21063, Karlerik, 1990
21063, Karlerik, 1990
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107
Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.
Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107
Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.
Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
- karlerik110
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 110
- Liitunud: 23 Nov 2010 23:36
- Asukoht: Abja-Paluoja
- Autod: Vaz 2106
21063, Karlerik, 1990
Tere. Tänu õnnelike juhuste kokkulangemistele sai minust ka jälle Lada omanik Autoks siis 1990 aasta 063. Hellitavalt "Helesinine unistus".
Esimene pilt tehtud peaaegu kohe peale toomist.
Saades käis auto 3 silindriga, tühikäik ei olnud, pidurid olid puudulikud, TÜV ja kindlustus puudusid, jalad said ka märjaks kui lombist läbi sõita.
Kohe sai pandud mootor 4 silindriga käima. Selleks oli tarvis 2 silindri nookur oma kohale asetada. Esialgne klappide timmimine läks silma järgi, et vähemalt sõidaks Vahetasin jagajakaane, kontaktid. Esipiduritel said vahetatud mansetid ja tolmukaitse kummid. Samuti ka vardad ja vedrud mis piduriklotse paigal hoiavad. Kahte supporti poolt ühendavad piduritorud said ka uued. Ja olidki autol pidurid olemas Tühikäigu puudumine tuli sellest, et karpal oli üks kruvi kadunud. See sai ühest vanast karbussist võetud ja oligi see ka timmis.
Sai toodud ühed VW 15 " valuveljed ja peale keskava suurendamist ja valuvelje poltide sebimist keerasin need alla
Kätte jõudis aeg, et põhja korrastama hakata. Algul tundus et paar lappi ja korras, aga ei olnud see seis nii roosiline midagi. Tahtis ikka kõvasti tegemist see põhi. Õnneks tagasilla "känd" oli ja on tugev
Nagu näha, siis originaal istmekinnitused läksid puhkusele ja asemele said nelikant torust tehtud kinnitused Mitsubishi Galandi istmetele.
Peale salongi kokkuladumist ja põhja mastiksiga üle käimist sai sõidetud Viljandisse ülevaatusele. Peale TÜV punktis gaaside paikakeeramist läbis auto TÜV veatult. Ülevaatusonu veel ütles ka, et : "Neid autosid on väheks jäänud, andke aga kuuma"
Käisin sõbral külas, kelle kopika ka soojaks ajasime.
Kuna istmed olid originaalidest kõvasti allpool, siis sai ühe nullnelja pealt kardaanidega roolisammas ja karp maha keeratud ja enda omale külge pandud. Rool sai veidi madalamale toodud ja nüüd on palju mugavam. Muidugi tekkis sellega seoses uus probleem. Jalgadel on mugav, kehal on mugav, rooli on mugav hoida, aga krt, käigukang jääb kaugele. Tuleb hoovastikule ümber teha.
Kuna eelnevad klapiregullid sai tehtud üle jala, siis sai kellaga klapid paika regullitud. Samas pingutasin ka keti. Mootor käib kõvasti vaiksemalt
Vanad uksepoldid...
Ja uued. Roostevabast ja vasemäärdega paika keeratud.
Kuna VW valudel olid tagumised rehvid omadega läbi(munad üleval) ja veljed veidi viskasid kaa, siis hetkel kulgen plekkvelg+ilukilp komboga.
Suveks aga tõin soodsalt ühed veljed. 16"
Okei, aitab vast küll. Hetkel kallan, tallan ja vabal ajal ka nokitsen Lada kallal. Kui ükskord kevad siia jõuab, siis plaanin juhipoolse esitiiva vahetada, kuna see on omadega otsas ja ka tagumised uksed.
Esimene pilt tehtud peaaegu kohe peale toomist.
Saades käis auto 3 silindriga, tühikäik ei olnud, pidurid olid puudulikud, TÜV ja kindlustus puudusid, jalad said ka märjaks kui lombist läbi sõita.
Kohe sai pandud mootor 4 silindriga käima. Selleks oli tarvis 2 silindri nookur oma kohale asetada. Esialgne klappide timmimine läks silma järgi, et vähemalt sõidaks Vahetasin jagajakaane, kontaktid. Esipiduritel said vahetatud mansetid ja tolmukaitse kummid. Samuti ka vardad ja vedrud mis piduriklotse paigal hoiavad. Kahte supporti poolt ühendavad piduritorud said ka uued. Ja olidki autol pidurid olemas Tühikäigu puudumine tuli sellest, et karpal oli üks kruvi kadunud. See sai ühest vanast karbussist võetud ja oligi see ka timmis.
Sai toodud ühed VW 15 " valuveljed ja peale keskava suurendamist ja valuvelje poltide sebimist keerasin need alla
Kätte jõudis aeg, et põhja korrastama hakata. Algul tundus et paar lappi ja korras, aga ei olnud see seis nii roosiline midagi. Tahtis ikka kõvasti tegemist see põhi. Õnneks tagasilla "känd" oli ja on tugev
Nagu näha, siis originaal istmekinnitused läksid puhkusele ja asemele said nelikant torust tehtud kinnitused Mitsubishi Galandi istmetele.
