Mure soojendusega

Mure soojendusega

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
Vasta
m
Marko87
Foorumi kasutaja
Postitusi: 67
Liitunud: 04 Nov 2017 19:44

Mure soojendusega

Postitus Postitas Marko87 »

Mure siis järgmine. Sai soetatud 03 ja kuna polnud teada millal autol vahetatud termostaati või jahutusvedelikku siis otsustasin selle esimese asjana ette võtta. Sai vahetatud ka lõdvikud. Soojenduskraan ei vahetanud kuna see tundus viisakas ja ei lekkinud. Puhastasin ka suruõhuga radika pealse ja puhkusin ka vahelt läbi. Esimene Jahutusradikas on eelmise omaniku poolt vahetatud alumiiniumradik vastu. Süsteem sai õhutatud vastavalt siit leitud juhenditele ja Youtube abiga. Igatahes kui auto kohapeal soojeneb siis hakkab õigepea salongi sooja/soojemat õhku puhuma. Ka linnas sõites muret pole olnud. Puhub leiget või sooja õhku. Küll aga on tulnud mõned korrad ette seda, et mnt pikalt sõites hakkab mingil hetkel ühest avast puhuma leiget ja jahedapoolset õhku ja teisest soojemat ning siis hakkab puhuma mõlemast leiget õhku mis varsti muutub jahedamaks. Siis nt jätad auto mõneks ajaks maja ette seisma ja kui uuesti sõitma minna hakkab vahest sooja jälle puhuma ning teine kord puhub ikka jahedat edasi. Katsudes soojenduskraan on see soe. Kapoti all soojendusradika lõdvikuid katsudes on alumine soe, aegajalt leige ja ülemine pigem leige/jahedam. Siis olen proovinud neid mudida ning mõne aja pärast on hakanud uuesti soojemat õhku puhuma. Kui soojenduskraan panna nö kinnisesse asendisse siis jahedat õhku puhuma millegipärast ei hakka kuigi kraan liigub. Igaks juhuks vahetasin termostaadi uuesti ära ja kontrollisin eelnevalt ka toimivust. Töötas. Ei oska ennem mitte kuskilt otsast läheneda. Kas peaks igaks petteks vahetama salongiradika koos kraaniga? Kas võib viga olla veepumbas? Ülemine suur lõdvik mis ette radikasse läheb on tuline ja alumine on leige, et tsirkulatsioon võiks nagu olla? Lõdvikud katsudes ka liiga “kõvad” pole. Mitte ei suuda probleemile lahendust leida. Äkki oskab keegi nõu anda.
m
Marko87
Foorumi kasutaja
Postitusi: 67
Liitunud: 04 Nov 2017 19:44

Re: Mure soojendusega

Postitus Postitas Marko87 »

Lisaks juurde veel seda, et nt kui auto jälle paar päeva seisnud ja sõitma minna puhub ilusti leiget/soojemat õhku ja saab ka mõne pikema otsa teha nii et jahedat tulema ei hakka.
e
Edel
Foorumi kasutaja
Postitusi: 453
Liitunud: 28 Dets 2007 22:28
Asukoht: Lehola
Autod: VAZ-21061`84, Moskvits-2140`81, Audi A4 1.8 `99
Kontakt:

Re: Mure soojendusega

Postitus Postitas Edel »

Kütteradikas on umbes. Kohapeal või väikse kiirusega sõites on vee läbikäik veel normaalne, suuremal kiirusel toimib jahutus intevsiivsemalt kuid vesi ei jõua nii ruttu läbi voolata ja kipub maha jahtuma. Omal see tee läbi käidud. Soovitati ka termostaati vahetada kuid miks seda vahetada kui mootori enda soojenemine ja tempetratuuri hoidmine on korras. Ilmselt on sul terve jahutussüsteem vaja läbi pesta.
Küttekraaniga ei pruugi midagi viga olla kuni ta ei leki (väljast niiske pole ja salongi põrandale loiku ei tee). Kui töötamise ajal paned kraani kinni siis läheb natuke aega kuni jahedat tulema hakkab sest radikas on veel soe vesi sees mis pole maha jahtunud. Päris kinni kraan ei lähegi, mingi läbivool ikka jääb.
Viimati muutis Edel, 14 Jaan 2019 20:49, muudetud 1 kord kokku.
Minul on Ziguli, aga mis on sinul?
a
ats97
Foorumi kasutaja
Postitusi: 139
Liitunud: 10 Jaan 2008 14:14
Asukoht: Pärnu
Autod: Vaz 2106 “82a.

