16. leht 18-st

Re: 21063 1300SL, Tony_2106, 1990

Postitatud: 19 Juun 2018 17:15
Postitas Kytt
Vaata auto mootor üle. Suht piin oli su taga sõita, salong oli konstantselt õlipõlemislõhna täis :lol:

Re: 21063 1300SL, Tony_2106, 1990

Postitatud: 19 Juun 2018 22:02
Postitas Matteb
kust antud tiiba soetasid?

Re: 21063 1300SL, Tony_2106, 1990

Postitatud: 19 Juun 2018 22:14
Postitas Tony_2106
Kytt kirjutas:Vaata auto mootor üle. Suht piin oli su taga sõita, salong oli konstantselt õlipõlemislõhna täis :lol:


oih :( äkki mul siis on kolvirõngad läbi, kui õli põletab :)

Re: 21063 1300SL, Tony_2106, 1990

Postitatud: 19 Juun 2018 22:15
Postitas Tony_2106
Matteb kirjutas:kust antud tiiba soetasid?


Antud tiib sai soetatud Facebooki kaudu:

https://www.facebook.com/groups/ladadeo ... 8976456119

Aga http://www.rallipood.ee müüb ka neid tiibasid nüüd.

Re: 21063 1300SL, Tony_2106, 1990

Postitatud: 20 Juun 2018 10:45
Postitas Vaalo
Tony_2106 kirjutas:
Kytt kirjutas:Vaata auto mootor üle. Suht piin oli su taga sõita, salong oli konstantselt õlipõlemislõhna täis :lol:


oih :( äkki mul siis on kolvirõngad läbi, kui õli põletab :)

Küünlaid vaadates panustaks pigem klapisääretihenditele.

Re: 21063 1300SL, Tony_2106, 1990

Postitatud: 20 Juun 2018 18:21
Postitas Tony_2106
Vaalo kirjutas: Küünlaid vaadates panustaks pigem klapisääretihenditele.


Selge, pean uurima, kes kus teeb ja palju kõik kokku maksab. Kuna ma ise autoremondi-lukksepp pole, siis lasen selle töö ära teha. Kõike muud võin auto juures teha, kuid mootorit ma ei näpi, kuna kardan midagi vussi keerata.

Siis tuleb arvatavasti ka vahetada: blokikaanetihend, klapikambrikaane tihend
ning samuti ka reguleerida ilusti klapid ära.

Re: 21063 1300SL, Tony_2106, 1990

Postitatud: 20 Juun 2018 19:12
Postitas Vaalo
Klapisääretihendite vahetus ei ole väga keeruline töö. Maha tuleb võtta nukkvõll, ning vajalik on eritööriist klapivedrude kokkusurumiseks. Samas see tööriist leidub tõenäoliselt igas teises garaažis. Plokikaant ei pea maha võtma, seega pole selle tihendit vaja. Iseasi kui just mingeid üllatusi ei ilmne.

Re: 21063 1300SL, Tony_2106, 1990

Postitatud: 20 Juun 2018 20:11
Postitas Lemz
Millise vahva meetodiga on võimalik küünalt vaadates eristada kas õli satud klapisäärest või kolvirõngast põlemiskambrisse ?

Re: 21063 1300SL, Tony_2106, 1990

Postitatud: 21 Juun 2018 19:07
Postitas Tony_2106
Lemz kirjutas:Millise vahva meetodiga on võimalik küünalt vaadates eristada kas õli satud klapisäärest või kolvirõngast põlemiskambrisse ?


Küünalde keermeosa on õline ja ka küünla otsad mustad (loodan, et õige eeldus, kui vaadata küünalt silindrist nr.3).

Pilt

Re: 21063 1300SL, Tony_2106, 1990

Postitatud: 21 Juun 2018 23:14
Postitas Lemz
Ja tähendab see siis mida, rõngas või klapisäär?

Re: 21063 1300SL, Tony_2106, 1990

Postitatud: 22 Juun 2018 00:30
Postitas Tony_2106
Lemz kirjutas:Ja tähendab see siis mida, rõngas või klapisäär?


