21063 1300SL, Tony_2106, 1990

21063 1300SL, Tony_2106, 1990

Võimalus foorumi külastajatel oma Ladat lähemalt tutvustada
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107

Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.

Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
-Berg-
Foorumi kasutaja
Postitusi: 48
Liitunud: 05 Apr 2015 18:25
Asukoht: Pärnumaa
Autod: ZAZ 965, IZ 412

#81

Postitus Postitas -Berg- » 15 Jaan 2016 19:24

Mina paigaldasin oma autol just kõige ürgsemad vene tehase toodangu žarniirid. Määrid, paned punni ette ok. Oli see vale otsus?

Kasutaja avatar
Tony_2106
Foorumi kasutaja
Postitusi: 565
Liitunud: 06 Dets 2011 20:36
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Autod: VAZ 21063 ja VAZ 21053
Kontakt:

#82

Postitus Postitas Tony_2106 » 15 Jaan 2016 19:45

Ei tea, pole mehaanik, kuid katsetades saan ka mina targemaks. Arvan, et sinu omad peaksid ehk pidama.

-Berg-
Foorumi kasutaja
Postitusi: 48
Liitunud: 05 Apr 2015 18:25
Asukoht: Pärnumaa
Autod: ZAZ 965, IZ 412

#83

Postitus Postitas -Berg- » 15 Jaan 2016 20:05

Arvestades minu valmiva isendi edaspidist kulgu, kestaksid seal ka suvalised. Tegelikult rõhun originaalsusele.

Kasutaja avatar
Tony_2106
Foorumi kasutaja
Postitusi: 565
Liitunud: 06 Dets 2011 20:36
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Autod: VAZ 21063 ja VAZ 21053
Kontakt:

#84

Postitus Postitas Tony_2106 » 15 Jaan 2016 21:12

Mul endal ka plaanis hoida masin originaalne, kuid võib olla teen mõned muudatused, mida ma veel pole otsustanud.

Kasutaja avatar
Tony_2106
Foorumi kasutaja
Postitusi: 565
Liitunud: 06 Dets 2011 20:36
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Autod: VAZ 21063 ja VAZ 21053
Kontakt:

#85

Postitus Postitas Tony_2106 » 19 Jaan 2016 22:01

Täna sai siis ära vahetatud ainult juhi poolt esimene ülemine sarniir, selle vahetus läks enam-vähem nobedalt. Järgmisena mõtlesin, et vahetan samalt poolt ka alumise ära, kuid ei saanud sarniiri kätte.

Samas, kui ma auto all maadlesin, siis avastasin, et pildil kujutatud üks mutritest on veidi lahti.

Pilt

Mis seal ikka võtsin 13mm padruni ning hakkasin seda kinni keerama, kuni ühel hetkel murdus polt koos mutriga :mad: :( .

Samuti ei vedanud mul alumise sarniiri kallal maadeldes, nimelt sarniiritõmmitsale haamriga hoope jagades, lõin ühel hetkel sellest mööda ning otse täiest jõust käe pihta.

Kes ütles, et armastus Lada vastu ei tee haiget - TEEB KÜLL.


Pean vis kellegi siit foorumist endale appi kutsuma, et sarniire vahetada, sest arvan, et ilma sellise tõmmitsata nagu järgneval pildil on, mul alumiste vahetus ei suju kohe mitte.

Pilt

Kas kellegil siin foorumis leidub sellist tõmmitsat? Kui jah, siis ehk saab see tore ladahuviline mulle appi tulla?

IngmarSid
Ladaklubi Liige
Postitusi: 173
Liitunud: 24 Jaan 2012 19:42
Asukoht: Tartu
Autod: 21011 avtoexport

#86

Postitus Postitas IngmarSid » 19 Jaan 2016 22:20

Mina olen kõik siksi šharniirid (ja neid on palju olnud) ilma tõmmitsata ära vahetanud. Jätad šharniiri mutri õrnalt otsa, ja siis annad kuvaldaga käändmiku pihta šharniiri kõrvale paari täpse löögi pääle hüppab lahti. Teine võialus on kasutada nõukaaegset langetuslabidat, tollega tuleb ka hea jõuõlg ning nigu naksti tulevad lahti.

