1. leht 1-st

2121, Suprudko, 1980

Postitatud: 07 Jaan 2014 18:21
Postitas Suprudko
Masin sai leitud siitsamast foorumist, sm rääbis-e nüüdseks eks: http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthre ... #pid190680
Esimene pikem proovisõit marsuudil, Tallinn - Muhu saar, ka tehtud. Miskit uut, mida müüalt juba teada ei saanud, ei avastanud.

Väike nimekiri hetkel teadaolevatest vigadest:
1. katuseluuk lekib pisut
2. tuled tunduvad olema valesti reguleeritud, näitavad hirmus maha
3. alates 60km/h hakkab miski auto all jõrisema, justkui oleks midagi tasakaalust väljas. Kaasneb ka suhteliselt suur vibratsioon. Esialgu arvaks mõne kardaaniristi süüdlaseks olevat
4. istmed on paigaldatud nii, et kaugust roolist muuta ei saa. Tuleb kas istmed välja vahetada või mingid siinid alla tekitada
5. pikanäpumehed otsustasid kunde väiksest kolmnurkaknast sisse murda ja maki pihta panna. Hetkel on ava kinni teibitud, ajutiselt ehk saab pleksiklaasist sinna miskit aretada. Olen avatud Niva paremoolse kolmnurkakna pakkumistele
6. kapotiluku traat/tross puruks

Ehki veljed näevad väga edevad välja on nad äärmiselt ebapraktilised. Ratas on niipalju koopast väljas, et pritsib auto külje magusalt täis. Plaan panna talirehv originaalveljega. Rehvid olemas, veljed puudu. Taas avatud pakkumistele.
Pilti ka:

Pilt

Postitatud: 09 Jaan 2014 19:45
Postitas Suprudko
Hommikul kell 6:00 sain kätte originaalveljed, tänud sm tuningmanile sõbralikust naaberfoorumist.

Suures "uue" auto elevuses jäid ära märkimata see, et salongivent puhus ainult sooja ja esiklaasile seda eriti ei jõudnud. Täna sai asja pisut uuritud, soojakraani hoob liigub kenasti, aga õhutemperatuuris muutust pole. Ilmselt tuleb kraan ära vahetada. Õhu esiklaasile mittejõudmise põhjuseks oli üks puuduv klamber ventika korpuses. Tegin vähe paksemast plekist ise klambri, hetkel hoiab kinni küll.

Vibratsiooni põhjuseks oli kardaanide pikinuudi suhteliselt suur loks. Õnneks sain ühe komplekti kardaane kaasa, peale ristide, nuutide määrimist läksid need alla. Nüüd on 80-90 täiesti normaalne sõita juba. Ega nende vanade kardaanidega pole vist teha enam midagi või taastatakse neid?

Ära sai ka parandatud kapotiluku tross. Õigemini pooleks traat sai asendatud trossiga.

Esitulede veale sain ka vist jälile. Nimelt on mul vanad tuled, ilma otsekiiri varjava ekraanita, aga pirnid on H4. Kuskil riiulis peaksid mul vedelema Datsun Cherry esituled, sama läbimõõduga mis Nival. Need oleks plaanis ette panna.

Puuduv aken sai ajutise lahenduse pleksiklaasi näol.

Päris ammu pole niimoodi "näppe õliseks" teind, mulle meeldib.

Postitatud: 22 Jaan 2014 15:56
Postitas Suprudko
Kuigi külmadega pole käivitamisega probleeme olnud, sai siiski vanakesele paigaldatud plokisoojendus. Pistiku asukoha otsingul sai snitti võetud overspeed-i Niva teemast. Tundus kõige õigem koht, stange küljes oleks nagu veider tundunud.
Kui juba esivõre maas, sai tehtud embleemile küünelakiga iluravi.
Küünlad, küünlajuhtmed said uute vastu vahetatud.
Kuna all olevad rattad olid kõvasti koopast väljas ja hoolimata oma M+S märgist äärmiselt libedad, läksid alla naelkummid originaalvelgedel. 195/65 mõõt sel lihtsal põhjusel, et need olid juba enne olemas.
Ees on veel ootamas kõikide õlide vahetus ja esitulede asendamine. Jätkuvalt üleval kundepoolse kolmnurga otsing.
Mõni pilt ka:

Pilt Pilt Pilt

On ilmnenud ka üks pisike vimka. Nimelt bensiininäidik tundub kinni külmavat- hakkab näitama alles peale mõnda kilomeetrit sõitu.

