2106 Turbo, zerosix, 1983

2106 Turbo, zerosix, 1983

Võimalus foorumi külastajatel oma Ladat lähemalt tutvustada
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107

Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.

Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Kasutaja avatar
zerosix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 153
Liitunud: 18 Veebr 2009 13:07
Asukoht: Võrumaa Kõrgepalu
Autod: 2106 Turbo, Audi A6 C5 TDI

Sidur

#101

Postitus Postitas zerosix » 25 Aug 2016 00:54

Viimaks uus ning suurem sidur ja korv. Samuti suurema (korvi) poldivalemiga hooratas. Tuli lätist plazabalticust. Eks näeme kaua peab. Sai installitud koos 2101 4k käigukastiga. Pole vist veel maininud, et jahutusradikas ka uus ja pärineb audi 200 pealt. Kuumaks ikka läheb ja viga tundub olevat ilma tuulekojata ventika ebaefektiivses jahutamises. On teine ju ees ka, st puhub.

Pilt

Pilt

Pilt

Kasutaja avatar
zerosix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 153
Liitunud: 18 Veebr 2009 13:07
Asukoht: Võrumaa Kõrgepalu
Autod: 2106 Turbo, Audi A6 C5 TDI

#102

Postitus Postitas zerosix » 20 Sept 2016 10:33

Soosoo, saaga jätkub. Õhtu enne potentsiaalset võistlust sai masin alla uue siduri ja läksin proovima. Sidur lahutas väga põhjast ja oli probleeme kolmanda käigu sisse saamisega, aga pidamine oli super. Midagi ei libisenud ja ilmselt kõige kiirem 0-100 km/h kiirendus mis autol kunagi olnud. Lihtsalt esimesest kuni kolmanda käigu lõpuni ühtlane power. Enam ei läinud ka mootori temp üles. Sai meisterdatud väike tuulekoda ventika ümber ja termostaat üldse ära kaotatud. Koguaeg suure ringi peal.

Kruusal teiselt kolmandale 6-7000 rpmi juures käiku vahetades ei andestanud liiga põhjast lahutav sidur ja ragina saatel kaotasin kolmanda käigu. Õrnalt sai käigu sisse panna ja sõita, aga kohe viskas käigu välja. Sõitsin sedasi vaikselt koju. Kodus ümber auto kõndides hakkas intensiivselt sinist suitsu summutist tulema. Olen varem ka sellist nähtust täheldanud ja tegin seepeale klapisääretihendite mod'i mis eelnevalt kajastatud. Koer oli aga maetud turbosse. Kuuma mootoriga koonusfilter eest ära ja turbovõlli loksutama - no selge, käib vastu koda!!

Uus turbo, uus kast ja kui juba lammutamiseks läks, freesisin kollektorite pinnad sirgeks ning keevitatud sai ka muhv enne turbot kuuse külge. Hakkan jälgima rõhku väljalaskes enne turbot. Kasti karterit alt võttes tundus sees kõik korras olevat. Mis juhtus? Siduri lahutamise anomaalia võis tulla töösilindri mitte õhutamisest.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Kasutaja avatar
zerosix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 153
Liitunud: 18 Veebr 2009 13:07
Asukoht: Võrumaa Kõrgepalu
Autod: 2106 Turbo, Audi A6 C5 TDI

Toorest infot:

#103

Postitus Postitas zerosix » 27 Sept 2016 11:48

Paigaldatud TIP kell ja meh õlisurve kell kuna originaal manomeeter koguaeg nulli näitas. Tulemused:

Õlisurve külmalt tühikäigul 2,5 bar
Õlisurve soojalt tühikäigul 1,2 bar
Õlisurve soojalt sõiduajal kolmas käik 5000 rpm 3,5 bar
Õlisurve soojalt kohapeal 7500 rpm piirajas 5 BAR

Õli: Liqui moly 10w60

Turbine inlet pressure:

1 bar boost ajal TIP 1,3 bar
1,2 bar boost ajal TIP 1,6 bar

Turbo: BMW 2,5 tds TD04-11G-4

Oleks ka rohkem rõhku tõstnud aga mingil põhjusel ei tule rohkem bensiini peale. Võibolla on pump lõpus, võibolla regulaator otsas. Igaljuhul saate varsti teada.

