2105 1300S, Mondos, 1981, Säilitades Ajalugu

2105 1300S, Mondos, 1981, Säilitades Ajalugu

Võimalus foorumi külastajatel oma Ladat lähemalt tutvustada
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107

Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.

Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
m
Mondos
Foorumi kasutaja
Postitusi: 9
Liitunud: 20 Jaan 2010 09:30
Asukoht: Koidu küla, Saue vald.
Autod: VAZ 2105
Kontakt:

2105 1300S, Mondos, 1981, Säilitades Ajalugu

Postitus Postitas Mondos »

Auto minu käes: 2 kuud
Minu käes sõitnud: 350 km

Mootor: 1,3, 64hj, rihmaga
Käigukast: 4 käiku
Tootmise aasta: 1981

Esimene kokkupuude VAZ 2105-ga (1986)
Meie pere sai VAZ-i ostuloa ja ühel ilusal päeval keeras tumepruun tuliuus 2105 meie maja ette. Ma mäletan siia maani seda pööret, mida isa tegi. Ma olin 5 aastane. See auto sõitis meie peres 2002 aastani, kuni lõpuks kere täiesti läbi roostetas ja avarii tagajärjel hukkus ning metalli kokkuostu viidi.

Pilt

Vanad mälestused
Väga pikalt pere autona ja lõpu aastatel minu esimese autona oli ta vabaduse sümbol, sest andis meile võimaluse ise liikuda.

Tegin sellega lube tehes platsisõidu eksami – talvel – t-särgis. Oleks võinud ka paljas olla, sest külm juba ei hakanud. Veel mäletan selgelt neid tüdrukute kilkeid kui ma talvel load saanuna ning lumistel teedel Žigulist kõik võtsin. Ma olen inglitele elu lõpuni tänulik, et ma elus olen ja ühtegi avariid ei põhjustanud (avarii, mis auto lõplikult lõhkus juhtus väga rahulikult sõites, mitte minu süül). Käisin poodide parklate kogunemistel enne seda, kui ohutussaared jms ehitati kuni keegi viskas politsei bussil akna sisse – see polnud enam fun. Ükskord suri auto välja ja jamades süütega sain liikuma. 20km sõitsin veel. Hiljem selgus, et hammasrihmal oli 24 hammast maas – aga ta sõitis. Ülikooli ajal talvel korteri peole minnes võtsin ikka aku tuppa kaasa – noh, et käivituks. Nii mõnigi lõi varba siniseks selle kobaka vasta seal niigi kitsas esikus. Keegi ei julgenud möliseda ka, platsisõidu harjutamisest oli veel aastaid hiljem musklid suured.

Ka minu abikaasa esimene auto oli 05, punane ja Norrast toodud.

Nii võiks pikalt jätkata, aga mitte nendest autodest ei taha ma täna rääkida.

Auto leidmise lugu
Sõbraga koosviibimise käigus tuli jutuks, et tema vanaemal on üks Žiguli üle Haljalas (ma olen Saue vallast). Vanaisa on juba nii vana, et tervis ei lase sõita ja soovib maha müüa. Läksin küll põnevusse, aga ei uskunud, et sellest midagi tuleb. Mul oli juba üks 1974 aasta 2103 4 aastat garaažis pool lahti võetuna seisnud. Küsisin nii jutu jätkuks, et mis mudeliga ka tegu võib olla. „Valge“, vastas naisterahvas.

Ta käis ise vaatamas ja saatis pildid. Paistis, et 2105.
Pilt

Palusin pakiruumi luugi pilti, et näha täpset markeeringut, aga küsisin valesti.
Pilt

Arutasin oma äiaga läbi, kes tegeleb autodega, et mis tema arvab. Tegime pakkumise, millega toome auto ära ükskõik mis olukorras ta on. Pakkumine võeti vastu. Nüüd tuli minna.

Auto ostmine
Lapselaps kaasas läksime vanaema juurde ilusal 20nd Augusti kuu päeval. Garaaži uks avanes ja sealt vaatas vastu üks tolmune, salongis hallituse kahjustustega 2105 1300S ehk täpselt nagu mul oli olnud. Värv pole küll sama, aga tumepruune just liiga palju ei tehtudki. Dokumendid oli sinised ja viimane ülevaatus 2007. All olid originaal rehvid.

