5. leht 7-st

Re: 2105, martin13, 1990

Postitatud: 02 Sept 2018 16:19
Postitas martin13
Kuna töö poolt saadeti edasi õppima siis ei olnud aega rohkem Smurfiga sõita ja tegeleda (ainult nädalavahetuseti saan olla kodulinnas) viisin ta juba varakult talvituma ära (ja nostalgiapäevade ajal mul võistlused :sein ). Kedavel välja ja edasi nokitsema.
Aga rallikale tellisin Vahuri käest uued puksid nii ette kui taha taha.
Pilt
Miskipärast mõlemad tagasilla pikad vardad nägid sellised välja :D
Pilt
Otsisin uued/kasutatud vardad, tugevdasin samamoodi ära ja panin alla. Esisilda tehes keerasin ka kaks stabika polti puruks ja pidin need uued keevitama. Aga nüüd peaks laupäevaks olema rallikas valmis. Pisivead ja iluvead veel on aga kuna aega napib siis peab rahul olema. Reedel plaanin rallikaga Haapsalu nostalgiapäevade öösõidule jõuda. Pilt

Re: 2105, martin13, 1990

Postitatud: 28 Okt 2018 08:18
Postitas martin13
Mõtlesin et siis võtan ka osa esimesest ladaklubi üritusest, varem olen lubanud ja lubanud aga erinevatel põhjustel pole jõudnud. Hommikul Vasalemmas suundusin prooviringile, mäest alla ja sikaani pidurdades käis imelik jõnks läbi, mõtlesin et ju see mingi auk või kivi ratta alla jäi. Sikaanist väljakiirendades uuesti mingi jõnks ja nüüd kiskus rooli vasakule. Jäin seisma ja tuvastasin et üks ratas vaatab tartu poole ja teine tallinna poole. Ju see rooliots läks. Aga ei need olid terved. Käisin mitu tiiru ümber auto, liigutasin, logistasin, kolistasin aga viga ei leia :sein . Lõpuks siis velje vahelt vaatasin et piduri ketas maru naljakalt. Selge pilt. Klotsid hoidsid veel ketast kinni ja kuna väljas oli õnneks libe siis ratas lihtsalt lohises ning ei eemaldunud ja ei tekitanud sellega rohkem vigastusi. Ja ketas jäi ka terveks ;) Rahvas aitas auto konnale tõsta ja minu sõit sai 300m sõidetud. Siit ka küsimus, kust nüüd vähe tugevamaid käändmikke saab? Mingit kasutatud jublakat ma enam riiulist ei julge alla panna.
Pilt
Ja garaasi juures pusisin kahe tungi abil auto konnalt maha :)
Pilt

Ja üks ongelma on veel juba mitmendat võistlust mind painanud, nimelt kaovad pidurid pööretega sõites ära. Ehk tänaval sõites või stardis on pidurid jummala okeid aga katse lõpus kui juba kõva rallimine on käinud siis pedaal vajutades tühi, miski 3x peab pumpama et rakenduks pidurid. Eelmine nädalavahetus vasalemma sprindil oli ikka viimases kruusa sikaanis igakord pusimist et seisma saada. Kas võib olla see võimu viga? Või miski muu probleeb? On keegi ennem kogend seda? :?
Aga kuna hooaeg läbi siis on aeg auto korda teha, näeb juba vilets välja :cry:

Re: 2105, martin13, 1990

Postitatud: 28 Okt 2018 08:46
Postitas etsttt
Proovi kasutada nn. sport piduri vedelikku näiteks Castrol SRF... või muu tootja oma...