Ma pole mehaanik, kuid siin juba mainiti, et klapisääretihend. On ka teine varjant, kuidas teha kindlaks, kas kolvirõngad või klapisääretihend. Kui gaasi maha lastes või käiku vahetades pahvaka sinist viskab, kuid karteris ülerõhku pole (tuulutustoru lahtivõtmisel sealt suitsu välja ei aja), siis võid loota, et klapisääretihendid.

Aga muidu, spetsiifilise küsimuste rajaga võid suunduda järgnevasse teemade rägastikku, mis asub Mootor ja väljalase alateemas - viewforum.php?f=16 . Seal võib olla su küsimustele vastuseid.

Re: 21063 1300SL, Tony_2106, 1990

Postitatud: 22 Juun 2018 02:24
Postitas Vaalo
Lemz kirjutas:Ja tähendab see siis mida, rõngas või klapisäär?

Vanakooli teadmamehed räägivad, et õline küünlakeere viitab klapisäärele; mina kirjutasin ka "pigem", mitte ei väitnud midagi 100% kindlusega. Aga kui nii väga tahad, võid ju alati mõlemad vahetada.

Re: 21063 1300SL, Tony_2106, 1990

Postitatud: 29 Juun 2018 18:07
Postitas Tony_2106
Paar päeva tagasi, süttis keskkonsoolis pidurite märguande tuli. Kuna teadsin, et vedelikku on, siis eeldasin, et viga peab olema anduris. Keerasin siis anumal korgi maha ja mida ma näen - valge osa, mis pildil on noolega kujutatud, hulbib anumas, kui andur, koos korgiga eemaldatud sai. :o Mis seal ikka katsin anuma kilega kinni, liimisin kahest komponendist koosneva liimiga selle valge olluse anduri külge tagasi. Seda muidugi ajutiselt.

Pilt

Täna ostsin uue anduri (6€) ning vahetasin ajutise lahenduse välja uue detaili vastu. Ajutist lahendust eemaldades nägin, et vaikselt oli pidurivedelik hakanud mekkima seda liimi ehk siis oli tekkimas keemiline reaktsioon pidurivedeliku ning liimi vahel.

Re: 21063 1300SL, Tony_2106, 1990

Postitatud: 01 Juul 2018 11:58
Postitas Tony_2106
Niisiis, vahepeal sai koostatud ka "pisike" nimekiri. Asjadest mis vajavad masinal tegemist, enne Laitse Rallipargis toimuvat Youngtimer Camp 2018 üritust. Kuna töögraafik, mis juuliks koostati on suhteliselt vinge, siis pean põhimõtteliselt peale tööd, kui on n.ö. vaba päev, hakkama auto kallal tööd tegema, selle asemel, et minna koju magama :kuri . Aga nimekiri järgnev:

Tegemist vajavad tööd:

01 - Pidurid üle vaadata, õhutada + klotsid kontrollida.
02 - Siduri töösilinder reguleerida või siduri silindrid õhutada.
03 - Roolikarp reguleerida.

Tööd, mis jäävad puhkuse ajaks:

01 - Ülemised šarniirid vahetada (võib-olla).
02 - Alumised šarniirid vahetada (võib-olla).
03 - Esimesed vedrud vahetada Niva vedrude vastu.
04 - Uued armeeritud pidurivoolikud paigaldada (võib-olla).
05 - Klapisääretihendid vahetada koos klapikambri kaanetihendiga.
06 - Elektronsüüte komplekt paigaldada (esialgu jääb tegemata).
07 - Ülemised ja alumised õõtsad vahetada (vanad on väsinud).
08 - Esimesed pidurikettad üle vaadata ja vajadusel vahetada.
09 - Madaldusriba esimesele spoilerile valmistada/paigaldada (võibolla).
10 - Sillastend esisillale (taas).

