6. leht 13-st

Re: 2107, RRisto, 1985 (SU -> E-Rühm)

Postitatud: 04 Jaan 2018 16:40
Postitas RRisto
Tänud!

Eks ta FIA jooniste järgi peakski vast olema. Ja see LAF-i sert omab samapalju jõudu kui EAL-i sert :) mõlemad ju samaväärsed organisatsioonid. Aga kindlasti käib auto kohalike ekspertide ees ja saab vajalikud dokumendid. Kui vaja, siis teeb ümber nii nagu öeldakse.

Re: 2107, RRisto, 1985 (SU -> E-Rühm)

Postitatud: 04 Jaan 2018 16:43
Postitas VäikeMägilane
Head uut!

Toetan rinkamehe soovitust - kui puur sees, kutsu kohe piirkondlik EALi ülevaataja ja las annab oma
heakskiidu, muidu läheb asi väga keeruliseks/kulukaks, juhul kui ei klapi midagi.
EAl kaardi saad aga siis, kui terve auto on valmis ja sama kodanik sellele pootshaagi andnud ja EALi teavitanud.

Uute EAL kaartidega masinatel on ka nats kulukamad nõuded sellest aastast.

Muidugi on plaan B, et võtad masina Lätti arvele:)

Re: 2107, RRisto, 1985 (SU -> E-Rühm)

Postitatud: 04 Jaan 2018 16:45
Postitas RRisto
OK. Tänud! Võtame siis ühendust ja laseme asja ülevaadata ning vajadusel teeme parandused.

Re: 2107, RRisto, 1985 (SU -> E-Rühm)

Postitatud: 05 Jaan 2018 10:02
Postitas atzkarik
VäikeMägilane kirjutas:Head uut!


EAl kaardi saad aga siis, kui terve auto on valmis ja sama kodanik sellele pootshaagi andnud ja EALi teavitanud.
Päris nii ei ole! Mina sain EAL-i kaarti siis kui olid puur ja istme kinnitused valmis ülejäänud väga ei huvitanud, oldigi tänulik, et kutsusin ennem värvimist kuna siis kõik ilusti näha! (võib vaadata minu teemast millal kaarti taotlesin) Punased numbrid saad siis kui auto valmis. Võid ka ennem saada aga siis pead suutma ära tõestada ARK-i, et auto ei ole enam tänava kõlbulik :P

Re: 2107, RRisto, 1985 (SU -> E-Rühm)

Postitatud: 05 Jaan 2018 19:04
Postitas VäikeMägilane
atzkarik kirjutas:
VäikeMägilane kirjutas:Head uut!


EAl kaardi saad aga siis, kui terve auto on valmis ja sama kodanik sellele pootshaagi andnud ja EALi teavitanud.
Päris nii ei ole! Mina sain EAL-i kaarti siis kui olid puur ja istme kinnitused valmis ülejäänud väga ei huvitanud, oldigi tänulik, et kutsusin ennem värvimist kuna siis kõik ilusti näha! (võib vaadata minu teemast millal kaarti taotlesin) Punased numbrid saad siis kui auto valmis. Võid ka ennem saada aga siis pead suutma ära tõestada ARK-i, et auto ei ole enam tänava kõlbulik :P
Nojah, 2015 oli nii nagu mulle EAList räägiti. 2009 aga oli hoopis nii, et helistad ühele said X vastuse, helistasid teisele sama ala kodanikule, said Y vastuse jne...

Aga olgu, edu!

Re: 2107, RRisto, 1985 (SU -> E-Rühm)

Postitatud: 06 Jaan 2018 22:28
Postitas RRisto
Näärivana tõi :)
IMG_0183.jpg
IMG_0183.jpg (80.26 KiB) Vaadatud 13370 korda
IMG_0184.jpg
IMG_0184.jpg (127 KiB) Vaadatud 13370 korda

Re: 2107, RRisto, 1985 (SU -> E-Rühm)

Postitatud: 09 Jaan 2018 11:32
Postitas uzzac
Mingit piirkondliku EAL meest ei ole olemas. Tehnikakolleegiumi esimees on Karmo Uusmaa. Minu kokkupuuted temaga on väga meeldivad ja sõbralikud - http://autosport.ee/meeskond

Pidurite valik on rinka pingilt vaadates huvitav. Lada 2 kolviga sadul on ropp võimekas ja jäik. Meil toimisid kuniks läksime 160 slikilt 200 laia peale ja pigem oli häda täiskettas, mitte sadula väheses võimekuses. Klotsiks oli Ferodo DS3000 mida Lada sadulale täitsa saada on.

