2105,teitur,1989

2105,teitur,1989

Võimalus foorumi külastajatel oma Ladat lähemalt tutvustada
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107

Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.

Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Kasutaja avatar
ToM
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1066
Liitunud: 26 Juun 2007 00:24
Asukoht: Kohila/Tallinn
Autod: 2107, 2101

Postitus Postitas ToM »

 
teitur kirjutas:Nii rahvas, kas 08 ja klassiku roolinuut on sama? See tähendab, kas samara roolist saaks rooliflantsi tegemiseks vajaliku TERASEST nuudiosa?
Ei ole samad, Samaral on nuut palju tihedam.
m'kay
Kasutaja avatar
teitur
Aasta Projekt
Postitusi: 261
Liitunud: 09 Mär 2008 00:10
Asukoht: Kärdla
Autod: 2105,2107

Postitus Postitas teitur »

t
twist
Foorumi kasutaja
Postitusi: 547
Liitunud: 20 Dets 2008 15:44
Asukoht: Raplamaa
Autod: 2101

Postitus Postitas twist »

Mille starter sellel peal on?
Kasutaja avatar
teitur
Aasta Projekt
Postitusi: 261
Liitunud: 09 Mär 2008 00:10
Asukoht: Kärdla
Autod: 2105,2107

Postitus Postitas teitur »

Originaalstarter on aga millegipärast hakkas imelikku häält tegema peale mootorivahetust. Ei oska õelda mis sel viga on, varem oli korras ja samas praegu ka iga käivitus ei tee seda lolli häält.
Kasutaja avatar
Sander
Foorumi kasutaja
Postitusi: 379
Liitunud: 28 Apr 2011 19:09
Asukoht: Tallinn
Autod: VAZ 2101, VAZ 21011
Kontakt:

Postitus Postitas Sander »

Peaasi, et valet hambumist ei ole starteriga, sööb päris kiiresti nukid maha hoorattal :P
www.autokleebised.ee - Läbi minu saab kleepse soodsamalt ja võite saada ka oma kujundatud kleepse jne.
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4924
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

kõrge surveastmega peab jagaja ka ringi tegema, muidu ei saagi korralikku tühikäiku ja varsti kolvid puru, kui just väga hea 98 sees pole . .
palju pööretel süütenurk on? 34-36 kraadi peaks olema maksimaalne nurk täispööretel.
ju sa helistad kui midagi segaseks jäi :)
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Kasutaja avatar
teitur
Aasta Projekt
Postitusi: 261
Liitunud: 09 Mär 2008 00:10
Asukoht: Kärdla
Autod: 2105,2107

Postitus Postitas teitur »

 
olaaf kirjutas:kõrge surveastmega peab jagaja ka ringi tegema, muidu ei saagi korralikku tühikäiku ja varsti kolvid puru, kui just väga hea 98 sees pole . .
palju pööretel süütenurk on? 34-36 kraadi peaks olema maksimaalne nurk täispööretel.
ju sa helistad kui midagi segaseks jäi :)
Jagaja ringitegemise all mõtled nende pisikeste vedrude väljavahetamist tugevamate vastu?

Süütenurk on praegu tunde järgi pandud. Katsun arkis paberid korda ajada ja siis lähen käin targemate seadistajate juurest läbi, kes süüte ja karpa paika panevad.

Karbussiks leidsin siiski ühe 07 ozooni mille tegin mehhaaniliseks.
Düüsid Õ 170/170 K 112/162 praegu. Vaheflants on muidu kena küll aga õhupuhasti tõuseb sellega nii kõrgele, et kapott kinni ei lähe. Peab sinna ka mingi lahenduse vaatama.
Kasutaja avatar
teitur
Aasta Projekt
Postitusi: 261
Liitunud: 09 Mär 2008 00:10
Asukoht: Kärdla
Autod: 2105,2107

Postitus Postitas teitur »

Pole ammu kirjutanud.

Vahepeal on tööd tehtud omajagu.

Kuna poest ei õnnestunud rooli jaoks adapterit saada, siis tegin ise valmis.
Natuke keevitust, treimist ja olemas.

Pilt

Pilt

Amortideks said ette Bilstein B6 Sport ja taha mingi muu margi B4, mis on siguli originaalist 4-5cm lühemad.

