21063, Liimilendur, 1987

21063, Liimilendur, 1987

Võimalus foorumi külastajatel oma Ladat lähemalt tutvustada
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107

Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.

Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Kasutaja avatar
Liimilendur
Foorumi kasutaja
Postitusi: 43
Liitunud: 13 Juul 2013 11:37

Postitus Postitas Liimilendur »

Tere jälle!

Natuke uudiseid ka siis...
Vahepeal "rullisin" tagumised tiivaääred ära, rehv käis jõhkralt vastu. Tegelikult rullimisest oli asi kaugel, suure haamriga pidi selle kahekordse plekiääre üles taguma, hea et haamrit ära ei lõhkunud :D Pärast kruntisin ja värvisin tiivaääred uuesti üle ja järgijäänud värviga sai esisplitter/seelik üle lastud. Nüüd on ok sõita, tiivaäärt vastu enam ei käi, aga kui koorem on peal, siis vahepeal hõõrub juba sinna vastu, kus sisemisel koopaplekil see kõrgem jõnksukoht on. Oleks pidanud natu kitsamad ikka tegema need veljed.
Mootori poole pealt näppisin jagajat natuke. Varem lasi see võlli stopper võllil niipalju üles liikuda, et hüppas nuutidest välja. Keerasin selle tüvikoonuse moodi stopperi teisipidi, nüüd liigub ainult paar milli üles-alla ja nuutidest enam välja ei hüppa :) Karburaatorile ostsin ka remontkomplekti Tartust Üloärist ja ladusin uued tihendid-düüsid sisse. Karpa teise lõõri vaakumjuhtimise kaotasin ära ja tegin mehaaniliseks (üle poole gaasi lööb kohe teise lõõri lahti), nüüd ikka liigub ka masin natuke :)
Juba talvest saati on olnud kuri plaan kapoti alla midagi asisemat panna. Nüüd lõpuks on enamus juppe komplekteeritud ja asi vaikselt liigub. Mootoriks on Mitsubishi 4G63 (2,0L, 100 kW). Mootor sai valitud selline, kuna antud isendil pole jagajat, vaid nukaandur, mis ei roni nii kaugele salongi. Mitsubishi kone sellepärast, et sõber Apsu tegeleb Mitsudega ja tal on know-howd nende kohta ja juppe küll ja veel. Mootori otsas on 2,5L V6 Galandi pealt pärit hooratas, sidurikorv ja siduriketas, kuna lada kettal ja tollel on (täpselt) samad nuudid. Pildi peal veel 2,0 moto hooratas, siis katsetasin veel sellega. Kast jääb Lada oma, kuna ei taha keret väga rappida. Kõik peaks enamvähem Bolt-On saama, niiet vajadusel saaks siksi mootori tagasi vahele panna. Kasti ja kone liitmiseks otsustasin, et kõige lihtsam on teha ise rauast uus sidurikoda. Rauast tehes saan ise keevitada asju sinna, kuhu ja kuidas vaja on. Nurkrauast teen 2 flantsi, ühe mootori poole ja teise kasti poole. Siis ajan asjad sirgu ja ühendan 2 flantsi ära omavahel ribaterasega. Praegu seisabki kogu projekt keevituse taga. Gaas sai otsa ja vana tüübi 40 L ballooni ei saa täita kuskil enam. Ainuke variant see uus euronormide järgi tehtud balloon osta või rentida, aga selle hinnad on ka 100-250 euri + gaas ise :mad: Teab keegi, kus veel Võru kandis vana ballooni saab täita või vahetada? Aluksnes käidi varem, aga sealt ka otsas nüüd.
Praegu siis asi niikaugel, kui kunagi gaasi saan, hakkab leiutamine pihta jälle :)
Tegime sõpradega vahepeal Molovihikusse "MõksiRX" lehe ka, kus oma garaažides toimuva kohta uudiseid jagame. Kes tahab, saab seal ka asjadel silma peal hoida :)

Hetkeolek:

Pilt

Flantsi tegemine:

Pilt

Nagu päkapikud reas:

Pilt
Kasutaja avatar
martinhobemagi
Foorumi kasutaja
Postitusi: 67
Liitunud: 15 Okt 2013 19:02
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas martinhobemagi »