Re: 2105, martin13, 1990

Postitatud: 28 Okt 2018 09:05
Postitas martin13

kasutan sellist Gulf toodangut

Re: 2105, martin13, 1990

Postitatud: 06 Jaan 2019 21:19
Postitas martin13
Nonniii. Nagu sai lubatud, ehitasin hoolega võistlus pausi ajal rallikat. Kiskusin seest kohe tühjaks ja hakkasin keevitama, küll ühe ja teise küljepeal. Üritasin kõik augud täis keevitada, et suvel kruusa rallide ajal ei peaks end lolliks aevastama ja kruusa nuuskama. Küljepeal olles hakkas ka vasakpoolne tagasilla simmer lekkima. Samuti sai seest salong ära värvitud, näeb hea välja nüüd.
Pilt
Pilt
Pilt

Auke ja mädasi kohti jagus ohtralt. Kevadel, kui väljas juba nii palju soojem on et värvida kannatab, peaks karbid ja vahelehed ära vahetama.
Sterni käest sain "uued" käändmikud, andsin nendelegi ilusama välimuse.
Pilt
Pilt
Pilt
Tellisin kõik uued amordid kuna vanad juba ralli jaoks väsinud ja ei toimeta nii nagu peaks, vanad B6-ed rändavad Smurfi alla kevadel. Samuti tellisin rallirooli ja kindad, siiani kasutuses olnud originaal lada sportrool oli suvel higiste kätega ikka väga libe- käed käisid sageli rooli peal tühja.
Suurem osa tööd tehtud, seest juba peaaegu kokku laotud. Eile jõudis ka veel roolikaigaste pakk, saab need külge installitud siis saab juba prooviringile minna. Elektriga veel natuke mässama ja juhtmeid kohendama kapoti all. Tuled töötavad nii kuidas tahavad või ei taha. 26 jaanuar peaks juba esimene võistlus olema Hiiumaal.
Ja müüsime ka ühe rallika enda autopargist ära, lihtsalt ajapuuduse tõttu. Loodame peatselt rajal näha uue omaniku käes :)
Pilt

Re: 2105, martin13, 1990

Postitatud: 13 Veebr 2019 21:45
Postitas martin13
Lappisin rallika kokku ja mässasin elektriga, no ei saand neid tulesi põlema. Lõpuks kuidagi moodi sain lähituled ees ja taga põlema ning alustasin garaasist linna sõitu. Metsavahel natuke pähe andes ja teepeal rappudes kadus jälle elekter autost. Vot siis sai mõõt täis ja olin püstivihane. Järgmisel päeval panin Smurfist ülejäänud kaitsmekarbi külge ja ennäe imet, tuled hakkasid kui võluväel tööle. Isegi tagurpidikäigi tuli, mis sellel autol põles vist ainult tehasest tulles. Natuke sai siin kohalikul lumerajal ja ühel jäärajal autot proovitud ja seejärel mõned puudused likvideeritud. Ette pean tellima natuke pikemad tikkpoldid, ühe tavalise original flantsi saan panna või siis max kaks, taga on okei pikkusega.
Kas keegi teab, kust oleks võimalik saada lühemat sportrooli vahetükki? Praegune stance.ee-st tellitud on mingi kilomeetri pikkune ja toob rooli minu jaoks nii sülle. Ei ole eriti mugav sõita. Pilt
Aga muidu hetkel vaatan kriitilise pilguga auto üle ja valmistun pandivere rahvaralliks mis toimub 23 veebruar.

Re: 2105, martin13, 1990

Postitatud: 14 Veebr 2019 08:04
Postitas ccve
Eks normaalseid vahetükke saab ikka rallipoest www.rallipood.ee

Re: 2105, martin13, 1990

Postitatud: 14 Veebr 2019 08:45
Postitas martin13
@ccve ma uurisin rallipoest, vahetükk sama pikk kui mul hetkel peal. Mul tuttava rallikal selline mõnus lühike vahetükk aga ei tea kust ostis.

Re: 2105, martin13, 1990

Postitatud: 15 Veebr 2019 19:45
Postitas Hulkur
Rooliõlaku teed väheke lühemaks siis just hea, et rool rinnal.

Re: 2105, martin13, 1990

Postitatud: 16 Veebr 2019 10:26
Postitas ccve
martin13 kirjutas:@ccve ma uurisin rallipoest, vahetükk sama pikk kui mul hetkel peal. Mul tuttava rallikal selline mõnus lühike vahetükk aga ei tea kust ostis.
Pildi järgi küll nii ei ütleks. Kui pikk sul see vahetükk on?
Teine variant on flat rool panna.