Peale salongi kokkuladumist ja põhja mastiksiga üle käimist sai sõidetud Viljandisse ülevaatusele. Peale TÜV punktis gaaside paikakeeramist läbis auto TÜV veatult. Ülevaatusonu veel ütles ka, et : "Neid autosid on väheks jäänud, andke aga kuuma"
Käisin sõbral külas, kelle kopika ka soojaks ajasime.
Kuna istmed olid originaalidest kõvasti allpool, siis sai ühe nullnelja pealt kardaanidega roolisammas ja karp maha keeratud ja enda omale külge pandud. Rool sai veidi madalamale toodud ja nüüd on palju mugavam. Muidugi tekkis sellega seoses uus probleem. Jalgadel on mugav, kehal on mugav, rooli on mugav hoida, aga krt, käigukang jääb kaugele. Tuleb hoovastikule ümber teha.
Kuna eelnevad klapiregullid sai tehtud üle jala, siis sai kellaga klapid paika regullitud. Samas pingutasin ka keti. Mootor käib kõvasti vaiksemalt
Vanad uksepoldid...
Ja uued. Roostevabast ja vasemäärdega paika keeratud.
Kuna VW valudel olid tagumised rehvid omadega läbi(munad üleval) ja veljed veidi viskasid kaa, siis hetkel kulgen plekkvelg+ilukilp komboga.
Suveks aga tõin soodsalt ühed veljed. 16"
Okei, aitab vast küll. Hetkel kallan, tallan ja vabal ajal ka nokitsen Lada kallal. Kui ükskord kevad siia jõuab, siis plaanin juhipoolse esitiiva vahetada, kuna see on omadega otsas ja ka tagumised uksed.
- karlerik110
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 110
- Liitunud: 23 Nov 2010 23:36
- Asukoht: Abja-Paluoja
- Autod: Vaz 2106
Niimoodi. Teeks väikse uuenduse siia ka, äkki kedagi huvitab
Eelmise postituse lõpetasin velgedega, seda alustan velgedega.
Kuna veljed olid ropult äärekivi täkkeid täis, siis ei jäänud muud üle kui neid taastama hakata.
Peale täkete eemaldamist ja 320 vesiliivaga lihvimist :
Ja peale 2000 vesilihvi lõppu ja väikest poleeri:
Nüüd veel keskosa ära matistada, keskosale uus värv selga ja peakski täitsa OK olema.
Nii. Ja nüüd räägiks helist. Tagaaknalaual on MAC audio ovaalid, makiks on AUXi võimalusega JVC. Antenniks on Bosch Autofuni siseantenn, klaasipeale kleebitav. Hetkel on subwoofer ka pagassis, aga selle viskan välja. Mõtetu ruumikulu...
Aga niisiis kõlaritest. Taga on kõlarid, ees mitte. Mõtlesin, et peaks ette ka miskisugused kõlarid aretama.
Ja lõpptulemus:
Midbassideks siis Hertz Dieci seeria, samamoodi ka sama seeria tweetrid on armatuuri peal.
Enne lõpetamist lisan veel, et valmis on saanud käiguhoovastik, millest hetkel pilti pole. igatahes tänaks kaasfoorumlast Twisti, keda ma oma lollide küsimustega piinasin, enne kui hoovastikku ehitama hakkasin. Sain targemaks ja asjad tehtud. Ja alla on saanud ka jämedamast torust väljalase, pükstelt on kitsaskoht ära kaotatud. Keskel on mingi tundmatu otseläbi reso ja taga jap-style lõpupütt. Andis juurde küll
Minupoolt hetkel kõik. eksmõnikord kirjutan jälle.
Eelmise postituse lõpetasin velgedega, seda alustan velgedega.
Kuna veljed olid ropult äärekivi täkkeid täis, siis ei jäänud muud üle kui neid taastama hakata.
Peale täkete eemaldamist ja 320 vesiliivaga lihvimist :
Ja peale 2000 vesilihvi lõppu ja väikest poleeri:
Nüüd veel keskosa ära matistada, keskosale uus värv selga ja peakski täitsa OK olema.
Nii. Ja nüüd räägiks helist. Tagaaknalaual on MAC audio ovaalid, makiks on AUXi võimalusega JVC. Antenniks on Bosch Autofuni siseantenn, klaasipeale kleebitav. Hetkel on subwoofer ka pagassis, aga selle viskan välja. Mõtetu ruumikulu...
Aga niisiis kõlaritest. Taga on kõlarid, ees mitte. Mõtlesin, et peaks ette ka miskisugused kõlarid aretama.
Ja lõpptulemus:
Midbassideks siis Hertz Dieci seeria, samamoodi ka sama seeria tweetrid on armatuuri peal.
Enne lõpetamist lisan veel, et valmis on saanud käiguhoovastik, millest hetkel pilti pole. igatahes tänaks kaasfoorumlast Twisti, keda ma oma lollide küsimustega piinasin, enne kui hoovastikku ehitama hakkasin. Sain targemaks ja asjad tehtud. Ja alla on saanud ka jämedamast torust väljalase, pükstelt on kitsaskoht ära kaotatud. Keskel on mingi tundmatu otseläbi reso ja taga jap-style lõpupütt. Andis juurde küll
Minupoolt hetkel kõik. eksmõnikord kirjutan jälle.