Vägeva töö oled ära teinud :P See beezikas värv mulle isiklikult meeldib julmalt aga viitsid seleta mulle kuidas sa selle karpa mehaaniliseks tegid?
Kasutaja avatar
Liimilendur
Foorumi kasutaja
Postitusi: 43
Liitunud: 13 Juul 2013 11:37

Postitus Postitas Liimilendur »

Tänud, värv on lahe jh, selline tagasihoidlik, aga linnapildis paistab silma ikkagi :)
Karpa tegin nii:
Valmidus II lõõri avada poole gaasi pealt on karburaatoris juba olemas. Selleks tuleb see pulk, mis siibri juurest vaakummembraani külge läheb, fikseerida ülemisse asendisse. Nii on siibrit avav vedru juba pinge all ja I siibri küljest tulevate hoobadega hakkab II siibrit ka vajalikul ajal lahti tõmbama.
Võtsin selle pulga vaakummembraani küljest lahti. Tegin plekitüki (3x1 cm), mille kumbagi otsa puurisin augu. Ühte auku pidi kinnitasin plekitüki vaakumkambri korpuse poldi alla. Teise auku läks see ennem membraani küljest lahti võetud pulga ots. Vastumutri abil fikseerisin pulga vajalikku ülemisse asendisse ja oligi olemas. Seda plekki peab painutama, nii et saaks ilusti mutreid otsa keerata ja pulk õiges asendis istuks. Ise võtsin karpa auto pealt maha, aga kujutan ette, et saab ka ilma maha võtmata sama süsteemi teha :)

Pime ja kole pilt ka, aga vajalik on näha
(õhukogujasse minev voolik on pildi tegemiseks ära võetud)
Pilt
l
lada4life
Foorumi kasutaja
Postitusi: 31
Liitunud: 10 Juun 2012 22:25
Asukoht: põlva
Autod: 21011,

Postitus Postitas lada4life »

Kas oleks võimalik saada veel pilte sellest karpa tuuningust :D, pill näeb sul vägahea välja ja soovin edu edasistes ettevõtmistes :):)
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4924
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

kas sa stopperiga 3nda käiguga kiirendust mõõtsid 2000-5000rpm vahel enne ja peale ringi tegemist.
standard mootoriga saab küttekulu suuremaks ja kiirenduse aeglasemaks - hääl muutub, kuid suur lõõr, mis madalal pöördel järsult avaneb kipub segu lahjaks ajama.

düüsidega saab olukorda küll parandada, kuid vaakumiga 2kamber on standard nukiga enamasti kiirem*

*eeldusel, et karburaator on tehniliselt korras - vaakumleketega liitepindade vahelt avaneb 2k liiga hilja kas osaliselt või ei avane üldse..

edu!
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Kasutaja avatar
Liimilendur
Foorumi kasutaja
Postitusi: 43
Liitunud: 13 Juul 2013 11:37

Postitus Postitas Liimilendur »

Edu on alati tarvis :)
Rohkem näitlikke pilte on keeruline teha ilma karpat maha võtmata :)
Lähipäevadel on kiire ka. Kui leian aega, siis võin üritada mingeid korralikke pilte teha, kus paremini näha on.
Kusjuures kahtlustangi, et varem II lõõr mingil põhjusel ei töötanud. Koha peal paarutades ei avanenud ja sõidu ajal pastalt andes hakkas ka mingi 4000 peal mootor lämbuma juba, pöördeid väga juurde ei tahtnud tulla...
Ilmselt siis sellepärast tundub, et minek läks jõhkramaks. :D
Stopperit ei võtnud kätte. Mul on siin üks kohalik kinnine:lol teejupp, kus mõõdan minekut. Kodu teeotsast Haanja poole ülesmäge kuni ühe teeviidani. Teeviida juures vaatan, palju spido peal on. Peaks hästi aimu saama mootori üldisest jõudlusest. 1,3 motoga sain 115 parimatel päevadel, 1,5 motoga sain varem 110 ja nüüd peale siibri näppimist sain ka 115-120. (Need peaks olema õiged kiirused, kust spido viga on juba GPS abil maha arvestatud seoses rehvide vahetuse ja muu jampsiga)
Kuna Lada mootorist on suht keeruline sellist jõudu kätte saada, et sellega naeratus näol kruusa peal sõita, ei viitsi sellest mootorist jõudu taga ajada. Peaasi et enamvähem töötab, kuni 2.0 vahele saab. Mis ma tast originaalist ikka piitsutan, vana ja väsinud ka juba :D
Kasutaja avatar
Liimilendur
Foorumi kasutaja
Postitusi: 43
Liitunud: 13 Juul 2013 11:37

