1. leht 13-st

Lada 2107 E-rühm, 1985, RRisto (20/21/22/23/24)

Postitatud: 17 Nov 2014 22:42
Postitas RRisto
Tere foorumlased,

Kuna on saanud juba mõndaaega Vene rauda roolida ning nüüd on plaanis vähe suurem remont ning RR/RS SU-klassi masina ehitus, siis otsustasin ka asja siin kajastada. Just selleks, et leiaks paremaid ideid/näpunäiteid targematelt ja kogenumatelt. Plaan on ehitada 1x ja korralikult.

Väheke hetke konditsioonist ja plaanides:

Auto: VAZ 2107
Sünd: 1985a
Mootor: 2103, 1452cc, 083 Solex
K.kast: 4-käiguline
Veermik: Polü. puksid, B6 amordid, ees niva vedrud/taga niva lõigatud, 13/14" veljed

Plaanis:
Mootor: Niva 1700cc (tehtud vastavalt SU-klassi tingimustele: 82..82,4mm kergemad kolvid, 80mm vänt, 136mm keps, kergemad klapid, 296+ nukk, tasakaalustatud/puhastatud 6kg hooratas), moditud 083 karpa
Tagasild: 5.13 ülekanne + ketaslukk
Rattad: 15"
Laiendid + lõigatud koopad
Kere: Kergemaks ja vähe tugevamaks, kus võimalik, "strutid" ette/taha. Uued istme kinnitused, parem rooli asend.

Kindlasti midagi veel, mis hetkel kahesilmavahele jäi :) aga nendest asjadest juba jooksvalt.

Pildi seeria hetke seisukorrast ja uuest mootorist, mille sai eelmine nv pulkadeks võetud.


Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

eks hoian jooksvalt kursis, kui midagi tehtud :)

Parimat,
Risto

Postitatud: 17 Nov 2014 23:51
Postitas atzkarik
Laiendid + lõigatud koopad : Oled sa kindel, et tohib SU klassis seda teha?

3.1 Auto kere peab olema algupärase väljanägemisega ning mudel selgelt tuvastatav.

Postitatud: 18 Nov 2014 07:51
Postitas Stern
Laiendeid küll mumeelest ei lubata. Samuti uute reeglitega keelati kerge hooratas ära(minimaalne küll 6kg aga seda siis kui see kaalub originaalis niipalju). Kui soovi, anna oma nimi ja ma panen sind FB-s SU gruppi(juhul kui FB on ja juba ei ole seal grupis). Seal terve 2015 reeglite patakas üleval koos muudatustega mis toimusid võrreldes eelmise aastaga.

Postitatud: 18 Nov 2014 10:24
Postitas RRisto
Tänud ..... Olen SU-grupis. Teh.tingimused on loetud.
Saan aru, et mõiste "algne" on see kui detail peab olema sama, mis tehasest tulnud, kuid algupärane ja selgelt tuvastatav ta kindlasti saab ju olema. Keegi ei hakka kahtlemagi, et tegemist ei ole 2107'ga. Kuna reeglitelooja on seal grupis sees, siis ehk peaks FB gruppi vastavasisulise postituse tegema, saab asja selgeks. kui ei lubata, siis tuleb jääda 14" ratta peale ning siis ei ole mõtet ka 5.13 ülekandele minna, 4.78 oleks piisav. Kuid 2016a, kui kruusakas on keelatud, siis oleks suurema rattaga parem sõita.

1700cc hooratas on originaalis juba u. 6,2kg kandis, sealt ka see tingimus ... peaks üle kaaluma, hetkel ta maas. Mootor läheb Olaafi kätte, kes oli SU-klassi tingimuste loomisel nõuandjaks, seega usun/loodan et sealt ta tuleb täpselt vastavalt 2015+ reeglitele :)

Postitatud: 18 Nov 2014 12:45
Postitas Stern
Küsi Kallelt üle, kuid kui need oleks lubatud, oleks nii mõnigi tahtnud need juba külge panna. Arkis ka jama sellega, tuleb auto laiemaks vormistada vist? Ja kere lõikamist nad ei salli hästi...minumeelest võis laiendid panna aga tingimusel et koopaid ei lõika.