Siiamaani tehtud tööd:

01 - Veepump vahetatud koos tihendi ja rihmaga.
02 - Mootoribloki küljes olev jahutussüsteemi lõdvikute kolmik vahetatud.
03 - Süütepool vahetatud (paigaldatud NGK toodang).
04 - Originaal leegitoru vahetatud roostevaba vastu koos tihendiga.
05 - Esimene spoiler paigaldatud
06 - Madala profiiliga tagatiib paigaldatud.
07 - Akuklemmid vahetatud.
08 - Tagasilla stabilisaator paigaldatud.
09 - Uued süütejuhtmed (silikonist kattega) vanade järgi vastavale pikkusele lõigatud ning paigaldatud.
10 - Esimesel topelt-stabilisaatoril puksid vahetatud (punased polyetaan)
11 - Esimene topelt-stabilisaator paigaldatud.
12 - Vasakul alumise ja ülemise õõtsa puksid vahetatud (punased poly.).
13 - Paremal alumise ja ülemise õõtsa puksid vahetatud (punased poly.).
14 - Tagasilla vardad vahetatud - 5tk.
15 - Tagasilla stabilisaator korralikult paigaldatud.
16 - Sillastend tehtud (esi- ja tagasild reguleeritud).
17 - Esimestel amortisaatoritel puksid vahetatud (punane poly.).
18 - Tagumistel amortisaatoritel puksid vahetatud (punane poly.).
19 - Uued jahutussüsteemi lõdvikud paigaldatud + klambrid vahetatud (silikonist 5mm).
20 - Kaasreisija poolne peegel kõvemini fikseerida.
21 - Esiklaasile päikse vastane toonriba üles serva paigaldada.
22 - Esimene spoiler krunditud, värvitud (Valge LAD.215 koodiga värv) ja lakitud.

Re: 21063 1300SL, Tony_2106, 1990

Postitatud: 01 Juul 2018 12:31
Postitas SexSix
Siksi tagaistmel magad :lol:

Re: 21063 1300SL, Tony_2106, 1990

Postitatud: 01 Juul 2018 16:26
Postitas Tony_2106
SexSix kirjutas:Siksi tagaistmel magad :lol:


Tuleb nii välja, et peab teoreetiliselt ööbida, või siis päev veeta nii auto (teise kallima) all kui ka salongis :D Iseasi, kas see ka praktikas kajastub või ei, seda näitab aeg. Tagaiste on suhteliselt mugav ja pehme tõesti mu masinal, isegi naised on seda väitnud.

Re: 21063 1300SL, Tony_2106, 1990

Postitatud: 01 Juul 2018 23:04
Postitas zajetz
Miks sa soovid paigaldada armeeringuga pidurivoolikud. Pane see raha parem kuskile mujale, nt mootorisse. Hea kui sa üldse erinevust märkaksid ja see nagunii puhas võidusõidu teema.

Re: 21063 1300SL, Tony_2106, 1990

Postitatud: 04 Juul 2018 18:25
Postitas Tony_2106
Täna sain kätte "pisikese" paki. Kiirelt kohale jõudnud paki eest tänan ma kasutajat VäikeMägilane.

Pakis olid järgnevad detailid:

1. Polyetaanpuksid (punased) - Esiamortidele, tagumistele amortidele (8tk), Topelt
esisilla stabikale (6tk) + esimesed õõtsad
2. Jahutussüsteemi lõdvikute komplekt 2105 Silikonist 5mm
3. Tagasillavardad Samara puksidel.
4. Süütejuhtmete komplekt - silikoon voolikud
5. Klapisääretihendite komplekt Victor-Reinz/Cortec

Süüteküünlajuhtmed pean veidi lühemaks tegema, vastavalt silindri süüteküünla asukohale. Klapisääretihendeid vist vahetada ei jõua. Kõik muu läheb küll vahetamisele.

Paar pilti ka:

Pilt

Pilt

Pilt

Re: 21063 1300SL, Tony_2106, 1990

Postitatud: 04 Juul 2018 20:44
Postitas Tony_2106
Nüüd pisike klõps ka uutest süütejuhtmetest, mis nüüdseks auto mootoriruumis ning on tehtud vanade järgi vastavale pikkusele:

Pilt

Re: 21063 1300SL, Tony_2106, 1990

Postitatud: 06 Juul 2018 18:47
Postitas Tony_2106
Täna saabus ka topelt stabilisaator kohale :)

Pilt