Kasutaja avatar
MuKi14
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1149
Liitunud: 01 Veebr 2007 21:41
Asukoht: Järvakandi, Pärnu
Autod: [b]2106 1.6 SL[/b], BMW 525d

#104

Postitus Postitas MuKi14 » 27 Sept 2016 18:57

originaal manomeeter näitab jh enamus ajast aiateibaid, lambike on üldiselt asjalik... :)

Kasutaja avatar
zerosix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 153
Liitunud: 18 Veebr 2009 13:07
Asukoht: Võrumaa Kõrgepalu
Autod: 2106 Turbo, Audi A6 C5 TDI

#105

Postitus Postitas zerosix » 12 Okt 2016 22:49

Ainult lambikese järgi saigi siiamaani südamerahu, aga kui juba 2 turbot on just selle mootori peal oma lõpu leidnud, oli vaja ikka need surved reaalselt ära mõõta. Midagi drastiliselt halba surved ei ole, seega jääb võimalus vaid oletada, et kasutatud turboga ei tea kunagi kaua kestab.

Kütusesurve kohapealt oligi otsa saanud kütterõhu regulaator. praegu sai see asendatud mingi stock ford escorti omaga. Töötab eeskujulikult ja 1:1 referentsiga. Ära sai mõõdetud ka küttepumba tootlikus @3bar. See oli 120 l/h. Kuna see number turbomootori jaoks natuke väike on ei välista et ka pumbal oma osa oli selles rõhu langemise probleemis. Pikalt mõtlemata sai võetud esimese turbosigulli pagasnikust kütte vahepaak koos k-jet küttepumba ja filtriga mis praeguseks oli seal juba seisnud 5 aastat.

Hetkel kütteprobleemidest vaba, aga peale rajapäeva ei pea taas kast enam kolmandat käiku sees. Midagi seekord ei ragisenud vaid lihtsalt gaasi maha lastes viskab käigu välja. Võibolla fiksaatori vedru puruks vms.

https://www.youtube.com/watch?v=znUnxBFV8To

Kasutaja avatar
zerosix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 153
Liitunud: 18 Veebr 2009 13:07
Asukoht: Võrumaa Kõrgepalu
Autod: 2106 Turbo, Audi A6 C5 TDI

Jätkame sealt kus pooleli jäi...

#106

Postitus Postitas zerosix » 04 Nov 2016 16:19

...peale rajapäeva ei pidanud enam kolmandat käiku sees ja DIY lsd blokeering hakkas keeramisel ragisema. Soov oli jõuda viimasele võru suvekarikale ja 1 nädalavahetus oleks olnud aega auto korda saada. Alustasin reede õhtul reduktori eemaldamisega. Differ käes, oli näha kuidas satelliidid olid end lsd korpusesse söönud. Uus ja modifitseeritud lsd korpus oli juba eelnevalt valmis freesitud. Aga oh häda - pikk tift mille peal satelliidid jooksevad, ei tule ära. No kui ei tule lööme kõvemini. Tift peaks lausa välja kukkuma kui reduktori taldrik eest ära on võetud aga ei liigu ka teine. :( vaja oli vaid ühte täpset lööki sõrme pihta ja saingi kuu aega kipsi kanda. Seekord jäi võru etapp minujaoks ära. Aga tänu headele sõpradele saime hiljem reduktori ja uue kasti alla ning ühe käega sai kaasa sõidetud ladaklubi vasalemma rajapäev, kus jäin ladade klassis 8.ndale kohale.