Re: Mure soojendusega

Postitus Postitas ats97 »

Õhk sees ei muud! Autol nina püsti ning soojenduskraan max lahti - võta kraanilt tross lahti ja keera käsitsi kraan nii lahti kui saad. Kui kraani päris lahto ei tee, siis jääb ikka mingi õhumull sisse.
Nähtud-tehtud!
Ats
m
Marko87
Foorumi kasutaja
Postitusi: 67
Liitunud: 04 Nov 2017 19:44

Re: Mure soojendusega

Postitus Postitas Marko87 »

Olen esiotsa tõstnud ja ka kraani lisaks käega proovinud rohkem lahti teha aga ikka ei midagi
e
Edel
Foorumi kasutaja
Postitusi: 453
Liitunud: 28 Dets 2007 22:28
Asukoht: Lehola
Autod: VAZ-21061`84, Moskvits-2140`81, Audi A4 1.8 `99
Kontakt:

Re: Mure soojendusega

Postitus Postitas Edel »

Jahutussüsteemi täites tasub mootoriruumis kütteradika ülemine voolikuots lahti teha kuni sealt hakkab vedelikku tulema, siis ots kinni. Mina olen nii õhu välja saanud, nina ei ole vaja onud üles tõsta.
Kui ei aita, siis kütteradikas umbes. Olen kahel autol seda vahetama pidanud, enne jamast lahti ei saanud.
Minul on Ziguli, aga mis on sinul?
j
Jass
Foorumi kasutaja
Postitusi: 257
Liitunud: 26 Sept 2017 15:54
Asukoht: Harjumaa, Tallinn
Autod: Supermirafiori 2,0TC; Croma 2,0; Tipo 1,6; Punto 1,2

Re: Mure soojendusega

Postitus Postitas Jass »

Pane võre ette talveks kate.
Newton: mida kergem auto, seda suurem sõidurõõm.
e
Edel
Foorumi kasutaja
Postitusi: 453
Liitunud: 28 Dets 2007 22:28
Asukoht: Lehola
Autod: VAZ-21061`84, Moskvits-2140`81, Audi A4 1.8 `99
Kontakt:

Re: Mure soojendusega

Postitus Postitas Edel »

Jass kirjutas:Pane võre ette talveks kate.
Ka variant kuid kui kütteradikas läbi ei käi, sellest suurt abi pole.
Minul on Ziguli, aga mis on sinul?
a
Arvos
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1103
Liitunud: 31 Jaan 2010 22:57
Asukoht: Tallinn, Saue
Autod: 2105, Volvo V70, Mazda 6 BMW 740Individual, mõned Transitid, mõned JAWA-d ja MF70-d ja ZIL-131

Re: Mure soojendusega

Postitus Postitas Arvos »

Edel kirjutas:Jahutussüsteemi täites tasub mootoriruumis kütteradika ülemine voolikuots lahti teha kuni sealt hakkab vedelikku tulema, siis ots kinni. Mina olen nii õhu välja saanud, nina ei ole vaja onud üles tõsta.
Kui ei aita, siis kütteradikas umbes. Olen kahel autol seda vahetama pidanud, enne jamast lahti ei saanud.
Pakuks ka välja, et umbes. Kirjelduse põhjal tundub, et sissetulev õhk ei jõua piisavalt soeneda kui intesiivsemalt hakkab liikuma läbi radika.
Üks VAZ peab autopargi hulgas alati olema.
m
Marko87
Foorumi kasutaja
Postitusi: 67
Liitunud: 04 Nov 2017 19:44

Re: Mure soojendusega

Postitus Postitas Marko87 »

Ees radikas osaliselt kinni pandud aga kasu pole midagi, niiet kisub ikkagi vist praeguste nõuannete kohaselt selle juurde, et salongiradikas umbes. Seega võtan mingi aeg ette radika vahetuse. Eks näis kas leiab lahenduse probleem.
j
Jass
Foorumi kasutaja
Postitusi: 257
Liitunud: 26 Sept 2017 15:54
Asukoht: Harjumaa, Tallinn
Autod: Supermirafiori 2,0TC; Croma 2,0; Tipo 1,6; Punto 1,2

Re: Mure soojendusega

Postitus Postitas Jass »

