17. leht 21-st

Re: 21063 1300SL, Tony_2106, 1990

Postitatud: 11 Juul 2018 22:51
Postitas Tony_2106
Niisiis, pisut on aega möödunud ning sai siis tehtud veidi auto kallal tööd. Esimesel topelt stabilisaatoril said siis puksid vahetatud (punased polyetaan), kronsteinid said kokku keevitatud ning ka stabilisaator auto külge paigaldtud.

Pilt

Re: 21063 1300SL, Tony_2106, 1990

Postitatud: 19 Juul 2018 11:40
Postitas Tony_2106
Vahepeal, 17-dal juulil, käis masin töökojas, kus vahetati tagumised vardad, õõtsade puksid ning tehti sillastend. Vahepeal mainiti, et peaksin õõtsad ära vahetama, kuna need on suht väsinud ja puksid ei tahtnud sees püsida. Seda viimast asja vaatan siis, kui paigaldan ette uued vedrud. Õhtul sai külastatud Nõmme Turu parkimisplatsi, kus toimus vanade autode näitus, vanatehnika lustisõidu raames. Sai ka oma masinast üks klõps seal tehtud, muidugi jäi mu masin kauni sinise 2103 varju veidi.

Re: 21063 1300SL, Tony_2106, 1990

Postitatud: 22 Juul 2018 12:06
Postitas Tony_2106
Vahepeal sai tööde nimekirja taas vähendatud ning vahetatud amortidel puksid ning samuti ka kõik jahutussüsteemi lõdvikud koos klambritega.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Re: 21063 1300SL, Tony_2106, 1990

Postitatud: 23 Juul 2018 19:35
Postitas Tony_2106
Täna sai siis jaotatud töödest järgmine asi läbitud - Esispoiler krunditud, kahe erineva valge tooniga värvitud ning ka lakk otsa lastud. Kuna sai asi kiiruga ette võetud, sest aeg peksis labidaga takka, siis tulemuseks jäi veidi midagi jooksma. Kuid ma pole morn, sest tulemus on suhteliselt hea. Tulevikus ehk ei jäta seda spoilerit külge, vaid vorbin klaasriidest uue ja tugevama. Siis saan korralikumalt värvimistööd ette võtta.

Nüüd on jäänud veel, pikast nimekirjast järgi: pidurid üle vaadata (klotsid + õhutada), sidur võib-olla õhutada või siis töösilinder reguleerida, ning roheline päiksetoonriba esiklaasile paigaldada.

Värvimistööst siis üks klõps ka:

Pilt

Re: 21063 1300SL, Tony_2106, 1990

Postitatud: 31 Juul 2018 06:22
Postitas Tony_2106
Niisiis, 27-29.juuli.2017 sai viibitud Laitse Ralli Pargis. Enne seda sai ka külastatud Turbas asuvat Eesti Motospordi Muuseumi ning Ämaris olevat pisikest kalmistut, mis jääb Lennubaasi tee peale. Üks klõps ka ürituselt Youngtimer Camp 2018.

Mina siis Sprindi Stardis, minemas esimesena rajale.

Pilt

Re: 21063 1300SL, Tony_2106, 1990

Postitatud: 02 Aug 2018 05:32
Postitas Tony_2106
Pisike videoklõps ka Youngtimer Camp 2018 üritusest ja toimingutest (19 minutit pikk). Ürituse õhtul avastasin, et esimese topeltstabika kunde poolne ülemine poly.puks, oli oma kohalt välja libisenud. Muid anomaaliaid autol ei tuvastanud. :) Eelmisel aastal, sõitsin vigase masinaga ning täis pagasiruumiga, ajaks oli siis 1:33:40 millegagi. Sel aastal oli masinal kõik korda tehtud, mida enne üritust jõudsin teha, samuti tõstsin ka masina pagasiruumi tühjaks. Nüüd sõitsin ajaks 1:19:02.

Mida videos näeb:
1. Näitusest mõned pildid
2. Sprint + intervjuu päevajuhiga
3. Drifti demosõidu klipid
4. Kardisõit kardirajal koos herilase rünnakuga.

Video: https://www.youtube.com/watch?v=EnKXH1QyJJs

Sprindi tulemused:
Tumepunased täpid = kellest olin esimeses voorus aeglasem.
Tumerohelised täpid = kellest olin esimeses voorus kiirem.
Helepunased täpid = kellest olin teises voorus aeglasem.
Helerohelised täpid = kellest olin teises voorus kiirem.

