2107, RRisto, 1985 (SU -> E-Rühm)

2107, RRisto, 1985 (SU -> E-Rühm)

Võimalus foorumi külastajatel oma Ladat lähemalt tutvustada
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107

Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.

Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
RRisto
Foorumi kasutaja
Postitusi: 264
Liitunud: 20 Mai 2014 14:18
Asukoht: Tallinn
Autod: 2107

2107, RRisto, 1985 (SU -> E-Rühm)

#1

Postitus Postitas RRisto » 17 Nov 2014 22:42

Tere foorumlased,

Kuna on saanud juba mõndaaega Vene rauda roolida ning nüüd on plaanis vähe suurem remont ning RR/RS SU-klassi masina ehitus, siis otsustasin ka asja siin kajastada. Just selleks, et leiaks paremaid ideid/näpunäiteid targematelt ja kogenumatelt. Plaan on ehitada 1x ja korralikult.

Väheke hetke konditsioonist ja plaanides:

Auto: VAZ 2107
Sünd: 1985a
Mootor: 2103, 1452cc, 083 Solex
K.kast: 4-käiguline
Veermik: Polü. puksid, B6 amordid, ees niva vedrud/taga niva lõigatud, 13/14" veljed

Plaanis:
Mootor: Niva 1700cc (tehtud vastavalt SU-klassi tingimustele: 82..82,4mm kergemad kolvid, 80mm vänt, 136mm keps, kergemad klapid, 296+ nukk, tasakaalustatud/puhastatud 6kg hooratas), moditud 083 karpa
Tagasild: 5.13 ülekanne + ketaslukk
Rattad: 15"
Laiendid + lõigatud koopad
Kere: Kergemaks ja vähe tugevamaks, kus võimalik, "strutid" ette/taha. Uued istme kinnitused, parem rooli asend.

Kindlasti midagi veel, mis hetkel kahesilmavahele jäi :) aga nendest asjadest juba jooksvalt.

Pildi seeria hetke seisukorrast ja uuest mootorist, mille sai eelmine nv pulkadeks võetud.


Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

eks hoian jooksvalt kursis, kui midagi tehtud :)

Parimat,
Risto
Viimati muutis RRisto, 03 Okt 2017 20:34, muudetud 8 korda kokku.


Kasutaja avatar
atzkarik
Ladaklubi Liige
Postitusi: 671
Liitunud: 01 Aug 2005 20:52
Asukoht: tallinn(Kalinini rajoon)/Männiku laiali garage
Autod: vaz 2101,2106

#2

Postitus Postitas atzkarik » 17 Nov 2014 23:51

Laiendid + lõigatud koopad : Oled sa kindel, et tohib SU klassis seda teha?

3.1 Auto kere peab olema algupärase väljanägemisega ning mudel selgelt tuvastatav.
Asi ei ole autos, vaid istme ja rooli vahelises tihendis!!!

Kasutaja avatar
Stern
Foorumi kasutaja
Postitusi: 142
Liitunud: 28 Mai 2011 16:59
Asukoht: Läänemaa
Autod: Nii palju mossesi ja sikse et lugemine sassis

#3

Postitus Postitas Stern » 18 Nov 2014 07:51

Laiendeid küll mumeelest ei lubata. Samuti uute reeglitega keelati kerge hooratas ära(minimaalne küll 6kg aga seda siis kui see kaalub originaalis niipalju). Kui soovi, anna oma nimi ja ma panen sind FB-s SU gruppi(juhul kui FB on ja juba ei ole seal grupis). Seal terve 2015 reeglite patakas üleval koos muudatustega mis toimusid võrreldes eelmise aastaga.

