21013, mart551, 1985

21013, mart551, 1985

Võimalus foorumi külastajatel oma Ladat lähemalt tutvustada
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107

Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.

Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Vasta
m
mart551
Foorumi kasutaja
Postitusi: 12
Liitunud: 11 Apr 2011 12:04
Asukoht: Tartu-Viljandi-Tallinn
Autod: VAZ 21013, ZAZ 968M, MB Viano

21013, mart551, 1985

Postitus Postitas mart551 »

Leidsin ladaklubist ühe meelepärase "kopika". Kuna hind sobis ja tehniliselt paistis enam-vähem okei olevat, ostsin ära. Sõitis väga ilusasti Tallinnast läbi Tartu Viljandisse ja ka ülevaatus sai probleemivabalt läbitud. Järgmiseks, nagu "uue" auto ostu puhul ikka, tõstukile ja varuosapoodi, et välja vahetada vedelikud ja mõningad detailid, mis üle jõu ei käi. On olnud küll mõningaid kogemusi VW,erinevate BMW'de ja ZAZ'i remontimisega, aga VAZ ausalt öeldes üllatas natuke negatiivse poole pealt - polegi päris nii lihtne, nagu lootsin. Tekkisid mõningad küsimused, millele olen foorumist vastust otsinud, aga pole leidnud. Kindlasti on need kuskil olemas, aga kas pole veel piisavalt lada-lainel, et õigesti otsida või, ega ausalt öeldes, ei jõua ju ka kogu foorumit läbi töötada.
Ehk saan oma teemas huvilistelt vajalikke näpunäiteid:

* Vahetasin õli välja VAZ'ile mõeldud mineraalõli vastu. Ise olen veendunud, et mida parem õli, seda parem see mootorile on. Õlimüüja-mees ütles, et pool- ja täisssünteetilised õlid lahustavad mootori sees oleva saasta lahti ja selle tulemusena võib ka halval juhul mootor kokku joosta. Iseasi kas tõesti lada mootor on mõeldud Castroli 5W30le ? Või peaks sõitma praeguse õliga mõnituhat, vahetama selle välja näiteks poolsünteetilise vastu, sõitma ka ca. 1000km ja uuesti õli sama vastu välja vahetama?

* Tagasillareduktoris vahetasin kergelt lekkiva simmerlingi ära ja ka õli. Tehnilised andmed näitasid, et mahub ~1,3L õli, minul läks seda ca. 2 liitrit sisse. Siis lihtsalt rohkem enam ei lisanud. Kas seda peab täpselt doseerima või peaks mul seda seal piisavalt olema? Lisaks jäi arusaamatuks difri üleval olev õhutusniplit meenutav jubin. Milleks see hea on?

* Võtsin maha jahutusradiaatori ja pesin läbi. Lõdvikute eemaldamise tulemusena "püüdsin" kinni ~5-6 liitrit ebamäärase värviga vedelikku. Ometigi raamat näitab 9,5 liitrit. Seega on pool vedelast mootoriplokis? Kuidas seda kätte saada? Plaan on ka vahetada soojakraan. Nägin kurja vaeva - võtsin ära pardadžoki põhja, ventilaatorikopsiku ja salongiradiaatori. Siis alles sain lahti (sikutades ja väänates) soojakraani mootoripoolse-juhipoolse mutri. Paraku ei kujuta ette, kuidas seda on võimalik tagasi panna. Foorumis oli küll õpetus, et saad kätte jahutusvedeliku toru ja kõigepealt paned selle soojakraani külge kinni, aga seda toru ei kannata kapoti alt küll kuhugipoole liigutada. Lisaks pidid olema ka omad nipid jahutussüsteemi täitmisel, et õhk sisse ei jääks? Termostaat läheb ka peale uus.

* Kui läheb käigukastiõli vahetuseks, kas seal on ka teatud nippe? BMW'l oli sedasi, et on 3 polti: madalamast tuleb õli välja, ülemisest sisse ja keskmine on nivooava, ehk kui sealt hakkab välja voolama, on õlitase paras. Kas ka "kopika" kastil on sarnane loogika või pumpan ka tunde järgi sisse-kuniks üle ei hakka ajama?

* Ees seisab veel siduri töösilindri vahetus ja tagumised piduriklotsid on läbi ning parem pidurisilinder lekib.

Eks üllatusi kindlasti veel tuleb, aga see oli esialgne kava. Kui keegi oskab mind aidata antud tööde puhul, siis igasugune info on oodatud. Samamoodi ka ehk esineb tüüpvigu, millel peaks kohe tähelepanu pöörama?

Kui auto tehniliselt korda saab, siis võtan ka keretööd ette. Praegu on ainult 2 pilti, mis müügikuulutuseski olid. Kui ta järgmine kord ilmavalgust näeb, küll siis teen pilte juurde.

Pilt Pilt
Kasutaja avatar
sansa
Ladaklubi Liige
Postitusi: 737
Liitunud: 30 Sept 2010 15:04
Asukoht: otepää
Autod: BA3 2101, 2105,21013, Viamobile

Postitus Postitas sansa »

Kena isend!
Diffri õlitaset kontrollid samamoodi nagu käigukasti oma, kui hakkab välja voolama küljepeal asuvast punnist siis on tase normis.
Žiguliga juba igav ei hakka.
m
Mel
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1391
Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
Asukoht: Tallinn
Autod: 3x fwd, 5x rwd

Postitus Postitas Mel »

Õlide kasutamise kohta leiab foorumist otsides hulgaliselt teemasid.

Tagasilla õlikogust saab vaadata sillakorpuse avast (keskel, kust ka õli sisse valatakse). Alusmise servani, siis on täis. Auto peab olema sirgelt.