Edasi võtsime kasutusele 4-kolviga Wilwoodi Dynalite sadulad ja AlfaRomeo vent ketta. Klotsivalik on selline, et paha hakkab. Taga kasutasime Volvo enda sadulaid, millele oli ka sama Ferodo klotsi saada. Originaalis Volvo sillal samuti 2-kolviga sadul, poolteljed said 4x98 peale ümber tehtud ja läks Lada esimese kettaga kasutusse. Kuna tasakaal ei saanud päris nii paika nagu pirtsutav juht soovis, siis tellisime ette suuremate kolvidega sadula ja tõstsime esimesed taha koos vent kettaga. Kolvi mõõdud olid vist 4x35mm ees ja 4x32mm taga.

Re: 2107, RRisto, 1985 (SU -> E-Rühm)

Postitatud: 09 Jaan 2018 14:38
Postitas RRisto
Neid pidureid said mõeldud/otsitud palju. Alguses oligi plaan tagumised Volvo originaal või Opeli omad panna, kuid nende hind küündib juba 100eurini tükist, need 2-kolvilised Wilwoodid sain mõnikümmend kallimalt, seeg avalik langes nendele. Ette tulevad 4-kolvilised Wilwoodi Dynalite + kaheosalised kettad, Ferodo ds3000 klots. Põhimõte selline, et kui sõita väga ei mõista, siis pidurid peavad head olema, et vajadusel vähemalt seisma saada :D

Re: 2107, RRisto, 1985 (SU -> E-Rühm)

Postitatud: 10 Jaan 2018 16:36
Postitas uzzac
Me ostsime Volvo sadulad Biltemast - http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/A ... 000025027/

Mis bell ja mis ketas sul ette kasutusele tuleb? Meil 13" ratta sisse ei tahtnud mahtuda midagi head, aga prototüüp on valmis :)

Re: 2107, RRisto, 1985 (SU -> E-Rühm)

Postitatud: 11 Jaan 2018 11:02
Postitas RRisto
Ette 290mm ja 25mm paksune ketas. Kuna alguses lähevad külge juba sissesõitnud kettad, sisi täpset toojat ei tea, kuid kuna tulevad endise e-rühma samara alt, kus kasutati häid juppe, siis arvan et Wilwood/Alcon vms. Eks kui õhukeseks jäävad, siis tuleb sinna eelpool mainitud kettad külge panna. Bell on custom tehtud. Ratas miinimum 15", sinna mahub kenasti ära :)

Re: 2107, RRisto, 1985 (SU -> E-Rühm)

Postitatud: 11 Jaan 2018 11:30
Postitas uzzac
Kuidas rallis Lada käänmik vastu peab? Meil on paar korda saba andnud ja ära murdnud, kuigi lööke saab ainult rajalt väljasõidu korral või üle järsema äärekivi sõites.

Re: 2107, RRisto, 1985 (SU -> E-Rühm)

Postitatud: 11 Jaan 2018 11:47
Postitas RRisto
Lada originaal seal vastu ei peagi. Meil tegi treial sinna korraliku võlli ja otsa läheb E30 rumm/laager. Nüüd on ta umbes sama tugev, kui Fiati oma, kuid rummude saadavus ja hind on parem kui Fiati omadel.

Re: 2107, RRisto, 1985 (SU -> E-Rühm)

Postitatud: 11 Jaan 2018 12:23
Postitas VäikeMägilane
RRisto kirjutas:Lada originaal seal vastu ei peagi. Meil tegi treial sinna korraliku võlli ja otsa läheb E30 rumm/laager. Nüüd on ta umbes sama tugev, kui Fiati oma, kuid rummude saadavus ja hind on parem kui Fiati omadel.
Ja võlli kinnitasite käändmiku külge kuidas? (Keevitust ei ole teadmamehed soovitanud)

Nüüdseks on muidugi Ladale enda tehases välja freesitud terasest jämedamad käändmikud letist saadaval, koos rummu ja kaherealise laagriga. Varem aitas hädast aind Fiat.

Re: 2107, RRisto, 1985 (SU -> E-Rühm)

Postitatud: 11 Jaan 2018 13:04
Postitas RRisto
Sellele jään vastuse võlgu, et kuidas kinnitatud. Kuid arvan, et ei ole keevitatud sinna. Pole esimesed käänud, mida see mees tegi.

VäikeMägilane - Su autol on Fiati omad või panid need uued Lada tehase toodangu omad?