RRisto
Foorumi kasutaja
Postitusi: 264
Liitunud: 20 Mai 2014 14:18
Asukoht: Tallinn
Autod: 2107

#4

Postitus Postitas RRisto » 18 Nov 2014 10:24

Tänud ..... Olen SU-grupis. Teh.tingimused on loetud.
Saan aru, et mõiste "algne" on see kui detail peab olema sama, mis tehasest tulnud, kuid algupärane ja selgelt tuvastatav ta kindlasti saab ju olema. Keegi ei hakka kahtlemagi, et tegemist ei ole 2107'ga. Kuna reeglitelooja on seal grupis sees, siis ehk peaks FB gruppi vastavasisulise postituse tegema, saab asja selgeks. kui ei lubata, siis tuleb jääda 14" ratta peale ning siis ei ole mõtet ka 5.13 ülekandele minna, 4.78 oleks piisav. Kuid 2016a, kui kruusakas on keelatud, siis oleks suurema rattaga parem sõita.

1700cc hooratas on originaalis juba u. 6,2kg kandis, sealt ka see tingimus ... peaks üle kaaluma, hetkel ta maas. Mootor läheb Olaafi kätte, kes oli SU-klassi tingimuste loomisel nõuandjaks, seega usun/loodan et sealt ta tuleb täpselt vastavalt 2015+ reeglitele :)

Kasutaja avatar
Stern
Foorumi kasutaja
Postitusi: 142
Liitunud: 28 Mai 2011 16:59
Asukoht: Läänemaa
Autod: Nii palju mossesi ja sikse et lugemine sassis

#5

Postitus Postitas Stern » 18 Nov 2014 12:45

Küsi Kallelt üle, kuid kui need oleks lubatud, oleks nii mõnigi tahtnud need juba külge panna. Arkis ka jama sellega, tuleb auto laiemaks vormistada vist? Ja kere lõikamist nad ei salli hästi...minumeelest võis laiendid panna aga tingimusel et koopaid ei lõika.

olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4897
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 21083r

#6

Postitus Postitas olaaf » 18 Nov 2014 12:59

Laiend pole otseselt keelatud, kuid kere lõikamine on keelatud oli Kalle viimane seisukoht.
Tegelikult on probleem pigem selles inimeses kes uuel hooajal tehnilist tegema hakkab.

väike 15 mahtus koopaid rullides alla kenasti, kui madalaks ei lase väga..
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."

RRisto
Foorumi kasutaja
Postitusi: 264
Liitunud: 20 Mai 2014 14:18
Asukoht: Tallinn
Autod: 2107

#7

Postitus Postitas RRisto » 18 Nov 2014 14:50

Lugesin RR/RS üldiseid tehnilisi tingimusi.

Sealt leidsin sellised punktid:
2.5.1 Kere kandevkonstruktsiooni ja keredetaile ei tohi ümber ehitada ega muuta. Kergendamised ja muudatused, mida ei ole konkreetselt lubatud, on keelatud.
2.5.6 Autol ei tohi olla lisaks kere külge kinnitatud väljaulatuvaid esemeid ja seadmeid, v.a haagisekonks, tiiva-, karbilaiendid, spoiler. Need ei tohi auto üldisest perimeetrist välja ulatuda.

Seega jah, laiendid ei ole keelatud. Kuid koobaste modifitseerimine, et need laiendid sinna sobituksid, see on keelatud. Samas oleneb, kuidas seda tõlgendatakse. Eks see vist jah tehnlises ülevaatajas kinni.

no tagumised koopad on ok, esimesed on sellised nii ja naa. Väga madalaks ei ajagi, jääb niva originaal pikkusega vedru. Need u. 20mm madalamad kui originaal, kuid samas vedrutraat on jämedam. Üldiselt läheb auto kergemaks ka, sest kogu see pigi/mastiks saab ära kooritud.

olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4897
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 21083r

#8

Postitus Postitas olaaf » 18 Nov 2014 16:24

185/65 R15 kruusakas taha vabsee ei mahu kuni sa sisemist koobast katki ei lõika ning koopa äärt ära ei rulli ja väljapoole ei too..
Selline tegevus pole lubatud, kuid autot on lubatud remontida kuna korrosioonikahjustusi ei tohi olla.
Kui sa nüüd koopaääred ära võtad ja sisemise koopa ringi teed ning koopaääre tagasi paned on justkui asi jokk ja mahub tõllaratas alla ära.