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Pumpasime õhu rehvidesse, panime aku peale. Mina pumpasin kütust ja äi käias. Üsna pea käis esimene võdin mootorist ja minust läbi. See läheb käima! Natukene veel ja juba turtsatas. Väikesed puhkused starterile. Natukene veel ja sinine pilv pahvatas välja mattes enda alla päikselise Haljala aedlinna. Tegelikult ei saanud olla mõju suurem, kui ehk naabri kanaarilind oleks surnud, mitte ei kõik küla lapsed tahmanäoks oleks saanud. Emotsioonid olid laes. Tegime ostu-müügi lepingu ning treileri peal kodu poole.

Pilt

Teises kurvis kukkus auto üks ratas treileri pealt maha. See käis kiirelt korda, aga üks punane 05 sõitis mööda ja sellest tervitati tunnustavalt – tere tulemast klubisse!

Sõidukorda seadmine
Esmane hooldus tehti töökojas ja kinnitati, et kui arvele saan, siis saab ka ülevaatuselt läbi.

Nüüd oli auto täiesti sõidukorras, aga ma ei tohtinud sellega veel ikkagi sõita. Läksin ARK-i kõigepealt niisama paberitega, aga mulle ei antud järjekorra numbritki. Öeldi, et näitama tuleb tulla, sest sinised paberid ei sisalda vajalikus täpsuses infot. Autot ei saa kindlustada, sest pole „piisavalt“ arvel – autot ei saa arvele, enne kui ARKi kohale minna. Too treileri peal. Sõitva autoga treileri peal? Ühesõnaga sinna ma sain ;-). Ülevaatus käis kähku ja sama ladusalt ka ostu-müügi ning numbrivahetuse vormistamine.

Huvitava faktina sai minu auto passi võimuseks 51kw. Minu teada oli 1300 mootori võimsus 64hj ehk 47kw. Väändemoment on 92Nm. Kiirendus 0 – 100 on(oli) 18 sekundid. Tipp kiirus 145 km/h.

Auto sai külge sama numbri, mis oli minu algsel Žigulil, kes 11 aastat tagasi suri. Tahvlid pole küll säilinud.

Numbri vahetusega seoses ei saanud ma kohe autot kindlustada ka pärast vormistamist. Seega tuli ka tagasi kuidagi saada ;-). Ülevaatuselt läks ametlikult ja puhtalt kohe läbi. Käispidur isegi töötas ilma, et teda oleks hooldatud. Minu esimesel Žigulil ei töötanud see ka hooldades.

Esimesed 100 km
Esimene pikem sõit oli kokku 100km mööda Pärnu mnt. Läksime abikaasa õele külla. Äi sõitis lastega tänapäevase autoga järgi, mina abikaasaga Žiguliga ees. Minnes üle 85 km/h ei raatsinud, tagasi tulles proovisin 110 km/h ikka ära.

Harjumatut kuid samas tuttavat. Müra oli kõik kohad täis. Ei mäletanudki, et mootor nii karjus. Kõnealusel masinal on pandud akende külge tuule suunajad ja aknad ei käi päris kinni. Ma arvan, et müra saaks maha, kui need ära võtta ning akna saaks sulguda.

Istme tagumine serv on kuidagi kõva ja tagumik hakkas juba 30 km peal valutama. Istme padi on tagant nii lühikene, et lõppeb ära enne kui seljatoe alla läheb.

Gaasi pedaali jala päkka tuleb hoida väga püsti.

Juhtimine on üsna vedel ehk rattad kogu aeg vaikselt keeravad alla. Mõtled, et lähed otse, aga üsna pea tuleb vastu keerata, sest rattad on juba mingi teise suuna valinud.

Nii nagu minu esimesel Žigulil on ka sellel soojenduse kraan kinni ja aasta läbi puhub ühtlaselt sooja.