Pilt

Re: 21063 1300SL, Tony_2106, 1990

Postitatud: 16 Aug 2018 23:26
Postitas Tony_2106
Vahepeal sai avastatud, et tagasilla stabikal puudub üks puksiklambri polt ning sai soetatud uus polt ning kinnitatud see taas nõuete kohaselt. Samuti avastasin, et teised poldid ja mutrid olid samuti lõdvalt kinni. Ma ei tea, mida seal töökojas tehti, kus masin käis varraste vahetuses jne. Ka esimese topelt stabika puks, mis nihkus paigast, sai taas omale kohale asetatud ning vooliku klamber stopperiks etta keeratud.

Kaunitar, läks ka peale seda ülevaatlusele, kus sai puhtalt läbi, tagasilla põikivarras oli mutritest lahti ning CO oli 5.8, mis keerati alla :), põikivarras keerati ka kinni. Õnneks ÜV tüübid olid normaalsed ja tegid pisivead korda.

Re: 21063 1300SL, Tony_2106, 1990

Postitatud: 23 Aug 2018 01:08
Postitas Tony_2106
Sai käidud 21.08.2018 Vanatehnika Lustisõidu nimelisel üritusel, mille raames külastati Kloostrimetsa Talu, mis oli kunagi Konstantin Pätsi kodu. Paar pilti sealt:

Pilt

Pilt

Vahepeal, poseeris Pontiaci seltskonnast üks ilusa naeratusega neidis valge Lada kõrval:

Pilt

Neidis pildistatud, juhtus seline asi - must Ameerika raud Pontiac ei tahtnud käivituda, seoses mingi elektri kalaga, ning Valge Lada (Remondirõõm :) ), osutas Pontiac-ile kunstlikku hingamist, mis äratas ta uuesti ellu:

Pilt

Re: 21063 1300SL, Tony_2106, 1990

Postitatud: 18 Sept 2018 19:39
Postitas Tony_2106
Täna sai siis soetatud 063-le kärukonks. Lisaks nii igaks juhuks ostsin uue pistiku ning poldid, seibid ja mutrid.
DSC_06-konks1.jpg
DSC_06-konks1.jpg (134.56 KiB) Vaadatud 15387 korda
DSC_06-konks2.jpg
DSC_06-konks2.jpg (60.8 KiB) Vaadatud 15387 korda

Re: 21063 1300SL, Tony_2106, 1990

Postitatud: 20 Sept 2018 08:20
Postitas Tony_2106
Nüüd sai ka konks auto külge virutatud, paigaldatud ka uus haagisepistik ning testitud pistiku töökorda. Konksu kronsteini paigaldusel avastasin, et tagumine udutuli jääb veidi ette. Konks paigaldatud, mõtlesin, mida teha ja lahendusena panin pikemad poldid udutule konnitamiseks ja paar mutrit põrkeraua ja udutule kinnitusplaadi vahele, et udutuli veidi allappoole tuua.
DSC_konks3.jpg
DSC_konks3.jpg (71.48 KiB) Vaadatud 15258 korda

Re: 21063 1300SL, Tony_2106, 1990

Postitatud: 06 Dets 2018 18:58
Postitas Tony_2106
Täna sain kätte juba kaua igatsetud esimene stange, mida masin nuttes vajas. Juhuslikult sattusin peale täiskompleksele esimesele stangele. Ega kaua ei mõelnudki, vaid ostsin ära. Vähemalt on nüüd lootus, et hambad alles jäävad, kui stanget vaja eemaldada :) . Vanal oli üks stange poolne toetusplaat keevitusest lahti.
21063_esistange_uus.jpg
21063_esistange_uus.jpg (188.84 KiB) Vaadatud 14824 korda

Re: 21063 1300SL, Tony_2106, 1990

Postitatud: 06 Dets 2018 20:48
Postitas kristjan92
Sisemine pool stangel määri rooste vastase määrdega kokku.

Re: 21063 1300SL, Tony_2106, 1990

Postitatud: 06 Dets 2018 21:31
Postitas Tony_2106
kristjan92 kirjutas:Sisemine pool stangel määri rooste vastase määrdega kokku.
:) Stange on veidi teistsugune, kui originaal, mis enne küljes oli. Numbrimärgi kinnitusaugud olid veidi nihkes ja ülemine serv pole korralikult vastu masina kere. Aga muidu ilus korraliku kroomiga :)
DSC_0287-1.jpg
DSC_0287-1.jpg (49.62 KiB) Vaadatud 14754 korda
DSC_0286-1.jpg
DSC_0286-1.jpg (45 KiB) Vaadatud 14754 korda

Re: 21063 1300SL, Tony_2106, 1990

Postitatud: 08 Veebr 2019 07:24
Postitas Tony_2106
Pisike äpardus, hommikul oli vaja auto eest ära ajada, et traktor saaks lund lükata ja põrutasin kogemata vastu suurt prügikasti.
tiib1pauk.jpg
tiib1pauk.jpg (33.11 KiB) Vaadatud 14195 korda
tiib2pauk.jpg
tiib2pauk.jpg (28.27 KiB) Vaadatud 14195 korda

Re: 21063 1300SL, Tony_2106, 1990

Postitatud: 08 Veebr 2019 10:58
Postitas hevi
Kuna tundub et kasutad autot praegu niikuinii aastaringselt siis ei tasu väga selle mõlgi pärast põdeda. Talvise soola tõttu oleks tulevikus korraliku roostevaba välimuse jaoks keretööd vaja niikuinii teha ning selle raames saaks selle tiiva ka korralikult tehtud.