Uuesti diffrist rääkides ei jäänudki muud üle kui korpus lõhki lõigata. Selgus, et hammasrattad olid tiftiga harrastanud friktsioonkeevitust. Õige asi see "phantomgrip" lsd pole.

Asitõendid:
Pilt
Pilt
Ennem läks satelliit puruks, aga tift välja ei tulnud.
Pilt

Kasutaja avatar
zerosix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 153
Liitunud: 18 Veebr 2009 13:07
Asukoht: Võrumaa Kõrgepalu
Autod: 2106 Turbo, Audi A6 C5 TDI

#107

Postitus Postitas zerosix » 03 Dets 2016 21:03

Pikka aega vaikus olnud. Pole autoga midagi teinud ka. Seisab vasalemma rajapäevast saadik garaazis. Midagi otseselt katki ka pole mida remontida. Vaja oleks vahetada tagasillas lühikeste varraste puksid. Peale vasalemmat olid uutest puksidest alles vaid ribad. Samas tellimus juba sees ja tuuakse kõik uued ja uhkemad vardad. Nagu ikka, ei läinud terve võistluspäev probleemideta. Kohe alguses treilerilt maha tagurdades tuli käigukangile sisse suur lõtk. Teiselt kolmandale lülitada oli peaaegu võimatu, kuna käigukangi sai lükata väga paremasse nurka kus teistel autodel juba 5-s käik. Kiire konsultatsioon Olaafiga ja ruttu käigukangi maha kakkuma. Nimelt käigukangi kattekummi all on vedru mis lükkab käigukangi pidevalt üles. Seesama vedru surutakse kokku kui tagurpidi käiku sisse lükata. Vedru peal olev splint oli lihtsalt läbi roostetanud ja kang oli koguaeg alla vajutatud asendis. Antud kast oli umbes 8h varem paigaldatud ja testida ennem ei saanud. Õnneks sai viga kiirelt kõrvaldatud. Voolikuklambriga fikseerisime juba pooliku splindi oma pessa ja saigi rajale. Lühidalt öeldes oli rada väga nauditav. Pikad sirged ja äkilised tagasipöörded. Oleks soovinud veel kiiremat sõitu, aga kipsis käega kergem auto üle kontroll kaotada. Lisaks sellele kadus viimases voorus roolivõim. Rihm otsustas minna parematele jahimaadele.

Hooaja kokkuvõtteks spec list ja mõni pilt Murka fotolt:

Mootor

*011 stock block
*01 stock väntvõll 66mm
*Stock kepsud
*0,25 rem kõik saaled
*Vanad stock kolvid ja rõngad 79,0
*Golf 3 roolivõimupump
*Turbost õli tagasivool karterisse

Kaas

*21011 porditud kaas
*Nukk Sl/Vl 256 kraadi 10,5 tõus ~23 kraadi ülekate
*Duralumiin klapitaldrikud
*Pronks juhtpuksid
*Reg nukaratas
*Rullikuga ketipinguti
*Kaanetihend silikon äärega mastersport

Turbosüsteem

*Turbo - BMW 2,5 tds TD04-11G-4 @ 1,3 bar
*Intercooler 550x180x65mm 2,5" otsad
*Omavalmistatud õlipüüdija (oil catch tank)
*Sisselasketorustik RV 2,5"
*Hulgaliselt silikonlõdvikuid
*Koonusfilter 3"
*Väljalase stock kolle vahetükiga
*Turbo XS blow off klapp
*Omavalmistatud manuaalne turborõhu kontroller
*Custom sisselaske kollektor niva flantsiga
*Sierra 60mm segusiiber koos asendianduriga
*Audi 200T radiaator
*Audi A6 kliimaradiaatori jahutusventillaator
*Golf 3 paisupaak
*60 mm downpipe turbost
*Väljalase 60 mm otse