Re: 2107, RRisto, 1985 (SU -> E-Rühm)

Postitatud: 11 Jaan 2018 20:42
Postitas Hulkur
VäikeMägilane kirjutas:
RRisto kirjutas:Lada originaal seal vastu ei peagi. Meil tegi treial sinna korraliku võlli ja otsa läheb E30 rumm/laager. Nüüd on ta umbes sama tugev, kui Fiati oma, kuid rummude saadavus ja hind on parem kui Fiati omadel.
Ja võlli kinnitasite käändmiku külge kuidas? (Keevitust ei ole teadmamehed soovitanud)

Nüüdseks on muidugi Ladale enda tehases välja freesitud terasest jämedamad käändmikud letist saadaval, koos rummu ja kaherealise laagriga. Varem aitas hädast aind Fiat.

Pean kurvastama..... lada orig käändmik ka terasest...

Re: 2107, RRisto, 1985 (SU -> E-Rühm)

Postitatud: 11 Jaan 2018 21:19
Postitas reiner
Hulkur kirjutas:
VäikeMägilane kirjutas: Nüüdseks on muidugi Ladale enda tehases välja freesitud terasest jämedamad käändmikud letist saadaval, koos rummu ja kaherealise laagriga. Varem aitas hädast aind Fiat.
Pean kurvastama..... lada orig käändmik ka terasest...
Selge see, et terasest. Usun, et mida herr Mägilane silmas pidas oli just see - välja freesitud.
Mitte nt sepistatud ja siis hiljem strateegilised kohad lihvitud vajalikku mõõtu.

Ristole jõudu, paksu tengelpunga ja aega projekti tarbeks!

Re: 2107, RRisto, 1985 (SU -> E-Rühm)

Postitatud: 11 Jaan 2018 21:32
Postitas VäikeMägilane
Hulkur kirjutas:
VäikeMägilane kirjutas:
RRisto kirjutas:Lada originaal seal vastu ei peagi. Meil tegi treial sinna korraliku võlli ja otsa läheb E30 rumm/laager. Nüüd on ta umbes sama tugev, kui Fiati oma, kuid rummude saadavus ja hind on parem kui Fiati omadel.
Ja võlli kinnitasite käändmiku külge kuidas? (Keevitust ei ole teadmamehed soovitanud)

Nüüdseks on muidugi Ladale enda tehases välja freesitud terasest jämedamad käändmikud letist saadaval, koos rummu ja kaherealise laagriga. Varem aitas hädast aind Fiat.

Pean kurvastama..... lada orig käändmik ka terasest...
kindlasti mitte see sama terasemark (suht poorne on ta seest, pigem mingi odavam valuteras) ning
paras geberniit ikkagi, niiet ei ole põhjust kellelgi kurvastada. Ei soovita kellelgi seda kasutada kui ratas suurem 13"-st.

Re: 2107, RRisto, 1985 (SU -> E-Rühm)

Postitatud: 11 Jaan 2018 21:37
Postitas Hulkur
VäikeMägilane kirjutas:
Hulkur kirjutas:
VäikeMägilane kirjutas:
Ja võlli kinnitasite käändmiku külge kuidas? (Keevitust ei ole teadmamehed soovitanud)

Nüüdseks on muidugi Ladale enda tehases välja freesitud terasest jämedamad käändmikud letist saadaval, koos rummu ja kaherealise laagriga. Varem aitas hädast aind Fiat.

Pean kurvastama..... lada orig käändmik ka terasest...
kindlasti mitte see sama terasemark (suht poorne on ta seest, pigem mingi odavam valuteras) ning
paras geberniit ikkagi, niiet ei ole põhjust kellelgi kurvastada. Ei soovita kellelgi seda kasutada kui ratas suurem 13"-st.

Sama sitt materjal kui rooliõlak..

Re: 2107, RRisto, 1985 (SU -> E-Rühm)

Postitatud: 12 Jaan 2018 10:27
Postitas VäikeMägilane
Hulkur kirjutas:
VäikeMägilane kirjutas:
Hulkur kirjutas:

Pean kurvastama..... lada orig käändmik ka terasest...
kindlasti mitte see sama terasemark (suht poorne on ta seest, pigem mingi odavam valuteras) ning
paras geberniit ikkagi, niiet ei ole põhjust kellelgi kurvastada. Ei soovita kellelgi seda kasutada kui ratas suurem 13"-st.

Sama sitt materjal kui rooliõlak..
pole sellega probleeme olnud, pigem ikka võlliga, mis pauke ei kannata (hoopis teised jõud seal vs õlakul)

Re: 2107, RRisto, 1985 (SU -> E-Rühm)

Postitatud: 12 Jaan 2018 15:22
Postitas RRisto
Eks katsetab ära ja hoiab silma peal :) alguses nkn rahvakad/sprindid, seega kohe täis suureralli koormust ei tule. Isegi kui auto peaks vastu, siis ise ei pea veel :D