Postitus Postitas Liimilendur »

Aa ma nüüd veel mõtlesin, et kui selle vaakummembraani korpuse karpa küljest ära võtsin ja ise imesin, siis see membraan töötas korralikult. Ei lekkeid, ei midagi. Sellest karburaatori kanalist käis ka õhk läbi, mis sinna korpusesse vaakumi peaks toooma. Ja tihend nende kahe vahel paistis ka ok. Minu jaoks oli see müstika, miks ta kohapeal paarutades ei avanenud ja sellepärast tegingi mehaaniliseks :D
Kasutaja avatar
Liimilendur
Foorumi kasutaja
Postitusi: 43
Liitunud: 13 Juul 2013 11:37

Postitus Postitas Liimilendur »

Tere jälle!

Tekkis üks mitte-nii-tegus nädalavehetus, kui tavaliselt ja sain mootoripoolse flantsi valmis tehtud. Homme plaanis ära teha käigukasti-poolne flants. Järgmine nv õnnestub ehk 2,5 mootori sidurikorv ka saada, siis on näha, kuidas asjad ära mahuvad. Peale seda peaks lõpuks saama kaks flantsi ära ühendada ja mootori ja käigukasti ühendatud. Pole veel ühte kindlat meetodit valinud, kuidas võllid omavahel sirgu saada aga sellega on veel aega ka.
Praegu aga tuleb minna sauna raskest tööpäevast puhkama :D
Jätan teile natuke pildimaterjali ka:

Pilt

Pilt
Kasutaja avatar
Liimilendur
Foorumi kasutaja
Postitusi: 43
Liitunud: 13 Juul 2013 11:37

Postitus Postitas Liimilendur »

Tund aega tagasi jõudis autosse Mitsubishi 4g63 mootori nukaratas koos kõige muu selle külge kuuluvaga. Kui enne mõtlesin, et suur töö on kasti ja moto ühendamine, siis nüüd saan aru, et eksisin. Tuleb veel üle mõelda, kuidas ära mahutada mootorikinnitused, väljalase, õlifilter, gaasisiiber, tempi andur, õlivann ja palju muud. Elektrisüsteemi tegemise võttis Apsu enda peale.
Ennem oli küll kõige selle peale mõeldud, kuid kui mootor vahel, on ruumi ikkagi vähem, kui algul mõõdulint näitas ja tuleb veel ajusid ragistada, kust mida ja kuhu paigutada. Siiski läks tuju heaks, kui nägin seda motot kapoti alt vastu vahtimas :D
Hetkel käib tihe töö ja teemat ei viitsi väga uuendada. Kui mootorist paugu kätte saab ja probleemsemad kohad lahendatud saavad, teen ka pikema kokkuvõtte koos piltidega, kuidas asjad tehtud said.
Fotosüüdistused ka:

Pilt


Pilt

Pilt
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4924
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

Pärast vahetüki konstrueerimist lase see kasvõi lendteraga üle lihvida, et kasti ja mootoribloki tasapinnad omavahel täiesti ühel joonel oleks.
Suur töö tehtud muidu, hea vaadata.

Enamus mittelada mootorite paigaldusi jääb abisüsteemide ja agregaatide paigalduse taha toppama ja hiljem kas pressi või turgu..
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Kasutaja avatar
Liimilendur
Foorumi kasutaja
Postitusi: 43
Liitunud: 13 Juul 2013 11:37

Postitus Postitas Liimilendur »

Kaua aega möödas jälle ja palju vett merre voolanud.