Küll aga soovitaks samuti uusi kroomstangesid rooste eest kaitsta seestpoolt kui ka pealtpoolt määrides/vahatades. On olnud juhus kus ilma hooldamata on tutikas VAZ poestange ühe talvega roostetäpiliseks muutunud.

Aga igal juhul edu!

Re: 21063 1300SL, Tony_2106, 1990

Postitatud: 10 Mär 2019 21:35
Postitas Tony_2106
Märkasin mõnda aega juba masina mootoriruumist tulemas suitsu ning seda tulede vihus, radiaatorivõre vahelt. Täna siis lõpuks tuvastasin, et 2 võimalust (punase ringiga märgitud kohtades), võib olla tosooli leke. Märkasin sinise ringiga kohas tosooli ning suitsu tundus tulevat just veepumba piirkonnast.

(Pilt on illustratiivne)
Veep1.jpg
Veep1.jpg (46.67 KiB) Vaadatud 13823 korda

Re: 21063 1300SL, Tony_2106, 1990

Postitatud: 06 Apr 2019 11:28
Postitas Tony_2106
Pingutasin vahepeal mootoribloki küljes oleva jahutuskolmiku muttreid, kuna see lekkis veidi tihendi vahelt. Õnnetuseks, pingutasin liiga palju, kuna oli vist jõudu palju. pildil märgitud, punasega kohta, lõi mõra sisse. Seoses sellega tekkis suurem jahutusvedeliku leke. Mis seal ikka, sai taas võetud sammud Lada kaupluse poole ja sealt soetatud uus detail, koos tihendiga.
DSCN4389kolmik2.jpg
DSCN4389kolmik2.jpg (248.84 KiB) Vaadatud 13494 korda
Nüüdseks on ka see detail vahetatud. Üks tuttav tuli masina juurde, kui ajasin õhku jahutussüsteemist välja. Kuulas natuke ja lausus, et sul üks pütt ei tööta korralikult. Nojah, nüüd peab seda viga otsima hakkama, kui vaba aeg sigineb.

Kontrollimise Kava:

1. Panen mootori tööle ning siis võtan küünlapiibud ükshaaval maha. Juhul, kui ühe eemaldamisel miskit ei muutu
mootori hääles ja töötsüklis, on vigane silinder käes.
2. Järgmiseks võtan küünla maha ja kontrollin, kas antud silindril säde on või ei ole. Kui on, siis pean kompressiooni ära mõõtma. Õnneks on mul selle mõõtmise jaoks soetatud komplekt olemas.
3. Järgmisena, kui sädet pole, siis otsin viga jagajast - kontaktid, rootor, jagaja ise jne...

Re: 21063 1300SL, Tony_2106, 1990

Postitatud: 06 Apr 2019 11:33
Postitas SexSix
Jahutusvedeliku kolmik purunes? Miks küll? Ploki pind kõver? Kolmiku pind kõver? Kahtlustan viimast. Mõõda uus kolmik üle. Muidu jälle puruneb.

Re: 21063 1300SL, Tony_2106, 1990

Postitatud: 06 Apr 2019 12:22
Postitas Tony_2106
SexSix kirjutas:Jahutusvedeliku kolmik purunes? Miks küll? Ploki pind kõver? Kolmiku pind kõver? Kahtlustan viimast. Mõõda uus kolmik üle. Muidu jälle puruneb.
Pingutasin liiga kõvasti mutrit, mille tulemusena habras alumiinium lõi mõra sisse. Seekord ei kasutanud ma nii palju jõudu ning hetkel on asi kontrolli all.

Täna kontrollisin üle ka töötava mootoriga, kõik silindrid, eemaldades küünlajuhtmeid. Sain särtsu kah :D Nüüd vaja veel kompressiooni mõõta, millega arvatavasti tegelen homme.

Re: 21063 1300SL, Tony_2106, 1990

Postitatud: 07 Apr 2019 16:47
Postitas Tony_2106
Niisiis surveaste jagunes 063-el järgnevalt:

Silinder 1: 10,5 kg/cm3
Silinder 2: 10,0 kg/cm3
Silinder 3: 10,0 kg/cm3
Silinder 4: 9,5 kg/cm3

Järelikult on viga kas süüteküünaldes või jagaja töös.