Postitatud: 22 Jaan 2014 16:57
Postitas VäikeMägilane
Numbri järgi peaks se massin mägi-eestist pärit olema.
VAD oli võrumaa kombo too aeg

Alles hilja aegu müüs tuttav oma 2121 86a. täis originaali ära, hind oli 30k eeku, masin aind pühapäeva sõidukina olnd ja läbisõit k amingi naeruväärne. kahjuks ei tea kuhu see läks ja kas ikka veel hästi hoitakse.

Edu!

Postitatud: 11 Apr 2014 23:36
Postitas Suprudko
Hetkel tööl kiired ajad, pole auto kallale saanud. Samas otsest vajadust pole ka olnud.Mingi hetk sai tuvastatud veidi loksuv veepump, kuna loks oli väga väike ja jahutusvedelikku ei lekkinud, siis sai küll uus pump ostetud, kuid vahetama ei kiirustanud.
Täna töölt koju jõudes hakkas kapoti alt kostuma õrna klobinat- jõudiski kätte aeg pumpa vahetada. Paar pilti ka kaemiseks.

Pilt Pilt

Praeguseks taas kõik.

Postitatud: 15 Nov 2014 12:36
Postitas Suprudko
Pole hulk aega kirjutanud siia miskit. Panen nüüd tagantjärgi kirja, omalgi teinekord hea meelde tuletada.

Augusti lõpus,enne ülevaatust, sai vahetatud süütepool. Kuna vanal oli kõrgepinge kontakt selline kehvemapoolne. Ülevaatus sai läbitud puhtalt.

Juba järgmisel päeval hakkas jama pihta, ei lähe käima. Külmalt veel kuidagi, soojalt ketra või haigeks. Kui käima sai, siis algul töötas mootor normaalselt, soojaks minnes kippus tühikäigul välja surema. Sai vahetatud küünlad, kontrollitud sai kondensaator ja kõik madalpinge ühendused. Käsitsi kontakte lahutades tuli süütepoolilt ilus sinine särts. Küünlaid ükshaaval välja keerates, nendel ka kõigil säde olemas. Karburaatoril sai vahetatud kõik tihendid, ujukitase sai paika aetud, nõelklapp kontrollitud. Ja paremaks ei muutunud midagi.

Vahepeal sai täheldatud et lükates läheb käima poolest pöördest. Pea juba hall otsas, no ei saa aru, mis nii äkki siis muutus. Kuna ainus asi, mis enne jama tekkimist tehtud sai, oli süütepooli vahetus, siis sai vana pool tagasi peale pandud. Ja masin korras nagu imeväel.

Tagantjärgi mõeldes oleks pidanud sellest alustamagi. Aga mis seal ikka, vähemalt on kõik nüüd korra üle käidud.

2121, Suprudko, 1980

Postitatud: 17 Dets 2014 14:18
Postitas Suprudko
Sai eile korra kapoti alla kiigatud ja avastatud, et paisupaak peaaegu tühi. Radika korki maha keerates tuli selle alt välja kreemjas vaht, pisut oli sarnast ollust ka õlikorgi all. Ilmselt siis mahlad koos. Samas mõõtevardal õli nagu õli ikka ja kogus ka nii kolmveerand normi.

Täna ajasin masina garaaži ja hakkasin lammutama. Kõigepealt jahutusvedelik välja - ilus puhas. Seejärel klapikambri kaas maha - seal samuti mitte jälgegi emulsioonist. No kurja küll, kuhu see jahutusvedelik siis kadus? 1. ja 2. silindri küünlad olid palju valged, ju siis läks sinna, see seletab ka õiget õlinormi. Lammutamisest ilmselt ikkagi ei pääse.

Postitatud: 17 Dets 2014 15:34
Postitas Mel
Ma arvan, et polnud seal midagi viga, asjata tööd teed.
See, et aeg-ajalt paisupaaki täita tuleb on normaalne. Vanas süsteemis liigub igasugust ollust, mis vahtu vms tekitab. Õlikorgi alla tekib samuti kasutamisel vähest kondenseeruvat vahtu.

Postitatud: 17 Dets 2014 17:15
Postitas Suprudko
Eks loll õpib oma vigadest. Sai suure hurraaga plokikaas maha võetud ja nagu Mel juba viitas, ei tuvastanud viga midagi. Ega nüüd pole muud, homme kui tihendi kätte saan, läheb kokku tagasi. Edaspidi ootan peale mure kurtmist kaasfoorumlaste arvamuse ära.

Kas see, et 1. ja 2. silindri küünlad valged olid võib viidata lisaõhule pidurivõimendi vaakumvoolikust?