2105 näitab õlirõhu tuld kui mootor kuum, peale gaasi pumpamist kaob tuli ära
Postitatud: 10 Aug 2018 15:10
Tere!
Selline mure, et ma noor Lada omanik ja ei tea tema hingeelust erilist mitte tuhkagi. Täna hoovi peal ajasin masinat lihtsalt edasi tagasi, et manööverdamist harjutada. Mootor läks sigakuumaks kätte, punansest alast jäi mingi 1-2cm puudu. Sõidu ajal juhtus midagi arusaamatut, mis puudutas ka õlirõhu tuld:
a) panin täispidurduse nii et sidur oli all ja pidur läks noh max positsiooni ligi- tulemus masin suri välja... Õlirõhu ja akutuled süttisid. Käiviamis järgselt tegi masin kahtlaselt pot pot tühm tühm nagu üks silider jätaks midagi vahele, õlirõhu tuli jäi sel ajal põlema. Pumpasin gaasi normaalselt mitte nii et põhja vajutaks. Õlirõhu tuli kustus ära.
b) Väljasuremise situatsiooni järgselt siis juhtus järgnev lugu. Peale nagu tühikäigult käigu sisse panememist (1 ja R) süttis õlirõhu tuli ning põles paar sekundit, masinal läks mootori tüürütm paremaks, vist pidin natuke gaasi pumpama, et tulest lahti saada. Mitte kõikidel juhtumitel, kuna vahel kadus see loll õlituli kiiresti ära.
c) Üksainus kord suri ka paigaltvõttes välja mul. Käivitamisel näitas mulle jälle õlirõhu tuld, aga käivitus ikka kui tühikäigul tegi veidraid müdinaid , peale gaasi pumpamist kadus tuli jällegi ära ja masin jäi tööle.
d) Lasin mootoril mitu minuti puhata nii et masin oli välja lülitatud. Temperatuur langes, sest olin kapoti lahti teinud, eesmärgiga radika kork lahti kruvida ja tosooli sinna valada, mis ebaõnnestus, kuna ei saanud radika korki lahti... Esimene käivituskatse ebaõnnestus, kuna tegi tegin selle toore klapi lahti ja masin tegi nagu kläuh kläuhh. Ilmselt sõi end täis. Noh kinnise toorekapiga (kang oli tagsi algpositsioonis, mitte väljatõmmatud) käivitus kiiremini. Mõlemal käivitusel vabakäigu pöörded ja hääled olid normaalsed, sellist tugevat pütt pütt põhm tüüpi heli ei ei esinenud. Ilmselt siis ei jätnud vahele enam midagi. Mootorihääled läksid veelgi ühtalsemaks kui käik jällegi sees oli. Mingit õlitule asja siis ei olnud, aga sõitsin siis vaid paar meetrit edasi tagasi, sest olin suure vaevaga suutnud auto kahe auto vahele pigistada ja ei tahtnud seda kogemust uuesti kordama kukkuda, kuna see oli paras piinamine.
Küsimus kokkuvõttes on see, et mida need olukorrad tähendavad siis ja kui mures ma pekasin olema? Zigul ise on toodetud 1983 a ja läbisõit on ca 42 000 km. Kuna mootori hääled on puhtad ja väljalaske süsteem läbib heitgaasitesti puhtalt, siis ei saa olla, et tegu oleks mingi keritud mootoriga. Suure tõenäosusega on tegemist originaalläbisõidu näiduga. Kas see siis tähendab, et mootoril on ikkagist midagi viga vaatamata sellele, et ta nagu noor ja elujõudu täis või on viga kuskil mujal a la kütuse pumbas või on kuskil ummistus?
Kuidas ma seda radikakorki ikkagi avama peaksin?
Selline mure, et ma noor Lada omanik ja ei tea tema hingeelust erilist mitte tuhkagi. Täna hoovi peal ajasin masinat lihtsalt edasi tagasi, et manööverdamist harjutada. Mootor läks sigakuumaks kätte, punansest alast jäi mingi 1-2cm puudu. Sõidu ajal juhtus midagi arusaamatut, mis puudutas ka õlirõhu tuld:
a) panin täispidurduse nii et sidur oli all ja pidur läks noh max positsiooni ligi- tulemus masin suri välja... Õlirõhu ja akutuled süttisid. Käiviamis järgselt tegi masin kahtlaselt pot pot tühm tühm nagu üks silider jätaks midagi vahele, õlirõhu tuli jäi sel ajal põlema. Pumpasin gaasi normaalselt mitte nii et põhja vajutaks. Õlirõhu tuli kustus ära.
b) Väljasuremise situatsiooni järgselt siis juhtus järgnev lugu. Peale nagu tühikäigult käigu sisse panememist (1 ja R) süttis õlirõhu tuli ning põles paar sekundit, masinal läks mootori tüürütm paremaks, vist pidin natuke gaasi pumpama, et tulest lahti saada. Mitte kõikidel juhtumitel, kuna vahel kadus see loll õlituli kiiresti ära.
c) Üksainus kord suri ka paigaltvõttes välja mul. Käivitamisel näitas mulle jälle õlirõhu tuld, aga käivitus ikka kui tühikäigul tegi veidraid müdinaid , peale gaasi pumpamist kadus tuli jällegi ära ja masin jäi tööle.
d) Lasin mootoril mitu minuti puhata nii et masin oli välja lülitatud. Temperatuur langes, sest olin kapoti lahti teinud, eesmärgiga radika kork lahti kruvida ja tosooli sinna valada, mis ebaõnnestus, kuna ei saanud radika korki lahti... Esimene käivituskatse ebaõnnestus, kuna tegi tegin selle toore klapi lahti ja masin tegi nagu kläuh kläuhh. Ilmselt sõi end täis. Noh kinnise toorekapiga (kang oli tagsi algpositsioonis, mitte väljatõmmatud) käivitus kiiremini. Mõlemal käivitusel vabakäigu pöörded ja hääled olid normaalsed, sellist tugevat pütt pütt põhm tüüpi heli ei ei esinenud. Ilmselt siis ei jätnud vahele enam midagi. Mootorihääled läksid veelgi ühtalsemaks kui käik jällegi sees oli. Mingit õlitule asja siis ei olnud, aga sõitsin siis vaid paar meetrit edasi tagasi, sest olin suure vaevaga suutnud auto kahe auto vahele pigistada ja ei tahtnud seda kogemust uuesti kordama kukkuda, kuna see oli paras piinamine.
Küsimus kokkuvõttes on see, et mida need olukorrad tähendavad siis ja kui mures ma pekasin olema? Zigul ise on toodetud 1983 a ja läbisõit on ca 42 000 km. Kuna mootori hääled on puhtad ja väljalaske süsteem läbib heitgaasitesti puhtalt, siis ei saa olla, et tegu oleks mingi keritud mootoriga. Suure tõenäosusega on tegemist originaalläbisõidu näiduga. Kas see siis tähendab, et mootoril on ikkagist midagi viga vaatamata sellele, et ta nagu noor ja elujõudu täis või on viga kuskil mujal a la kütuse pumbas või on kuskil ummistus?
Kuidas ma seda radikakorki ikkagi avama peaksin?