1. leht 18-st

21063 1300SL, Tony_2106, 1990

Postitatud: 28 Sept 2015 23:36
Postitas Tony_2106
Sai siis soetatud 1990 aasta VAZ 21063 (1300SL), millel 1,3L mootor. Eesmärgiks on säilitada auto originaalsus, kuid mõned muutatused siiski tulevad tulevikus. Viimastele pean hakkama vaikselt mõtlema. Kui auto sai soetatud, siis sain eelneva omaniku juurest sõita vaid umbes 3 km, kui esipidurid lukustusid ja tuli puksiir appi kutsuda :D Aga muidu OK.

Pilt:

Pilt


Mõne varjandina, teen ehk midagi taolist, mille mõtte olen arutellu lisanud järgnevates teemades:

1. Kaitsmed:
http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=37413

2. Pagasi luuk Salongist:
http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=37399

3. Võimalik, et vahetan plastik iluvõre nikkel võre vastu, mis näeb parem välja.

Postitatud: 23 Okt 2015 00:50
Postitas Tony_2106
Hetkel siis tehtud töödest:

00a. Vahetatud tagurdustule lüliti käigukasti küljes :)
00b. Numbri kinnituskruvid asendatud roostevabade poltidega (nii ees kui ka taga)
01. Tagumise pidurisüsteem Vahetatud:
- silindrid - vasak ja parem

02. Vahetatud esipidrurikettad
03. Vahetatud esipiduriklotsid
04. Õhutatud kõik pidurid koos piduriõli vahetusega
05. Vahetatud Ülemised ja alumised sarniirid.

14. Mootoriõli Vahetatud + Õlifilter Vahetatud
20. Kojameeste asendid üle vaadatud ja paika pandud
23. Raadio koos siseantenni ja kõlaritega paigaldatud.
25. Roolikate paigaldada (või rool vahetada)
26. Talverehvid velgedel soetatud (4x98 auguvahega)
27. Kõrvalistuja peegel vahetatud
30. Kojamehed Vahetatud
33. Süüteküünlad Vahetatud
34. Kütusefilter lisatud
35. Originaal õhufilter Vahetatud K&N pestava Õhufiltri vastu
36. Vahetatud pidurikettad (ees)
37. Vahetatud piduriklotsid (ees)
38. Vahetatud esipiduriklotside pulgad (vasakul ja paremal pool)
39. Vahetatud juhipoolne alumine õõtsahoob.
40. Vahetatud rooliotsad + keskmine roolivarras
41. Vahetatud rool (paigaldatud 21213/2107 rool)
42. Vahetatud sigaretisüütaja.

Tegemist vajavad asjad (pikema aja jooksul):

TEISEJÄRGULINE:

06. Salongi soojenduse kraan vahetada (Võibolla)
07. Salongi soojenduse radikas puhastada (seest poolt)
08. Mootori jahutussüsteem puhastada
09. Termostat vahetada
10. Tosool vahetada
11. Parem esimene plastikust esitule prilli kinnitus parandada
12. Veljed puhastada, kruntida, värvida (elevandiluu valge) ja lakkida.
13. Tagatulede plastik katted seest puhastada.

15. Auto parem esimene nurk (põrkeraua kohast) üle vaadata ja parandada + värvida
16. Tagumine põrkeraua alumine ala üle värvida ja lakkida
17. Salongi lisavalgustus (tahavaate peegli juurde) - (LED ribad)
18. Pagasiruumi lisavalgustus - (LED ribad)
19. Käigukangi ümber olev plastikust konsool vahetada - vineerist uus ja nahatada

21. Soojendusega tagaklaas hankida ja paigaldada (Klaas + juhtmestik + nupp)
22. Turvavööd vahetada (rippuvad asendada rulli kerivatega)

24. Logarid ette rattakoobastesse paigutada.

28. Paigaldada alarm.
29. Käigukastiõli vahetada

31. Piduri kummivoolikud vahetada (tugevtatud kattega voolikute vastu)
32. Kütuse kummivoolikud vahetada (tugevtatud kattega voolikute vastu)

Postitatud: 23 Okt 2015 10:09
Postitas SexSix
Nii katkise auto ostsid? Isetegemisrõõm:D Ise tehtud hästi tehtud:cool:

Postitatud: 23 Okt 2015 10:26
Postitas Tony_2106
Ei muidu on vaja vaid pidurid korda teha, aga kuna auto on seisnud, siis pean ka õlid vahetama. Ega paha ei teeks terve see nimekiri ette võtta, siis oleks auto nagu uus.

Postitatud: 28 Okt 2015 17:57
Postitas Tony_2106
Vahepeal sai tagumised trummlid lahti võetud ja sealt ilmnes järgnev pilt:

Pilt

Pilt

Pilt

Vasakpoolne tagumine trummel tuli haamriga kolkides ära. Peale Piduripuhastiga puhastamist, läks ka suurema vaevata tagasi.