Kui 4G63 projekti esimene pool oli selline mõnus probleemide lahendamise ja fabritseerimise teema, siis teisest poolest on saanud üks lõputu nuss stiilis "küll on ämbrid kadunud, küll on sitt otsas."
Eks sellest ka nii pikk vahe postituste vahel, et silmaga nähtavat progressi pole väga olnud.
Mis vahepeal toimunud:
-Elektrisüsteem 90% ulatuses paigaldatud ja ühendatud (tänu Apsule)
-Sidurikoda valmis keevitatud, sidurisüsteemi komponendid valmis tehtud ja paigaldatud.
-Õlivann ümber ehitatud koos õlivõtuseenega.
-Lada paaki paigaldatud kütusepump, põhja alt veetud uus kütuse survevoolik.(originaaltoru jäi tagasivooluks)
-Väljalaskekollektor Lada kerele sobivaks keevitatud.
-Sisselaskekollektori õhuvõtt teisele poole viidud (aluminni keevitamisega aitas Võru paaditehas, tänud!)
-Mootorikinnitused mootori küljes paika aetud, vajavad veel tugevdusi.
-Jahutussüsteemi väljavõtud ja termostaat tagaveolisele sobivasse kohta paigutatud.
Mis veel teha vaja:
-Tohutu auk tulemüüris kinni keevitada (see tulemüüri osa liigub ca 10 cm salongi poole).
-Civicu salongiradikas koos väiksemaks lõigatud lada plastkorpustega armatuuri alla paigaldada.
-Jahutussüsteemi torude keevitused sulatinaga üle käia, kohati ikka immitseb keevituste vahelt
-Põhja alla sumpa leiutada
-Muud nipet-näpet asjad viimistleda

Üldplaan on praegu selline, et praegu teen veel niipalju asju ära, kui saan auto küljes ja otsin probleemsed kohad üles. Siis võtan veel korra mootori ja kasti küljest ja viimistlen ära kohad, kuhu muidu ligi ei pääse.
Siis laon kõik lõplikult kokku ja peakski valma olema. Suveks tahaks asja liikuma saada, aga kuna lõputöö pressib peale siis eks näis, kuidas välja mängib.
Panen siia ka reede öösel tehtud video, kui autol valmisid kaks probleemset kohta - jahutussüsteem ja juhtmestik.

https://www.youtube.com/watch?v=WYULl-VYBjE
Kasutaja avatar
Liimilendur
Foorumi kasutaja
Postitusi: 43
Liitunud: 13 Juul 2013 11:37

Postitus Postitas Liimilendur »

Vahepeal töö on blokkinud Lada ehitamist - masin kaugel ja aega napib. Nüüd tuleb paar nädalat puhkust, ehk saab lõpuks asjale kriipsu alla tõmmata, kuigi kahtlen. Leidsin täna ühe poolvana video ka, mis kohe muigama pani. Avastasime Apsuga suvel, et sellel pimesi ostetud 4G63 on suuremad pihustid peal, kui tavalisel 4G63-l. Tundub et jõudu isegi rohkem kui 100kW :cool: Kui paput tossama ei lase, siis on 0-100 ca 6,5 sekki. Kui kunagi full sisu ka autosse sisse tagasi laon, siis eeldan 7,5 sek, aga see ka siksi kohta pigem hea.

Kasutaja avatar
apsu
Foorumi kasutaja
Postitusi: 672
Liitunud: 15 Sept 2008 21:12
Asukoht: Võru
Autod: VAZ 2104
Kontakt:

Re: 21063, Liimilendur, 1987

Postitus Postitas apsu »

Kapotialuse oleks pidanud puhtaks tegema enne uue mootori pealepanekut....
Võidusõit on nagu seks, kõik mehed arvavad, et nad on selles hirmus osavad
Kasutaja avatar
Liimilendur
Foorumi kasutaja
Postitusi: 43
Liitunud: 13 Juul 2013 11:37

Re: 21063, Liimilendur, 1987

Postitus Postitas Liimilendur »

