1. leht 1-st

Mure soojendusega

Postitatud: 13 Jaan 2019 15:51
Postitas Marko87
Mure siis järgmine. Sai soetatud 03 ja kuna polnud teada millal autol vahetatud termostaati või jahutusvedelikku siis otsustasin selle esimese asjana ette võtta. Sai vahetatud ka lõdvikud. Soojenduskraan ei vahetanud kuna see tundus viisakas ja ei lekkinud. Puhastasin ka suruõhuga radika pealse ja puhkusin ka vahelt läbi. Esimene Jahutusradikas on eelmise omaniku poolt vahetatud alumiiniumradik vastu. Süsteem sai õhutatud vastavalt siit leitud juhenditele ja Youtube abiga. Igatahes kui auto kohapeal soojeneb siis hakkab õigepea salongi sooja/soojemat õhku puhuma. Ka linnas sõites muret pole olnud. Puhub leiget või sooja õhku. Küll aga on tulnud mõned korrad ette seda, et mnt pikalt sõites hakkab mingil hetkel ühest avast puhuma leiget ja jahedapoolset õhku ja teisest soojemat ning siis hakkab puhuma mõlemast leiget õhku mis varsti muutub jahedamaks. Siis nt jätad auto mõneks ajaks maja ette seisma ja kui uuesti sõitma minna hakkab vahest sooja jälle puhuma ning teine kord puhub ikka jahedat edasi. Katsudes soojenduskraan on see soe. Kapoti all soojendusradika lõdvikuid katsudes on alumine soe, aegajalt leige ja ülemine pigem leige/jahedam. Siis olen proovinud neid mudida ning mõne aja pärast on hakanud uuesti soojemat õhku puhuma. Kui soojenduskraan panna nö kinnisesse asendisse siis jahedat õhku puhuma millegipärast ei hakka kuigi kraan liigub. Igaks juhuks vahetasin termostaadi uuesti ära ja kontrollisin eelnevalt ka toimivust. Töötas. Ei oska ennem mitte kuskilt otsast läheneda. Kas peaks igaks petteks vahetama salongiradika koos kraaniga? Kas võib viga olla veepumbas? Ülemine suur lõdvik mis ette radikasse läheb on tuline ja alumine on leige, et tsirkulatsioon võiks nagu olla? Lõdvikud katsudes ka liiga “kõvad” pole. Mitte ei suuda probleemile lahendust leida. Äkki oskab keegi nõu anda.

Re: Mure soojendusega

Postitatud: 13 Jaan 2019 16:04
Postitas Marko87
Lisaks juurde veel seda, et nt kui auto jälle paar päeva seisnud ja sõitma minna puhub ilusti leiget/soojemat õhku ja saab ka mõne pikema otsa teha nii et jahedat tulema ei hakka.

Re: Mure soojendusega

Postitatud: 13 Jaan 2019 21:26
Postitas Edel
Kütteradikas on umbes. Kohapeal või väikse kiirusega sõites on vee läbikäik veel normaalne, suuremal kiirusel toimib jahutus intevsiivsemalt kuid vesi ei jõua nii ruttu läbi voolata ja kipub maha jahtuma. Omal see tee läbi käidud. Soovitati ka termostaati vahetada kuid miks seda vahetada kui mootori enda soojenemine ja tempetratuuri hoidmine on korras. Ilmselt on sul terve jahutussüsteem vaja läbi pesta.
Küttekraaniga ei pruugi midagi viga olla kuni ta ei leki (väljast niiske pole ja salongi põrandale loiku ei tee). Kui töötamise ajal paned kraani kinni siis läheb natuke aega kuni jahedat tulema hakkab sest radikas on veel soe vesi sees mis pole maha jahtunud. Päris kinni kraan ei lähegi, mingi läbivool ikka jääb.

Re: Mure soojendusega

Postitatud: 14 Jaan 2019 06:52
Postitas ats97
Õhk sees ei muud! Autol nina püsti ning soojenduskraan max lahti - võta kraanilt tross lahti ja keera käsitsi kraan nii lahti kui saad. Kui kraani päris lahto ei tee, siis jääb ikka mingi õhumull sisse.
Nähtud-tehtud!
Ats

Re: Mure soojendusega

Postitatud: 14 Jaan 2019 07:01
Postitas Marko87
Olen esiotsa tõstnud ja ka kraani lisaks käega proovinud rohkem lahti teha aga ikka ei midagi

Re: Mure soojendusega

Postitatud: 14 Jaan 2019 20:53
Postitas Edel
Jahutussüsteemi täites tasub mootoriruumis kütteradika ülemine voolikuots lahti teha kuni sealt hakkab vedelikku tulema, siis ots kinni. Mina olen nii õhu välja saanud, nina ei ole vaja onud üles tõsta.
Kui ei aita, siis kütteradikas umbes. Olen kahel autol seda vahetama pidanud, enne jamast lahti ei saanud.