Pilt

Sillapuksid olid omadega täitsa läbi ja tuli uued panna. Otsustasin siis kohe esisilda ettepoole viia ja tugevdada ka, kui juba tegemiseks läks. Alumised õõtsad 15mm ette ja 8 üles. Stabikas ja amordikinnitused läksid M10 peale. Sharniirid olid veel vene aegsed metallist kaussidega, sisse läks uus määre. Uued rattalaagrid, PU puksid, tikkpoldid.
Pidurid käisin ka kergelt üle.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Tagasild käis samuti alt. Ühe tala suutsin üsna kõveraks keevitada, teisega hoidsin ennast veidi tagasi ja jäi parem :D
Sisse läks LSD differ. Loodetud 05 ülekande asemel vaatas sillast vastu 03 oma kahjuks. Tulevikus tahaks 4.44 sisse panna. Reduktori reguleerisin ise ja esimest korda. Proovinud veel ei ole aga ehk sai hea. Loks jäi küll suurem kui lubatud, sest üks hammas käis üsna tuugalt. Piduriregulaatori viskasin ka minema.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Summuti on ka nüüd nn"otseläbi". Esimese püti viskasin täitsa tühjaks ja tagumisse panin rellakaga sälgutatud otsetoru+kivivilla. Esialgsel hinnangul jäi hääl üsnagi sama mis enne :D

Pilt

Veel tahaks tagasilla trossidega kere külge tõmmata, et ei hakkaks amorte lõhkuma. Esialgne plaan on panna tross lühikeste varraste külge ja teine ots keermelatiga silla kohalt läbi kere kinni. Silla kohale muidugi panen ka tugevduseks vähe paksemad plekitükid.

Pilt

Kõik mõtted ja soovitused on teretulnud :)
Et varsti on vaja sillastendi minna, siis ootaks ka andmeid erinevate settingute jaoks. Millised võiks olla seaded jää, kruusa ja asfaldi jaoks?

Loodame, et uue aasta algus toob ka veidi lumisemat ilma:rolleyes
Kasutaja avatar
Jonx
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1451
Liitunud: 06 Nov 2003 21:53
Asukoht: Kärdla
Autod: 2101
Kontakt:

Postitus Postitas Jonx »

Ilus on vaadata, kui asju põhjalikult ja korralikult tehakse.
Autoorienteerumine, Linnaseiklused, Seikluskoolitused, Suvepäevad - http://www.seiklusministeerium.ee
Kasutaja avatar
VäikeMägilane
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1464
Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
Asukoht: Mägi-Eesti
Autod: 2107, Niva, VFTS
Kontakt:

Postitus Postitas VäikeMägilane »

Kena projekt!
Ned 6-sed poldid lukust võta ikka ära kui see juba taldriku külges on 10-stega. Võivad lahti logiseda.

Kas said selle nukiga nüüd juba sinapeale või kuidas toimetab?

Ainult mida pole on jää ja lumi nüüd...
Edu!
Festina lente!
Kasutaja avatar
Qunts
Foorumi kasutaja
Postitusi: 367
Liitunud: 11 Sept 2012 19:48
Asukoht: Planeedil MAA; Tallinn.
Autod: Vaz 2105, 2107 ja Zaz 966
Kontakt:

Postitus Postitas Qunts »

Soovitan see tagadifri asi uuesti üle vaadata :o
Ise olen teinud ja hammaste vahelt õlise paberi läbi lasknud (kordi) ja kui tervelt läbi tuleb siis OK
Aga sul üks hammas poob? see tähendab et varsti ulub.
'Ise teistele ei tee aga las keegi vaatab üle, see minu soovitus aga mida mina tean
Muidu väga vinge projekt:D
Edu ehitamisel.
Ei ole nii rikas, et osta odavat ....
Kasutaja avatar
teitur
Aasta Projekt
Postitusi: 261
Liitunud: 09 Mär 2008 00:10
Asukoht: Kärdla
Autod: 2105,2107

Postitus Postitas teitur »

Kuuesed poldid võtsin sealt ära kokku pannes. Nukk on peal ja töötab(siinkohal saadaks tervitused olaafile ;) ), tagasihoidlikud 300km sõidetud ka. Pole veel õieti ära seadistanud aga esmamulje on hea, jõudu on üsna korralikult.

Reduktorit ma ilma proovimata küll maha ei hakka võtma :D Kui ulub siis vaatab edasi.
Kui see enne juba selle auto all oli ja ei ulgunud, siis peab ta ka sinna tagasi saama, ma arvan. Üks hammas hakkas pooma küll algselt, aga sellepärast ma lasingi lõtku natuke suuremaks, kuni enam ei poonud. Värviga proovisin hambumist ka ja täitsa keskel ei olnud, jäi natuke sissepoole aga serva peale ei läinud. Pole neid targemaid siin ka niipalju kellele näidata(mõni vanakooli mees ehk on aga ei viitsi neid taga ajada :D), pigem katsuks omale asja selgeks teha.

