21053, AndreasS, 1994

21053, AndreasS, 1994

Võimalus foorumi külastajatel oma Ladat lähemalt tutvustada
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107

Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.

Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
a
AndreasS
Foorumi kasutaja
Postitusi: 71
Liitunud: 19 Nov 2014 21:43
Asukoht: Järva-Jaani
Autod: Vaz 21053

21053, AndreasS, 1994

Postitus Postitas AndreasS »

Tere kõigile
Eelmisel nädalal sain õnnelikuks Lada omanikuks. Vaatamata sellele, et olen otsinud pikalt 02-te, soetasin endale hoopis aastaid tagasi Soomest toodud 05-e. Toon välja, siis mõned näitajad, kuigi eks targemad juba pilti vaadates vb teavad neid. Autol on 1,5 l mootor, 5-ne kast, plokisoojendus, mootoritööd peaks juhtima isegi mingi aju, sisu on üsna korralik, kere tahab veidi järgi aitamist.
Esmamulje on päri hea. Auto oli seisnud paar aastat õues, kuid vaatamata sellele läks käima poolest pöördest ja mootor tegi ka ilusat häält.
Eelmine omanik oli enne auto seisma jäämist üsna palju osi ära vahetanud. Nt kõik amordid, kütusepump, tagasillas kap remont jne, kuid kuna kat oli läbi ja tänu sellel ÜV ei läbinud, siis kadus huvi ja auto jäi seisma.
Seismisest on esipidurid kinni ja siduri töö on ka häiritud.
Tänaseks olen esipidurid lahti võtnud, siduri töösilindri ja peasilindri maha võtnud. Homme saan mõned vajaminevad jupid, et uuesti kokku monteerida.
Loodetavasti saab tulevikus autost üks pilkupüüdev pühapäevaauto.



Pilt

Pilt

Pilt

Pilt
a
AndreasS
Foorumi kasutaja
Postitusi: 71
Liitunud: 19 Nov 2014 21:43
Asukoht: Järva-Jaani
Autod: Vaz 21053

Postitus Postitas AndreasS »

Täna käisin Aravete autopoes ja tõin uue siduri töösilindri ja peasilindri, mis juba külge ka sai, samuti uued piduriosad ette. Kahjuks ühte töösilindrit ei saanud, nii et lähipäevil saan alles parempoolse piduri ka komplekseks.

Kahjuks pildilaadimine millegi pärast ei õnnestunud, aga eks siis panen siia lingi: http://fotoalbum.ee/photos/sapas/107815927/
2
2106VFTS
Foorumi kasutaja
Postitusi: 92
Liitunud: 13 Sept 2013 21:41
Asukoht: Järvamaa
Autod: Vaz 2102, Vaz 2106 "VFTS Style", Vaz 2107

Postitus Postitas 2106VFTS »

Viisakas pill
Build your car for yourself, not everyone else.
Kasutaja avatar
saXopasun
Foorumi kasutaja
Postitusi: 35
Liitunud: 03 Aug 2014 21:24
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Autod: Lada 2106 '85
Kontakt:

Postitus Postitas saXopasun »

Siit-sealt väheke tegemist siis täitsa viks ja viisakas pill ju. EDU!
L A D A - Love A Different Automobile.
Kasutaja avatar
kristjan92
Ladaklubi Liige
Postitusi: 836
Liitunud: 08 Jaan 2007 22:14
Asukoht: Tamsalu
Autod: Lada Nova 21053 92' , Seat Cordoba 01'

Postitus Postitas kristjan92 »

Mis firma piduriklotse kasutad ?
Tehnika lolli käes on vanaraud!
Autosõit on nagu keeleoskus – seda tuleb praktiseerida; lõputult praktiseerida.
a
AndreasS
Foorumi kasutaja
Postitusi: 71
Liitunud: 19 Nov 2014 21:43
Asukoht: Järva-Jaani
Autod: Vaz 21053

Postitus Postitas AndreasS »

Vot seda piduriklotside firmat ma küll ei mäleta.

Aga päeval sattusin Rakveresse ja leidsin Lepna tee äärest ühe kaarhalli, kus müüakse Lada osi. Kus juure tädike ütles, et kevade poole teevad lõpumüüki.Seega hinnad veel odavamad kui praegu. Sain sealt puudu oleva piduri silindri, nii et nüüd pidurdab ja sidurdab päris hästi. Lisaks vahetasin klaasipesuri ja tulepesuri voolikud ära ja silikoonisin ühe tuleklaasi ära.
Päeva lõpuks tegin proovisõidu ka. Kui kat ära vahetada, siis peaks isegi ülevaatuselt läbi minema :D

Pilt


Pilt


Pilt
a
AndreasS
Foorumi kasutaja
Postitusi: 71
Liitunud: 19 Nov 2014 21:43
Asukoht: Järva-Jaani
Autod: Vaz 21053

Postitus Postitas AndreasS »

Nädalavahetuse sisustasin kerge sõiduga. Nimelt proovisin kuida tagumiseveoga ka sõita on.