- karlerik110
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 110
- Liitunud: 23 Nov 2010 23:36
- Asukoht: Abja-Paluoja
- Autod: Vaz 2106
Täiendan oma monoloogi... Esiteks, kuna sotsiaalvõrgustikus facebookis oli keegi gruppi" märgatud viljandis" lisanud, et on nähtud kuldsete velgedega helesinist sigulli, siis võib väita, et lõpuks kui suur suvi ja kõvad pluskraadid ammu väljas, jõudsin mina ka oma veljed valmis. Kuldsed nad keskosast on, randid on poleeritud, ääres jookseb rida polte mis on roostevabast ja poleeritud. Mulle meeldib. Veljepoldid asendatud plokikaane poltidest valmistatud tikkpoltidega ja velgi hoiavad kinni pikad valuvelje jaoks mõeldud mutrid.
Fotosüüdistus ka:
Rehvid peal 205/45/16 ja jõuab rooli keerata küll
Lisan ka mõne uuenduse, mis on ammu tehtud, aga pole kirjutanud.
15 mm ette ja 6 mm üles nihutatud sillatala( pole veel auto küljes)
21213 tähisega mootoriblokk
Sisselaske klapist valmistatud kolvi klapisüvendi frees ja tulemus( miks on tilk jahutusvedelikku kolvi peal, värskelt komplekteeritud mootoris? )
Mõlemalt poolt poleeritud kuumaekraan väljalaske kolde ja karpade vahele
Ja lõpetuseks soodsa diiliga sebitud pedaalikatted...
Nokitsetud on kõvasti, samapalju ka pilte tehtud. Kui kedagi huvitab, jätkan mõni teine kord veel. Esitiivad on siiani vahetamata, niiet auto väljanägemine on allapoole igasugu arvestust tegelikult...
Autoga hetkeks läbitud juba umbes 15000 km ja seda nii, et tee peale jätnud pole.(sülitan 3x üle õla)
Fotosüüdistus ka:
Rehvid peal 205/45/16 ja jõuab rooli keerata küll
Lisan ka mõne uuenduse, mis on ammu tehtud, aga pole kirjutanud.
15 mm ette ja 6 mm üles nihutatud sillatala( pole veel auto küljes)
21213 tähisega mootoriblokk
Sisselaske klapist valmistatud kolvi klapisüvendi frees ja tulemus( miks on tilk jahutusvedelikku kolvi peal, värskelt komplekteeritud mootoris? )
Mõlemalt poolt poleeritud kuumaekraan väljalaske kolde ja karpade vahele
Ja lõpetuseks soodsa diiliga sebitud pedaalikatted...
Nokitsetud on kõvasti, samapalju ka pilte tehtud. Kui kedagi huvitab, jätkan mõni teine kord veel. Esitiivad on siiani vahetamata, niiet auto väljanägemine on allapoole igasugu arvestust tegelikult...
Autoga hetkeks läbitud juba umbes 15000 km ja seda nii, et tee peale jätnud pole.(sülitan 3x üle õla)
- karlerik110
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 110
- Liitunud: 23 Nov 2010 23:36
- Asukoht: Abja-Paluoja
- Autod: Vaz 2106
Tänud, Zajetz. Tunduvalt mõnusam päeviku pidamist jätkata, kui keegi vahel võtab vaevaks ka kommenteerida Niisiis, ei ole mul mingit seost roostevabaga kui see, et üsna tihe külaline olen Viljandi Baltic Boltis. Mulle lihtsalt ei meeldi kui poldid roostetavad Värvimiseni läheb aega, aga see on kindlasti plaani võetud. Üsna tõenäoliselt saab uueks värviks must.
Auto on natuke vahepeal ka arenenud. Panin pedaalikatted külge ja ka alumiiniumist karbiliistud, mis vaipa kinni hoiavad. Pedaalid kinnitatud otseloomulikult roostevabast poltidega
Käisin Tõrvas, sigulli nö. romulas/lammaris ja tõin üsna hea hinnaga uue esitiiva ja 07 küljepeeglid. Kahjuks juhipoolset tiiba, mis on väga hullus seisus, kohapeal ei olnud. Sellega aitab üsna tõenäoliselt üks kaasfoorumlane.
Tiib sai külge kruvide ja tüüblitega, ehk siis nii nagu "lääne autodel" Hetkel tiib ainult tehase transpordikrundi all, aga see muutub õige pea
Pilte teen "kartuliga", ei ole harjumust fotokat kaasas vedada. Midagi ikka aru saab vast
Lõppu üks üsnagi mõtetu ja siduripedaali käuksumisega videoklipp
https://www.youtube.com/watch?v=-tPsmsqYeJE
Auto on natuke vahepeal ka arenenud. Panin pedaalikatted külge ja ka alumiiniumist karbiliistud, mis vaipa kinni hoiavad. Pedaalid kinnitatud otseloomulikult roostevabast poltidega
Käisin Tõrvas, sigulli nö. romulas/lammaris ja tõin üsna hea hinnaga uue esitiiva ja 07 küljepeeglid. Kahjuks juhipoolset tiiba, mis on väga hullus seisus, kohapeal ei olnud. Sellega aitab üsna tõenäoliselt üks kaasfoorumlane.