Tunne oli siiski ehe ja väga põnev. Kõik oli veel käe sees. Käigud vahetusid selgelt ja mõistlikult lühikese käiguga. Vedrustus on minu arust täiesti korras ja normaalne arvestades auto otstarvet ja tehnilist piiratust.

Olgugi, et tõin välja mitmed teada iseärasused ja pluss poole nimekiri ei tulnud teab mis pikk, siis alati ootan temaga sõitmist. Manuaal kasti nostalgia ja toore klapi reguleerimine. Selgelt vana auto tunne ja lõhnad. Žiguli on saanud juba piisavalt haruldaseks, et enam ei naerda vaid naeratatakse.

II hooldus
Peale mõningast sõitu hakkas langema voolu tugevus ja tulede lülitamine mõjutas andurit liigselt. Miski käis esiratta juures vastu. Peale pikemat sõitu ei taha käima minna. Paar korda olen juba lükkama pidanud. Auto on kerge ja läheb kohe käima.

Seega sai tehtud generaatori hooldus ja lihtsalt ära puhastatud. Lisaks esimesed pidurid lahti võetud. Peale laadimise korda saamist pole ka käivitamise probleem enam olnud.

Ükspäev kuulen, et tagumist ust kinni lüües kostab vee loksumist. Istme ette valgub vett. Loksutan ust ja polstri vahelt tuleb vett. Võtan ora ja torkan selle läbi ukse all oleva õlimöga seest leitud õhutusavade. Vett hakkab voolama. Käin teised uksed ka üle ja vett tuleb veel ühest. Väga põnev.

Auto seisukord
Tehtud:
  • Mootori õli vahetus
  • Rihma ja rihmaratta vahetus
  • Bensiini pumba vahetus
  • Generaatori hooldus
  • Esimese piduri hooldus.
  • Silla reguleerimine, lahkujooks oli
Teha:
  • Mõlemad parempoolsed aknatõstuki trossid on katki
  • Sigareti süütaja on puudu
  • Kindalaeka sisu on puruks ja üldse armatuur on kõver ja kannatada saanud. Peaks uue panema
  • Ukse sisemised liistud, üks akna tõstuk ja käepidemed on katki ja vaja uued panna
  • Korralikult seest puhastada
  • Värviparandused. Neid on seal ka ise tehtud. Lihtsalt spreiga on täppidele peale lastud ja lahustiga tuleb maha. Auto paistab muidu avariivaba olema ja keevitatud pole.
  • Veljed värvida, hõbedaseks. Kuidagi on kõrvalistuja pool saanud niiskuse kahjustusi. Seal pool on veljed roostes, akna tõstuki trossid läbi ja esiratta poolne raami nurk roostes.
  • Mingi raadio on sees. Äge oleks sealt heli kätte saada. Praegu ainult raksub natukene.
    Pilt
  • Kurvis keerates kuidagi ragiseb kogu sild vms.
  • Kardaani rist kolksub
  • Parem porilapats on tagant puudu.
Edasised tegevused
Soovin autoga sõita ja ei taha juurde mure allikat vaid rõõmu ning vaheldust. Uunikumi jaoks tuleks pigem parem eksemplar otsida, aga siis jälle ei raatsiks sõita. Auto on plaanis hoida nii originaal ja tootmise ajastuehe, kui saab ja ülevärvimist plaanis ei ole. Kaalun teatavat ’80 tuuning nagu koera näoga padi vms, aga mitte mingit jõulupuud. Soovin säilitada tulevastele põlvedele ajalugu, näidet okupatsiooni ajast, et vastanduda neile kõigile nõukogude aja ülistustele.