Kapoti alune õli ja sellega kaasnev mustus on hea rooste tõrjuja. Kui kunagi visuaalset poolt hakkan timmi ajama siis käin kapotialuse ka Fairy veega üle ;) .
Uudistest niipalju, et kaks nädalat tagasi sai auto sõiduvalmis. Hetkeks on läbitud ca 300 tõrgeteta kilomeetrit. Hetkel videosüüdistusi pole jõudnud teha, aga küll lisan needki. Suurematest asjadest sai ära keevitatud tulemüüri auk, kus mootor nüüd istub ja sissepoole tungiv osa armatuuriga kokku sobitatud. Aku leidis uue koha pagassis. Radikale said tehtud uued kinnitused, ventilaatori viisin radika ette, muidu oleks rihmarattaga konflikt tekkinud. Esialgu sobitasin ja keerutasin romulast toodud üliõhukesi kia ja hyundai ventikaid, et neid kasutada, aga ruumi oli radika ja moto vahel ikka liiga vähe - sealt ka otsus et sigulli vent ja ettepoole radikat. Sigulli tempi anduri jaoks lisasin väljavõtte isetehtud termostaadi korpuse külge. Näidikutest töötavad kõik peale tahho ja õlirõhu, õlitule sain mitsu orig. anduriga ühendada. Tahho jaoks on ka moodul valmis tinutatud, et kahe süütepooli signaalid sigulli ol.ol. juhtmesse viia, aga suutsin selle mooduli juba kuhugi garaaži sügavustesse ära kaotada :D
Generaator on pärit Vw Ventolt, kuna Galandi omal oli liiga palju juhtmeid. Vento geneka sai pmst ühildada 1:1 sigulli ol.ol. juhtmetega, rihmaratta ja kinnituse pidi ümber tegema. Ainuke vahe, et laadimise tuli põleb siis, kui laeb ja ei põle siis kui ei lae. Seda pean veel vaatama. Muidu laeb ja jahutab ilusti, paistab et ka elektrisüsteem on õnnelik. Nipet näpet võiks asju korrigeerida - mürasummutus sisse uuesti, lisada kuumakaitse plekke, juhtmed voolikud viisakamalt vedada jne, aga selle kõigega on hetkel aega.
Vaikselt olen saanud ka kruusa peal käia masinat testimas ja uue mootori tunnetust harjutamas. Vahe on ikka öö ja päev. Kui varem sai veel 2. käiguga kuidagimoodi kruusal külje ette, siis nüüd tõmbab sirge tee peal 3-ga gaasiga ja 4-ga clutch kick'iga rattad ringi. Eks tal taguots on ka üsna kerge, aga kui varem sai kuskil 40-50ga kruusal külge lasta, siis nüüd saab 100-110 pealt endal julgus otsa. :twisted:
Walter Röhrl ütles kunagi, et "Auto on piisavalt kiire, kui seisad hommikul selle ees ja ei julge seda lukust lahti teha". Hetkel saan temast täiesti aru.
Aga edu tegemistes ja kui leian rohkem aega siis kirjutan ka täpselt mis ja kuidas kõik tehtud sai.
PS! Motivatsiooni masina sõiduvalmis tegemiseks andis kutse Galandiomanike suvepäevadele Võrtsu ääres, kus terve nädalavahetus laheda seltskonnaga sai pidu pandud.
Pilt
Kasutaja avatar
Liimilendur
Foorumi kasutaja
Postitusi: 43
Liitunud: 13 Juul 2013 11:37

Re: 21063, Liimilendur, 1987

Postitus Postitas Liimilendur »

Kirjutan jälle üle pika aja natuke, kuna rõõm on teatada, et lisaks teemas kujutatud 06-le lisandus minu autoparki ka Niva.
Tegu '89 aasta 1.6 59 kW isendiga. Väidetavalt seisis auto enne ostu 7 aastat parklas ühe koha peal, kuna omanik ei viinud kapremonti lõpuni. Kuulsin, et üks seisnud Niva on müügis ja lendasime kohe treileriga järgi. Ennem auto nägemist oli plaan sellest maale midagi traktori-laadset teha, millega lund lükata ja metsast puid vedada aga kuna autol on enamus juppe korralikud ja keegi on palju vaeva näinud, siis ise ka seda nüüd retsima ei hakka. Niipalju, kui olen jõudnud uurida, on enamus juppe uued (voolikud, torud, tagasilla vardad, uus põhi, plastikud) ja mootor kapremonditud. Ostmise ajal oli puudu karpa, rehvid läbi ja auto prahti ja hiire/linnusitta täis. Eelmine nädalavahetus sai veidi nokitsetud ja pill tööle aetud. Rehvid ajutiselt täis ja kohe ka esimene proovisõit. Kuna igapäevasõiduk on 4wd mazda, siis pidi ikka järgi proovima, kumb paremini ronib lume sees :twisted:

Pilt

06 koha pealt ka niipalju, et külmade ilmade tulekuga jäi auto seisma, kuna salongiradikas oli puudu.
Umbes kuu tagasi aretasin külge Mazda puhuri ja radika ja nüüd vaja veel õhukanalid armatuuri otsikutesse vedada ja värske õhu pealevoolu toru teha. Detsembri jooksul tahaks veidi lumiseid teid ka testida, aga näis, kas jõuan ja viitsin nokitseda.
Kasutaja avatar
Liimilendur
Foorumi kasutaja
Postitusi: 43
Liitunud: 13 Juul 2013 11:37

Re: 21063, Liimilendur, 1987

Postitus Postitas Liimilendur »

Kõigepealt suured vabandused, et teemasse nii pikk paus sisse jäi. See aga ei tähenda, et venelasest sõber ilma tähelepanuta seisis.
Pika pausi ajal on Lada mootoriga olnud "on again-off again" suhe. Vahepeal on hoolduseks maha käinud jaapani süda, siis paberite korras hoidmiseks peale tõstetud vene tuumajaam ja kui paberid korda saadud, siis miskipärast ilmus järsku jälle klapikambrikaane peale kiri "MITSUBISHI 16 VALVE". Ei tea, mis neil venelastel aastal 87 sellist teksti tootes arus oli :twisted:
Pilt
Suvel saigi üv tehtud ja sügisega jälle kerge 300 km läbitud, neist 40 mööda postiteed #scaredshitless ja ülejäänud niisama hagu andes. Sõber apsu laenas üks nädalavahetus pilli ja suutis sellal masina ka Chrysler 300C-ga joonele panna ja veerandmiilis jäi paari autopikkusega maha. Mul spido ei tööta, aga Chryslery juht ütles, et päris lõpus kiirus oli tal nõks üle 190-ne. Kui apsu seda rääkis, pidin püksid täis tegema, kuna minu arust üle 140-ne see masin on tuulte meelevallas. Ise arvan, et Vazlant oleks võitnud, kui apsul nii raskeid terasest mune poleks olnud :D
https://youtu.be/b0piacbmPzo
Kahjuks paar nädalavahetust tagasi hakkas Vazlant Haanja kooli parklas protesteerima tagarehvide aatomiteks muutmise peale ja otsustas ohverdada kas diffri või pooltelje. Veel ei ole jõudnud veenduda, aga dr. House instinkt ütleb, et parem pooltelg tuleb sillast välja kahes tükis. Süüdistan ennast, kuna taha sai võetud suht hea pehme mustriga 195 lai pehme suvekas, pidamist liiga palju.
Pilt
Üleüldiselt toimib see kombinatsioon hästi, korra sai ka Võru-Tartu ots tööasjus ette võetud ja maanteel hätta ei jäänud. Tartus autost välja tulles ainult põlved natuke värisesid. Paar asja peaks veel üle käima, mis ammu kiiruga tehes kõige paremini välja ei kukkunud - sumpa sai tehtud olemasolevatest torujuppidest ja tagasilla kohal tuli kaar liiga väike, aukudes käib diagonaalvarras vastu sumpsi ja siis salongis kuulen, et keegi põhja alt koputab. Teine asi on mootoriruumi komplektsus. Ei ole jõudnud veel kõiki voolikuid viisakalt ära paigutada.
Aaaa, ja kripeldama hakkas see ka, et mootorisse oleks justkui rohkem õhku vaja saada. Õnneks üks karkudel Saab seisab hoovis, selle kapoti all oli üks huvitav asi
Pilt
Täna tuli lühike postitus, kuna õlu sai just otsa, aga eks hoian Teid kursis, mis tulevik toob.
Hetkel ootab pill tagasilla remonti ja siis talvel tuleb hakata ilmselt turbokollet keevitama.
#tamulavanakekapildil
Pilt
Kasutaja avatar
Liimilendur
Foorumi kasutaja
Postitusi: 43
Liitunud: 13 Juul 2013 11:37

Re: 21063, Liimilendur, 1987

Postitus Postitas Liimilendur »