Re: 2105, martin13, 1990

Postitatud: 17 Mär 2019 09:43
Postitas martin13
Nonniii. Käisin äratasin Smurfi ellu. Läks ilma tõrgeteta käima. Küll aga radikas on lekkima hakanud kuskilt. Käisin pesin mootoriruumi ka puhtaks, et saaks aimu kas kaane tihend lekib või ei.
Üks ongelma painab ka mind eelmisest aastast. Nimelt panin 07 juhtmestiku peale kus siis automaatselt lähevad esimesed tuled ise põlema. Konsoolis on kolmeastmeline lüliti. 1 aste peaks siis olema automaatselt ainult esimesed tuled. 2 aste peaks mu arust olema ainult park tuled?? 3 aste on siis see kus saan täiesid lülitada. Aga minul esimeses astmes põlevad ainult esimesed tuled nii nagu peab, 2 astmes kus peaks mu arust ainult pargid põlema, hakkavad taga tuled ilusti põlema aga esimesed tuled põlevad ikka. Kas see peabki nii olema või siis peaks ainult ikkagist 2 astmes pargid põlema? Kust võiks viga otsida?
Kaks pilti kahh
Pilt
Pilt

Re: 2105, martin13, 1990

Postitatud: 17 Mär 2019 12:11
Postitas Viin
Automaatsete tulede korral peaks ikka ,,0" asendis süttima lähituled+ ääre- ja numbrituled. Ühelgi autol ei tohiks olla võimalik lähitulesid kasutada ilma ääre- ja numbrituledeta. 0 ja viimase astme vahe on selles, 0 asendis ei saa kaugutulesid sisselülitatud asendis kasutada, vilgutada saab. Keskmises asendis peaks töötama vaid ääre- ja numbrituled. Kui lähituled jäävad ka ääretulede asendis põlema siis on skeemis viga.

Kui seisva mootori korral saad ääretulesid lülitada (lähituled kustuvad ära) siis ülevaatuse mõttes pole hullu midagi, kuid Lada mõistes on tegemist rikkega. Paljudel uutel autodel ei saa töötava mootoriga ääretulesid lülitada.

Re: 2105, martin13, 1990

Postitatud: 17 Mär 2019 19:43
Postitas martin13
Ütlen ausalt, et see asi läks täna veel keerulisemaks mu jaoks garaasis :D
nö seal 0 asendis põlevadki ainult esimesed lähituled, 1 astmes lisanduvad pargid ja nri tuled. Käisin vaatasin teise sigulli pealt kus sama juhtmestik, 0 astmes põlevad lähituled ja park ja nr tuled, 1 astmes põlevad täpselt samamoodi lähi, park ja nri tuled. Jooksis mõistus veits kokku.
Ei viitsind oma ajusi kärsatada, hakkasin hoopis natuke meisterdama ;)
Pilt

Re: 2105, martin13, 1990

Postitatud: 07 Apr 2019 21:43
Postitas martin13
8-) 8-)
Õnnestus oksjonilt saada vene põllelisa alumiiniumist. Väike toonivahe sees võrreldes kerega. Originaal värvi pole enam alles :( Esimesed pargid viisin kah teise kohta

Pilt
Pilt

Re: 2105, martin13, 1990

Postitatud: 15 Mai 2019 22:03
Postitas martin13
Ahoi.
Vahepeal sai rallikaga ülevaatusel käidud ja sain esimese hooga korduva, käspidur oli nõrk. Selle timmisin ära ja sai uue katsega ülevaatuse peale.
Pilt

Smurfile tellisin uued kettad ja esimesed ning tagumised klotsid. Ladusin eile suurem osa autot kokku ka, veel nipet-näpet ja võiks suuna juba ülevaatuse poole võtta. Oleks juba aeg Smurfiga ringi kulgeda :D
Pilt

Ja ostsin ühe vägeva retro lisa veel 8-) ...
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Nüüd vaja skif Smurfiga ühtevärvi värvida, seest tahab ka nokitsemist saada. Smurfile tuleb kärukonks ka külge installida nüüd