Re: Mure soojendusega

Postitatud: 14 Jaan 2019 20:55
Postitas Jass
Pane võre ette talveks kate.

Re: Mure soojendusega

Postitatud: 14 Jaan 2019 21:01
Postitas Edel
Jass kirjutas:Pane võre ette talveks kate.
Ka variant kuid kui kütteradikas läbi ei käi, sellest suurt abi pole.

Re: Mure soojendusega

Postitatud: 15 Jaan 2019 00:11
Postitas Arvos
Edel kirjutas:Jahutussüsteemi täites tasub mootoriruumis kütteradika ülemine voolikuots lahti teha kuni sealt hakkab vedelikku tulema, siis ots kinni. Mina olen nii õhu välja saanud, nina ei ole vaja onud üles tõsta.
Kui ei aita, siis kütteradikas umbes. Olen kahel autol seda vahetama pidanud, enne jamast lahti ei saanud.
Pakuks ka välja, et umbes. Kirjelduse põhjal tundub, et sissetulev õhk ei jõua piisavalt soeneda kui intesiivsemalt hakkab liikuma läbi radika.

Re: Mure soojendusega

Postitatud: 15 Jaan 2019 12:01
Postitas Marko87
Ees radikas osaliselt kinni pandud aga kasu pole midagi, niiet kisub ikkagi vist praeguste nõuannete kohaselt selle juurde, et salongiradikas umbes. Seega võtan mingi aeg ette radika vahetuse. Eks näis kas leiab lahenduse probleem.

Re: Mure soojendusega

Postitatud: 15 Jaan 2019 20:17
Postitas Jass
Mul on Ladadel olnud probleeme kraani ja soojendusradika torude ummistusega. Ükskord ei avanud tross kraani täielikult. Siis sai defitsiidi tõttu kraan ringi tehtud veeventiilile ja 2X aastas ventiili kruvitud – sügisel lahti ja kevadel kinni. Ventiili läbilaskevõime on suurem kui originaalil ja salong on soojem. Tänapäeval peaks olema ka Lada kuulkraane.

http://old-vaz.ru/zamena-krana-pechki-otopitelya.html

Re: Mure soojendusega

Postitatud: 15 Jaan 2019 21:46
Postitas Arvos
Jass kirjutas:Mul on Ladadel olnud probleeme kraani ja soojendusradika torude ummistusega. Ükskord ei avanud tross kraani täielikult. Siis sai defitsiidi tõttu kraan ringi tehtud veeventiilile ja 2X aastas ventiili kruvitud – sügisel lahti ja kevadel kinni. Ventiili läbilaskevõime on suurem kui originaalil ja salong on soojem. Tänapäeval peaks olema ka Lada kuulkraane.

http://old-vaz.ru/zamena-krana-pechki-otopitelya.html
Kui juba vahetuseks läheb, paneks mina ka kuulkraani. Kas just läbilase suurem oluliselt on ja tulem parem kuid sellega pole mingit jama enam. Ei jää ta kinni ega hakka tilkuma. Teistele autode soendustele ka kuulid pandud.

Re: Mure soojendusega

Postitatud: 16 Jaan 2019 06:25
Postitas Marko87
Arvos kirjutas:
Jass kirjutas:Mul on Ladadel olnud probleeme kraani ja soojendusradika torude ummistusega. Ükskord ei avanud tross kraani täielikult. Siis sai defitsiidi tõttu kraan ringi tehtud veeventiilile ja 2X aastas ventiili kruvitud – sügisel lahti ja kevadel kinni. Ventiili läbilaskevõime on suurem kui originaalil ja salong on soojem. Tänapäeval peaks olema ka Lada kuulkraane.

http://old-vaz.ru/zamena-krana-pechki-otopitelya.html
Kui juba vahetuseks läheb, paneks mina ka kuulkraani. Kas just läbilase suurem oluliselt on ja tulem parem kuid sellega pole mingit jama enam. Ei jää ta kinni ega hakka tilkuma. Teistele autode soendustele ka kuulid pandud.
Kas antud lingil näidatud keraamiline kraan on kuulkraan või kust seda saab nt Tallinnas?

Re: Mure soojendusega

Postitatud: 16 Jaan 2019 11:08
Postitas Jass
Artiklis räägitakse kolmest variandist - tehases paigaldatud vanemast kummidetailidega ja uutest keraamilistest ja kuulkraanidest. Artikkel on kirjutatud lähtuvalt ärihuvidest ja valik tuleb teha ikka ise. Mina paneks kuulkraani.