Elektroonika

*Megasquirt 2v3 juhtaju
*Süüte- ja küttetabelid peenhäälestatud Tartu dynos.
*Ford Escort coilpack süütemoodul
*2x2 wasted spark süüde
*36-1 triggerwheel
*LADA 112 väntvõlliandur
*Süüteküünlad Bosch WR5DC+
*Silikon küünlajuhtmed
*Corrado sinine jahutusvedeliku temp andur
*Audi A4 1,8T sisselaske õhu temp andur
*Innovate LC-1 Lairiba lambda kontroller
*Omavalmistatud juhtmestik
*Aku taha viidud

Kütusesüsteem

*Originaal kütusepaak lisatud tagasivool
*Vahepaak 2l
*Etteandepump pieburg 120 l/h
*Peapump audi 2,0 K-jetronic 160 l/h
*Stock trass 8mm, tagasivool 8mm
*Kütusesurve regulaator - ford escort
*Modifitseeritud corrado kütuselatt
*Pihustid MSD 788cc/min @3bar

Transmissioon

*Originaal 01 kast
*4-labaga keraamiline ketas 215 mm
*215 mm korv 750kg surujõud
*Hooratas suurema auguvalemiga 215mm korvile
*Sachs survelaager
*Audi sachs siduri töösilinder
*DIY phantomgrip LSD differentsiaal 4,3 ülekanne

Veermik

*Tagasild sierra vedru sachs touring amort
*Esisild mosse vedru VW T4 transporter KYB gaasiamort
*Tagasillavardad uued samara puksidel.
*Taga 20mm flantsid poldivalemiga 4x100/4x108
*Razgon drift õõtsad
*Pidurisupportid ette viidud
*Käändmikud viidud väljapoole
*Lühikesed rooliõlakud
*VW Golf 3 võimuga roolilatt
*Offset välimised rooliotsad
*Strut bar

Välimus

*Koopalaiendid +40mm
*Tagatiib
*Eest avanev kapott audi 80 tagaluugi hingedel
*Kapoti kiirkinnitused

Salong

*Autogauge rõhunäidik
*Trisco kütuserühunäidik
*Dragon gauge väljalaskegaaside temp näidik
*Dragon gauge õli temp näidik
*Mehhaaniline universaalne õlirõhu näidik
*Mehhaaniline universaalne väljalaskegaaside rõhu näidik
*Innovate lairiba küttesegu näidik
*Trossiga gaasipedaal
*Golf 3 roolisammas

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Kasutaja avatar
zerosix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 153
Liitunud: 18 Veebr 2009 13:07
Asukoht: Võrumaa Kõrgepalu
Autod: 2106 Turbo, Audi A6 C5 TDI

Dyno day!!

#108

Postitus Postitas zerosix » 19 Dets 2016 14:17

Lõpuks.

157 kw / 210 hp / 276 Nm mootorist. Graafik siis rattast:

Pilt

Kasutaja avatar
zerosix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 153
Liitunud: 18 Veebr 2009 13:07
Asukoht: Võrumaa Kõrgepalu
Autod: 2106 Turbo, Audi A6 C5 TDI

Häid pühi!

#109

Postitus Postitas zerosix » 25 Dets 2016 23:46

Ladaklubis jõulud käes,
foorumiski melu näen.
Kes on vintis kes on kaine,
see ei muuda lada mainet.

Mõni vanem mõni noorem,
universaalil kanda suurem koorem.
Loll se kannab lada maha,
Entusiast kannab peale teist kihti vaha.

Mõni vana kooli mees,
mõnel surve karteris sees.
Vabalthingav või üle laetud,
peaasi et seltskonnas juttu saaks aetud.

By zerosix @ 2011 a.

Kasutaja avatar
zerosix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 153
Liitunud: 18 Veebr 2009 13:07
Asukoht: Võrumaa Kõrgepalu
Autod: 2106 Turbo, Audi A6 C5 TDI

Re: 2106 Turbo, zerosix, 1983

#110

Postitus Postitas zerosix » 09 Mär 2017 20:21

Nii, selleks aastaks talverallid tõenäoliselt seljataga. Kokku sai osaletud seitsmel võistlusel. Kogu selle aja pidas masin eeskujulikult vastu. Ainus vahetamist vajav detail oli soojendusradika lõdvik.

