2105, GTA, 1982
Postitatud: 04 Juul 2004 02:17
1982 aasta kevad. moskva tuumafüüsik vladimir tatarenko sai järjekordse autoostuloa. sedakord ostis ta 4. aprillil 82. aastal moskva lada esindusest tuliuue 05-e, ehk siis "pitjorka" nagu venelased ise teda hellitavalt hüüavad. kuid tuumafüüsik kui kõrge teadlane sai neid ostulube kord aastas ja ta ei oleks suutnud seda autoparki ise üleval pidada. sedaviisi sünnitas n.liit siis ise spekulante, (kelle vastu propagandasõjas usinalt sõditi,) kes auto tunduvalt kallimalt mõnele maha müüsid. ostja leitigi kiiresti eestist. auto osteti ära ja hakkas minu tädi perekonnas kilomeetreid mõõtma. sellest ajast pärinesid autol korralik korrosioonitõrje, rohkesti kleepekaid kõikvõimalikes kohtades ja veidrad peeglid esitiibadel(:(). paari aasta pärast vahetas auto uuesti omanikku: 85-nda kevadel jõudis siis ta omadega meie perre, kus siini on. autot hoiti hoolega, peale ostmist valati põrandale ntx 3 liitrit läbitöötanud mootoriõli ja pandi matid peale tagasi:D tänu sellele on auto põhi ideaalses korras, hoolimata mingi kännu tehtud august kaassõitja istme all. viieke sai vajalikul hulgal hooldust ja mis peamine: mõistlik sõidustiil läbi aastate on säilitanud tehnika ideaalilähedases korras. näiteks on siduriketas peale 22 aastat ja küllaltiki suurt läbisõitu endiselt originaal! niisis need olid mõned faktid pitjorka ajaloost, mis ma erinevate paberite ja asjaosaliste jutu järgi teada sain.
kuid miski pole igavene. lõpuks osteti 2002 aasta lõpus uus auto ja lada jäi pensionile. ta oli endiselt hakkamist täis ja võimeline ametlikud ülevaatused hiilgavate tulemustega läbima, kuid ikkagi... suurim mõjutaja oli keskmine kütusekulu ca 10 +/- 1 liitrit sajale mis ei konkureeri uue auto 6-7ga. kuid auto oli nii omaks saanud, et müüma teda ei hakatud. 90-date alguses, lääne "uute" romude importimise kõrgajal oli plaanis ka 05 maha müüa ja luksuslik talbot või sierra osta aga (thank god:)) plaaniks see jäigi...
22 aastat hiljem on auto tehniliselt korras kuid pikemate sõitude puudusel peab ta külavaheotsadega leppima. mina olen hetkel 16 ja 1/2, lubade saamise ajaks plaanin auto korda teha, ka kõik vajalikud paberid, eks aeg siis näitab kas mu plaanist midagi välja tuleb. õnnestumise korral kohtune summercambil 2006:)
esialgu on plaanis kereremont kergemate (mõni auk on ka ikka) roostekahjustuste likvideerimiseks ja tuhmunud värvi uuendamiseks. hetkel kogun selleks raha. kusjuures roostele on auto erakordselt hästi vastu pidanud. pilte vaadates arvestage sellega, et viimane kereremont oli aastal 94 ja selle ajaga lähevad keskmised siksid ikka rohkem rooste kui neid ei hoia. autoga on ka väikesed isetegevuslikud plaanid, kuid eriti kaugele ei taha minna ka. praegu otsin sobivat materjali, millest vaipa teha, sisu peaks olema üldjoontes tumepunane, nagu originaalistmedki. väikese proovina panin sisse ka 07-me konsooli, mille üritasin siis võimalikult ilusti teha. välimuselt hoiaksin auto siiski originaalina edasi, sest ei ole veel näinud spoilakomplekti, mis ladale (minu arvates) sobiks. mõelnud olen küll ilusatest 14" kodarvaluvelgedest ja madaldusest kuid seda siis kui auto on tõesti korras, enne ikka majale katust tegema ei hakka kui vundament valmis:D olemas on ka 1600cc mootor, kuid seda hetkel ka ei hakka installima kuna hobujõude nii taga ei aja ja originaal 1300cc on peale ca 300000 km läbimist vägagi heas seisus. "never been raced"
ise olen küll keskmise 16-aastase sõidustiiliga, kuid respect lada vastu lihtsalt ei luba pedaale põrandale tallata. vahel küll on tunne "et nüüd läheks ja paneks" (liigne noorus vist:rolleyes) aga kui vaatad et spidonool nii vaevaliselt tõuseb siis läheb see tuju üle. kiire sõidu jaoks on ikka väheke kiiremad autod olemas:P ja kuna ma tahan selle autoga ka liiklusesse söösta 1,5 aasta pärast ei tule need kiiremad ringid praegu ta tervisele kasuks, ma arvan.