Tiib sai külge kruvide ja tüüblitega, ehk siis nii nagu "lääne autodel" Hetkel tiib ainult tehase transpordikrundi all, aga see muutub õige pea
Pilte teen "kartuliga", ei ole harjumust fotokat kaasas vedada. Midagi ikka aru saab vast
Lõppu üks üsnagi mõtetu ja siduripedaali käuksumisega videoklipp
https://www.youtube.com/watch?v=-tPsmsqYeJE
- karlerik110
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 110
- Liitunud: 23 Nov 2010 23:36
- Asukoht: Abja-Paluoja
- Autod: Vaz 2106
Väike uuendus siis jällegi. Kuna salongi soenduskraan oli kinni kiilunud kuuma asendisse, siis suudate vist isegi ette kujutada, mis piin oli palaval suvepäeval autoga liigelda. Soetasin keraamilise sisuga kraani ja uued tihendid ja võtsin siis eile töö ette. Mõtlesin et nagunii on natuke prahti ajaga ka radikasse kogunenud et võtan radika ka välja ja lasen suruõhuga läbi. Vaatepilt mis mulle avanes, oli hämmastav... Ime et sealt miskit õhuvinet läbigi tuli.
Kraan oli nii kõvasti kinni jäänud, et hiljem isegi kruustangide vahel tangidega keeramine ei pannud seda kuskil suunas liikuma.
Uus kraan koos tihenditega sai paika, poltide-mutrite vahele vasemääret ja asi kokku tagasi.
Peale puhastamist ja kraani paigaldamist pilt siis selline.
Kahjuks ei olnud mul hetkel võtta kodustest varudest poroloontihendit radika ümber, niiet läks praegu kokku ilma selleta kokku. Hiljem jõuab ka selle tihendi sinna organiseerida
Aga tulemus. Poleks uskunud et Lada salongi vent nii efektiivne võiks olla. Uskumatu, see tiivik suudab isegi täiesti arvestavat õhuliikumist tekitada. Ja see jahedus, nagu oleks konditsioneer autos
Kraan oli nii kõvasti kinni jäänud, et hiljem isegi kruustangide vahel tangidega keeramine ei pannud seda kuskil suunas liikuma.
Uus kraan koos tihenditega sai paika, poltide-mutrite vahele vasemääret ja asi kokku tagasi.
Peale puhastamist ja kraani paigaldamist pilt siis selline.
Kahjuks ei olnud mul hetkel võtta kodustest varudest poroloontihendit radika ümber, niiet läks praegu kokku ilma selleta kokku. Hiljem jõuab ka selle tihendi sinna organiseerida
Aga tulemus. Poleks uskunud et Lada salongi vent nii efektiivne võiks olla. Uskumatu, see tiivik suudab isegi täiesti arvestavat õhuliikumist tekitada. Ja see jahedus, nagu oleks konditsioneer autos
- karlerik110
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 110
- Liitunud: 23 Nov 2010 23:36
- Asukoht: Abja-Paluoja
- Autod: Vaz 2106
Eks kindlasti tekib soendussüsteemi sõiduajal ka pahna, aga ma pigem arvan et need okkad ja muu pudi oli sinna tekkinud männi ja mõne muu puu all/ligiduses seismisest ja võibolla ka näriliste tegevuse tagajärjel.
Seepärast tõmbasin kõik salongi juurest radikat lahti võttes nii laiali, et endal oleks parem ligipääs ja ruumi rohkem. Samas tegin seda tööd ka esimest korda, niiet päris kõik nipid teada ei olnud kaa.
Täna tõin Viljandist Cargost oma juhipoolse tiiva ära. Tänud, Stern!
Soetasin vajaminevad kruvid/tüüblid ja kui ilma ja aega on, läheb vahetuseks.
Kuna pükste ja kolle vaheline tihend tahab ka vahetust, siis ostsin pikad mutrid ja seibid (jälle roostevabast ) ja läheb tihendi vahetuseks.
Seepärast tõmbasin kõik salongi juurest radikat lahti võttes nii laiali, et endal oleks parem ligipääs ja ruumi rohkem. Samas tegin seda tööd ka esimest korda, niiet päris kõik nipid teada ei olnud kaa.
Täna tõin Viljandist Cargost oma juhipoolse tiiva ära. Tänud, Stern!
Soetasin vajaminevad kruvid/tüüblid ja kui ilma ja aega on, läheb vahetuseks.
Kuna pükste ja kolle vaheline tihend tahab ka vahetust, siis ostsin pikad mutrid ja seibid (jälle roostevabast ) ja läheb tihendi vahetuseks.
- siim789
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 735
- Liitunud: 07 Apr 2006 18:56
- Asukoht: Rapla, Alu
- Autod: Vaz 2107 90a, Ford Taunus 81a, BMW e39 530dA Touring 00a
Seal on tegelikult algselt mingisugused vaskmutrid. Ma täpselt ei tea, kui olulised need on, aga ilmselt kuuma-külmaga toimub seal omajagu paisumist. Minul kippusid tavalised mutrid ennast lahti keerama isegi vedruseibidega. Originaal pikad vaskmutrid püsivad ilusti.karlerik110 kirjutas: Kuna pükste ja kolle vaheline tihend tahab ka vahetust, siis ostsin pikad mutrid ja seibid (jälle roostevabast ) ja läheb tihendi vahetuseks.