1. Võrumaa talv I etapp Misso (08.01.2017)
2. Võrumaa talv II etapp Võru (22.01.2017)
Pilt
Pilt
3. Kobela jää (29.01.2017)
Pilt
Pilt
4. Joosu jää (05.02.2017)
Pilt
5. Võrumaa talv III etapp Misso (18.02.2017)
Pilt
6. Tsooru jäärada (26.02.2017)
Pilt
7. Võrumaa talv IV etapp Joosu (05.03.2017)
Pilt

Tänud fotograafidele!

Kasutaja avatar
zerosix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 153
Liitunud: 18 Veebr 2009 13:07
Asukoht: Võrumaa Kõrgepalu
Autod: 2106 Turbo, Audi A6 C5 TDI

Re: 2106 Turbo, zerosix, 1983

#111

Postitus Postitas zerosix » 11 Mai 2017 21:09

Viimase talve etapi käigus sai esimene parem alumine õõtshoob väikse kõksu vastu kivi. Boksialale sõites olin sunnitud sõitma heina seest. Tulemuseks esiratas u 2 cm tagapool. Peale pikka pausi sai masin taas ette võetud. Eesmärgid:

- õõts sirgeks
- uus roolivõimu rihmaseib
- jahutuskoda tihedamaks
- koonusfiltri ümber karp
- 4x100 ja keskava 57mm rummud ette
- roolisamba vw kangid ühendada orig juhtmestikuga

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Kasutaja avatar
zerosix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 153
Liitunud: 18 Veebr 2009 13:07
Asukoht: Võrumaa Kõrgepalu
Autod: 2106 Turbo, Audi A6 C5 TDI

Re: 2106 Turbo, zerosix, 1983

#112

Postitus Postitas zerosix » 07 Juun 2017 15:08

Nüüd masin töötab 21214 custom 60-2 trigger wheeliga. Süüde pole veel päris sama mis ennem oli, peab stroboga üle vaatama asjad. Esisillas puuravadega kettad, uued klotsid (vanadel kohe metall välja tulemas), 4x100 57mm keskavaga rummud. 7" lai 15" valuvelg istub kenasti ilma flantsideta all. Pole päris full lockis sõitnud, aga oht on et peab originaal 5mm flantsid ikkagi ette panema, muidu võib vastu stabikat hõõruda. Eks kõik oleneb velje offsetist. Mõlemal esiõõtsal nüüd ka kolmnurgad sisse keevitatud. Järgmine nõrk koht ees on kandev osa üldiselt. Poolraamid ja amordikannud kõik originaal. Õõtsadega majandamise käigus märkasin, et sillatala kinnihoidvaid mutrid kõik lahti väntsutanud.

Kas keegi on tagasillale lisaks paigaldanud esiamordi vedru sisse? Head vead, mõni pilt? Omal just selline mõte tekkis. Flantsidega on tagasillas ka vahest hoogu mindud. Pildil on tagasillas +80mm jagu flantse ühel pool. Laagrid ei rõõmusta.

Pilt
Pilt

Kasutaja avatar
zerosix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 153
Liitunud: 18 Veebr 2009 13:07
Asukoht: Võrumaa Kõrgepalu
Autod: 2106 Turbo, Audi A6 C5 TDI

Re: 2106 Turbo, zerosix, 1983

#113

Postitus Postitas zerosix » 20 Juul 2017 13:04

Jahutuse parendamine eeldab ruumi:

Pilt

Custom ventikakorpus. Nüüdsest taas imeb läbi radika:

Pilt

Uus alu rihmaseib ei hoidnud siiski rihma peal. Tuleb asja kaugemale arendada:

Pilt
Pilt

Tagaosa ka jäigemaks vaja:

