2106, teboilmen, 1987

2106, teboilmen, 1987

Võimalus foorumi külastajatel oma Ladat lähemalt tutvustada
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107

Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.

Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Vasta
Kasutaja avatar
teboilmen
Foorumi kasutaja
Postitusi: 56
Liitunud: 23 Okt 2009 19:56
Asukoht: tartu
Autod: vaz 2106, BMW 318i, opel vectra, M 400

2106, teboilmen, 1987

Postitus Postitas teboilmen »

Autost siis niipalju, et kuulus ta minu vanaisa venna naisele ja siis juhtus, et sain ta imehea hinnaga endale. Olen siis auto teine omanik ja auto on viimased kaheksa aastat seisnud katuse all ja ootand oma päästjat :D Kunagi ammu on talle tehtud väga korralik korrosioonitõrje ja seetõttu on kere väga heas seisus. Põhja alt ei leidnud ma ühtegi auku, ega isegi pindmist roostet. Esitiivas oli auk ja kõrvalistuja karbi otsas ka. Need sai ära keevitatud. Läbisõit on tal 95 000 km ja see pidavat olema esimene ring.
Originaal mootor oli asendatud 1,3 motoga, kuna originaal oli lõhki külmunud. Autole järgi minnes oli paar tundi tööd, et ta varjualt kätte saada, kõik pidurid olid peal, kuid kui need lahti sai siis nad jäid isegi tööle ja sai nööriotsas koju veeretud. Seejärel sai ta puhtaks pestud, kütus sisse, aku peale ja käivitus poolest pöördest.
Siis vahetasin kõik silladetailid mis vajasid vahetust, piduritele läksid uued torud, voolikud, klotsid, taha töösilindrid, käsipiduritross ja ka esimesed supportid sai ära hooldatud. Seejärel tegin üv ära, co oli väheke kõrge, kuid muu oli kõik väga hea.

Autoga on mõned plaanid, kuid nendest siis kui jõuab niikaugele, selle ütlen kohe ära, et mingit välist tuuningut plaanis ei ole, lisan vaid mõned mugavused ja võib olla ka heli.
Nii see saaga algas:
Pilt
kerge pesu:
Pilt
Kui sillad korras, sai poleeritud ka siks:
Pilt
Mootori vahetus, peale läks siis mu vana siksi pealt pärit 1,6 millel vahetasin kõik tihendid enne ära, üldiselt oli mootor heas seisus.
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
uut tiiba ei hakanud otsima, keevitasin uue nurga lihtsalt
Pilt
Pilt
Ja värvi all
Pilt
Orginaalis oli beez sisu, aga mulle too ei sobinud ja sai pandud mustad uksepolstrid ja punased nahkistmed.
Pilt
Pilt
Laiad plekid keevitasin ka ja vedrusid lühendasin natuke
Pilt
Eile ei olnud midagi tarka teha ja otsustasin elektriaknad ette panna, kuna mingid senaatori mootorid vedelesid kodus. Täna sai juhtmed lõpuni veetud ja need nüüd toimivad. Järgmisena tahaks keksluku peale panna, siis oleks täitsa hea juba.
Pilt
Auto teema peaks jääma kõik musta ja punasega, nagu näha liistudelt. Kõlareid ma ukse sisse lõikuda ei soovind, sai siis tehtud selline lahendus, siis hea vajadusel kohe originaali taastada.
Pilt
Pilt
Hirmus pikk sai, niiet head lugemist, edaspidi hoian järjest toimuvaga kursis :D
Kasutaja avatar
teboilmen
Foorumi kasutaja
Postitusi: 56
Liitunud: 23 Okt 2009 19:56
Asukoht: tartu
Autod: vaz 2106, BMW 318i, opel vectra, M 400

Postitus Postitas teboilmen »

Täna sain uue radika ja sai elektronsüüde ka külge kruvitud. Tagaakna liistu vahetasin ka ära, vana oli koledaks läinud.
enne:
Pilt
pärast
Pilt
Sai kodus vedelevaid 16 tolliseid velgi ka mingiaeg alla proovitud, aga mulle meeldivad plekid rohkem :D
Pilt
Kasutaja avatar
teboilmen
Foorumi kasutaja
Postitusi: 56
Liitunud: 23 Okt 2009 19:56
Asukoht: tartu
Autod: vaz 2106, BMW 318i, opel vectra, M 400

Postitus Postitas teboilmen »

Vahepeal sisi niipalju, et eelmine nädal murdis mootoripadja katki, sai see ära vahetatud, muidu nagu ikka kalla ja talla :D
Pilt
Sai vähe õhku ka reostatud :D
Pilt
Kasutaja avatar
teboilmen
Foorumi kasutaja
Postitusi: 56
Liitunud: 23 Okt 2009 19:56
Asukoht: tartu
Autod: vaz 2106, BMW 318i, opel vectra, M 400