niisiis, ootan kommentaare, küsimustele vastan ka esimesel võimalusel.
kuid miski pole igavene. lõpuks osteti 2002 aasta lõpus uus auto ja lada jäi pensionile. ta oli endiselt hakkamist täis ja võimeline ametlikud ülevaatused hiilgavate tulemustega läbima, kuid ikkagi... suurim mõjutaja oli keskmine kütusekulu ca 10 +/- 1 liitrit sajale mis ei konkureeri uue auto 6-7ga. kuid auto oli nii omaks saanud, et müüma teda ei hakatud. 90-date alguses, lääne "uute" romude importimise kõrgajal oli plaanis ka 05 maha müüa ja luksuslik talbot või sierra osta aga (thank god:)) plaaniks see jäigi...
22 aastat hiljem on auto tehniliselt korras kuid pikemate sõitude puudusel peab ta külavaheotsadega leppima. mina olen hetkel 16 ja 1/2, lubade saamise ajaks plaanin auto korda teha, ka kõik vajalikud paberid, eks aeg siis näitab kas mu plaanist midagi välja tuleb. õnnestumise korral kohtune summercambil 2006:)
esialgu on plaanis kereremont kergemate (mõni auk on ka ikka) roostekahjustuste likvideerimiseks ja tuhmunud värvi uuendamiseks. hetkel kogun selleks raha. kusjuures roostele on auto erakordselt hästi vastu pidanud. pilte vaadates arvestage sellega, et viimane kereremont oli aastal 94 ja selle ajaga lähevad keskmised siksid ikka rohkem rooste kui neid ei hoia. autoga on ka väikesed isetegevuslikud plaanid, kuid eriti kaugele ei taha minna ka. praegu otsin sobivat materjali, millest vaipa teha, sisu peaks olema üldjoontes tumepunane, nagu originaalistmedki. väikese proovina panin sisse ka 07-me konsooli, mille üritasin siis võimalikult ilusti teha. välimuselt hoiaksin auto siiski originaalina edasi, sest ei ole veel näinud spoilakomplekti, mis ladale (minu arvates) sobiks. mõelnud olen küll ilusatest 14" kodarvaluvelgedest ja madaldusest kuid seda siis kui auto on tõesti korras, enne ikka majale katust tegema ei hakka kui vundament valmis:D olemas on ka 1600cc mootor, kuid seda hetkel ka ei hakka installima kuna hobujõude nii taga ei aja ja originaal 1300cc on peale ca 300000 km läbimist vägagi heas seisus. "never been raced"
ise olen küll keskmise 16-aastase sõidustiiliga, kuid respect lada vastu lihtsalt ei luba pedaale põrandale tallata. vahel küll on tunne "et nüüd läheks ja paneks" (liigne noorus vist:rolleyes) aga kui vaatad et spidonool nii vaevaliselt tõuseb siis läheb see tuju üle. kiire sõidu jaoks on ikka väheke kiiremad autod olemas:P ja kuna ma tahan selle autoga ka liiklusesse söösta 1,5 aasta pärast ei tule need kiiremad ringid praegu ta tervisele kasuks, ma arvan.
niisiis, ootan kommentaare, küsimustele vastan ka esimesel võimalusel.