- karlerik110
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 110
- Liitunud: 23 Nov 2010 23:36
- Asukoht: Abja-Paluoja
- Autod: Vaz 2106
Hmm, mul olid ennem ka kolle ja pükste ühenduskohas tavalised(teras) mutrid, aga otseloomulikult olid need nii kinni roostetanud ja lahti keerates läksid 2 tikku pooleks. Need sain kenasti välja puuritud ja asja korda, aga nüüd üritangi seda olukorda ennetada, et need mutrid nii lootusetult kinni mädanevad. Samas, enne need teras mutrid pidasid ja ei olnud lahti keeranud. Kuigi olen ise ka kuulnud, et vask mutter on sinna kohta see ainu-õige, siis siiski tahan omal nahal selle roostevaba ära katsetada Ikka vaja ju enda vigadest õppida
- karlerik110
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 110
- Liitunud: 23 Nov 2010 23:36
- Asukoht: Abja-Paluoja
- Autod: Vaz 2106
Nüüd siis autol peal kesklukk ja kahepoolse sidega signalisatsioon. Jubinad soetatud tehnikapood.eu kaudu, väga sõbralik teenindus, peale makse teostamist kaup järgmine päev juba Smartposti pakiautomaadis ja igati lux. Natuke sain alet ka ja mina olen väga rahul. Paigaldasin ise. Signa selline: http://www.aqaris.ee/tehnikapood/pea.ph ... oode=32742 . Lisana paigaldasin ka mahuandurid, mida komplektis ei ole.
Mõnipäev paagiluugile, pagasiluugile ja kapotile veel lüliti ka külge visata, et need ka signa all oleks ja lisaks paigaldan üsna tõenäoliselt ka el. pagassi avamise.
Krt, peaks nüüd homme kuiva ilma, vahetaks juhipoolse esitiiva ära
Mõnipäev paagiluugile, pagasiluugile ja kapotile veel lüliti ka külge visata, et need ka signa all oleks ja lisaks paigaldan üsna tõenäoliselt ka el. pagassi avamise.
Krt, peaks nüüd homme kuiva ilma, vahetaks juhipoolse esitiiva ära
- karlerik110
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 110
- Liitunud: 23 Nov 2010 23:36
- Asukoht: Abja-Paluoja
- Autod: Vaz 2106
Jõudu foorumirahvale. Aeg vist jälle autopäevikut täiendada.
Alustaks siis sellest, et 50 mm torust tehtud lärmakas otse-läbi summutisüsteem sai vahetatud originaal summutijooksu vastu, millele edevusest sai lisatud ka väike summuti ots.
Järgmiseks sai vahetatud differ ja poolteljed. Vanas diffris oli räme lõtk, ühel poolteljel oli laager läbi ja teisel üks rattapoldi keere hävinenud. Loomulikult said uued pooltelje simmerid, diffrile uus otsasimmer ja uued tihendid igalepoole.
Vist oli vähe lõtku
Ja see mis alla läks:
Järgmiseks tuli soodsalt müüki üks 1.6 töömahuga mootor. Täiesti stock. Tõin ta siis endale ära. Peale Lada tagaistme põhja eemaldamist mahtus see kenast autosse
Kohe järgmine päev sai autolt vana ja väga väsinud 1.3 eemaldatud, uus suurevändaline jõuallikas puhtaks pestud, karpa puhastatud, väljalaskekollektor vahetatud ja päeva lõpuks ka vahele pistetud. Algul oli käima saamisega väike probleem, aga peale seda kui süütejuhtmed said jagaja peal 180 kraadi ringi tõstetud, käivitus poolest pöördest. Kahjuks aga suutsin mootori pealepanekuga vist sidurikorvile haiget teha veidi, niiet mingi imelik käuks kostub sidurit libistades. Samas sidur ei libise, aga mingit vabakäiku ka ei ole siduril. Peab mingiaeg tegelema sellega. Veel on probleem, et sooja mootoriga tühikäigul on kellajärgi õlisurve väga madal, samas mehaanilise manomeetriga on õlisurve olemas, kuid tõesti madal. Esialgu loodan et saaledes viga ei ole ja süüdistan ülimalt vedelat õli. Lähiajal võtan õlivahetuse ette, samas kisun ka õlipanni alt ära ja vaatan õlipumba seisukorra üle. Eks näis mis saab.
Kuna august on selle auto ülevaatusekuu, siis sai tehniline seisukord üle vaadatud. Vahetatud mõlemad alumised sarniirid( asemele said vanakooli määrdenipliga sarniirid, vanaisa varudest) ja üks uus pidurivoolik(viga ei olnud pragudes jms, vaid oli vastu rehvi hõõrunud). Summuti sai ka veel summutitsemendiga tihedaks aetud ja klambrid üle pingutatud.
Ja oligi järg iluravi käes.
Vahetatud siis mõlemad esitiivad(tehtud polditavaks), koopad seest uue mastiksi kihiga üle käidud, kapotile väike iluravi ja alt karbid ka uue kivikaitsmega üle tõmmatud. Mõned pildid töökäikugust siis.