Mis puudutab piltidel kujutatud pidurit (parempoolne), siis tuli see sama moodi ära nagu vasak, kuid veidi suurema vaevaga.
Peale puhastamist, sain trummli tagasi rattapoltide abil, mille kinnikeeramisel kasutasin sama tehnikat, nagu ka ratta vahetusel (rist meetodil).

Esmapilgul tundub, et klotsid logisevad ning kui pidurdada, siis klotside vibratsioon kulges edasi auto keresse. Seda saan kindlamalt teada, kui olen saanud uued trumlid ning piduriklotside komplekti koos vedrude komplektiga ja kõik ära vahetanud.

Postitatud: 28 Okt 2015 17:59
Postitas Tony_2106
Kasutaja Mel arvas sellist asja:


"Pilti vaadates tekib küsimus, kas silindri mõlemad pooled ikka liiguvad? Üks pool (parem) võib olla kinni või liigub oluliselt raskemalt kui teine ja lükkabki klotsid viltu sisse, millest ka värin.
Kui selline viga tõesti silindris, siis oleks remondiks piisanud suure tõenäosusega ainult kolbide käsitsi tööle ajamisest või raskemal juhul silindri vahetusest. Silindri puuduliku töö korral ei aita ka trumlite/klotside vahetus ja värin jääb alles. Vaadates klotse ja muud mudru, siis need heas korras praegu ja vahetus tundub ebavajalik."

Postitatud: 28 Okt 2015 19:11
Postitas SexSix
Tagasild VAZ 2106 aga klotsid ja klotside fikseerimine VAZ 2101 oma?

Postitatud: 28 Okt 2015 20:11
Postitas Tony_2106
Arvan, et see auto tuligi tehasest nii välja, et all oli VAZ 2106 tagasild, klotsid ja nende fikseerimine VAZ 2101 oma. Kuid kindel pole.

Postitatud: 28 Okt 2015 20:15
Postitas SexSix
Reguleerimis ektsentrikud on ju puudu?

Postitatud: 28 Okt 2015 20:46
Postitas Tony_2106
Ma ei tea, mis selle autoga enne tehti, kuid sellisena ma ta enda käsutusse sain. Võimalik, et ongi midagi puudu, võibolla mitte.
Ei tunne veel seda autot läbi ja lõhki, et oskaksin oma arvamust avaldada.
Eks ole näha, kui kõik piduriklotsid ja -kettad, nii ees kui ka taga ära vahetan.
Kui pidureid korda ei saa, siis järelikult ongi midagi puudu. Loodan selle töö veel enne lund ära teha.

Postitatud: 28 Okt 2015 21:02
Postitas SexSix
Võta vaid pidurisilinder ära ja osanda. Et mõlemad kolvid liiguksid vabalt. Pane tagasi ja arvatavasti kõik töötab. Klotsid on väga head, vaevalt, et trumlid kehvemad on.

Postitatud: 28 Okt 2015 21:26
Postitas Tony_2106
Igaks juhuks vahetan trumlid ka ära. See praegune silinder on suhteliselt kahtlases seisus.
Selle pean kindlalt ära vahetama, kindluse mõttes vahetan ka teise poole silindri ära.

Kui ma esimesi kettaid ja klotse vahetan, kas siis pean millegile ka tähelepanu pöörama? Nt. pidurisupport?

Postitatud: 29 Okt 2015 08:31
Postitas Mel
On ütlus, et ära sega tehnikat töötamast.

Uued osad ei pruugi paremad olla kui vanad.
Lihtsamal juhul pole vaja silindrit osandada, vaid võtad kaitsekummid maha, puhastad sodi ära ja vajutad silidrid liikuma. Soovitatav kahekesi teha. Üks vajutab pedaali ja teine hoiab liikuvat silindri poolt tagasi. Ja sedasi kolbe kokku lahti korduvalt. Ja hakkab tööle, kui ei hakka, siis uus silinder külge.

Siin on tegemist lahendusega, kus 01 klots ja 05 silinder, mis on isereguleeruv, pole eksentrikuid vaja. Kogu lahendus originaal.

Vaadates, kui korralikud on tagumised pidurid, siis pole ka esimestel kindlasti midagi häda.
Ketaste/trumlite jms vahetamisega saad pärast mingi kräpi firma omad (Master Sport vms), mis kuluvad kohe ära või on juba uuena number suuremad (nähtud sellised trumleid).