Pilt

Kasutaja avatar
zerosix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 153
Liitunud: 18 Veebr 2009 13:07
Asukoht: Võrumaa Kõrgepalu
Autod: 2106 Turbo, Audi A6 C5 TDI

Re: 2106 Turbo, zerosix, 1983

#114

Postitus Postitas zerosix » 28 Juul 2017 08:50

Möödunud laupäeval osalesin Võru Motul suvekarika etapil. Esimene voor läks üle kivide ja kändude. Liiga kaua esiveolise diisliga maantteel ökosõitu teinud. Teine voor hakkas juba meeldima, aga viimasel ringil alustas reduktor intensiivselt undamist kuniks ragin taga. Esimene ja kolmas käik ka kadusid. Lahkamisel selgus et reduktori teol hambad läinud ja käigukasti väljundvõllil suur pikilõtk, st esimene ja kolmas käik lihsalt ei küündinud sisse. Kast ka metallipuru täis kuna hammasratas saagis küljega korpust. Vähemalt ei läinud mootor enam kuumaks - jahutus töötab ja roolivõimu rihm püsib peal. So I got that going for me, which is nice.

Kasutaja avatar
zerosix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 153
Liitunud: 18 Veebr 2009 13:07
Asukoht: Võrumaa Kõrgepalu
Autod: 2106 Turbo, Audi A6 C5 TDI

Re: 2106 Turbo, zerosix, 1983

#115

Postitus Postitas zerosix » 29 Juul 2018 13:25

Pole kaua midagi postitanud. Teen lühikokkuvõtte viimase aasta sündmustest. Viimanekord jäi jutt sinna kus reduktor saba andis. Sellest tegelikult ka väike mälestus:
https://www.youtube.com/watch?v=FNbkm6oNdK4
Peale seda polnud motivatsiooni mingit rahvaralli asja ajada ja tuli mõte masinaga veidi kiirendada. Nagu paljud teavad osalesin möödunud aasta summercampil ja sai masin joonele ka pandud. Selle tarbeks sai tagasilda keevis 4.3 differ ja varudest viimane 01 kast. Lõpptulemus polnud üldse mitte paha. Lada pro klassis 1. koht. Kas keegi aega võttis või videosid tegi? Oleks huvitatud. Hiljem sel õhtul sai seltskonnaga räägitud nii tehnilisest poolest kui ka kerest. Lähemalt vaadates leidsin palju mõrasid piilaritel ja mõned lanzeronis mida ise varem polnud märganud. Selgeks sai see, et kere pehme.
IMG_7910.JPG
Foto autor "Viin"
IMG_7910.JPG (347.25 KiB) Vaadatud 2571 korda

20170729_120227.jpg
Summercamp 2017
20170729_120227.jpg (224.81 KiB) Vaadatud 2568 korda

20170729_201905.jpg
20170729_201905.jpg (233.71 KiB) Vaadatud 2571 korda

Talv 2018 veel sõitsin Võrumaa talvekarika kaasa ja osalesin wintercampil. Campi esimene õhtu oli tore, poolakatega orienteeruda oli lahe. (Üks konkreetne poola sõna sai väga selgeks) Viimasel päeval võõrustasime ladaklubi viimaseid võitlejad enda kodu lähedal jäärajal.
DSC_0011_5.JPG
DSC_0011_5.JPG (122.07 KiB) Vaadatud 2571 korda

DSC_0005_6-PANO.jpg
DSC_0005_6-PANO.jpg (48.42 KiB) Vaadatud 2571 korda

See kevad/suvi enam autot käima pannud ei ole ja nüüd ootabki nukralt kuna aega kerega tegeleda. Kuskil kuuri nurgas vedeleb ka üks puur, aga kuna see oma tee võiks autosse leida ei tea. Hulle plaane on nagu alati hulga, aga ilmselt tuleb ehituses pikem paus.


Mine “Külastajate autod”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 11 külalist