2. leht 2-st

Re: K: Küünalde valik

Postitatud: 05 Dets 2018 23:00
Postitas ccve
Omex aju

Re: K: Küünalde valik

Postitatud: 09 Dets 2018 20:30
Postitas Jass
Ma tegelesin kuni 90-ndate keskpaigani karburaatorite remondiga ja ümbertegemisega. Minu käest käis läbi nii mõnigi Itaalia Weber 45 ja paar 40-st, Oli ka 40 Dell'Orto-sid koos kollektoritega.
Üks kolleeg laenas oma mootorisportlasest poja jaoks ühe topelt Weberi, millise olin ostnud Soomest üle katuse käinud Lada rallikast. Komplektis oli nukkvõll ja karburaatorid koos Ladale sobivate tehase sisselaskekollektoritega. Komplekt töötas minu 1,6 mootoriga proovides väga hästi. Klapivahe oli 0,2mm. Kaanel olid ka kanalites lühendatud puksid, kuid erilist ülekuumenemist ja tihendite makaroniks muutumist see ei põhjustanud, kui just mitte väljalaske tavalisest suurem klapivahe originaalvõlliga.

Pärast esimest tagasitoomist keerasin karburaatorite kaaned maha ja kontrollisin üle. Teisel korral usaldasin, ei kontrollinud ja pärast selgus, et olid seest tühjaks tehtud. Tallasin kuu aega tulutult tühja tuult kolleegi töölt lahkumise tõttu, karburaatorid paigaldanud väidetavalt kadunud? mehhaaniku tõttu jne. Ja ei õnnestunudki puuduvaid detaile tagasi saada. Uurisin ka Weberite varuosade komplekte, mida sai tollal Itaaliast tellida. Kohapeal vaevalt nii vanu komplekte tänapäeval leiab, tollal ikka liikus spordiühingutes. Düüsid peavad olema vastavuses nukkvõlliga. Hind oli ainult tollase palgaga võrreldes kirves. Andsin ühe korras Weberi puuduvad detailid võrdluseks ja kuldsete kätega 6. kat. treial–freesija valmistas mulle puuduvad detailid. Võrdlesin asendusdetailidega karburaatorite tööd originaalidega ja vahet ei märganud.