1. leht 4-st

21053, AndreasS, 1994

Postitatud: 24 Nov 2014 22:02
Postitas AndreasS
Tere kõigile
Eelmisel nädalal sain õnnelikuks Lada omanikuks. Vaatamata sellele, et olen otsinud pikalt 02-te, soetasin endale hoopis aastaid tagasi Soomest toodud 05-e. Toon välja, siis mõned näitajad, kuigi eks targemad juba pilti vaadates vb teavad neid. Autol on 1,5 l mootor, 5-ne kast, plokisoojendus, mootoritööd peaks juhtima isegi mingi aju, sisu on üsna korralik, kere tahab veidi järgi aitamist.
Esmamulje on päri hea. Auto oli seisnud paar aastat õues, kuid vaatamata sellele läks käima poolest pöördest ja mootor tegi ka ilusat häält.
Eelmine omanik oli enne auto seisma jäämist üsna palju osi ära vahetanud. Nt kõik amordid, kütusepump, tagasillas kap remont jne, kuid kuna kat oli läbi ja tänu sellel ÜV ei läbinud, siis kadus huvi ja auto jäi seisma.
Seismisest on esipidurid kinni ja siduri töö on ka häiritud.
Tänaseks olen esipidurid lahti võtnud, siduri töösilindri ja peasilindri maha võtnud. Homme saan mõned vajaminevad jupid, et uuesti kokku monteerida.
Loodetavasti saab tulevikus autost üks pilkupüüdev pühapäevaauto.



Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Postitatud: 25 Nov 2014 17:08
Postitas AndreasS
Täna käisin Aravete autopoes ja tõin uue siduri töösilindri ja peasilindri, mis juba külge ka sai, samuti uued piduriosad ette. Kahjuks ühte töösilindrit ei saanud, nii et lähipäevil saan alles parempoolse piduri ka komplekseks.

Kahjuks pildilaadimine millegi pärast ei õnnestunud, aga eks siis panen siia lingi: http://fotoalbum.ee/photos/sapas/107815927/

Postitatud: 25 Nov 2014 18:04
Postitas 2106VFTS
Viisakas pill

Postitatud: 25 Nov 2014 18:25
Postitas saXopasun
Siit-sealt väheke tegemist siis täitsa viks ja viisakas pill ju. EDU!

Postitatud: 25 Nov 2014 21:59
Postitas kristjan92
Mis firma piduriklotse kasutad ?

Postitatud: 26 Nov 2014 22:04
Postitas AndreasS
Vot seda piduriklotside firmat ma küll ei mäleta.

Aga päeval sattusin Rakveresse ja leidsin Lepna tee äärest ühe kaarhalli, kus müüakse Lada osi. Kus juure tädike ütles, et kevade poole teevad lõpumüüki.Seega hinnad veel odavamad kui praegu. Sain sealt puudu oleva piduri silindri, nii et nüüd pidurdab ja sidurdab päris hästi. Lisaks vahetasin klaasipesuri ja tulepesuri voolikud ära ja silikoonisin ühe tuleklaasi ära.
Päeva lõpuks tegin proovisõidu ka. Kui kat ära vahetada, siis peaks isegi ülevaatuselt läbi minema :D

Pilt


Pilt


Pilt

Postitatud: 01 Dets 2014 21:19
Postitas AndreasS
Nädalavahetuse sisustasin kerge sõiduga. Nimelt proovisin kuida tagumiseveoga ka sõita on.

Täna sain uue aku ja külastasin kasutajat Ivar7, tõin mõne silla osa
Pilt

ning tulevikuks, kui keretööde tegemiseks läheb ukse ja paar muud plekki
Pilt

Postitatud: 02 Dets 2014 16:49
Postitas AndreasS
Külastasin ÜVpunkt ja lasin kontrollida, kas läheks ÜV läbi. Kõik muu oli väga hea, kuid heitgaaside näitajad olid kõrged.
Nimelt auto on soomest toodud. Küljes on kat, lambda, aju moodi asi, vaakum. Esmasel testimisel tudus, et lambda ei tööta. Pistiku lahti ühendamisel jäid näitajad samaks. Küsisin Aravete autopoest lambdat, kuid nemad ütlesid, et universaalne sinna ei sobi ja õiget ka pakkuda ei ole.
Siinkohal küsiksin Teilt abi. Kas kellelgi on töötavat lambdaandurit või oskab keegi soovitada, kus kohast seda võiks veel küsida? Lisaks sellele lekib tühikäiguklapp(vähemalt ma arvan, et see on see, pildil punane ring ümber)ja seda oleks ka uut vaja.
Ideed ja soovitused on teretulnud!!!


Pilt

Postitatud: 02 Dets 2014 18:09
Postitas kristjan92
Oeh seda peavalu ... digi-solex , lambda , katalüsaator ja muu vaakumvoolikutemeri seal.
Parim soovitus minu poolt oleks see ,et ARK-i minna ning vormistada mootori vahetus , et paigaldaksid vanakooli sisselaske- ja väljalaske süsteemis , see peaks su passis KAT-i märke ara kaotama ning hoopis hõlpsamalt oleks sul CO käes kuna siis ka lubatud CO on suurem. (Ahula ülevaatuspunktis soovitati mul seda teed minna ).