Ära ei tohi unustada, et üles alla liikudes liigub klassikul tagasild vasakule paremale ka - hüppest maandudes lööb juhipoolse rehvi koopasse kinni...
Männiku laiali Garage

"90 percent of carb problems are ignition related.."

france2
Postitusi: 549
Liitunud: 17 Nov 2006 21:18
Asukoht: Märjamaa
Autod: Lada Vfts

#9

Postitus Postitas france2 » 18 Nov 2014 16:57

Milleks üldse 15´ ratas? 14´alla ja muresid pole ;)

RRisto
Foorumi kasutaja
Postitusi: 264
Liitunud: 20 Mai 2014 14:18
Asukoht: Tallinn
Autod: 2107

#10

Postitus Postitas RRisto » 18 Nov 2014 17:01

no mõte liikus 15" poole, kuna siis ei peaks uut jooksu kalleid 14" kruusakaid ostma, saaks 10-20 euriga või isegi tasuta hästi säilinud 15"seid. Kuid tundub, et tuleb siiski jääda reaalseks ning jääda 14" peale.

Siis on 5.13 ülekanne ka palju. 4.78 tundub mõistlikumana.

france2
Postitusi: 549
Liitunud: 17 Nov 2006 21:18
Asukoht: Märjamaa
Autod: Lada Vfts

#11

Postitus Postitas france2 » 18 Nov 2014 17:11

Soovitaks siiski 5.13 ülekannet. Omast kogemusest, kuna sul vaja võimalikult head kiirendust autole (sõltub ka muidugi kastist mis alla läheb :) ). Ja paljudel see ka all. Mina sõitsin 4.44 ja 13´´ ratas ja oli lust sõita ;)

RRisto
Foorumi kasutaja
Postitusi: 264
Liitunud: 20 Mai 2014 14:18
Asukoht: Tallinn
Autod: 2107

#12

Postitus Postitas RRisto » 18 Nov 2014 21:21

Eks tuleb asja vähe kaaluda. Hetkel on ka 4.44 all ja 14" kruusakad ... no vähe jäi puudu :D äkki uue mootoriga asi parem, peab proovima vist ;)

Kasutaja avatar
Stern
Foorumi kasutaja
Postitusi: 142
Liitunud: 28 Mai 2011 16:59
Asukoht: Läänemaa
Autod: Nii palju mossesi ja sikse et lugemine sassis

#13

Postitus Postitas Stern » 18 Nov 2014 21:47

Mossel näiteks 13 ja 14 rehviga ruumi ees kenasti ja taga kasutasin ivanovi lihtmeetodit, ehk tungrauaga surusin koopas kõige tugevama koha välja, rullisin ära ja andsin veel haamriga takka ka. Piisab. Ja kui vahepeal korraks käibki mustri äärega pihta, siis see ei tapa.

RRisto
Foorumi kasutaja
Postitusi: 264
Liitunud: 20 Mai 2014 14:18
Asukoht: Tallinn
Autod: 2107

#14

Postitus Postitas RRisto » 19 Nov 2014 11:36

Sai siis 5.13 + ketaslukk ära tellitud. Peaks detsembri alguseks saabuma, siis on vaja "uuesti sõitma" õppida :P

Nüüd oleks vaja mootorijupid ka kättesaada, kuna uus hooaeg hakkab vaikselt peale suruma

olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4897
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 21083r

#15

Postitus Postitas olaaf » 19 Nov 2014 12:14

175/70 R14 5.1 ülekanne 05 vs R1 kast 5käiku
Pilt

185/65 R15 5.1 ülekanne 05 vs R1 kast 5käiku
Pilt
Männiku laiali Garage

"90 percent of carb problems are ignition related.."