Postitus Postitas teboilmen »

Vahepeal siis siksiga niipalju toimunud, et valgustus tuunitud, pagassi 2 kõlli pandud ja föön ka kapotiall.
Pilt
Huvipärast katsetasin karpaga, täitsa toimib isegi. Karpale sai kõik uus sisu pandud, kõik hermetsiga kokku laotud ja kummiotsaga nõel sisse.
Esialgu läks ilma coolerita. Elektriline kütusepump vahele ja kütuserõhuregulaator. Täna avastasin, et kütusepump on omadega õhtal, soojaks töötab ennast, siis enam ei jõua survet toota ja sõita ei saa. Mingiaeg saab vast uue pumba, siis peaks hea olema. Siis saab seadistust ka veel lihvida natuke, hetkel on küünlad veel grammike heledad :D Õhuvõtu tahaks ka sealt praeguselt kohalt ära viia.
Pilt
Kui kellelgi huvi, siis masin müüa ka, võib pakkuda hinda PS-i :D
r
RLV
Foorumi kasutaja
Postitusi: 106
Liitunud: 28 Nov 2009 00:05
Asukoht: Lääne-Virumaa

Postitus Postitas RLV »

Kas mitte karpa sealt lisaõhku ei saa kus sul voolikut otsas pole?
Huvitav lugemine, turbotamisest võiksid rohkem pajatada.
Jõudu!
Kasutaja avatar
teboilmen
Foorumi kasutaja
Postitusi: 56
Liitunud: 23 Okt 2009 19:56
Asukoht: tartu
Autod: vaz 2106, BMW 318i, opel vectra, M 400

Postitus Postitas teboilmen »

Turbotamisest pole midagi väga pajatada, võtsin tds-i turbo, tegin kolde flantsid, keevitasin kolde valmis. Õlituse võtsin õlirõhu anduri koha juurest ja turbost otse alla karterisse. Turbosse jõudval õlil on oma kell ka salongis nii igaksjuhuks. Siis karpale kumminõel nagu mainitud ja kõik hermetsiga kokku(algul hakkas immitsema rõhu all :D ) Siis tagasivool paaki tehtud, el. pump ja kütuserõhuregulaator. Sisselase pildi pealt näha, esialgu ilma coolerita ja lihtne. Muud seal tehtud polegi.
Kasutaja avatar
zerosix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 155
Liitunud: 18 Veebr 2009 13:07
Asukoht: Võrumaa Kõrgepalu
Autod: 2106 Turbo, Audi A6 C5 TDI

Postitus Postitas zerosix »

Palju ülerõhku kasutad? Kuidas mootor pikema stressi ajal töötab? Nt neljanda käiguga 10 sek põhjagaasiga? Seda muidugi väga ei soovita kuna segunumbreid ei tea ja küünalde järgi hindamine on väga kaudne. Kokkusurumisel õhk soojeneb! Ilma intercoolerita tõusevad temperatuurid silindrites kiiresti ja detonatsioon teeb oma töö rutemini kui küünlavõtme järele jõuad haarata. Vastupidi, turbotamisest on palju pajatada :D. Jõulisa, kütusekulu muut, vastupidavus, probleemid jne.
Kasutaja avatar
teboilmen
Foorumi kasutaja
Postitusi: 56
Liitunud: 23 Okt 2009 19:56
Asukoht: tartu
Autod: vaz 2106, BMW 318i, opel vectra, M 400

Postitus Postitas teboilmen »

Ma niipalju pole veel saanud katsetada. Hetkel ootan uut kütusepumpa siis saab vaatama hakata, mis ta teeb ja kuidas käitub :D Hetkel rõhk seal 0,5 kandis, Väga palju juurde ei kannata keerata, karpa ei ole piisavalt tihe, varsti tuleb vaikselt pritset hakata paigaldama :D
Kasutaja avatar
teboilmen
Foorumi kasutaja
Postitusi: 56
Liitunud: 23 Okt 2009 19:56
Asukoht: tartu
Autod: vaz 2106, BMW 318i, opel vectra, M 400

Postitus Postitas teboilmen »

Uus kütusepump peal. Karpal panin selle lahtise otsa kinni ja 0,6 bar peal toimis väga ilusti niikaua kui stusti karpa seest minema lõi :D Igatahes sai see auk ära keermestatud ja polt ette pandud. Homme proovib natuke rõhku tõsta, mis maani ta ilusti töötama jääb :D
Jõulisa on juba mägatav, kütusekulu ja kestvus on siis järgmised asjad mis katetamist tahavad :D
Vasta