5. leht 21-st

Postitatud: 15 Jaan 2016 19:24
Postitas -Berg-
Mina paigaldasin oma autol just kõige ürgsemad vene tehase toodangu žarniirid. Määrid, paned punni ette ok. Oli see vale otsus?

Postitatud: 15 Jaan 2016 19:45
Postitas Tony_2106
Ei tea, pole mehaanik, kuid katsetades saan ka mina targemaks. Arvan, et sinu omad peaksid ehk pidama.

Postitatud: 15 Jaan 2016 20:05
Postitas -Berg-
Arvestades minu valmiva isendi edaspidist kulgu, kestaksid seal ka suvalised. Tegelikult rõhun originaalsusele.

Postitatud: 15 Jaan 2016 21:12
Postitas Tony_2106
Mul endal ka plaanis hoida masin originaalne, kuid võib olla teen mõned muudatused, mida ma veel pole otsustanud.

Postitatud: 19 Jaan 2016 22:01
Postitas Tony_2106
Täna sai siis ära vahetatud ainult juhi poolt esimene ülemine sarniir, selle vahetus läks enam-vähem nobedalt. Järgmisena mõtlesin, et vahetan samalt poolt ka alumise ära, kuid ei saanud sarniiri kätte.

Samas, kui ma auto all maadlesin, siis avastasin, et pildil kujutatud üks mutritest on veidi lahti.

Pilt

Mis seal ikka võtsin 13mm padruni ning hakkasin seda kinni keerama, kuni ühel hetkel murdus polt koos mutriga :mad: :( .

Samuti ei vedanud mul alumise sarniiri kallal maadeldes, nimelt sarniiritõmmitsale haamriga hoope jagades, lõin ühel hetkel sellest mööda ning otse täiest jõust käe pihta.

Kes ütles, et armastus Lada vastu ei tee haiget - TEEB KÜLL.


Pean vis kellegi siit foorumist endale appi kutsuma, et sarniire vahetada, sest arvan, et ilma sellise tõmmitsata nagu järgneval pildil on, mul alumiste vahetus ei suju kohe mitte.

Pilt

Kas kellegil siin foorumis leidub sellist tõmmitsat? Kui jah, siis ehk saab see tore ladahuviline mulle appi tulla?

Postitatud: 19 Jaan 2016 22:20
Postitas IngmarSid
Mina olen kõik siksi šharniirid (ja neid on palju olnud) ilma tõmmitsata ära vahetanud. Jätad šharniiri mutri õrnalt otsa, ja siis annad kuvaldaga käändmiku pihta šharniiri kõrvale paari täpse löögi pääle hüppab lahti. Teine võialus on kasutada nõukaaegset langetuslabidat, tollega tuleb ka hea jõuõlg ning nigu naksti tulevad lahti.

Ära murdunud amordipoldiga on nata keerukam. Kõige parem on lääba alt võtta, ja asendada purunenud polt uuega aga nüüd juba kümnesega ja kui juba alt siis ikka teine ka kümnene panna. Aga kui šharniirid juba küljes, siis ei ole ka see lääba võtmine enam raketiteadus.

Postitatud: 19 Jaan 2016 22:46
Postitas Edel
Ära tõmmitsa pihta löö. Keera tõmmits pinge alla ja löö vastu käändmiku koonust.

Postitatud: 20 Jaan 2016 12:06
Postitas Karel12
Küsiks kust nii ilusad pildid leiad.

Postitatud: 20 Jaan 2016 16:46
Postitas Tony_2106
 
Karel12 kirjutas:Küsiks kust nii ilusad pildid leiad.
Pildid on sellelt lehelt (VAZ 2106 kohta):

http://www.autoprospect.ru/vaz/2106-zhiguli/

Postitatud: 20 Jaan 2016 19:14
Postitas 01vaz01
Kuuma andes olen alati kõiksugu sarniirid ja poldid lahti saanud. :) Ei pea põhimõtteliselt midagi taguma, vaid kuumaks ning lased hetke jahtuda ja kerge kops pihta ning lahti ongi.