Esimese korraga sain värvipoest vale tooni värvi(ometi olin ise autoga kohapeal ja sai neid värvilipikuid autoga kõrvutatud, et ligilähedaseim leida, aga ikka sai väga mööda toon...)
Järgmine värv sai juba kõvasti õigemat tooni ja selle auto õige värvi kood on siis selline :
Vähe katmist, enne kui sai karpidele ja koobastele uus ja kaitsev kiht selga lastud:
Peale töid sai auto seest korralikult puhtaks tehtud, istmed ja vaip puhastatud tekstiilipuhastus vahuga. Minu käes pole see auto seest veel nii puhas olnudki sisuliselt :
See on vist minu nõrkus, et auto peab madalam olema kui originaal. Viimased 5 autot mis mul olnud on, olen maa poole toonud Niiet ei olnud ka nullkuuel pääsu.
Kulmineerus siis see ettevõtmine sellega, et 09.09.2014 sai käidud tehnoülevaatusel ja see läbitud puhta lehega. Ülevaatajal ei olnud muud teha kui kiita auto tehnilist seisukorda ja küsida kust sellised veljed pärit
Kõik siis minupoolt hetkel. Siguliga sõita on eht
Alustaks siis sellest, et 50 mm torust tehtud lärmakas otse-läbi summutisüsteem sai vahetatud originaal summutijooksu vastu, millele edevusest sai lisatud ka väike summuti ots.
Järgmiseks sai vahetatud differ ja poolteljed. Vanas diffris oli räme lõtk, ühel poolteljel oli laager läbi ja teisel üks rattapoldi keere hävinenud. Loomulikult said uued pooltelje simmerid, diffrile uus otsasimmer ja uued tihendid igalepoole.
Vist oli vähe lõtku
Ja see mis alla läks:
Järgmiseks tuli soodsalt müüki üks 1.6 töömahuga mootor. Täiesti stock. Tõin ta siis endale ära. Peale Lada tagaistme põhja eemaldamist mahtus see kenast autosse
Kohe järgmine päev sai autolt vana ja väga väsinud 1.3 eemaldatud, uus suurevändaline jõuallikas puhtaks pestud, karpa puhastatud, väljalaskekollektor vahetatud ja päeva lõpuks ka vahele pistetud. Algul oli käima saamisega väike probleem, aga peale seda kui süütejuhtmed said jagaja peal 180 kraadi ringi tõstetud, käivitus poolest pöördest. Kahjuks aga suutsin mootori pealepanekuga vist sidurikorvile haiget teha veidi, niiet mingi imelik käuks kostub sidurit libistades. Samas sidur ei libise, aga mingit vabakäiku ka ei ole siduril. Peab mingiaeg tegelema sellega. Veel on probleem, et sooja mootoriga tühikäigul on kellajärgi õlisurve väga madal, samas mehaanilise manomeetriga on õlisurve olemas, kuid tõesti madal. Esialgu loodan et saaledes viga ei ole ja süüdistan ülimalt vedelat õli. Lähiajal võtan õlivahetuse ette, samas kisun ka õlipanni alt ära ja vaatan õlipumba seisukorra üle. Eks näis mis saab.
Kuna august on selle auto ülevaatusekuu, siis sai tehniline seisukord üle vaadatud. Vahetatud mõlemad alumised sarniirid( asemele said vanakooli määrdenipliga sarniirid, vanaisa varudest) ja üks uus pidurivoolik(viga ei olnud pragudes jms, vaid oli vastu rehvi hõõrunud). Summuti sai ka veel summutitsemendiga tihedaks aetud ja klambrid üle pingutatud.
Ja oligi järg iluravi käes.
Vahetatud siis mõlemad esitiivad(tehtud polditavaks), koopad seest uue mastiksi kihiga üle käidud, kapotile väike iluravi ja alt karbid ka uue kivikaitsmega üle tõmmatud. Mõned pildid töökäikugust siis.
Esimese korraga sain värvipoest vale tooni värvi(ometi olin ise autoga kohapeal ja sai neid värvilipikuid autoga kõrvutatud, et ligilähedaseim leida, aga ikka sai väga mööda toon...)
Järgmine värv sai juba kõvasti õigemat tooni ja selle auto õige värvi kood on siis selline :
Vähe katmist, enne kui sai karpidele ja koobastele uus ja kaitsev kiht selga lastud:
Peale töid sai auto seest korralikult puhtaks tehtud, istmed ja vaip puhastatud tekstiilipuhastus vahuga. Minu käes pole see auto seest veel nii puhas olnudki sisuliselt :
See on vist minu nõrkus, et auto peab madalam olema kui originaal. Viimased 5 autot mis mul olnud on, olen maa poole toonud Niiet ei olnud ka nullkuuel pääsu.
Kulmineerus siis see ettevõtmine sellega, et 09.09.2014 sai käidud tehnoülevaatusel ja see läbitud puhta lehega. Ülevaatajal ei olnud muud teha kui kiita auto tehnilist seisukorda ja küsida kust sellised veljed pärit
Kõik siis minupoolt hetkel. Siguliga sõita on eht
- karlerik110
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 110
- Liitunud: 23 Nov 2010 23:36
- Asukoht: Abja-Paluoja
- Autod: Vaz 2106
Ilmselt tuleb siit siis selle teema selle aasta viimane updeit. Pikka juttu ei tee, lisan paar pilti.