Ära murdunud amordipoldiga on nata keerukam. Kõige parem on lääba alt võtta, ja asendada purunenud polt uuega aga nüüd juba kümnesega ja kui juba alt siis ikka teine ka kümnene panna. Aga kui šharniirid juba küljes, siis ei ole ka see lääba võtmine enam raketiteadus.
overkill is just about enough

Edel
Foorumi kasutaja
Postitusi: 424
Liitunud: 28 Dets 2007 22:28
Asukoht: Jüri
Autod: VAZ-21061`84, VAZ-2102`74, Moskvits-2140`81, Honda Civic 1,4` 97
Kontakt:

#87

Postitus Postitas Edel » 19 Jaan 2016 22:46

Ära tõmmitsa pihta löö. Keera tõmmits pinge alla ja löö vastu käändmiku koonust.
Minul on Ziguli, aga mis on sinul?

Kasutaja avatar
Karel12
Foorumi kasutaja
Postitusi: 50
Liitunud: 27 Dets 2014 13:33
Asukoht: Hiiumaa
Autod: Lada 2105

#88

Postitus Postitas Karel12 » 20 Jaan 2016 12:06

Küsiks kust nii ilusad pildid leiad.

Kasutaja avatar
Tony_2106
Foorumi kasutaja
Postitusi: 565
Liitunud: 06 Dets 2011 20:36
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Autod: VAZ 21063 ja VAZ 21053
Kontakt:

#89

Postitus Postitas Tony_2106 » 20 Jaan 2016 16:46

 
Karel12 kirjutas:Küsiks kust nii ilusad pildid leiad.


Pildid on sellelt lehelt (VAZ 2106 kohta):

http://www.autoprospect.ru/vaz/2106-zhiguli/

Kasutaja avatar
01vaz01
Foorumi kasutaja
Postitusi: 302
Liitunud: 20 Sept 2010 22:00
Asukoht: Pärnu
Autod: vaz 2101, 2107, bmw 535d

#90

Postitus Postitas 01vaz01 » 20 Jaan 2016 19:14

Kuuma andes olen alati kõiksugu sarniirid ja poldid lahti saanud. :) Ei pea põhimõtteliselt midagi taguma, vaid kuumaks ning lased hetke jahtuda ja kerge kops pihta ning lahti ongi.

Kasutaja avatar
Tony_2106
Foorumi kasutaja
Postitusi: 565
Liitunud: 06 Dets 2011 20:36
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Autod: VAZ 21063 ja VAZ 21053
Kontakt:

#91

Postitus Postitas Tony_2106 » 21 Jaan 2016 02:01

 
EdR kirjutas:Ära tõmmitsa pihta löö. Keera tõmmits pinge alla ja löö vastu käändmiku koonust.


Mul on taoline tõmmits:


Pilt

Kasutaja avatar
Tony_2106
Foorumi kasutaja
Postitusi: 565
Liitunud: 06 Dets 2011 20:36
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Autod: VAZ 21063 ja VAZ 21053
Kontakt:

#92

Postitus Postitas Tony_2106 » 30 Jaan 2016 01:29

Plaanis autole tulevikus paigaldada esispoiler, taoline nagu järgneval pildil. Lisaks äärmistesse avadesse paigaldada ka udukad. Kas keegi teab, kust saaks soetada antud spoilerit:

Pilt

Kasutaja avatar
Tony_2106
Foorumi kasutaja
Postitusi: 565
Liitunud: 06 Dets 2011 20:36
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Autod: VAZ 21063 ja VAZ 21053
Kontakt:

#93

Postitus Postitas Tony_2106 » 01 Veebr 2016 22:44

Täna sai käidud "Volga" Kaupluses ning soetatud sealt 185€ eest davaari:

Akulaadija
Alumine juhipoolne õõtsahoob
Õõtsahoova puksid 8tk
Õõtsahoovavõll
Vedrutõmmitsad 2tk
Peegel, koos tihendiga
Tagumised vedrud (kollase märgistusega)

Vedrumärgistustest veidi:

Roheline märgistus - kõige pehmemad.
Kollane märgistus - kõvad vedrud.
Pruun märgistus - combi vedrud.

Rohelise ja kollase märgistusega vedrude vahe tehakse kindlaks tagavedrude
puhul 2950N suuruse jõu rakendamisel; kollase märgistuse saab vedru mis jääb
pikemaks kui 273mm; rohelise märgistuse lühem kui 273mm.

Esivedrudele 4350 N suurune jõud; kollane märgistus-üle 232mm pikkune vedru
ja rohelise märgistuse alla 232mm vedru.

