21053, Anti_K, 199x

21053, Anti_K, 199x

Võimalus foorumi külastajatel oma Ladat lähemalt tutvustada
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107

Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.

Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Vasta
a
Anti_K
Foorumi kasutaja
Postitusi: 8
Liitunud: 14 Sept 2014 11:25
Asukoht: Haapsalu
Autod: BMW E39 530D M-pakett shadowline 06/03

21053, Anti_K, 199x

Postitus Postitas Anti_K »

Tere Siinsele foorumirahvale!

Umbes kuu aega tagasi sai endale soetatud selline isend nagu Lada Nova 21053 aastast 93 või 94 (peast ei tea). Ostsin selle siis oma vana sõbra käest eesmärgiga sellest teha talveks jääraja auto. Kui raha üle peaks kõigest muust jääma oleks plaan ka SU klassi sellega sõitma hakata. Nii mõnigi rahvarallur/sprinter teab mind ehk läbi selle, et säärastest üritustest aktiivne osavõtja, küll mitte autoga, vaid fotokaameraga :lol Kuna aga süda rahu ei andnud siis mõtlesin, et proovin isegi selle asja järgi. Eks vaatame kui hästi või halvasti see mul välja tulema hakkab.

Paari sõnaga siis minu eelnevatest autodest ennem praeguseni jõudmist:
Päris esimene isiklik auto sai ostetud 5. jaanuar 2008, milleks oli BMW E34 520iA 1994 aasta oma. Teenis see auto mind umbes poolteist aastat kuni keska lõpuni, peale seda jäi seisma kuniks aasta lõpupoole maha müüsin.
Pilt

Mõnda aega kui peale keskat tööle läksin kulgesin veel ringi 91. aasta Nissan Primeraga(pilti pole), endise pereautoga mis jäi üle kuna majja sai soetatud Audi A4 B5 Facelift, millega ma 07.12.2011 suutsin musta jääga päris pahasti hunnikusse panna Rummu alevikust läbi sõites.
Pilt

Peale taastamist:
Pilt

18.03.2011-10.02.2013 oli mul istumise all BMW E39 528i aastast 1998. Ostsin selle raipena, panin ligi 4500 euri auto alla magama, et sellest jälle üks korralik asi saaks ja müüsin lõpuks maha, kuna lihtsalt enam ei suutnud.
Pilt


28.02.2013-30.07.2014 oli argiautoks Volvo S60 D5 2001 aasta oma. Ei kurda, sinnamaani kuniks korras oli pakkus väga head dünaamikat väga madala küttekulu juures (parematel aegadel u. 5,5l/100km). Kui aga otsustas spetsifilisemate juppide vahetust mult nõudma hakata (klõbisev hooratas, tahmamine, pihustite kõrvaline heli) panin müüki ja rahu majas.
Pilt

15.08.2014 sai uueks autoks BMW E39 530dA M-pakett aastast 2003...Kahjuks ei suuda ma eriti vaimustuda automaatkastist, aga kõik muu on selle auto juures suht super, läheb edasi nagu loom, kütet tarbib mõistlikult ja siiani peale 5000 km läbimist pole nõudnud kordagi remonti.
Pilt


Sai nüüd olnud ja olemasolevast autost ühele poole, nüüd siis minu Ladast. Tegu siis 05'ga, mis minumeelest ongi kõikse ilusam Lada keremudel üldse. Peal on tal siis 1500 mootor, millele on peale poogitud mingisugune Nissani karburaator ja koonusfilter. Autol on veel kõigele lisaks 5-käiguline käigukast ja isegi katalüsaatorid ja lambdaandurid on peal, kuna ekspordimasin ja väidetavalt Soomest toodud.
Ostsin ma siis auto sellisel kujul, keretööd tehtud, krundi all ja osaliselt lahti võetud:
Pilt

Tuttav keretööde mees võttis vaevaks ja värvis mul auto üle. Värviks valisin siis Globo toodangust värvi koodiga Ral 1016, ehk siis kõige heledam kollane. Tahtsin saada miskit omapärast värvi, sest kui see auto kunagi starti ka jõuabki, siis vähemalt pole see üks hallimassi omadest vaid torkab ka siis silma, kui see mingitele tulemustele ühel või teisel põhjusel ei sõida.
Pilt

Pilt

Pilt

Hetkel kokkupanek veel veidi poolik, kuna pole aega ja natuke on ka vidinaid puudu.