Meenutusi sügisest, kui sai tehtud "avasta kodumaad" tripp, ehk siis: Abja-Paluoja-Tartu-Järvajaani(kohustuslik varjupaiga külastus)-Põltsamaa-Kolgajaani-Viljandi-Abja-Paluoja.
Ja siis talviseid tervitusi Mulgimaa lumiste metsade vahelt.
Head aasta lõppu
Meenutusi sügisest, kui sai tehtud "avasta kodumaad" tripp, ehk siis: Abja-Paluoja-Tartu-Järvajaani(kohustuslik varjupaiga külastus)-Põltsamaa-Kolgajaani-Viljandi-Abja-Paluoja.
Ja siis talviseid tervitusi Mulgimaa lumiste metsade vahelt.
Head aasta lõppu
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 3998
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Kena keik!
A silma riivab sellise kauni vanuri juures LEDide kasutus.
Vana malli tavapirniga päevasõidutuled oleksid stiiliga rohkem kokkukäivad.
Õnnestus kunagi Auto-Motost Viljandis hankida umbes sellised asjad:
http://shop.wesem.com/en/7/6663/daytime ... s_la2_type
Wesemi toode. Rohkem pole Eestis neid müügil näinud kah kahjuks.
Kui lehel kirjavahetusega pingutada, siis peaks sealt Poolamaalt nähtavasti kaup ka sinu koduukseni jõudma.
A silma riivab sellise kauni vanuri juures LEDide kasutus.
Vana malli tavapirniga päevasõidutuled oleksid stiiliga rohkem kokkukäivad.
Õnnestus kunagi Auto-Motost Viljandis hankida umbes sellised asjad:
http://shop.wesem.com/en/7/6663/daytime ... s_la2_type
Wesemi toode. Rohkem pole Eestis neid müügil näinud kah kahjuks.
Kui lehel kirjavahetusega pingutada, siis peaks sealt Poolamaalt nähtavasti kaup ka sinu koduukseni jõudma.
- karlerik110
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 110
- Liitunud: 23 Nov 2010 23:36
- Asukoht: Abja-Paluoja
- Autod: Vaz 2106
Tervisi üle mitme kuu foorumirahvale!
Logmani silma enam päevasõidutuled ei riiva, kuna need said lihtsalt otsa e. kärsasid läbi Kvaliteetne kaup vähemalt, vee sisse lasi aga välja enam ei lasknud ja nii nad oma otsa leidsid.
Vahepealsetest toimetustest siis...
Sai auto põhi taas ette võetud kuna salong oli hirmus läbu ja kole. Lisaks sai põhja keevitades (aasta 2013 lõpp) krunditud värvitud üle selle samuse ehk kiiruga ja kehvasti.
Sai siis salong tühjaks visatud, kogu põhi relakaga haljaks käiatud, üks pisike auk mis vahepeal tekkinud oli ka ära lapitud ja roostemuundajaga üle käidud.
Seejärel läks peale pintsliga Novoli happekrunt, kohe takka värvirulliga 2 k Novoli protective vms krunt (2-3 kihti) peale krundi kuivamist sai kõik kohad mida vaja, kerehermeetikuga üle käidud. Sellele järgi 2 k Lada must pinnakas peale tõmmatud ( 4 kihti ja jällegi rulliga)
Peale seda sai hakatud mürasummutusega tegelema. Kuna see enne puudus täielikult, siis oli suht piin sõita autoga. Kuna rahakott on õhuke ja juba ennegi siin foorumis seda tehtud on, siis läks põrandale, tulemüürile ja rattakoobaste peale "lumehelvestega" nö. ehituspigmatt/ruberoid. Põhi sai kaetud täielikult, rattakoobastele ja tulemüürile panin topelt.
Sellele järgi sai pandud Noortehnikust soetatud rohelise tooniga vilt, kulus teda täpselt 2.7 ruutmeetrit.
Kuna originaalpõhjamatt oli ikka väga räbal ja kole, siis ei jäänud muud üle kui uus põhjamatt ka ise teha. Sai küll terve Viljandi läbi kolatud ja proovitud leida mingit mõistliku vaipa, aga ei leidnud. Seekord läks nii et Sigulli põrandat katab nüüd Noortehnikust ostetud kõlarikatte riie. Kahjuks on too suht õhuke niiet eks näis kuidas vastu peab.
Käigukangi sai kah samas kohe veidi moditud, vanale olid lõtkud sisse kulunud ja üldsegi oli see siuke kiiruga ja veidi üle pee tehtud lahendus. Uus variant on nõellaagrite peal,laagrid on sisemõõduga 12 ja välismõõduga 16. Tööjuures sai plasma all välja lastud roostevabast jupid mis täidavad siis vahejupi rolli. Töökaaslast tuleb ka kiita kuna ta oli abiks pukside treimisel ja keermestamisel Lisaks tootis ta mulle ilusa käigukangi nupu mis on alumiiniumist. Distantspuksid tehtud roostevabast ja laagrite sisepuksid mustast metallist. Kõik roostevaba materjal sai kiiresti üle ka poleeritud, et silmale vähe ilusam vaadata oleks.