Postitatud: 18 Nov 2014 12:59
Postitas olaaf
Laiend pole otseselt keelatud, kuid kere lõikamine on keelatud oli Kalle viimane seisukoht.
Tegelikult on probleem pigem selles inimeses kes uuel hooajal tehnilist tegema hakkab.

väike 15 mahtus koopaid rullides alla kenasti, kui madalaks ei lase väga..

Postitatud: 18 Nov 2014 14:50
Postitas RRisto
Lugesin RR/RS üldiseid tehnilisi tingimusi.

Sealt leidsin sellised punktid:
2.5.1 Kere kandevkonstruktsiooni ja keredetaile ei tohi ümber ehitada ega muuta. Kergendamised ja muudatused, mida ei ole konkreetselt lubatud, on keelatud.
2.5.6 Autol ei tohi olla lisaks kere külge kinnitatud väljaulatuvaid esemeid ja seadmeid, v.a haagisekonks, tiiva-, karbilaiendid, spoiler. Need ei tohi auto üldisest perimeetrist välja ulatuda.

Seega jah, laiendid ei ole keelatud. Kuid koobaste modifitseerimine, et need laiendid sinna sobituksid, see on keelatud. Samas oleneb, kuidas seda tõlgendatakse. Eks see vist jah tehnlises ülevaatajas kinni.

no tagumised koopad on ok, esimesed on sellised nii ja naa. Väga madalaks ei ajagi, jääb niva originaal pikkusega vedru. Need u. 20mm madalamad kui originaal, kuid samas vedrutraat on jämedam. Üldiselt läheb auto kergemaks ka, sest kogu see pigi/mastiks saab ära kooritud.

Postitatud: 18 Nov 2014 16:24
Postitas olaaf
185/65 R15 kruusakas taha vabsee ei mahu kuni sa sisemist koobast katki ei lõika ning koopa äärt ära ei rulli ja väljapoole ei too..
Selline tegevus pole lubatud, kuid autot on lubatud remontida kuna korrosioonikahjustusi ei tohi olla.
Kui sa nüüd koopaääred ära võtad ja sisemise koopa ringi teed ning koopaääre tagasi paned on justkui asi jokk ja mahub tõllaratas alla ära.

Ära ei tohi unustada, et üles alla liikudes liigub klassikul tagasild vasakule paremale ka - hüppest maandudes lööb juhipoolse rehvi koopasse kinni...

Postitatud: 18 Nov 2014 16:57
Postitas france2
Milleks üldse 15´ ratas? 14´alla ja muresid pole ;)

Postitatud: 18 Nov 2014 17:01
Postitas RRisto
no mõte liikus 15" poole, kuna siis ei peaks uut jooksu kalleid 14" kruusakaid ostma, saaks 10-20 euriga või isegi tasuta hästi säilinud 15"seid. Kuid tundub, et tuleb siiski jääda reaalseks ning jääda 14" peale.

Siis on 5.13 ülekanne ka palju. 4.78 tundub mõistlikumana.

Postitatud: 18 Nov 2014 17:11
Postitas france2
Soovitaks siiski 5.13 ülekannet. Omast kogemusest, kuna sul vaja võimalikult head kiirendust autole (sõltub ka muidugi kastist mis alla läheb :) ). Ja paljudel see ka all. Mina sõitsin 4.44 ja 13´´ ratas ja oli lust sõita ;)

Postitatud: 18 Nov 2014 21:21
Postitas RRisto
Eks tuleb asja vähe kaaluda. Hetkel on ka 4.44 all ja 14" kruusakad ... no vähe jäi puudu :D äkki uue mootoriga asi parem, peab proovima vist ;)

Postitatud: 18 Nov 2014 21:47
Postitas Stern
Mossel näiteks 13 ja 14 rehviga ruumi ees kenasti ja taga kasutasin ivanovi lihtmeetodit, ehk tungrauaga surusin koopas kõige tugevama koha välja, rullisin ära ja andsin veel haamriga takka ka. Piisab. Ja kui vahepeal korraks käibki mustri äärega pihta, siis see ei tapa.