Postitatud: 02 Dets 2014 20:07
Postitas AndreasS
Käisin ka sellega Ahulas, aga kui ma õigesti aru saan, siis mul on 1994 aasta pill ja sellel normid karmimad. Kuulsin veel sellist võimalust, et kati jätab alles, aga muu jama vahetab vanatüübi vastu ja siis heitgaasid korras.

Postitatud: 02 Dets 2014 20:39
Postitas kristjan92
Sul samuti nö kaasaegne-auto nagu minu null viis.. Teed avalduse, et vana mootor jooksis kokku ning soov paigaldada vanatüübi mootor vms.. Tasub uurida igatahes :)

Postitatud: 03 Dets 2014 08:17
Postitas Mel
Kui passis kirjas KAT märge, siis on muutmine keerulisem. Kui pole, ei pea pea midagi vormistama minema. Sobib täiesti tavaline karpa peale ja minekut. Mul 95 aasta Niva oli sedasi "modifitseeritud". Ülevaatusel täitis kõik normid.
KAT märke puhul olen aru saanud, et ARK sellest kergekäeliselt ei lase loobuda.

Postitatud: 03 Dets 2014 09:39
Postitas Hulkur
See kat võib ju alla jääda. Kui karpa normilt timmis siis teeb see katt kah ilusti oma töö.

Postitatud: 03 Dets 2014 11:55
Postitas Viin
Kui passis/dokumentides on kirjas Bensiin KAT siis on normid karmimad.

Kas ümberehitust ei anna vormistada? Niisama ei kaota KAT kirja keegi.
Keegi võiks selle ümberehituse raja läbi teha, siis täpsemalt selge kuidas ja kas saab.

Postitatud: 03 Dets 2014 19:08
Postitas AndreasS
Täna vahetasin ära küünlad, piibujuhtmed, tühikäigu solenoidi, lambdaanduri ja paar vaakumi voolikut ning käisin uuesti ÜVpunktis. CO oli nibinnabin paigas aga põlemisjäägid(vist HC oli selle märge) oli tühikäigul 10 korda lubatust suurem, kõrgetel pööretel veidi üle normi. Kusjuures mootor käib tühikäigul veidi ebaühtlaselt võib olla, et need probleemid on kuidagi omavahel seotud. Eks ma proovin edasi, kuidagi peab ju saama.
Kui jõuab, siis uurin homme ARKist kas oleks võimalik kati passist ära saada, aga ma selle jätaksin viimaseks võimaluseks.

Postitatud: 03 Dets 2014 20:22
Postitas olaaf
Kas segukruvi proovisid keerata - see on aku poolt lähenedes karpa jala sees.
Kas karpast sisse vaadates tühikäigul tilgub esimesest kambrist segusiibri peale?
Enamasti on digisolex süsteemide suureks hädaks vaakumlekked ja/või vale reguleering. Samuti oskamatu remont, düüsid aetakse sassi jne...
Vaakumvoolikud on tihti segi nagu pudru ja kapsad..
Peaks kontrollima, kas keegi pole eelnevalt kat-i tühjaks seest teinud..

Postitatud: 10 Dets 2014 22:23
Postitas AndreasS
Veidi jälle arengut.
Kõigepealt karpa osas nii palju, et hetkel vale tühikäigu tüüs. Printisin välja pildi, mille leidsin klubist ja seal oli siis vaakumi joonis.
Hetkel valmistun keretöödeks. Auto lahti võtmise käigus tekkis ka üks küsimus.
Pildil tuleb aju küljest üks lahtine pistik, kas keegi oskab öelda mille jaoks see on?

Pilt

Ja kui kellelgi huvi on, siis mul üle kärukonks

Pilt

Aga auto on osadeks võtmise staadiumis. Kui alguses tundus, et peale karpide ja ukse väga hullu midagi ei ole, siis nüüd mastiksi kihi alt on tulnud välja palju põnevat.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

paar väiksemat roostetäppi proovisin puhastada ka. Kasutasin viltketast trelli otsas.

Pilt

Postitatud: 16 Dets 2014 14:16
Postitas AndreasS
Saatsin mnt-sse kirja, et kas saab kat passist ära. Kirjavahetus allpool.

Tere,

taastan hetkel Vaz 21053-e, millel on passis Bensiin kat. Kahjuks on mootril palju osi puudu, mida ei ole võimalik enam saada. Nt soomes pandud vaakumiga karburaator, mida juhib aju.
Küsimus järgmine- kui ma vahetan mootori ära vanema tüübi vastu, kus ei ole elektroonikat, kas siis on võimalik sõiduk ümber vormistada ilma kati tähiseta?

Ette tänades
Andreas Sapas
56951880



Tere

Te olete õigesti aru saanud. Kui paigaldate mootori, mille valmistaja ei ole ette näinud katalüsaatori kasutamist, siis ei tule ka Teil seda paigaldada.

Lugupidamisega

Alar Hansov
Peaspetsialist
Tehnoosakond/Tüübikinnituse talitus

Postitatud: 16 Dets 2014 14:42
Postitas Stern
Siis on ju hästi.

Postitatud: 16 Dets 2014 19:21
Postitas olaaf
sisuliselt siis karpa ja kollede vahetus ja arkist läbi käigu vaev ainult...