Tallinnas Veerennis oli vanasti hea valik ja sai ka tellida.

Vanematel Ladadel tuli talveks õhufiltri kaas pöörata talveasendisse.

Re: Mure soojendusega

Postitatud: 16 Jaan 2019 11:49
Postitas Vaalo
Juhiks tähelepanu ka asjaolule, et enamike tänapäevaste Lada termostaatide avanemistemperatuur on 80 °C varasema 90 °C asemel. Iseasi, kui palju seda tunda on.

Re: Mure soojendusega

Postitatud: 16 Jaan 2019 13:30
Postitas Marko87
Vaalo kirjutas:Juhiks tähelepanu ka asjaolule, et enamike tänapäevaste Lada termostaatide avanemistemperatuur on 80 °C varasema 90 °C asemel. Iseasi, kui palju seda tunda on.
Termostaat sai ostetud Veerenni poest ja kui õigesti mäletan on MS toodang ja avamistemp peaks olema 88 kraadi

Re: Mure soojendusega

Postitatud: 16 Jaan 2019 13:30
Postitas Marko87
Jass kirjutas:Artiklis räägitakse kolmest variandist - tehases paigaldatud vanemast kummidetailidega ja uutest keraamilistest ja kuulkraanidest. Artikkel on kirjutatud lähtuvalt ärihuvidest ja valik tuleb teha ikka ise. Mina paneks kuulkraani.

Tallinnas Veerennis oli vanasti hea valik ja sai ka tellida.

Vanematel Ladadel tuli talveks õhufiltri kaas pöörata talveasendisse.
Selge. Õhufiltri kaas on keeratud talvisesse asendisse.

Re: Mure soojendusega

Postitatud: 16 Jaan 2019 14:56
Postitas Jass
Kui jahutusradikas on ära vahetatud, siis eelneva lekke korral võidi kasutada ka lekkepeatajat. Keemiaga peab olema eriti ettevaatlik – see võib rikkuda ka salongiradika. Ei ole sellist intelligentset lekkepeatajat, mis toimib ainult lekkekohale. Elu on näidanud, et sellisel juhul tulebki varsti mõlemad radikad korraga vahetada.

Mul on teisigi näiteid – nagu õlilisand Stop Smoke. See kõrvaldab igasugused loksud, kulumised, tihendab, kõrvaldab mootori suitsemise jne. Seltsimehed lihvivad tavaliselt siis väntvõlle, vahetavad simmerlinge, klapisääretihendeid ja tegelevad muu jamaga. Härrad kasutavad paremat varianti – Stop Smoket. Piisab vaid seda vahendit õlis lahustada, mootorisse valada ja imeväel on kõik OK. Ongi nii – kui mootor kinni jookseb, siis see tõesti enam ei suitse ega kolise :)

Re: Mure soojendusega

Postitatud: 16 Jaan 2019 17:21
Postitas Marko87
Jass kirjutas:Kui jahutusradikas on ära vahetatud, siis eelneva lekke korral võidi kasutada ka lekkepeatajat. Keemiaga peab olema eriti ettevaatlik – see võib rikkuda ka salongiradika. Ei ole sellist intelligentset lekkepeatajat, mis toimib ainult lekkekohale. Elu on näidanud, et sellisel juhul tulebki varsti mõlemad radikad korraga vahetada.

Mul on teisigi näiteid – nagu õlilisand Stop Smoke. See kõrvaldab igasugused loksud, kulumised, tihendab, kõrvaldab mootori suitsemise jne. Seltsimehed lihvivad tavaliselt siis väntvõlle, vahetavad simmerlinge, klapisääretihendeid ja tegelevad muu jamaga. Härrad kasutavad paremat varianti – Stop Smoket. Piisab vaid seda vahendit õlis lahustada, mootorisse valada ja imeväel on kõik OK. Ongi nii – kui mootor kinni jookseb, siis see tõesti enam ei suitse ega kolise :)
Õnneks ma ise selliste asjade austaja ka pole ja eelnev omanik kes autolt oli ei paistnud ka sedamoodi välja:D lekkeid pole ise täheldanud, vedelikupaagis jahutusvedelikku hommikul sama palju kui eelmisel hommikul

Re: Mure soojendusega

Postitatud: 05 Veebr 2019 19:04
Postitas Marko87
Nii, selle teema võib lugeda lõppenuks. Probleemiks osutus ikkagi umbes salongiradikas ja lisaks väga külma ilmaga avatud asendis olev väline õhuvõtuava. Radikas koos termostassiga vahetatud ja palav küll. Aitäh nõuandjatele!