Siit ka küsimus suurele ringile: Kas keegi oskab öelda 05 stangetala poltide läbimõõdu ja pikkuse? Kuna need neid mul pole, siis peab uued ostma Würthist või kuskilt.

Veel ka mõned mõtted, mida peaks autoga ennem tegema, et see stardikõlbulikuks saaks:
*Amordid-vedrud uued: Kuskilt kõrvalteemast lugedes hakkas silma, et ette soovitati panna Niva vedrud, piisavalt jäigad ja kõrgus ei muutu, tagasilda ilmselt tuleks madaldusvedrud, et saaks auto tagant madalamaks. Amorte olen ka uurinud, leidub neid igas hinnaklassis, ideaalne oleks Bilstein, aga tk hind 115 eurot ei kutsu neid kohe mitte ostma, ühe tuttavaga asju arutades jõudsime järeldusele, et Plaza sport ei pidavat oluliselt kehvem olema, aga hinnavahe on neil kolmekordne.
*Korralikku plokkdifrit oleks autole kindlasti vaja.
*Natuke tugevam sidur ei teeks paha, olen vaadanud Sachsi toodangu poole ja ilmselt saab auto ka millalgi uue sidurikomplekti.
*Väljalase sportlikumaks. Tuttav lennukimehaanik soovitas teha 55mm torust ja resonaatorid lihtsalt vahele panna. Algselt plaanisin lihtsalt mõne eurooplase pealt summutijooksu võtta (Escort või Astra vms)
*Pidurid: ette mingid kangemad kettad/klotsid, taga peab selle trumli majanduse üle vaatama, selle korrasoleku.
*Sportrooli ära installima. Oli see mul esimene ost peale auto kättesaamist, kuna leidsin hea pakkumise osta.ee, läks see koos saatmiskuluga 15 eurot.
Mootori poole pealt esialgul ei oskagi miskit ette võtta, esialgul jääb see 1500 peale kuna eelmine omanik ütles, et pidi üsna kibeda minekuga olema. Kahjuks pole ise veel meetritki autoga sõitnud ja raske on kommenteerida. Ka ühtlasi puudub mul suurem Ladaga sõitmise kogemus varasemast ajast, võib-olla 2-3 korda kõigest elu jooksul.

Kui kellgil on veel häid mõtteid kuidas toda autot panna kiiremini sõitma siis võib julgelt mulle siia näpunäiteid ja soovitusi jagada.
Nissan Primera '91 (nõelavabrikus); BMW E34 '94(viimati nähtud Soomes lammaris), E39 528i '98 (kohtus kitsega), Volvo S60 D5 12/'01 (müüsin penskaritele) hetkel E39 530d Touring M-pack 06/03 ja varsti üks VAZ 2105 rallikas
Kasutaja avatar
saXopasun
Foorumi kasutaja
Postitusi: 35
Liitunud: 03 Aug 2014 21:24
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Autod: Lada 2106 '85
Kontakt:

Postitus Postitas saXopasun »

Tundub suhteliset huvitav projekt.
eks kui enda oma müüdud ei saa siis tuleb ka minu omast rallisprindi või jääraja liikur.

Igatahes edu sellega!
L A D A - Love A Different Automobile.
Kasutaja avatar
Qunts
Foorumi kasutaja
Postitusi: 367
Liitunud: 11 Sept 2012 19:48
Asukoht: Planeedil MAA; Tallinn.
Autod: Vaz 2105, 2107 ja Zaz 966
Kontakt:

Postitus Postitas Qunts »

Kui tahad talvel jäärada sõita, siis esimese asjana muretse uued rehvid ja paha ei teeks diffri lukk.
Kui mootor jäeb esialgu originaaliks siis lase sellel väljalaskel ka olla. (sain kunagi pragada kui paigaldasin 50 mm toru)
Parem mõttle esisilla ümber tegemisele (foorumis teemasid palju)
Amordid kindlalt uued aga see on iga sõitja vaba valik millised :D Ja kindlasti ei tasu uusi jäikasid amorte panna kui kere tugevdamatta !
Verudega sama teema Jäik sõbib rallikrossi aga miks tagumised madalamad ?
Mina panin 2102 tagumised vedrud ja tõmbasin rihmadega madalamale.
Kasuta foorumis otsingut ja postita "pilte" :o