Täna sain uue aku ja külastasin kasutajat Ivar7, tõin mõne silla osa
Pilt

ning tulevikuks, kui keretööde tegemiseks läheb ukse ja paar muud plekki
Pilt
a
AndreasS
Foorumi kasutaja
Postitusi: 71
Liitunud: 19 Nov 2014 21:43
Asukoht: Järva-Jaani
Autod: Vaz 21053

Postitus Postitas AndreasS »

Külastasin ÜVpunkt ja lasin kontrollida, kas läheks ÜV läbi. Kõik muu oli väga hea, kuid heitgaaside näitajad olid kõrged.
Nimelt auto on soomest toodud. Küljes on kat, lambda, aju moodi asi, vaakum. Esmasel testimisel tudus, et lambda ei tööta. Pistiku lahti ühendamisel jäid näitajad samaks. Küsisin Aravete autopoest lambdat, kuid nemad ütlesid, et universaalne sinna ei sobi ja õiget ka pakkuda ei ole.
Siinkohal küsiksin Teilt abi. Kas kellelgi on töötavat lambdaandurit või oskab keegi soovitada, kus kohast seda võiks veel küsida? Lisaks sellele lekib tühikäiguklapp(vähemalt ma arvan, et see on see, pildil punane ring ümber)ja seda oleks ka uut vaja.
Ideed ja soovitused on teretulnud!!!


Pilt
Kasutaja avatar
kristjan92
Ladaklubi Liige
Postitusi: 836
Liitunud: 08 Jaan 2007 22:14
Asukoht: Tamsalu
Autod: Lada Nova 21053 92' , Seat Cordoba 01'

Postitus Postitas kristjan92 »

Oeh seda peavalu ... digi-solex , lambda , katalüsaator ja muu vaakumvoolikutemeri seal.
Parim soovitus minu poolt oleks see ,et ARK-i minna ning vormistada mootori vahetus , et paigaldaksid vanakooli sisselaske- ja väljalaske süsteemis , see peaks su passis KAT-i märke ara kaotama ning hoopis hõlpsamalt oleks sul CO käes kuna siis ka lubatud CO on suurem. (Ahula ülevaatuspunktis soovitati mul seda teed minna ).
Tehnika lolli käes on vanaraud!
Autosõit on nagu keeleoskus – seda tuleb praktiseerida; lõputult praktiseerida.
a
AndreasS
Foorumi kasutaja
Postitusi: 71
Liitunud: 19 Nov 2014 21:43
Asukoht: Järva-Jaani
Autod: Vaz 21053

Postitus Postitas AndreasS »

Käisin ka sellega Ahulas, aga kui ma õigesti aru saan, siis mul on 1994 aasta pill ja sellel normid karmimad. Kuulsin veel sellist võimalust, et kati jätab alles, aga muu jama vahetab vanatüübi vastu ja siis heitgaasid korras.
Kasutaja avatar
kristjan92
Ladaklubi Liige
Postitusi: 836
Liitunud: 08 Jaan 2007 22:14
Asukoht: Tamsalu
Autod: Lada Nova 21053 92' , Seat Cordoba 01'

Postitus Postitas kristjan92 »

Sul samuti nö kaasaegne-auto nagu minu null viis.. Teed avalduse, et vana mootor jooksis kokku ning soov paigaldada vanatüübi mootor vms.. Tasub uurida igatahes :)
Tehnika lolli käes on vanaraud!
Autosõit on nagu keeleoskus – seda tuleb praktiseerida; lõputult praktiseerida.
m
Mel
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1389
Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
Asukoht: Tallinn
Autod: 3x fwd, 5x rwd

Postitus Postitas Mel »

Kui passis kirjas KAT märge, siis on muutmine keerulisem. Kui pole, ei pea pea midagi vormistama minema. Sobib täiesti tavaline karpa peale ja minekut. Mul 95 aasta Niva oli sedasi "modifitseeritud". Ülevaatusel täitis kõik normid.
KAT märke puhul olen aru saanud, et ARK sellest kergekäeliselt ei lase loobuda.
Kasutaja avatar
Hulkur
Foorumi kasutaja
Postitusi: 697
Liitunud: 14 Juun 2006 11:43
Asukoht: V-Maarja Vald
Autod: Uaz,Gaz ja Lada + Lugematul hulgal läänekaid.
Kontakt:

Postitus Postitas Hulkur »

See kat võib ju alla jääda. Kui karpa normilt timmis siis teeb see katt kah ilusti oma töö.
Kasutaja avatar
Viin
Foorumi kasutaja
Postitusi: 849
Liitunud: 22 Aug 2008 21:35
Asukoht: Pärnumaa/Tallinn
Autod: BA3 2105 & Riva Junior
Kontakt:

Postitus Postitas Viin »

Kui passis/dokumentides on kirjas Bensiin KAT siis on normid karmimad.