Kella 11:30 paiku alustasin alumise õõtsahoova vahetust koos sarniiride vahetusega (juhipool).
Vahepeal tuli üks mehaanik mulle appi ning aitas alumist sarniiri koonusest lahti peksta.
Õhtul tuli üks teine sõber mulle appi, et saaks vedru uuesti tagasi panna oma kohta alumisel sarniiril.
Kogu pull lõppes kell 20:30, kui autol olid uuesti õõtsahoob, vedru, amort ja sarniirid tagasi külge siirdatud.

Lisaks avastasin, et juhi pool olev amort on vist omadega kuti. Amort peaks end väljapoole vaikselt suruma, kui teda kokku pressida. Aga mida see amort tegi - MIDAGI.

Kui auto uuesti alla lasin, siis vaatasin, et tungraua alumine ümmargune toetus jalg on kuidagi imelik.
Võttes tungrauda auto küljest ära, kukkus see ümmargune detail lihtsalt tungraua küljest ära, nimelt oli keevituskoht järgi andnud ja oligi mutt selle tungiga. :(

vilimo
Postitusi: 93
Liitunud: 19 Mär 2015 15:45
Asukoht: Tallinn
Autod: 2105 x2

#94

Postitus Postitas vilimo » 01 Veebr 2016 23:47

Mis hinnaga seal vedrutõmmitsad olid ?

Kasutaja avatar
Tony_2106
Foorumi kasutaja
Postitusi: 565
Liitunud: 06 Dets 2011 20:36
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Autod: VAZ 21063 ja VAZ 21053
Kontakt:

#95

Postitus Postitas Tony_2106 » 02 Veebr 2016 00:22

 
vilimo3 kirjutas:Mis hinnaga seal vedrutõmmitsad olid ?


Need olid 14€ + käibemaks.

Kasutaja avatar
Tony_2106
Foorumi kasutaja
Postitusi: 565
Liitunud: 06 Dets 2011 20:36
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Autod: VAZ 21063 ja VAZ 21053
Kontakt:

#96

Postitus Postitas Tony_2106 » 02 Veebr 2016 00:55

Nüüd ongi see teema, et pean kuskilt uue tungraua saama, et kõrvalistuja pool ka sarniirid vahetada.

Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3921
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

#97

Postitus Postitas logman » 02 Veebr 2016 17:06

 
Tony_2106 kirjutas:
Lisaks avastasin, et juhi pool olev amort on vist omadega kuti. Amort peaks end väljapoole vaikselt suruma, kui teda kokku pressida. Aga mida see amort tegi - MIDAGI.


Gaasiamort?

Kasutaja avatar
Tony_2106
Foorumi kasutaja
Postitusi: 565
Liitunud: 06 Dets 2011 20:36
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Autod: VAZ 21063 ja VAZ 21053
Kontakt:

#98

Postitus Postitas Tony_2106 » 02 Veebr 2016 20:46

Ei tea, mis mu masinal originaalis on, kuid need on musta värvi.

Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3921
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

#99

Postitus Postitas logman » 03 Veebr 2016 00:03

Nähtavasti on sul tavaline vene õliamort nii et mingit sirutumist ära üldse loodagi.
Õlikas peab kergelt kokku minema ja raskelt lahti tulema.

Kasutaja avatar
Tony_2106
Foorumi kasutaja
Postitusi: 565
Liitunud: 06 Dets 2011 20:36
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Autod: VAZ 21063 ja VAZ 21053
Kontakt:

#100

Postitus Postitas Tony_2106 » 03 Veebr 2016 20:21

Täna sai siis keevitajal tagumendist kinni haaratud ning tehtud korda hiljuti ära lahunenud tungraud,
millel ümmargune toetuspind keevitusest lahti tuli. Keevitasime selle tagasi ning lisasime tugevduseks
ka kolmnurga. Tulemus on järgmine:

Pilt

Pilt

Kui tungraud parandatud, siis mõtlesin, et katsetan tugevust ja võtsin ette kõrvalistuja pool sarniiride
vahetuse, kuid kahjuks olid suurtel mutritel randid maas. Helistasin samale töömehele, kes mind tungraua
parandamisel abistas. Õnneks oli ta veel läheduses ja tuli mulle appi, võttes kaasa pikendusjuhtme, suure
haamri ning relaka. Tegime siis umbes tunni ajaga koos sarniiride vahetuse ära.


Mine “Külastajate autod”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 9 külalist