3. leht 21-st

Postitatud: 13 Dets 2015 20:10
Postitas Hulkur
Pane uued trummlid. Pane uus tross ka. Kolm pidurdust ja ongi juba saast. Mina tänapäeva osa küll väga kiljudes ei soovi ladakülge. Oled uusi trummleid kellaga mõõtnud?? Üldiselt osta oskavad kõik. Aga tee ise midagi oma kätekestega? Vene osa ongi selline mis uuest peast tahab ülekäimist.

Postitatud: 13 Dets 2015 22:22
Postitas 01vaz01
Viimasel ajal miskipärast mingi nõme arusaam ringleb, et tänapäevast varuosa külge ei pane. Siis leidub asjaarmastajaid kes otsivad neid 40a vanu pukse ja juppe, et need justkui õiged asjad ja peavad vastu... mul küsimus, milline uunikum jupp sul hästi vastu peab? Kauem kui üks korralik tänapäeva varuosa kindlasti mitte!!!
Iseteha!?! Veel hiilgavam idee!!! See ju tundub lausa tasuta asi kui ise tehtud. (Minu kogemuse põhjal on isetegemine üks väga kulukas tegevus, enamjaolt saab see mida tahad kuid resurss on kahekordne võrreldes valmis asja ostmisega)
Kellaga trumleid mõõta!?!?! Rinka autol võid seda teha, kuid kes veel rinkal kasutaks trummel pidurit?
Ostes uus varuosa on garantii, kui ei sobi või praak, viid tagasi!
Aga jäägu igaühele oma arvamus, mina soovitasin lihtsalt uued osta. Elu näidanud, et nii tuleb enamjaolt soodsam ja vähem aeganõudev lahendus.
Ärme rohkem soga teisemehe teemat sellega. :)
Edu Lada meestele!

Postitatud: 16 Dets 2015 04:23
Postitas Tony_2106
Mul sõber arvas, et vibratsioon pidurdades võib tingitud olla sellest, et plekkvelg on kõver??? Huvitav, kas tal võib õigus olla?

Postitatud: 16 Dets 2015 22:18
Postitas reiner
Kui velg kõver, siis peaks vibra ka ilma pidurdamata tunda olema.

Postitatud: 17 Dets 2015 19:17
Postitas Qunts
Pidurdamisel vibra võib tulla millest iganes:
Velg kõver, trummel kõver, loksuvad ja kõverad piduriklotid, sharniir läbi, mõni puks läbi, gardaani tugilaager, gardaani leevendus muhv jne.
Oleneb kuidas pidurdada ja mis viga keegi otsida tahab.
Pole mina oma lühikese elu jooksul näinud, et piduri trummel nii kõver oleks pidurdamisel tunda annab :D
HR. Hulkur kui kaua võttab aega, et piduri trummel ilusti sirgelt treipinki saada, et kellaga mõõtes oleks sirge +/- 0,05 mm ?
Ja siis räägi tasuta treimisest. (ma ei räägi siinkohal, et valmis tehtud mingi rakis, et viskad pinki ja lased kergelt üle).
Mul läks ühe täppis puksi tegemiseks umbes 2h. Aga seda tegin endale aga kui teenust pakkuks siis ühe asja tegemine on alati kallim kui 1000 tk teha.

Postitatud: 19 Dets 2015 08:41
Postitas Tony_2106
Nüüd avastasin ma uue asja, nimelt kõrvalistuja poolne esimene ratas on viltu all (ülemine ratta pool vasakule kaldu ja alumine paremale), samas juhi poolne on ilusti sirge. Nüüd pean vist vaatama terve veermiku üle - nii siis kui ka tagasilla.

Tegin endale kasutaja pets poolt loodud varuosade nimekirjast koopia Exceli tabeli näol, koos hindadega. Sellisel juhul on hea arvestust pidada, milliseid juppe tahan osta ja palju kõik kokku maksma läheb.

Esialgse kalkulatsiooni tegin ära ja sain summaks umbes 560€ (Varuosad + õlid) + muidugi pean arvestama sinna juurde ka transpordi maksumuse (Arvatavasti tuleb see kahe paki näol, kui Smartposti XL kappi 1 pakk ära ei mahu), kuid seda asja vaatan siis, kui saan veidi raha kogutud.

Postitatud: 19 Dets 2015 09:41
Postitas SexSix
Oled paraja portsu otsa sattunud? Kui kõik korda saad, on kallimaks läinud, kui see vana roheline 2106- 1977. aastast?

Postitatud: 19 Dets 2015 12:54
Postitas hevi
Mina soovitaks päevapealt uute juppide kokkuostmise asemel veidi enne maad kuulata. Nõukogude autodega see hea olukord, et veneajal osteti uusi juppe niipalju kokku kui sai sest kunagi polnud teada mis poest saada on kui miskit peaks katki minema. Tänapäevaks muidugi suurem osa ära visatud või ära antud, aga sikse on olnud ikka nii paljudel et veel leidub inimestel varuosi. Lihtsalt vaja rääkida vanema generatsiooniga, aga samas ka omavanuste kaudu igasugu kasutamata varuosi nende (maa)kodudest välja ujunud ja üldjuhul täiesti tasuta. Ainus jama selles, et ruumi peab kogu kolale leidma ja kuigi vb. endal ei lähe 90% asjadest vaja siis on vahetusfond olemas teiste siksiomanikega. :)

Postitatud: 20 Dets 2015 08:09
Postitas Tony_2106
Seda on tore teada, et vanakooli siksi-meeste käest saaks varuosasid, mis on praktiliselt kasutamata.
Ainuke miinus selle juuses on see, et mu tutvusringis pole ühtegi vanakooli siksi-meest.