Kuna töölt natuke puhkust, õnnestus öösel garaaži all toimetada.
Selgus, et diffrile ei meeldinud tehasest kaasa tulnud elementide kogus, ning otsustas seda suurendada:
Pilt
Pikemat aega olin mõelnud juba tagumise stabika paigaldamise peale, kuna küljekast välja tulles on välimine vedru laetud ja auto tahab veel uuesti kontrasse minna ning peab seda roolijõnksuga korrigeerima. Õnneks kukkus vahepeal üks ootamatult sülle ja paigaldasin kiiresti ära. Rappisin poolpimesi ka natuke tagumist põlle, kuna kunagi plaanin mingi Venturi moodi asja sinna teha, tahtsin näha, kuidas see hakkaks välja nägema.
Pilt
Ühelisi sai ka pili madalamaks lastud, plaanitud 5 cm asemel tuli kogemata 10 cm. Tuleb hakata uuesti kümne piires arvutamist üle vaatama... Tegin kähku pimedas klõpsu ka ära, muidu läheb meelest. Pildil siis üks korralik läbimõeldud tehnikaga usaldusväärne masin ja mingi Tšehhi käkerdis.
Pilt
Nivale tõi sõber väljamaa jäätmejaamast natuke suuremad rehvid, mõõduga panin veits puusse, said liiga suured, tuleb vist relakas välja otsida. Kuna Niva põhieesmärgiks kujunes ikkagi sae alt läbi käimata prusside väljavedu metsast ja lumehelveste teisaldamine vabalt valitud kohta, siis kahjuks lähtun pigem vajadusest ja peab tiiba lõikama, mitte ei hakka uuesti rehve otsima.
Pilt
Kasutaja avatar
Liimilendur
Foorumi kasutaja
Postitusi: 43
Liitunud: 13 Juul 2013 11:37

Re: 21063, Liimilendur, 1987

Postitus Postitas Liimilendur »