Kas ümberehitust ei anna vormistada? Niisama ei kaota KAT kirja keegi.
Keegi võiks selle ümberehituse raja läbi teha, siis täpsemalt selge kuidas ja kas saab.
a
AndreasS
Foorumi kasutaja
Postitusi: 71
Liitunud: 19 Nov 2014 21:43
Asukoht: Järva-Jaani
Autod: Vaz 21053

Postitus Postitas AndreasS »

Täna vahetasin ära küünlad, piibujuhtmed, tühikäigu solenoidi, lambdaanduri ja paar vaakumi voolikut ning käisin uuesti ÜVpunktis. CO oli nibinnabin paigas aga põlemisjäägid(vist HC oli selle märge) oli tühikäigul 10 korda lubatust suurem, kõrgetel pööretel veidi üle normi. Kusjuures mootor käib tühikäigul veidi ebaühtlaselt võib olla, et need probleemid on kuidagi omavahel seotud. Eks ma proovin edasi, kuidagi peab ju saama.
Kui jõuab, siis uurin homme ARKist kas oleks võimalik kati passist ära saada, aga ma selle jätaksin viimaseks võimaluseks.
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4924
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

Kas segukruvi proovisid keerata - see on aku poolt lähenedes karpa jala sees.
Kas karpast sisse vaadates tühikäigul tilgub esimesest kambrist segusiibri peale?
Enamasti on digisolex süsteemide suureks hädaks vaakumlekked ja/või vale reguleering. Samuti oskamatu remont, düüsid aetakse sassi jne...
Vaakumvoolikud on tihti segi nagu pudru ja kapsad..
Peaks kontrollima, kas keegi pole eelnevalt kat-i tühjaks seest teinud..
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
a
AndreasS
Foorumi kasutaja
Postitusi: 71
Liitunud: 19 Nov 2014 21:43
Asukoht: Järva-Jaani
Autod: Vaz 21053

Postitus Postitas AndreasS »

Veidi jälle arengut.
Kõigepealt karpa osas nii palju, et hetkel vale tühikäigu tüüs. Printisin välja pildi, mille leidsin klubist ja seal oli siis vaakumi joonis.
Hetkel valmistun keretöödeks. Auto lahti võtmise käigus tekkis ka üks küsimus.
Pildil tuleb aju küljest üks lahtine pistik, kas keegi oskab öelda mille jaoks see on?

Pilt

Ja kui kellelgi huvi on, siis mul üle kärukonks

Pilt

Aga auto on osadeks võtmise staadiumis. Kui alguses tundus, et peale karpide ja ukse väga hullu midagi ei ole, siis nüüd mastiksi kihi alt on tulnud välja palju põnevat.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

paar väiksemat roostetäppi proovisin puhastada ka. Kasutasin viltketast trelli otsas.

Pilt
a
AndreasS
Foorumi kasutaja
Postitusi: 71
Liitunud: 19 Nov 2014 21:43
Asukoht: Järva-Jaani
Autod: Vaz 21053

Postitus Postitas AndreasS »

Saatsin mnt-sse kirja, et kas saab kat passist ära. Kirjavahetus allpool.

Tere,

taastan hetkel Vaz 21053-e, millel on passis Bensiin kat. Kahjuks on mootril palju osi puudu, mida ei ole võimalik enam saada. Nt soomes pandud vaakumiga karburaator, mida juhib aju.
Küsimus järgmine- kui ma vahetan mootori ära vanema tüübi vastu, kus ei ole elektroonikat, kas siis on võimalik sõiduk ümber vormistada ilma kati tähiseta?

Ette tänades
Andreas Sapas
56951880



Tere

Te olete õigesti aru saanud. Kui paigaldate mootori, mille valmistaja ei ole ette näinud katalüsaatori kasutamist, siis ei tule ka Teil seda paigaldada.

Lugupidamisega

Alar Hansov
Peaspetsialist
Tehnoosakond/Tüübikinnituse talitus
Kasutaja avatar
Stern
Foorumi kasutaja
Postitusi: 154
Liitunud: 28 Mai 2011 16:59
Asukoht: Läänemaa
Autod: Nii palju mossesi ja sikse et lugemine sassis

Postitus Postitas Stern »

Siis on ju hästi.
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4924
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

sisuliselt siis karpa ja kollede vahetus ja arkist läbi käigu vaev ainult...
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Vasta