Postitatud: 20 Dets 2015 08:10
Postitas Tony_2106
 
SexSix kirjutas:Oled paraja portsu otsa sattunud? Kui kõik korda saad, on kallimaks läinud, kui see vana roheline 2106- 1977. aastast?
Loodan, et saan väiksese vaevaga ja kiirelt auto korda, sest tungiv vajadus on varsti juhendajaga sõitma hakata, kuna võtsin ette enne surma veel b-kat load ära teha :D

Postitatud: 22 Dets 2015 17:40
Postitas Tony_2106
Niisiis pisike progress on nüüd toimunud. Täna sai siis ette võetud tagumiste trummelpidurite silindrite vahetus (aeg 3,5h).

Pilt

Postitatud: 22 Dets 2015 18:14
Postitas SexSix
Sa pead omale abilise võtma:D

Postitatud: 22 Dets 2015 18:35
Postitas Tony_2106
Väike klõps ka uuest silindrist, peale vahetust:

Pilt

Peab vist jah, sest ilge kepp oli üksi pidureid õhutada. Samas tuleb mul igaks juhuks järelõhutus teha.
Järgmiseks võtan esipidurid ette - vahetan kettad ja klotsid, ehk ka mässan pidurisupportitega. Aga selle töö juures pean vist küll teadjama abilise võtma. :)

Postitatud: 30 Dets 2015 21:41
Postitas Tony_2106
Progressist siis niipalju, et täna sai :

esipiduri supportid ees maha kistud (vasakul ja paremal).
vahetatud mõlemal pool piduri kettad ning pandud uued piduriklotsid.
Samas sai vanade piduriklotsi varraste asemele pandud uued ja läikivad,
õhutatud said ka mõlema poole pidurid.

Kahjuks oma töödest ma pilti ei teinud, kuna oli kiire eelpool nimetatud tööde teostamisel:

alustasin kell 16:00 ja lõpetasin 20:30 (4,5h).

Tehes labast kalkulatsiooni, siis arvatavasti säästsin nende hetkel viimaste töödega kuskil 150€, võibolla ka rohkem,
töökoja tööde raha, mille oleksin siis välja käristanud, kui auto sinna oleksin viinud.

Postitatud: 02 Jaan 2016 13:24
Postitas Tony_2106
Leidsin paar pilti, enne ketaste ja klotside vahetust.

Pilt

Pilt

Peale piduriketaste ja klotside vahetust ning pidurite õhutamist, sai tehtud pidurite testsõit ning tundus, nagu pidurid töötavad, kuidi pedaal tundus kuidagi pehme. Lisaks tagurdades pöörasin ma vasakule ning esiosast kostus väike klikkiv heli. Hiljem, kui loksutasin mõlemat esimest ratast, siis juhipoolsety loksutades oli kuulda sama klikkivat heli, mida kuulsin tagurdades. Eeldan, et sarniirid (ülemised ja alumised) tuleb vist mõlemal pool vahetada.

Autost siis ka mõned klõpsud:

Pilt

Pilt

Pilt

Viimase pildi puhul eeldan, et tagumised vedrud on vist väsinud ja tuleks vahetada. Tagumine ots on kuidagi liiga madal.

Pean vist järgneval pildil kujutatud padjad (PAREMAL) soetama, et tõsta tagaosa veidi kõrgemale. Tulevikus mingil ajal kavas ka kõik vedrud välja vahetada.

Pilt

Postitatud: 02 Jaan 2016 19:16
Postitas Hulkur
Talvel ongi parem sõita kui tagaots veidi madalamal.

Postitatud: 02 Jaan 2016 22:55
Postitas Tony_2106
OK, siis jätan selle töö kevadesse, enne maale minekut peaks küll selle tagaosa tõstmise ära tegema, kuna vastasel juhul jääb summuti praamilt maha sõites praamile maha :D :D :D

Samas Kõik sarniirid vahetan küll lähitulevikus ära, kuna juhipool oli tagurdades klikkivat heli kuulda, kui vasakule pöörasin.

Postitatud: 02 Jaan 2016 23:25
Postitas Qunts
Pane kohe taha 2102 või 2104 vedrud ja ei pea kummipukside mässama aga pead tagaotsa rihmadega natuke vas-tu maad tirime, et amordid ei oleks kogu aeg välja uluatuvas pinges !!!

Postitatud: 03 Jaan 2016 00:23
Postitas Tony_2106
 
Qunts kirjutas:Pane kohe taha 2102 või 2104 vedrud ja ei pea kummipukside mässama aga pead tagaotsa rihmadega natuke vas-tu maad tirime, et amordid ei oleks kogu aeg välja uluatuvas pinges !!!
Need vedrud siis veidi pikemad?

Mõtled järgnevaid osta:

http://www.autokaubad24.ee/et/auto-varu ... 9-66548733

pean siis need ka soetama:

http://www.autokaubad24.ee/et/tooted/to ... -tommitsad

Postitatud: 03 Jaan 2016 01:25
Postitas Kytt
Mina sinu asemel mõtleksin kaks korda enne kui originaalpikkusega 02 vedrud taha alla paned. Pildil näha milline auto välja hakkab nägema - pole see ilus ega aita see ka kaasa auto juhitavusele
Pilt