Nii, tere jälle kõigile üle pika-pika aja!
Vahepeal jäi leiutamisse igavesti pikk paus sisse, olin tööasjus aasta Tallinnas ja enne ja peale seda kõige muu kõrvalt garaaži alla üldse ei jõudnud. Kuna Mai algusest hakkas puhkus ja eriolukorra tõttu väga muud kannigi ka teha pole, võtsin tahtejõu kokku ja ajasin taaskord oma vana sõbra garaaži alla.
Tean, et viimastel postitustel oli plaan alustada turboga tegelemist, aga mõtlesin pingsalt, ning tundus, et ennem turbot vajavad tähelepanu hoopis teised nüansid. Viimaste sõitude juures häirisid mind auto juures paljud pisiasjad, mida üritan nüüd korraga lahendada. Esiteks - tagarattad käisid koopasse. Veljed said natuke liiga laiad, ja kui koorem peal, oli kühmudel tagant kuulda, kuidas rehv üritab vaikselt-vaikselt kerepleki arvelt auto kaalu langetada. Teiseks - seismisega on salong natuke kasutamiskõlbmatuks muutunud. Härra Hiir oli kusagile oma sissepääsu teinud ja põhjamatt ning istmed kahjustada saanud nii söömisprotsessi kui ka selle tagajärjel tekkivate jäätmete näol. Kolmandaks - mõistsin, et auto üleüldine ülesehitus pole päris see, mida ootan ja tahan, ning pisimuudatuste asemel otsustasin kapitaalselt oma käe järgi asja lihtsamaks, mugavamaks ja töökindlamaks muuta.
Kaalusin otsust kaua ning lõpuks jäi lauale variant - tagaistmed ja põhjamatt välja, turvakaar sisse roolisüsteem ja vedrustus üle käia ja võimalusel ka Mitsu mootor ametlikuks saada, arvestades nüüd leebemaid seaduseid.
Natuke rallikalikumaks vaja auto saada.
Kirjutasin oma plaanist ka maanteeameti Härra Hansovile, kuid praeguseni olen veel vastuse ootel.
Üks asi, mille teadsin, et saan niiehknaa ära teha oli kaare ehitus.
Mõeldud-tehtud, Viljandis sai tellitud kaar koos vajalike torudega ja juba järgmine päev sai kraamile järgi minna. Peakaar 45mm, diagonaalid ja ühendustorud 40mm, toru sein 3mm ja kõik teras S355.
Kunagi 3-4 a tagasi sai ka sõbra Volkovi Bemmi kaar sealt tellitud ja ära toodud ning läbi ime leidsin nüüd koha isegi peaaegu mälu järgi üles. Kellel plaan kaart või puuri ehitada, soovitan sealt tellida, paljude autode n-ö vormid/template-id tal olemas ja üleüldse 5+ värk.
Enne kaare materjali viskasin juba sisu tühjaks ja kraapisin üles kogu nõukaaegse tõrva/mastiksi, kohati oli selle ja pleki vahele roosteuss tekkinud. Nüüd plaan kogu sisu hõbedaste helvestega musta hammerite värviga katta ja jalgade ette ainult väiksed jalamatid panna. Samuti lähevad istmed vahetusse - hiljuti selgus, et mu Mazdake ei vääri taastamist roosteussi tõttu ning pätsasin sealt kohe ära zigulli jaoks esimesed el nahkistmed.
Viimase nädala olengi tegelenud auto tühjaks tegemise ja uute asjade omavahel klapitamisega - kõige tähtsam, et kaare ette jääks esiistmete jaoks piisavalt ruumi. Selle reha otsa me Volkoviga rallika ehitamisel astusime ja enam seda korrata ei taha :)
Kaare ehitamisel minu jaoks ainult üks reegel - üheksa korda mõõda ja üks kord(loe kolm korda) lõika. Jube keeruline ikka seda torude otste geomeetriat toota, arvestades, et ka pikkus peab klappima. Aga hetkel kaar valma ja värvitud, ootab veel autosse kinni keevitamist, üldjoontes esimese korra kohta tuli hästi välja. Kusjuures kaare ehitamisel oli kasutuses seesama kapriisne keevitus, millega kunagi selle auto keretöid alustatud sai. Ja kaare kolmanda toru juures sai gaas ka otsa, niiet üks päev läks raiksu ainult Jõgevalt gaasi toomise peale.
Aga üldjoontes vaikselt nokitsen edasi ja kui nähtavat arengut on, panen ka siia mõned fotosüüdistused.
Olge tublid!
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Kasutaja avatar
Liimilendur
Foorumi kasutaja
Postitusi: 43
Liitunud: 13 Juul 2013 11:37

Re: 21063, Liimilendur, 1987

Postitus Postitas Liimilendur »

Helistasin täna Hr Hansovile Maanteeametis ja rääkisin ära kõik oma plaanid ja unistused seoses siksiga. Kõne lõpus oleks tahtnud šampuse lahti teha: Mootor - ikka saab, pidurite uuendus teiselt autolt - no problem, võimuga lattrool - jaa. Kõne oli 3 min, kokkuvõte see, et kuna tegu 87 aasta masinaga, siis kõik muudatused teevad autot nkn paremaks ja probleemi pole, kohalik tehnoülevaatus peab pilli lihtsalt üle vaatama. Seoses mootorivahetusega tuleb taadeldud kaalu peal käia, et esisilla koormus poleks lõhki. Kogumaksumuse koos kaalumisega ja paberite korda ajamise asjus arvestasin kiirelt mõttes kokku u 150€.
Sain motti juurde ja keevitasin täna kaare lõpuni.
Hetkel käigus salongi ülevärv Hammeritega ja seejärel natu vaja mootori juhtmestikku kobistada, et viisakam välja näeks. Homme plaanis lattrooli aretus ja selle nädalaga tahaks külge saada ka e36 pealt pidurikettad ja -sadulad koos peasilindriga. Seejärel Ark-i pilli ette näitama ja ülevaatusele. Lootus on, et saab maikuu sees pilli uues konfiguratsioonis legaalseks. Eks hoian kursis. Jõudu tööle kõigile!
Pilt
m
Maario2106s
Foorumi kasutaja
Postitusi: 100
Liitunud: 30 Sept 2019 22:13
Autod: 2106

Re: 21063, Liimilendur, 1987

Postitus Postitas Maario2106s »

Puuri materjali maksumuse avaldad kontaktiga privas`?
Muidu ägedad plaanid. Edu!
Vasta