RRisto
Foorumi kasutaja
Postitusi: 264
Liitunud: 20 Mai 2014 14:18
Asukoht: Tallinn
Autod: 2107

#16

Postitus Postitas RRisto » 19 Nov 2014 12:24

Käigukast on hetkel üks suur küsimärk .... hetkel on all 4-käiguline. Kui aus olla, siis ei teagi mis mudeli oma :puzzled

tuleb ehk üks kast välja võluda ja korralikud jupid sisse laduda. Eks see 1700cc võim on vaja ju sinna tagasillale kuidagi saada.

EDIT: vaatasin neid Olaaf 'i pandud tabeleid. ning arvan, et RR/RS etappidel piisab 1-3 käigust :) ja vahet ei ole, kas 14" v 15" all. Mäletan, et sellel hooajal oli vaid Otepää etapp, kus sai ka 4. käigu sisse. Samas hetkel auto nii lahja, et vb oli neid kohti rohkemgi, lihtsalt enda autol ei kannatanud :D ... aga eks tuleb jääda 14" peale ning see "ülejääv" raha mujale suunata. Neid kohti leiab ;)

RRisto
Foorumi kasutaja
Postitusi: 264
Liitunud: 20 Mai 2014 14:18
Asukoht: Tallinn
Autod: 2107

#17

Postitus Postitas RRisto » 02 Dets 2014 12:24

Ostetud "uus" tahhokas, mis peaks vähe reaalsemat pilti pööretest näitama, kui seda originaal suudaks. Võib-olla tuleks ta paigaldada originaali asemele ning shifter'i tuli armatuurile?

pilt ka:



Pilt

Homme peaks saabuma suurem kastitäis juppe, siis saab mootori tegemisse viia ;)

Kasutaja avatar
Hulkur
Foorumi kasutaja
Postitusi: 619
Liitunud: 14 Juun 2006 11:43
Asukoht: V-Maarja Vald
Autod: Uaz,Gaz ja Lada + Lugematul hulgal läänekaid.
Kontakt:

#18

Postitus Postitas Hulkur » 02 Dets 2014 13:43

Mina paneks selle kella armatuuri ja selle tulukese kuskile armatuuri alt välja turritama. Eriti nõme kui sõidad pimedas ja on kuskil 100 m lõik kus ei ole mõtet käiku ülesse vahetada ja siis see tuli särab sulle silma. Muidugi sellel tulukesel on kaasas ka mingi kattik, mis vähendab pimestamist. Mina vahetaks selle tule mingi vedelama oranzi ledi vastu ja paneks selle samuti kellablokki.

RRisto
Foorumi kasutaja
Postitusi: 264
Liitunud: 20 Mai 2014 14:18
Asukoht: Tallinn
Autod: 2107

#19

Postitus Postitas RRisto » 02 Dets 2014 15:52

Jah, ma seda ise ka mõtlesin, et see suht suur kobakas (läbimõõt 125mm). Niisama armatuurile jääb väga suureks, kuid peaks varem selle tulukese süttimise ära programeerima, sest hiljem väga tülikas seda muuta :D

RRisto
Foorumi kasutaja
Postitusi: 264
Liitunud: 20 Mai 2014 14:18
Asukoht: Tallinn
Autod: 2107

#20

Postitus Postitas RRisto » 03 Dets 2014 19:01

Saabusid mõned jupid: Kõige tähtsamad on pildil - kolvid 82.8mm (saab ploki puurimisse viia) + rõngad, kepsud, 80mm vänt (03e oma), el. süüte komplekt, sachs siduri komplekt, klapivedrud ja ketaslukk (pakil 6.0 ja ristike ruudus "Typuct")

Kolvid:
Pilt

Väntvõllist ka:

Pilt


Mine “Külastajate autod”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Majestic-12 [Bot], sansa ja 4 külalist