Mul on Ladadel olnud probleeme kraani ja soojendusradika torude ummistusega. Ükskord ei avanud tross kraani täielikult. Siis sai defitsiidi tõttu kraan ringi tehtud veeventiilile ja 2X aastas ventiili kruvitud – sügisel lahti ja kevadel kinni. Ventiili läbilaskevõime on suurem kui originaalil ja salong on soojem. Tänapäeval peaks olema ka Lada kuulkraane.

http://old-vaz.ru/zamena-krana-pechki-otopitelya.html
Newton: mida kergem auto, seda suurem sõidurõõm.
a
Arvos
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1103
Liitunud: 31 Jaan 2010 22:57
Asukoht: Tallinn, Saue
Autod: 2105, Volvo V70, Mazda 6 BMW 740Individual, mõned Transitid, mõned JAWA-d ja MF70-d ja ZIL-131

Re: Mure soojendusega

Postitus Postitas Arvos »

Jass kirjutas:Mul on Ladadel olnud probleeme kraani ja soojendusradika torude ummistusega. Ükskord ei avanud tross kraani täielikult. Siis sai defitsiidi tõttu kraan ringi tehtud veeventiilile ja 2X aastas ventiili kruvitud – sügisel lahti ja kevadel kinni. Ventiili läbilaskevõime on suurem kui originaalil ja salong on soojem. Tänapäeval peaks olema ka Lada kuulkraane.

http://old-vaz.ru/zamena-krana-pechki-otopitelya.html
Kui juba vahetuseks läheb, paneks mina ka kuulkraani. Kas just läbilase suurem oluliselt on ja tulem parem kuid sellega pole mingit jama enam. Ei jää ta kinni ega hakka tilkuma. Teistele autode soendustele ka kuulid pandud.
Üks VAZ peab autopargi hulgas alati olema.
m
Marko87
Foorumi kasutaja
Postitusi: 67
Liitunud: 04 Nov 2017 19:44

Re: Mure soojendusega

Postitus Postitas Marko87 »

Arvos kirjutas:
Jass kirjutas:Mul on Ladadel olnud probleeme kraani ja soojendusradika torude ummistusega. Ükskord ei avanud tross kraani täielikult. Siis sai defitsiidi tõttu kraan ringi tehtud veeventiilile ja 2X aastas ventiili kruvitud – sügisel lahti ja kevadel kinni. Ventiili läbilaskevõime on suurem kui originaalil ja salong on soojem. Tänapäeval peaks olema ka Lada kuulkraane.

http://old-vaz.ru/zamena-krana-pechki-otopitelya.html
Kui juba vahetuseks läheb, paneks mina ka kuulkraani. Kas just läbilase suurem oluliselt on ja tulem parem kuid sellega pole mingit jama enam. Ei jää ta kinni ega hakka tilkuma. Teistele autode soendustele ka kuulid pandud.
Kas antud lingil näidatud keraamiline kraan on kuulkraan või kust seda saab nt Tallinnas?
j
Jass
Foorumi kasutaja
Postitusi: 257
Liitunud: 26 Sept 2017 15:54
Asukoht: Harjumaa, Tallinn
Autod: Supermirafiori 2,0TC; Croma 2,0; Tipo 1,6; Punto 1,2

Re: Mure soojendusega

Postitus Postitas Jass »

Artiklis räägitakse kolmest variandist - tehases paigaldatud vanemast kummidetailidega ja uutest keraamilistest ja kuulkraanidest. Artikkel on kirjutatud lähtuvalt ärihuvidest ja valik tuleb teha ikka ise. Mina paneks kuulkraani.

Tallinnas Veerennis oli vanasti hea valik ja sai ka tellida.

Vanematel Ladadel tuli talveks õhufiltri kaas pöörata talveasendisse.
Newton: mida kergem auto, seda suurem sõidurõõm.
v
Vaalo
Foorumi kasutaja
Postitusi: 140
Liitunud: 01 Nov 2007 16:24
Asukoht: Tallinn
Autod: vaz 2101, vaz 21033

Re: Mure soojendusega

Postitus Postitas Vaalo »

Juhiks tähelepanu ka asjaolule, et enamike tänapäevaste Lada termostaatide avanemistemperatuur on 80 °C varasema 90 °C asemel. Iseasi, kui palju seda tunda on.
m
Marko87
Foorumi kasutaja
Postitusi: 67
Liitunud: 04 Nov 2017 19:44

Re: Mure soojendusega

Postitus Postitas Marko87 »

