Probleem sisselaske ja karpadega.
Postitatud: 19 Juul 2017 15:47
Tere!
On natuke juhe koos ühe probleemiga. Autol dellorto on DHLA 40N karburaatorid ja kõrgel pöördel, täisgaasiga pulseerib küttesegu karpadest tagurpidi välja. Ingliskeelses ruumis nimetatakse seda siis "intake reversion" või "fuel standoff". Videosse võetult näeb asi välja niimoodi:
https://youtu.be/Vw1ihxlCIzI
Leidsin ka teisi videoid sama probleemiga.
https://www.youtube.com/watch?v=woDv_NoGyrM
https://www.youtube.com/watch?v=tVBqTcOdfaw
Mootoriks on 21213 mootor, küll aga natuke kaootilises koosseisus. Surveaste ~9,0; sest kunagi on seda remonditud samara kolbidega. Nukkvõll on ~300 kraadi, korraliku ülekattenurgaga. Plokikaane kanalid on ka veidi suuremaks tehtud. Sisselase on üsna pikk, plokikaanest karpa flantsini ~180mm. Väljalaske kolle ja muu osa on stock.
Olen katsetanud erinevaid lähenemisi. Nukkvõllist see nähtus ilmselt ei sõltu. Proovisin varasemat ja hilisemat ajastust, proovisin isegi 21213 võlli - ikka sama. Sama lugu süütega, varasem või hilisem süüde muutusi ei too. Väljalaske poolelt proovisin ka palja kollektoriga, et ehk sealt miski takistab, aga ei midagi.
Katsetasin trompetite pikendamisega. Kui trompetile ajutine pikendus otsa panna, siis ~100mm trompetiga kaob probleem ära. Ehk siis tundub mingi sisselaske pikkusest sõltuv resonantsi & sisselaske häälestuse teema? Sellega aga see jama, et pika sisselaske tõttu pole nende jaoks enam ruumi.
Karpade ja tegelikult ka mootori töö poolest tundub kõik korras olevat. Karpadel nõelad peavad, ujukitase on normis ja omavahel on lõõrid ilusti sünkrooni seatud. Sõita saab ilusti. Gaasile reageerib erksalt ja veab
juba madalalt, ilma tühjade kohtadeta lõpuni välja. Küünlad ilusad helepruunid.
Ega ma tegelikult kurdakski, sest auto töötab ju tegelikult hästi. Muretsen rohkem tuleohu pärast. Tahan peale panna õlitatava vahtfilti, aga sele niisutab bensiin kähku läbi. Bensiin ja vahtkumm aga põlevad hästi.
Kas on kellelgi olnud pistmist sarnase probleemiga või oskate veel mõnda tegevust pakkuda, mis muutusi võiks tuua?
On natuke juhe koos ühe probleemiga. Autol dellorto on DHLA 40N karburaatorid ja kõrgel pöördel, täisgaasiga pulseerib küttesegu karpadest tagurpidi välja. Ingliskeelses ruumis nimetatakse seda siis "intake reversion" või "fuel standoff". Videosse võetult näeb asi välja niimoodi:
https://youtu.be/Vw1ihxlCIzI
Leidsin ka teisi videoid sama probleemiga.
https://www.youtube.com/watch?v=woDv_NoGyrM
https://www.youtube.com/watch?v=tVBqTcOdfaw
Mootoriks on 21213 mootor, küll aga natuke kaootilises koosseisus. Surveaste ~9,0; sest kunagi on seda remonditud samara kolbidega. Nukkvõll on ~300 kraadi, korraliku ülekattenurgaga. Plokikaane kanalid on ka veidi suuremaks tehtud. Sisselase on üsna pikk, plokikaanest karpa flantsini ~180mm. Väljalaske kolle ja muu osa on stock.
Olen katsetanud erinevaid lähenemisi. Nukkvõllist see nähtus ilmselt ei sõltu. Proovisin varasemat ja hilisemat ajastust, proovisin isegi 21213 võlli - ikka sama. Sama lugu süütega, varasem või hilisem süüde muutusi ei too. Väljalaske poolelt proovisin ka palja kollektoriga, et ehk sealt miski takistab, aga ei midagi.
Katsetasin trompetite pikendamisega. Kui trompetile ajutine pikendus otsa panna, siis ~100mm trompetiga kaob probleem ära. Ehk siis tundub mingi sisselaske pikkusest sõltuv resonantsi & sisselaske häälestuse teema? Sellega aga see jama, et pika sisselaske tõttu pole nende jaoks enam ruumi.
Karpade ja tegelikult ka mootori töö poolest tundub kõik korras olevat. Karpadel nõelad peavad, ujukitase on normis ja omavahel on lõõrid ilusti sünkrooni seatud. Sõita saab ilusti. Gaasile reageerib erksalt ja veab
juba madalalt, ilma tühjade kohtadeta lõpuni välja. Küünlad ilusad helepruunid.
Ega ma tegelikult kurdakski, sest auto töötab ju tegelikult hästi. Muretsen rohkem tuleohu pärast. Tahan peale panna õlitatava vahtfilti, aga sele niisutab bensiin kähku läbi. Bensiin ja vahtkumm aga põlevad hästi.
Kas on kellelgi olnud pistmist sarnase probleemiga või oskate veel mõnda tegevust pakkuda, mis muutusi võiks tuua?