Kuna juba suurem salongi tegemine käsil oli siis sai kaasfoorumlaselt Mar. toodud vähe kenamad ja tervemad esistmed(mis kuuluvad vist mingile Mazdale) , mis tulid muidugi laiali võtta ja porolooni parandada. Samuti tuli vähe õmblusmasinaga õmblusi üle käija mis tundusid väsinud olema.
Samuti sai 2003 aasta Nivast võetud endale uued esimesed turvavööd, kuna eelmised olid suht räbalad.
Noortehnikust sai veel toodud Alpine makk mis suudab mängida raadiot, USBi, Auxi ja CD'd ja FLI ovaalid, kuna vanad ei olnud oma ülesannete kõrgusel enam.
Nii nüüd vist sai suuresplaanis vahepealsed tegemised kokku võetud, järgmine töö on tagauksed korda saada. Teised uksed on juba soetatud, vaja nüüd need puhtaks teha, õrnad roostekohad eemaldada sirgeks pahteldada ja värvida. Seejärel siis esiakna juurest üks nurk kerel korda teha, too on ka kehvas seisus. Eks neid plaane ole veelgi, aga rohkem ei hakka sündmustest ette tõttama.
Logmani silma enam päevasõidutuled ei riiva, kuna need said lihtsalt otsa e. kärsasid läbi Kvaliteetne kaup vähemalt, vee sisse lasi aga välja enam ei lasknud ja nii nad oma otsa leidsid.
Vahepealsetest toimetustest siis...
Sai auto põhi taas ette võetud kuna salong oli hirmus läbu ja kole. Lisaks sai põhja keevitades (aasta 2013 lõpp) krunditud värvitud üle selle samuse ehk kiiruga ja kehvasti.
Sai siis salong tühjaks visatud, kogu põhi relakaga haljaks käiatud, üks pisike auk mis vahepeal tekkinud oli ka ära lapitud ja roostemuundajaga üle käidud.
Seejärel läks peale pintsliga Novoli happekrunt, kohe takka värvirulliga 2 k Novoli protective vms krunt (2-3 kihti) peale krundi kuivamist sai kõik kohad mida vaja, kerehermeetikuga üle käidud. Sellele järgi 2 k Lada must pinnakas peale tõmmatud ( 4 kihti ja jällegi rulliga)
Peale seda sai hakatud mürasummutusega tegelema. Kuna see enne puudus täielikult, siis oli suht piin sõita autoga. Kuna rahakott on õhuke ja juba ennegi siin foorumis seda tehtud on, siis läks põrandale, tulemüürile ja rattakoobaste peale "lumehelvestega" nö. ehituspigmatt/ruberoid. Põhi sai kaetud täielikult, rattakoobastele ja tulemüürile panin topelt.
Sellele järgi sai pandud Noortehnikust soetatud rohelise tooniga vilt, kulus teda täpselt 2.7 ruutmeetrit.
Kuna originaalpõhjamatt oli ikka väga räbal ja kole, siis ei jäänud muud üle kui uus põhjamatt ka ise teha. Sai küll terve Viljandi läbi kolatud ja proovitud leida mingit mõistliku vaipa, aga ei leidnud. Seekord läks nii et Sigulli põrandat katab nüüd Noortehnikust ostetud kõlarikatte riie. Kahjuks on too suht õhuke niiet eks näis kuidas vastu peab.
Käigukangi sai kah samas kohe veidi moditud, vanale olid lõtkud sisse kulunud ja üldsegi oli see siuke kiiruga ja veidi üle pee tehtud lahendus. Uus variant on nõellaagrite peal,laagrid on sisemõõduga 12 ja välismõõduga 16. Tööjuures sai plasma all välja lastud roostevabast jupid mis täidavad siis vahejupi rolli. Töökaaslast tuleb ka kiita kuna ta oli abiks pukside treimisel ja keermestamisel Lisaks tootis ta mulle ilusa käigukangi nupu mis on alumiiniumist. Distantspuksid tehtud roostevabast ja laagrite sisepuksid mustast metallist. Kõik roostevaba materjal sai kiiresti üle ka poleeritud, et silmale vähe ilusam vaadata oleks.
Kuna juba suurem salongi tegemine käsil oli siis sai kaasfoorumlaselt Mar. toodud vähe kenamad ja tervemad esistmed(mis kuuluvad vist mingile Mazdale) , mis tulid muidugi laiali võtta ja porolooni parandada. Samuti tuli vähe õmblusmasinaga õmblusi üle käija mis tundusid väsinud olema.
Samuti sai 2003 aasta Nivast võetud endale uued esimesed turvavööd, kuna eelmised olid suht räbalad.
Noortehnikust sai veel toodud Alpine makk mis suudab mängida raadiot, USBi, Auxi ja CD'd ja FLI ovaalid, kuna vanad ei olnud oma ülesannete kõrgusel enam.
Nii nüüd vist sai suuresplaanis vahepealsed tegemised kokku võetud, järgmine töö on tagauksed korda saada. Teised uksed on juba soetatud, vaja nüüd need puhtaks teha, õrnad roostekohad eemaldada sirgeks pahteldada ja värvida. Seejärel siis esiakna juurest üks nurk kerel korda teha, too on ka kehvas seisus. Eks neid plaane ole veelgi, aga rohkem ei hakka sündmustest ette tõttama.