Vaalo kirjutas:Juhiks tähelepanu ka asjaolule, et enamike tänapäevaste Lada termostaatide avanemistemperatuur on 80 °C varasema 90 °C asemel. Iseasi, kui palju seda tunda on.
Termostaat sai ostetud Veerenni poest ja kui õigesti mäletan on MS toodang ja avamistemp peaks olema 88 kraadi
m
Marko87
Foorumi kasutaja
Postitusi: 67
Liitunud: 04 Nov 2017 19:44

Re: Mure soojendusega

Postitus Postitas Marko87 »

Jass kirjutas:Artiklis räägitakse kolmest variandist - tehases paigaldatud vanemast kummidetailidega ja uutest keraamilistest ja kuulkraanidest. Artikkel on kirjutatud lähtuvalt ärihuvidest ja valik tuleb teha ikka ise. Mina paneks kuulkraani.

Tallinnas Veerennis oli vanasti hea valik ja sai ka tellida.

Vanematel Ladadel tuli talveks õhufiltri kaas pöörata talveasendisse.
Selge. Õhufiltri kaas on keeratud talvisesse asendisse.
j
Jass
Foorumi kasutaja
Postitusi: 257
Liitunud: 26 Sept 2017 15:54
Asukoht: Harjumaa, Tallinn
Autod: Supermirafiori 2,0TC; Croma 2,0; Tipo 1,6; Punto 1,2

Re: Mure soojendusega

Postitus Postitas Jass »

Kui jahutusradikas on ära vahetatud, siis eelneva lekke korral võidi kasutada ka lekkepeatajat. Keemiaga peab olema eriti ettevaatlik – see võib rikkuda ka salongiradika. Ei ole sellist intelligentset lekkepeatajat, mis toimib ainult lekkekohale. Elu on näidanud, et sellisel juhul tulebki varsti mõlemad radikad korraga vahetada.

Mul on teisigi näiteid – nagu õlilisand Stop Smoke. See kõrvaldab igasugused loksud, kulumised, tihendab, kõrvaldab mootori suitsemise jne. Seltsimehed lihvivad tavaliselt siis väntvõlle, vahetavad simmerlinge, klapisääretihendeid ja tegelevad muu jamaga. Härrad kasutavad paremat varianti – Stop Smoket. Piisab vaid seda vahendit õlis lahustada, mootorisse valada ja imeväel on kõik OK. Ongi nii – kui mootor kinni jookseb, siis see tõesti enam ei suitse ega kolise :)
Newton: mida kergem auto, seda suurem sõidurõõm.
m
Marko87
Foorumi kasutaja
Postitusi: 67
Liitunud: 04 Nov 2017 19:44

Re: Mure soojendusega

Postitus Postitas Marko87 »

Jass kirjutas:Kui jahutusradikas on ära vahetatud, siis eelneva lekke korral võidi kasutada ka lekkepeatajat. Keemiaga peab olema eriti ettevaatlik – see võib rikkuda ka salongiradika. Ei ole sellist intelligentset lekkepeatajat, mis toimib ainult lekkekohale. Elu on näidanud, et sellisel juhul tulebki varsti mõlemad radikad korraga vahetada.

Mul on teisigi näiteid – nagu õlilisand Stop Smoke. See kõrvaldab igasugused loksud, kulumised, tihendab, kõrvaldab mootori suitsemise jne. Seltsimehed lihvivad tavaliselt siis väntvõlle, vahetavad simmerlinge, klapisääretihendeid ja tegelevad muu jamaga. Härrad kasutavad paremat varianti – Stop Smoket. Piisab vaid seda vahendit õlis lahustada, mootorisse valada ja imeväel on kõik OK. Ongi nii – kui mootor kinni jookseb, siis see tõesti enam ei suitse ega kolise :)
Õnneks ma ise selliste asjade austaja ka pole ja eelnev omanik kes autolt oli ei paistnud ka sedamoodi välja:D lekkeid pole ise täheldanud, vedelikupaagis jahutusvedelikku hommikul sama palju kui eelmisel hommikul
m
Marko87
Foorumi kasutaja
Postitusi: 67
Liitunud: 04 Nov 2017 19:44

Re: Mure soojendusega

Postitus Postitas Marko87 »

Nii, selle teema võib lugeda lõppenuks. Probleemiks osutus ikkagi umbes salongiradikas ja lisaks väga külma ilmaga avatud asendis olev väline õhuvõtuava. Radikas koos termostassiga vahetatud ja palav küll. Aitäh nõuandjatele!
Vasta