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Viimati muutis Mondos, 14 Mär 2018 03:22, muudetud 1 kord kokku.
VAZ 2105, 1981, valge
Kasutaja avatar
kristjan92
Ladaklubi Liige
Postitusi: 836
Liitunud: 08 Jaan 2007 22:14
Asukoht: Tamsalu
Autod: Lada Nova 21053 92' , Seat Cordoba 01'

Postitus Postitas kristjan92 »

Selle punase 05ga sõitsin mina ning naasesin just sel päeval Sagadi mõisas toimunud pulmapeolt :) , tore et masinast kaja kuuleb foorumis. Igatahes palju edu ning pealehakkamist ;) .
Tehnika lolli käes on vanaraud!
Autosõit on nagu keeleoskus – seda tuleb praktiseerida; lõputult praktiseerida.
Kasutaja avatar
VäikeMägilane
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1468
Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
Asukoht: Mägi-Eesti
Autod: 2107, Niva, VFTS
Kontakt:

Postitus Postitas VäikeMägilane »

kena leid ja kena lugu, edu masinaga!
Festina lente!
a
Ardi
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1
Liitunud: 21 Juul 2013 21:40

Postitus Postitas Ardi »

Väga lahe lugemine, edu ning tahtmist edaspidiseks.
m
Mondos
Foorumi kasutaja
Postitusi: 9
Liitunud: 20 Jaan 2010 09:30
Asukoht: Koidu küla, Saue vald.
Autod: VAZ 2105
Kontakt:

Postitus Postitas Mondos »

Auto minu käes: 5 kuud
Minu käes sõitnud: 400 km

Talv on ikka auto korda seadmise aeg ja olen teinud väikest iluravi. Lasin auto ukse triibust alla poole üle värvida, sest nagu juba eelmistelt piltidelt näha, siis olid seal erinevad vigastused. Lisaks pesti maha kuivanud õli mögina. Selle asemele panen kas kalamaksa õli või lasen teha krown.ee hoolduse, ei ole veel otsustanud.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Värvija juhtis tähelepanu, et tegemist on väga huvitava eksemplariga. Tal on tehasest pandud veel 01 ukse polstrid, haruldane karbi pealne iluliist ning veelgi mõnedki detailid. Tegemist peaks olema ülemineku versiooniga 01-lt 05 peale. See on nagu muusika kõrvadele ja soojendas väga südant.

Pilt

Silm puhkab peale, kuigi palju on veel teha. Aina kallimaks see auto mulle saab.
Viimati muutis Mondos, 14 Mär 2018 03:28, muudetud 1 kord kokku.
VAZ 2105, 1981, valge
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2501
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Postitus Postitas SexSix »

"Ülevaatus käis kähku ja sama ladusalt ka ostu-müügi ning numbrivahetuse vormistamine."
Miks numbri ära vahetasid? Nüüd europlätakas.
m
Mondos
Foorumi kasutaja
Postitusi: 9
Liitunud: 20 Jaan 2010 09:30
Asukoht: Koidu küla, Saue vald.
Autod: VAZ 2105
Kontakt:

Postitus Postitas Mondos »

Praegu küljes olev number oli minu kõige esimese auto ehk VAZ 2015 number mis esimese postituse esimesel pildil näha.

Kirjutasin ka: "Auto sai külge sama numbri, mis oli minu algsel Žigulil, kes 11 aastat tagasi suri. Tahvlid pole küll säilinud."

Seega 11 aastat säilitasin seda numbrit, et kunagi tagasi panna kui uuesti 05 ostan.

API seeria anti välja Tallinna ARK-is vahetult enne seda, kui vene numbreid kasutada enam ei võinud. Hea oli vaadata, kes veel viimase minutini seda vahetust lükkasid.

Suure õhinaga ja uutmise lainel sai algne number veel ka Euro märgisega vastu vahetatud veel pruuni 05 küljes. Nüüd mõtlen, et hea oleks tõesti algne tahvel jätta olnud.
VAZ 2105, 1981, valge
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4924
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

auto on aus ja ilus.
kerged värvitööd annavad üldmuljele ikka kõvasti juurde :)

mis puutub auto haruldusse siis minumeelest on tegu täiesti puhtaverelise siseturu 2105-ga.
täpselt nii plank oligi viiekopikaline algusest lõpuni siseturu kunde jaoks.

mis velgede originaalsusse puutub, siis kas polnud mitte 80ndatel 2105-l lubivalged.
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
m
Mondos
Foorumi kasutaja
Postitusi: 9
Liitunud: 20 Jaan 2010 09:30
Asukoht: Koidu küla, Saue vald.
Autod: VAZ 2105
Kontakt:

Postitus Postitas Mondos »

Mulle sobib see siseturu värk, kuna eesmärk on säilitada autot, mis oli mõeldud nõukogude inimesele.

