Karburaatori wtf?
Postitatud: 29 Dets 2018 14:26
Lühidalt siis, autoks 83a Niva. Mureks oli, et karburaator läks pidevalt umbe. Magnetklappi sai pidevalt läbi puhutud ja lõpuks ei aidanud enam seegi palju. Sümptomiteks tühikäik külmalt täiesti puudus, soojast peast kuidas kunagi. Ühtlasel sõidul RPM kuskil 2k juures vaikselt gaasi peal hoides ei saa nagu kütust kätte piisavalt ja tekib selline nõksutamise efekt.
Eellugu sellele on siis veel see, et selle karburaatori "timmis" mul mõned kuud ära üks "zigulli Endel", kes eluaeg nendega tegelenud. Seega polnud alguses kartust arvata, et midagi kehvasti tehtud vms. Sain ma tema jutust aru, et vahetas karburaatori ära, sest ei saanud tühikäiku ühtlaselt tööle. Mõni kuu oli asi hea ja siis hakkas ummistuse teema pihta.
Egas midagi, peab ikka vist ise lähenema asjale. Võtsin karburaatori lahti ja mis selgus... paska täis. Kütusefilter kenasti olemas. Ujukikambi põhjas sõna otseses mõttes mingi sodi ulbib. Tihendeid polnud ka keegi vahetanud. Alumise komposiidi vastas olevad tihendeid ei õnnestunud tervelt isegi kätte saada. Kõige põnevam leid muidugi oli kahe siibri vahel lebav tikkpolt, millega õhufilter kinni käib karpa külge. Hea et see asi veel nii lõppes.
Sai kõik jupid atsetoonis leotatud, puhastatud, uued tihendid, suruõhuga kõik käigud, tüüsid läbi puhutud. Hakkan kokku panema. Kuna olin ammu kunagi eelmise karpa lahti kiskunud, siis polnudki suurem väljakutse. Aga ühe sõlmega jäin hätta. Kuna olin nii enesekindel, siis seekord pilte enne ei teinud. Otsisin välja aga originaal karpa pildid kunagisest korrast ning siit selguski selle postituse põhjustanud hämming.
Nimelt karburaatori suurima pumba (kiirenduspump?) ei aktiveeri nagu mitte miski. Kuna ma ajami enda polte lahti ei võtnud, siis tean, et need olid seal nagu nad olid. Tükk aega leiutasin, et ehk panin mina midagi valesti kokku. Vaadates vana karpa pilte, siis sain aru, et ühe klapi võlli otsas olev kronsa on hoopis teistsugune. Miks? Ja kuidas ta nii saakski üldse pumpa aktiveerida. All pool pildid ja ka video.
All siis vana karburaator. Ringli käib lüli vasakul all nurgas hoopsi teistsugune. Ülal olevatel piltidel isegi ei ulatu stopperini, ega ka pumpa ajavale mehanismile. Samuti on vedru paigaldatud nii, et sisuliselt tööd ei tee.
Siin ka video illustreerimaks ajami liikumist:
[bbvideo=560,315]https://youtu.be/TbO-kD08R4Y[/bbvideo]
Ehk siis miks selline detailide erinevus? Ja kuidas see peaks töötama?
Eellugu sellele on siis veel see, et selle karburaatori "timmis" mul mõned kuud ära üks "zigulli Endel", kes eluaeg nendega tegelenud. Seega polnud alguses kartust arvata, et midagi kehvasti tehtud vms. Sain ma tema jutust aru, et vahetas karburaatori ära, sest ei saanud tühikäiku ühtlaselt tööle. Mõni kuu oli asi hea ja siis hakkas ummistuse teema pihta.
Egas midagi, peab ikka vist ise lähenema asjale. Võtsin karburaatori lahti ja mis selgus... paska täis. Kütusefilter kenasti olemas. Ujukikambi põhjas sõna otseses mõttes mingi sodi ulbib. Tihendeid polnud ka keegi vahetanud. Alumise komposiidi vastas olevad tihendeid ei õnnestunud tervelt isegi kätte saada. Kõige põnevam leid muidugi oli kahe siibri vahel lebav tikkpolt, millega õhufilter kinni käib karpa külge. Hea et see asi veel nii lõppes.
Sai kõik jupid atsetoonis leotatud, puhastatud, uued tihendid, suruõhuga kõik käigud, tüüsid läbi puhutud. Hakkan kokku panema. Kuna olin ammu kunagi eelmise karpa lahti kiskunud, siis polnudki suurem väljakutse. Aga ühe sõlmega jäin hätta. Kuna olin nii enesekindel, siis seekord pilte enne ei teinud. Otsisin välja aga originaal karpa pildid kunagisest korrast ning siit selguski selle postituse põhjustanud hämming.
Nimelt karburaatori suurima pumba (kiirenduspump?) ei aktiveeri nagu mitte miski. Kuna ma ajami enda polte lahti ei võtnud, siis tean, et need olid seal nagu nad olid. Tükk aega leiutasin, et ehk panin mina midagi valesti kokku. Vaadates vana karpa pilte, siis sain aru, et ühe klapi võlli otsas olev kronsa on hoopis teistsugune. Miks? Ja kuidas ta nii saakski üldse pumpa aktiveerida. All pool pildid ja ka video.
All siis vana karburaator. Ringli käib lüli vasakul all nurgas hoopsi teistsugune. Ülal olevatel piltidel isegi ei ulatu stopperini, ega ka pumpa ajavale mehanismile. Samuti on vedru paigaldatud nii, et sisuliselt tööd ei tee.
Siin ka video illustreerimaks ajami liikumist:
[bbvideo=560,315]https://youtu.be/TbO-kD08R4Y[/bbvideo]
Ehk siis miks selline detailide erinevus? Ja kuidas see peaks töötama?