Postitatud: 21 Jaan 2016 02:01
Postitas Tony_2106
 
EdR kirjutas:Ära tõmmitsa pihta löö. Keera tõmmits pinge alla ja löö vastu käändmiku koonust.
Mul on taoline tõmmits:


Pilt

Postitatud: 30 Jaan 2016 01:29
Postitas Tony_2106
Plaanis autole tulevikus paigaldada esispoiler, taoline nagu järgneval pildil. Lisaks äärmistesse avadesse paigaldada ka udukad. Kas keegi teab, kust saaks soetada antud spoilerit:

Pilt

Postitatud: 01 Veebr 2016 22:44
Postitas Tony_2106
Täna sai käidud "Volga" Kaupluses ning soetatud sealt 185€ eest davaari:

Akulaadija
Alumine juhipoolne õõtsahoob
Õõtsahoova puksid 8tk
Õõtsahoovavõll
Vedrutõmmitsad 2tk
Peegel, koos tihendiga
Tagumised vedrud (kollase märgistusega)

Vedrumärgistustest veidi:

Roheline märgistus - kõige pehmemad.
Kollane märgistus - kõvad vedrud.
Pruun märgistus - combi vedrud.

Rohelise ja kollase märgistusega vedrude vahe tehakse kindlaks tagavedrude
puhul 2950N suuruse jõu rakendamisel; kollase märgistuse saab vedru mis jääb
pikemaks kui 273mm; rohelise märgistuse lühem kui 273mm.

Esivedrudele 4350 N suurune jõud; kollane märgistus-üle 232mm pikkune vedru
ja rohelise märgistuse alla 232mm vedru.

Kella 11:30 paiku alustasin alumise õõtsahoova vahetust koos sarniiride vahetusega (juhipool).
Vahepeal tuli üks mehaanik mulle appi ning aitas alumist sarniiri koonusest lahti peksta.
Õhtul tuli üks teine sõber mulle appi, et saaks vedru uuesti tagasi panna oma kohta alumisel sarniiril.
Kogu pull lõppes kell 20:30, kui autol olid uuesti õõtsahoob, vedru, amort ja sarniirid tagasi külge siirdatud.

Lisaks avastasin, et juhi pool olev amort on vist omadega kuti. Amort peaks end väljapoole vaikselt suruma, kui teda kokku pressida. Aga mida see amort tegi - MIDAGI.

Kui auto uuesti alla lasin, siis vaatasin, et tungraua alumine ümmargune toetus jalg on kuidagi imelik.
Võttes tungrauda auto küljest ära, kukkus see ümmargune detail lihtsalt tungraua küljest ära, nimelt oli keevituskoht järgi andnud ja oligi mutt selle tungiga. :(

Postitatud: 01 Veebr 2016 23:47
Postitas vilimo
Mis hinnaga seal vedrutõmmitsad olid ?

Postitatud: 02 Veebr 2016 00:22
Postitas Tony_2106
 
vilimo3 kirjutas:Mis hinnaga seal vedrutõmmitsad olid ?
Need olid 14€ + käibemaks.

Postitatud: 02 Veebr 2016 00:55
Postitas Tony_2106
Nüüd ongi see teema, et pean kuskilt uue tungraua saama, et kõrvalistuja pool ka sarniirid vahetada.

Postitatud: 02 Veebr 2016 17:06
Postitas logman
 
Tony_2106 kirjutas:
Lisaks avastasin, et juhi pool olev amort on vist omadega kuti. Amort peaks end väljapoole vaikselt suruma, kui teda kokku pressida. Aga mida see amort tegi - MIDAGI.
Gaasiamort?

Postitatud: 02 Veebr 2016 20:46
Postitas Tony_2106
Ei tea, mis mu masinal originaalis on, kuid need on musta värvi.

Postitatud: 03 Veebr 2016 00:03
Postitas logman
Nähtavasti on sul tavaline vene õliamort nii et mingit sirutumist ära üldse loodagi.
Õlikas peab kergelt kokku minema ja raskelt lahti tulema.

Postitatud: 03 Veebr 2016 20:21
Postitas Tony_2106
Täna sai siis keevitajal tagumendist kinni haaratud ning tehtud korda hiljuti ära lahunenud tungraud,
millel ümmargune toetuspind keevitusest lahti tuli. Keevitasime selle tagasi ning lisasime tugevduseks
ka kolmnurga. Tulemus on järgmine:

Pilt

Pilt

Kui tungraud parandatud, siis mõtlesin, et katsetan tugevust ja võtsin ette kõrvalistuja pool sarniiride
vahetuse, kuid kahjuks olid suurtel mutritel randid maas. Helistasin samale töömehele, kes mind tungraua
parandamisel abistas. Õnneks oli ta veel läheduses ja tuli mulle appi, võttes kaasa pikendusjuhtme, suure
haamri ning relaka. Tegime siis umbes tunni ajaga koos sarniiride vahetuse ära.