Postitatud: 19 Nov 2014 11:36
Postitas RRisto
Sai siis 5.13 + ketaslukk ära tellitud. Peaks detsembri alguseks saabuma, siis on vaja "uuesti sõitma" õppida :P

Nüüd oleks vaja mootorijupid ka kättesaada, kuna uus hooaeg hakkab vaikselt peale suruma

Postitatud: 19 Nov 2014 12:14
Postitas olaaf
175/70 R14 5.1 ülekanne 05 vs R1 kast 5käiku
Pilt

185/65 R15 5.1 ülekanne 05 vs R1 kast 5käiku
Pilt

Postitatud: 19 Nov 2014 12:24
Postitas RRisto
Käigukast on hetkel üks suur küsimärk .... hetkel on all 4-käiguline. Kui aus olla, siis ei teagi mis mudeli oma :puzzled

tuleb ehk üks kast välja võluda ja korralikud jupid sisse laduda. Eks see 1700cc võim on vaja ju sinna tagasillale kuidagi saada.

EDIT: vaatasin neid Olaaf 'i pandud tabeleid. ning arvan, et RR/RS etappidel piisab 1-3 käigust :) ja vahet ei ole, kas 14" v 15" all. Mäletan, et sellel hooajal oli vaid Otepää etapp, kus sai ka 4. käigu sisse. Samas hetkel auto nii lahja, et vb oli neid kohti rohkemgi, lihtsalt enda autol ei kannatanud :D ... aga eks tuleb jääda 14" peale ning see "ülejääv" raha mujale suunata. Neid kohti leiab ;)

Postitatud: 02 Dets 2014 12:24
Postitas RRisto
Ostetud "uus" tahhokas, mis peaks vähe reaalsemat pilti pööretest näitama, kui seda originaal suudaks. Võib-olla tuleks ta paigaldada originaali asemele ning shifter'i tuli armatuurile?

pilt ka:



Pilt

Homme peaks saabuma suurem kastitäis juppe, siis saab mootori tegemisse viia ;)

Postitatud: 02 Dets 2014 13:43
Postitas Hulkur
Mina paneks selle kella armatuuri ja selle tulukese kuskile armatuuri alt välja turritama. Eriti nõme kui sõidad pimedas ja on kuskil 100 m lõik kus ei ole mõtet käiku ülesse vahetada ja siis see tuli särab sulle silma. Muidugi sellel tulukesel on kaasas ka mingi kattik, mis vähendab pimestamist. Mina vahetaks selle tule mingi vedelama oranzi ledi vastu ja paneks selle samuti kellablokki.

Postitatud: 02 Dets 2014 15:52
Postitas RRisto
Jah, ma seda ise ka mõtlesin, et see suht suur kobakas (läbimõõt 125mm). Niisama armatuurile jääb väga suureks, kuid peaks varem selle tulukese süttimise ära programeerima, sest hiljem väga tülikas seda muuta :D

Postitatud: 03 Dets 2014 19:01
Postitas RRisto
Saabusid mõned jupid: Kõige tähtsamad on pildil - kolvid 82.8mm (saab ploki puurimisse viia) + rõngad, kepsud, 80mm vänt (03e oma), el. süüte komplekt, sachs siduri komplekt, klapivedrud ja ketaslukk (pakil 6.0 ja ristike ruudus "Typuct")

Kolvid:
Pilt

Väntvõllist ka:

Pilt