Re: 2105, martin13, 1990

Postitatud: 26 Mai 2019 18:50
Postitas martin13
Ahoi. Esimest korda anti ülevaatusel Smurfile korduv, kuna juhipoolne sillakinnitus polnud hea ja tagurpidikäigutuli ei põle (eelnevad korrad see väheohtlik viga olnud aga nüüd pandi ohtlikuks veaks). Ülejäänud näitajad minu jaoks üllatavalt head. Tagurpidi käigu jaoks roomasin auto alla ja ühendasin juhtmed ning korras ta oligi (võttis aega täpselt 4a et juhtmed ühendada kasti külge). Ette sillale siis tegin pikalt läbi poolraami need poldid ja sellega sai ka korda.
Peale ülevaatust järgmisel hommikul hakkasin siis plekkvelgi valukate vastu vahetama ja avanes selline vaatepilt Pilt
Egas midagi, tuli doonori pealt uus lansekas võtta ja ära vahetada hommiku kohvi kõrvale. Sternilt muidugi sain 2 uut 2101 lansekat ka.
Ette panin uued KYB gaasiamordid ka, muutus palju jäigemaks ning esiots tõusis natuke kõrgemaks. Käisin pesin paksu tolmu ka maha
Pilt
Kahepoolseteibiga kinnitasin ka mini Smurfi armatuurile. Ideaalis tahaks välimuselt mini samasuguseks teha kui õige Smurfi, ehk siis põllelisa ja natuke musta värviga tulesi mäkerdada.
Pilt
Eile andis ka summuti kinnitus saba mis käimari küljes on, nüüd käib kolin korralikult närvidele. Lähipäevil lähen likvideerin vea. Ja ma ei mäletanud et Smurf nii janune on, juba üle kahe paagi maha sõitnud aga omaarust kilometraasi pole hullult kogunenud (ja spidoka trossi pole jõudnud ka veel 4a jooksul kasti külge keerata). Üks pilt ka parkidest pimedas ja teine pilt lihtsalt parkides :D
Pilt
Pilt

Re: 2105, martin13, 1990

Postitatud: 24 Juun 2019 17:34
Postitas martin13
Ahoi.

8 juuni osalesin Lääne-Eesti rahvarallil ja sai nopitud teine koht SU klassis. Tegemist oli siis põhimõtteliselt asfaldi ralliga, 11 katsest 2 olid kruusapinnasega ja ülejäänud asfalt/betoon. Keset võistlust hakkasid mõlemad tagasilla simmerid ka õli lekkima ja määrisid ilusti tagumised piduriklotsid ka ära. Tuulutusest tuleb ka palju õli välja. Ma ei saa üldse aru, koguaeg kui asfaldi sõidud siis tagasild hakkab lekkima :? ja ei tea miks ta õli silla tuulutusest välja loobib.
Pilt

ja smurf andis AKP kelladele voolu
Pilt

Smurfile paigaldasin kärukonksu ka skifi jaoks. Ja järgmisel päeval käisin kohe ülevaatusel ja siis juba suundusin jaanidele. Minu arust skif üli lahe asi. Mõnus pisike käru, et ringi sõita aga kui lahti teed siis megalt ruumi. Seest veel natuke korda tegema vineeriga, ostma kokkupandava laua, toolid, miski grilli moodi asja ja ma nõus terve suvi seal elama :D
Pilt
Pilt

Re: 2105, martin13, 1990

Postitatud: 24 Juun 2019 18:15
Postitas martin13
Pilt

Re: 2105, martin13, 1990

Postitatud: 24 Juun 2019 21:40
Postitas zajetz
Sild hakkab lekkima sest õli läheb liiga kuumaks või keema. Päästab tuulutuse ümbertegemine. Korralik w140 õli ka muidugi.

Re: 2105, martin13, 1990

Postitatud: 24 Juun 2019 23:38
Postitas Arvos
zajetz kirjutas:Sild hakkab lekkima sest õli läheb liiga kuumaks või keema. Päästab tuulutuse ümbertegemine. Korralik w140 õli ka muidugi.
Oleks huvitav kuulda tuulutuse ümbertegemisest. Mida ja mismoodi.

Tänan!