Veljed on erivärvi ja roostes ehk vajavad korda tegemist ning see on ka plaanis. Mina mäletasin, et 2105 veljed olid helesinised ja mõtlesin seda värvi kasutada, kuigi see mulle ei meeldi ja minu arust hästi autoga ei sobi. Värvisoovitus on siinkohal väga teretulnud! Mis värvi veljed võisid olla sellel autol originaalis?
VAZ 2105, 1981, valge
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2501
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Postitus Postitas SexSix »

"Seega 11 aastat säilitasin seda numbrit, et kunagi tagasi panna kui uuesti 05 ostan." Ma arvasin, et numbrit saab tänapäeval säilitada ühe aasta.
m
Mondos
Foorumi kasutaja
Postitusi: 9
Liitunud: 20 Jaan 2010 09:30
Asukoht: Koidu küla, Saue vald.
Autod: VAZ 2105
Kontakt:

Postitus Postitas Mondos »

Ma ei võtnud vana masinat enne arvelt maha kuni oli auto, kuhu see number külge panna. See oli paar aastat vanemate uue auto küljes ning nad müüsid selle vahetult enne minu 2105 ostmist maha ning jätsid numbri hoiule. Seega ARK-is oli ta tõesti hoiul vaid mõned kuud.
VAZ 2105, 1981, valge
Kasutaja avatar
robi
Ladaklubi Liige
Postitusi: 494
Liitunud: 10 Sept 2003 21:43
Asukoht: Tallinn
Autod: 2107 1992
Kontakt:

Postitus Postitas robi »

 
Mondos kirjutas:Selle asemele panen kas kalamaksa õli või lasen teha krown.ee hoolduse, ei ole veel otsustanud.
Esiteks.
Tore, et auto on leidnud hooliva ja seda hindava omaniku.
Väga head postitused. Kiitused minu poolt.

Teiseks.
Kalamaksa õli? WTF. Kas see närilisi ligi ei meelita? Pärast pikemat seismist võid avastada, et sisu on läinud. Volgaseltsis oli ühel kuivas küünis talvitunud 24-10'l kevadeks rott rudolf kõik turvvööd läbi närinud ja kõikidest salongiplastidest tükikese näksinud. Päris tüütu.
Olen kuulnud, et ka kaasaegsemete autode elektrijuhtmestikuga on probleeme, nimelt kasutatakse juhtmete isolaatorina keskkonnasõbralikku sojaõli baasil plastikuid ja see on meelitanud ligi närilisi.

Vaata ikka Crown poole. Minu autol tehti see ära. Aga silmas tuleb pidada:
1. uuematele autodele puurivad nad karpidesse ja ustesse väikesed augud, millelel lähevad kummipunnid ette. minu BMW'l jäi puurimisjääk liistu juurde ja läks rooste. Kuna auto on must, siis enne ei märganud, kui rooste läks... see oli töömehe lohakus.
2. Ladal peaks need korrosioonitõrje vahendite applikeerimise avad juba olemas olema. Tihtipeal on need aga tehases kõigepealt külge pandud ja siis mingite müramattidega kaetud, nii et tuleks lahti koukida. Sarnane olukord oli sul ka ukstel vee väljavooudega.
3. Crown'is möglati ka mootoriruum üleni ära, suvesõidulkil pole seda mõtet teha.

Nii et enne tuleb masin tööks ilusti ette valmistada ja siis kokku leppida, kuidas ja mida teha.