Aga tänusõnad ka heade soovide eest ja minu poolt head aasta lõppu! Jätkame järgmisel aastal :)
Kasutaja avatar
teitur
Aasta Projekt
Postitusi: 261
Liitunud: 09 Mär 2008 00:10
Asukoht: Kärdla
Autod: 2105,2107

Postitus Postitas teitur »

Päevakorral on probleemid õlirõhuga :(

Neljapäeva õhtul sai veidi talvist ilma nauditud, reedel masin seisis ja laupäeval käima pannes oli veel ok.
Mootori soojenedes langes rõhk kiiresti. 50 kraadise mootori temp. juures kustus rõhutuli alles 2000 pöörde pealt.
Elektrilise manomeetri viskasin minema ja mehaaniline näitas sama. 50 kraadi ja 2k rpm peal 0,45 bar kõigest. Maha jahtunud mootoriga alguses 2 bar.

Nüüdseks kontrollitud nukkvõlli otsakork ja õlipumba nuut(on kulunud kuid üle ei anna veel).
Õlipump hetkel maas ja laiali. Seest oli kõik puhas ning terve. Ka kulumise poolest peaks veel kasutuskõlblik olema.
Hammasrataste vaheline lõtk 0,15-0,2mm , korpuse ja hammasratta vahel 0,1mm, võlli pikilõtk ka suurusjärgus 0,1mm. Ristipidi näpuvahel lõtku tunda pole.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Oodatud on igasugune nõu, millest võiks abi olla.

Sees on poolsünt 10w-40 õli, MS magnetiga filter ja masin seisab külmas.

Lisaks sellele hädale on läbi ka 379km sõitnud veepumba laager :D Tootjaks MS
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4924
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

proovi nii nagu soovitasin asi ära, äkki see M$ filter on umbes?

õlipump on kõlbulik veel, kui nuudiosa ringi teed tifti peale :)
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Kasutaja avatar
teitur
Aasta Projekt
Postitusi: 261
Liitunud: 09 Mär 2008 00:10
Asukoht: Kärdla
Autod: 2105,2107

Postitus Postitas teitur »

See filter tundub mullegi kahtlane vaadates MS üldist kvaliteeti :D Selle vahetan korralikuma vastu kindlasti.
Kasutaja avatar
VäikeMägilane
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1464
Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
Asukoht: Mägi-Eesti
Autod: 2107, Niva, VFTS
Kontakt:

Postitus Postitas VäikeMägilane »

pumba sõel ka korras ja puhas?
Filtriks olen ise kasutanud MAN või Bosch.
Mingi hetk oli ka SCT odav toode, polnud ka suurt viga midagi.
Festina lente!
Kasutaja avatar
teitur
Aasta Projekt
Postitusi: 261
Liitunud: 09 Mär 2008 00:10
Asukoht: Kärdla
Autod: 2105,2107

Postitus Postitas teitur »

Sõel on täitsa korras. Uueks filtriks võtsin Fram´i.
m
Mikk
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1029
Liitunud: 13 Mär 2004 11:10
Asukoht: Harjumaa, Kose vald
Autod: VIS 23464-10

Postitus Postitas Mikk »

10w-40 küll, aga mis tootja? Endal kogemused korduvalt näidanud, et sarnasest veast saab jagu korraliku õli ja filtriga. Viimane juhus oli 1,7 monopritse mootoriga, millel soojalt hakkas õlituli vilkuma 1500 pöörde juures. Peale õli ja filtri vahetamist, ei suutnud mina õlituld põlema enne saada, kui mootor välja suri. Seda siis kuskil 300 pöörde juures.

Samas, kui sisse läks lihvimata vänt, siis võivad ka saaled nüüdseks otsas olla. Vähem tõenäoline, sest vaadates, kui suure huvi ja hoolega masinat tehakse, siis ilmselt nii sama seda mootorit ikka kokku ei laotud.
Kasutaja avatar
teitur
Aasta Projekt
Postitusi: 261
Liitunud: 09 Mär 2008 00:10
Asukoht: Kärdla
Autod: 2105,2107

Postitus Postitas teitur »

Õlitootjaks castrol, mis peaks väga ok olema.
Kasutaja avatar
teitur
Aasta Projekt
Postitusi: 261
Liitunud: 09 Mär 2008 00:10
Asukoht: Kärdla
Autod: 2105,2107

Postitus Postitas teitur »

Täna sai asjaga veidi mässatud.

Õlipumba põhjaplaadi(see terasest) lasin lihvpingist läbi, et oleks ikka ideaalselt sirge.
Pump alla, õli ka alla ja drelliga sai pumpa ringi aetud. Tulemuseks 3 baari, MS filtri ja -10 kraadise õliga.
Siis panin külge Frami filtri, suts üle kolme oli juba ees, kui hakkas õhku vahele võtma sõelast. Võtsin siis toasooja siguli õli lisaks ja sain 4 bari, see siis külma õliga pooleks aga siiski vedelam, kui esimese testi ajal.

Kui surve üleval siis raamsaalede vahelt nirises, plokikaande tuli ka ilusti õli. Kuskil nagu lahinal või joana ei tulnud niipalju kui ma vaadata oskasin.

Ootan ettepanekuid :) Kas on mõtet kokku laduda ja proovida?
Vasta