Kui vahetamise soov siiski suur, siis ära küljest võetavaid asju minema viska. Head tagavaraosad uute juppide garantiikorras asendamiseks:D

Postitatud: 29 Okt 2015 10:51
Postitas logman
Tark tehaseteadus ütleb tagumiste trumlite kohta, et kui diameeter on kulunud 251 millimeetrini või suuremaks, siis kuulub see asjandus uuendamise alla. Tehasemõõt on 250mm.
Tegelik praktika näitab, et on edukalt sõidetud ja pidurdatud ka suurema diameetriga trumli korral. Isiklikult tean, et kuskil 254mm juures veel pidur peab, aga siis on kindlasti vajalik juba klotsi otstele pealekeevitamine. Varuosa defitsiidi ajastul seda nippi kasutati ja oli juhused, kus sõidetigi sinnamaale, kuniksi tööpind trumlist lõpuks haihtus.
Trumlit on vajalik enne vabriku antud kulumise piiri uuendada vaid siis, kui tegemist ülemäärase ovaalsusega (mida välja treides ületatakse kulumise ülempiir) või mõradega tööpinnas.

Postitatud: 30 Okt 2015 00:08
Postitas Tony_2106
Mõtlesin veidi ja jõudsin järseldusele, et trummelpidurit peaks saama mingit moodi ju seadistada? Kas järgnevatel piltidel on kujutatud koht, kust seda teha saaks? Vaatasin, et ühel pildil on paista mingi kruvi.

Pilt

Pilt

Pilt

Postitatud: 30 Okt 2015 03:48
Postitas Tony_2106
Kui osta, siis millist silindrit trummelpidurile, kui arvestada eelnevaid pilte:

http://www.autokaubad24.ee/et/auto-varuosad/3043/rattasilinder-10128

DELPHI Rattapidurisilinder LW70059
installatsiooni pool: tagasild, oe-numbri jaoks: 2101-3502040-10, silindrikolvi läbimõõt (mm): 20,6 4.00 €

LPR Rattapidurisilinder C07349 4461
alates ehitusaastast: 12/1976, installatsiooni pool: tagasild, tootekoodile: 4461, kinnitusaukude vahe (mm): 35, pidurisüsteem: bendix, ava-ų (mm): 20,64, keermemõõt: 10 x 1,25, materjal: gußeisen 4.29 €

LPR Rattapidurisilinder C07350 4959
alates ehitusaastast: 11/1979, installatsiooni pool: tagasild, kinnitusaukude vahe (mm): 35, ava-ų (mm): 20,64, keermemõõt: 10 x 1,25, materjal: gußeisen, tootekoodile: 4959, pidurisüsteem: bendix 8.23 €

ABE Rattapidurisilinder C5L000ABE
installatsiooni pool: tagasild, oe-numbri jaoks: 2101-3502040-10, silindrikolvi läbimõõt (mm): 20,6 8.90 €

TRW Rattapidurisilinder BWF150
alates ehitusaastast: 11/1979, installatsiooni pool: tagasild; vasakul; paremal, valmistajapiirang: bendix, läbimõõt (mm): 20,6, materjal: gußeisen 9.15 €

Postitatud: 30 Okt 2015 09:04
Postitas SexSix
Mis vanadel viga?
Sul peab olema isereguleeruv...LADA2105...peab olema koodi algus. Seega.
http://www.autokaubad24.ee/et/auto-varu ... 9-70620147
Või http://www.autokaubad24.ee/et/auto-varu ... 4-63660584

Postitatud: 30 Okt 2015 10:44
Postitas Mel
Ma veel korra kirjutan:)
Isereguleeruv tähendab, et silinder reguleerib kolvi pikkust ise (ei lase liialt tagasi vajuda kui pidur vabastada), mitte ei tähenda, et autoomanik peab ise pidureid reguleerima.

Silindri vahetamisel võib suure tõenäosusega piduri toru keermega otsik toru külge kinni oksüdeerunud olla. St keerad toru puruks. Siis on vaja vahetada silindrist tagasilla peal olevasse kolmikusse minev toru. Kui nüüd kolmikust hakkad toru välja keerama, siis puruneb kolmik. Siis pead minema peasilindrist tuleva toru ja kolmiku ühenduse kallale...
Ainult hea õnne korral ja suure püsivuse korral nokitsed silindri küljest toru ära kah.

Jama kui palju, seega enne kui midagi vahetama hakkad, siis veendu, et asi tõesti vajab ka vahetamist.

Postitatud: 30 Okt 2015 12:28
Postitas hevi
Piduritorude stustide lahtikeeramist kindlasti kergendab Mos2 spray-eraldusõli. Mitu korda paksult lasta ning lasta seista paar päeva, vahepealt jälle eraldusõli juurde lasta. Ja piduritoru stusti eemaldamiseks soovitan hankida piduritoru võtme (nimetus ongi piduritoru võti), kergendab lahtikeeramist tunduvalt ja ei riku ära stutsi kante.

Postitatud: 30 Okt 2015 17:56
Postitas Tony_2106
Piduriõhutusvõti on mul olemas, see peaks vist sobima ka antud protseduuriks vist.