Edu!
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4924
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

minu esimese 05 tagavara ratas oli eelmise omaniku sõnul originaal - nägi väga ilus välja ja oli lubivalge.
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Kasutaja avatar
ToM
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1066
Liitunud: 26 Juun 2007 00:24
Asukoht: Kohila/Tallinn
Autod: 2107, 2101

Postitus Postitas ToM »

Ise oleksin ka puusalt pakkunud valgeid. Samas vaadates vanu reklaamfotosi tunduvad kõigil veljed olevat hoopis hõbedased. Näiteks
http://en.autowp.ru/pictures/vaz/2105/a ... 2105_1.jpg
http://en.autowp.ru/pictures/vaz/2105/a ... guli_7.jpg

Sinakad (:( ) veljed tekkisid peale liidu lagunemist millalgi.
m'kay
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2501
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Postitus Postitas SexSix »

Sinakad olid ikka sügaval nõuka ajal. Las keegi otsib oma veljetagavaradest välja märgistusega ВАЗ 01/81 kuni ВАЗ 12/81 ja saamegi veljevärvi teada.
Kasutaja avatar
ToM
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1066
Liitunud: 26 Juun 2007 00:24
Asukoht: Kohila/Tallinn
Autod: 2107, 2101

Postitus Postitas ToM »

No hr Sexsix, äkki leiad mõne nõukaaegse uue auto pildi kus on sinakad all? Mina olen neid näinud ainult 2000+ all ja lada poes uute varuosadena.
m'kay
m
masuurik
Postitusi: 1711
Liitunud: 09 Juun 2006 10:56
Asukoht: MUUMIORG
Autod: 1.seeria LADA

Postitus Postitas masuurik »

Tavaline teema vahva jutuga huvitavaks tehtud. Tore lugeda:)
PILL TULEB PIKA EHITAMISE PEALE!
Kasutaja avatar
kristjan92
Ladaklubi Liige
Postitusi: 836
Liitunud: 08 Jaan 2007 22:14
Asukoht: Tamsalu
Autod: Lada Nova 21053 92' , Seat Cordoba 01'

Postitus Postitas kristjan92 »

 
SexSix kirjutas:Sinakad olid ikka sügaval nõuka ajal. Las keegi otsib oma veljetagavaradest välja märgistusega ВАЗ 01/81 kuni ВАЗ 12/81 ja saamegi veljevärvi teada.
Kas need veljed võisid välja näha seda tooni ?
http://en.autowp.ru/pictures/vaz/2105/a ... uli-_4.jpg
http://en.autowp.ru/pictures/v/vaz/2105 ... guli_5.jpg
Tehnika lolli käes on vanaraud!
Autosõit on nagu keeleoskus – seda tuleb praktiseerida; lõputult praktiseerida.
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2501
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Postitus Postitas SexSix »

http://www.hasznaltauto.hu/galeria/7869 ... 95-0-0-0-0
Siin vist rohkem halli tooni. 10. ja 11. foto.
i
iisak
Foorumi kasutaja
Postitusi: 351
Liitunud: 19 Aug 2008 11:14
Asukoht: Tallinn
Autod: 3.0 tdi Q '05

Postitus Postitas iisak »

 
Mondos kirjutas:Praegu küljes olev number oli minu kõige esimese auto ehk VAZ 2015 number mis esimese postituse esimesel pildil näha.

Kirjutasin ka: "Auto sai külge sama numbri, mis oli minu algsel Žigulil, kes 11 aastat tagasi suri. Tahvlid pole küll säilinud."

Seega 11 aastat säilitasin seda numbrit, et kunagi tagasi panna kui uuesti 05 ostan.

API seeria anti välja Tallinna ARK-is vahetult enne seda, kui vene numbreid kasutada enam ei võinud. Hea oli vaadata, kes veel viimase minutini seda vahetust lükkasid.

Suure õhinaga ja uutmise lainel sai algne number veel ka Euro märgisega vastu vahetatud veel pruuni 05 küljes. Nüüd mõtlen, et hea oleks tõesti algne tahvel jätta olnud.
Põhja- Tallinnas Vabriku 2 aadressil on koht, kus EST lätakaga numbrite vastu saab vanakooli märgid. Toimub ootetööna ja maksab 20 euri per plaat. Maksta saab sulas.
Käisin täna spetsiaalselt küsimas, kas vanakooli toorikuid ikka on, kuna endalgi vaja mõni komplekt ümber teha.
Ostan ükskõik mis seisukorras "Togliatti" kirjaga esiebleeme.
Vasta