õli viskoossuse sobimine mootori temperatuuriga. Ka tihendid peavad kannatama tänapäevaseid lisandeid. Lisaks on oluline ka mootori materjalid, kuna uuemad lisandid võivad mittesobimise korral tekitada korrosiooni. Sama on ju ka jahutusvedelikega.

Re: Milline õli Ladale ?

Postitatud: 25 Okt 2020 19:39
Postitas SexSix
Mootoriõli MAXLIFE 10W40 4L, Valvoline peaks hea olema. Iga aasta v 10 000 km pealt vahetad ja bro!

Re: Milline õli Ladale ?

Postitatud: 25 Okt 2020 20:08
Postitas arvi100

Re: Milline õli Ladale ?

Postitatud: 25 Okt 2020 21:56
Postitas SexSix
Hästi kõva artikkel: 10 месяцев назад 2 комментария Просмотров: 1830 просмотров
Maakeeli siis: avaldatud 10 kuud tagasi, kaks kommentaari 1830 vaatamist :lol:

...написанных лучшими работниками автосервиса «НАДЕЖДА»... :lol:

Siin siis tegutsevad: https://www.google.com/maps/@58.0648931 ... 312!8i6656

Re: Milline õli Ladale ?

Postitatud: 26 Okt 2020 14:51
Postitas Jass
Enamus TOP-e kipubki olema rohkem müügireklaam :)

https://cdn.opieoils.co.uk/pdfs/valvoli ... 020-13.pdf

-25°C juures on viskoossus alla 7000 ja 100°C juures on 13,7.
Silveril on 100°C juures sama, kuid -25°C juures on viskoossus väiksem = 5200. Talvine käivitus on super.

Tookord katsetatud poolsünt Valvolinil oli pärast 7000km läbimist õlirõhk 2bar. Umbes sama, kui venematel vene õlidel. Silveril oli ka pärast 15000km 4 bar. Väga hea oli tollal veel Mobili õli ja ka uuematel vene õlidel polnud viga, isegi pärast 15000km.

Tundub siiski, et põhiline on see, et mootoris on kogu aeg piisavalt õli, et simmerlingid, klapisääretihendid ja õlirõngad oleks OK. Ka õlipump peab olema korras ja õlivõtturi sõel puhas.

90-datel liikus palju ka piraatõli - s.t., et 100% ei saanud kindel olla, kas sisu vastas sildile.
Selle ajaga on keemiatööstus teinud suuri samme ja tänapäevaseid õlisid ei saa enam vanadega võrrelda.