Edu soovides.
Ei ole nii rikas, et osta odavat ....
a
Anti_K
Foorumi kasutaja
Postitusi: 8
Liitunud: 14 Sept 2014 11:25
Asukoht: Haapsalu
Autod: BMW E39 530D M-pakett shadowline 06/03

Postitus Postitas Anti_K »

Talverehvid on juba olemas, vaja need vaid ära tuua! :) Blokkdifrit tahaks ka ennem libeda saabumist kuskilt leida, oleks suur asi seegi.
Ega kõik tulebki järjekorras, esmalt ikka sellised asjad, et talvel võiks sõita. Kui raha üle jääb teeme SU klassi jaoks vastavaks.
Selle esisilla nihutamise teemaga olen ka täiesti kursis, samuti ka tagasilla rihmadega kerele lähemale tõmbamisega. Mul on palju lahtise peaga tutvusi kes Eesti mastaabis on sõitnud ka E-klassi rallit VFTS'iga ja lausa meistriks tulnud. kuid kas see ka SU klassis lubatud on? Tõenäoliselt mitte.

Kõik muu on veel hetke seisuga lahtine, teen nii kuidas raha teenida suudan ja see ilmselt määrab ka selle projekti käekäigu.

Nagu ma juba korra ka mainisin, et igasugune tark info siia teemasse on väga teretulnud, seega aitäh heade soovide ja info eest. Võtan seda kõike arvesse! ;)
Nissan Primera '91 (nõelavabrikus); BMW E34 '94(viimati nähtud Soomes lammaris), E39 528i '98 (kohtus kitsega), Volvo S60 D5 12/'01 (müüsin penskaritele) hetkel E39 530d Touring M-pack 06/03 ja varsti üks VAZ 2105 rallikas
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3998
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Käisin teema autori esimeses postituses tiba askeldamas.
Närv ei pidanud lihtsalt vastu nii lahmakaid pilte nähes, õigemini oodates, millal need ükskord nähtavaks muutuvad.
Jõudsin samal ajal Postimehest terve artikli läbi lugeda :D
Eks Anti_K ise vaadaku, mida ja kuidas muutsin. Meil siin foorumis on tegelikult üks äärmiselt vahva teemake piltide näitamise kohta olemas. Tasub lugemist, kui ei taha kaaslastele peavalu tekitada ;)

http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=13071

Ja seda muidugi peab ka mainima, et feissbuugist piltide linkide siia kleepimine ON äärmiselt pöial alaspidi tegevus. Kui täpselt ei tea, mida ja kuidas sealt siia oma postitusse toimetama peaks, et kõik kõigile nähtavalt kohale jõuaks, siis on kaks lahendust:
1. Katsetada ja nuputada, mis ja kuidas õige on ning see endale selgeks teha, et järgmisel sessioonil mälust kohe võtta oleks.
2. Laadida pildid mujale, kui moloraamatusse.

Aga ilusat jätku!
a
Anti_K
Foorumi kasutaja
Postitusi: 8
Liitunud: 14 Sept 2014 11:25
Asukoht: Haapsalu
Autod: BMW E39 530D M-pakett shadowline 06/03

Postitus Postitas Anti_K »

Ma väga tänan, et keegi võttis vaevaks mu esimese postituse veidi korrektsemaks muuta....panin isegi tähele, et läbi upload.ee pandud pildid olid haiglaselt suured ja fb pilte ei saa kasutada. Samas ei leidnud ma kuskilt ülesse linki, kuskohast ma ise saaks korrigeerida kui miskit valesti läheb.
Nissan Primera '91 (nõelavabrikus); BMW E34 '94(viimati nähtud Soomes lammaris), E39 528i '98 (kohtus kitsega), Volvo S60 D5 12/'01 (müüsin penskaritele) hetkel E39 530d Touring M-pack 06/03 ja varsti üks VAZ 2105 rallikas
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3998
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

 
Anti_K kirjutas:Samas ei leidnud ma kuskilt ülesse linki, kuskohast ma ise saaks korrigeerida kui miskit valesti läheb.
See pliiatsi kujutisega nupp iga sinu postituse paremas ülanurgas.
Vasta