See õhutusniplit meenutav jubin ongi õhututamiseks. Näiteks sõites õlis soojeneb, tekib paisumine ning üleliigne õhk pääseb välja ega tekita asjatut survet, st õli ei hakka tihendite vahelt välja pressima. Tihti on nippel kinni roostetanud - see pealmine korgike peab vabalt liikuma üles-alla, nii pool sentimeetrit.

Mootoriploki vasakul küljel on vaskne polt, mida saab 13 võtmega keerata. Sellest saab plokis oleva vedeliku välja lasta.

Lihtsam on juba terve soojendusradikas ka siis ära võtta. Saab kraani kenasti külge. Selleks tuleb soojendusradika all olev plastik "karp" neljast metallklambrist lahti lasta. Radikas kindlasti pealt lehti ja sodi täis ka. Samuti saab radika seest hästi puhtaks loputada. Pärast kenasti tihedalt kõik kokku panna, siis soojendus puhub väga hästi. Näiteks on tehasest ümber radika pandud poroloon, et õhk nö tühja ei lendaks. Kokkupanemisel pane radikal ja kraanil kõik torud enne külge. Siis tulemüürist läbiolevatele torudele ainult voolikud vaja peale lükata.

Süsteemi täitmisel olen teinud nii, et jätan ülemise soojendusradika vooliku lahti ja panen selle kinni siis, kui tosooli hakkab sealt tulema. Seejärel radikast peale valada ja käega ülemist radikast mootorisse minevat lõdvikut pumbata kuni enam tosooli juurde ei mahu. Seejärel lasta mootor kord nii soojaks, et termostaat avaneks ning kuskil 1-1,5 liitirt peaks veel juurde mahtuma. Esimese sõitmise järel võib veel taseme üle kontrollida.

Kastiõli - põhja alt välja. Vasakul küljel on 17 võtmega keeratav kork. Valada augu alumise servani. Kui autol on 5ne kast, siis auto viltu ja veel lisaks oma 400-500 ml õli.
m
mart551
Foorumi kasutaja
Postitusi: 12
Liitunud: 11 Apr 2011 12:04
Asukoht: Tartu-Viljandi-Tallinn
Autod: VAZ 21013, ZAZ 968M, MB Viano

probleem vibratsiooniga

Postitus Postitas mart551 »

Niisiis - vahepeal auto viidud igati sõidukõlbulikuks, aga ilmnes probleem, mida ei oska lahendada. Ehk on kellelgi kogemusi:
Nimelt sõites juba küllaltki madalatel kiirustel tuleb sisse kerge vibratsioon. Tundub, et seda põhjustab kardaan - sai see maha võetud, lastud ristid ja vahelaager ära vahetatud, kontrollitud stendis ja tagasi külge keeratud. Enne mahavõtmist oli ta tip-top, aga kuna niikuinii pidin kardaani maha võtma, otsustasin need asjad ära teha. Paraku ei teinud juurde märke, mis asendis ta täpselt oli. Kas selles võib olla viga, et nuudid ei ole oma vanas sissekulunud asendis? Samamoodi olen ka kuulnud, et vene auto juppidega võibki minna sedasi, et ostes juba vigane. Oskab ehk keegi öelda, kas viga võib tulla nuutidest või peaks kuskilt mujalt põhjust otsima?
Kasutaja avatar
sansa
Ladaklubi Liige
Postitusi: 737
Liitunud: 30 Sept 2010 15:04
Asukoht: otepää
Autod: BA3 2101, 2105,21013, Viamobile

Postitus Postitas sansa »

Kas veljed on sirged?
Žiguliga juba igav ei hakka.
Kasutaja avatar
Sander
Foorumi kasutaja
Postitusi: 379
Liitunud: 28 Apr 2011 19:09
Asukoht: Tallinn
Autod: VAZ 2101, VAZ 21011
Kontakt:

Postitus Postitas Sander »

Veljed võivad sirged olla aga mitte tasakaalus rehvid võivad ka vibratsiooni ju põhjustada :rolleyes
www.autokleebised.ee - Läbi minu saab kleepse soodsamalt ja võite saada ka oma kujundatud kleepse jne.
m
mart551
Foorumi kasutaja
Postitusi: 12
Liitunud: 11 Apr 2011 12:04
Asukoht: Tartu-Viljandi-Tallinn
Autod: VAZ 21013, ZAZ 968M, MB Viano

Postitus Postitas mart551 »

rehvid on peal täiesti uued originaalmõõdus Barumid ning enne allapanemist loomulikult ka tasakaalustati.
e
Edel
Foorumi kasutaja
Postitusi: 453
Liitunud: 28 Dets 2007 22:28
Asukoht: Lehola
Autod: VAZ-21061`84, Moskvits-2140`81, Audi A4 1.8 `99
Kontakt:

Postitus Postitas Edel »

Olen isegi suht tihti kardaani vibratsiooniga hädas. On kardaane vahetatud, on riste ning tugilaagrit vahetatud. Lahti võetud, pärast täpselt samamoodi kokku pandud. No kas mingi värin on ikka või mõnel juhul mõnda aega on rahu, siis hakkab jälle järk-järgult värin sisse tulema. Ilmselt tuleks kardaan iga kord peale ristide vahetust üle balanseerida.

Kas väristavad rattad või kardaan, on lihtne kindlaks teha. Kardaani vibreerimise sagedus on suht sama mootori vibratsiooni sagedusega. Rattad "loobivad" kardaanist umbkaudu 2-3 korda väiksema sagedusega, enamasti siis kui on velg (või mõnel juhul ka rehv) kõver, või ei ole ratas all korralikult tsentris.
Minul on Ziguli, aga mis on sinul?
m
mart551
Foorumi kasutaja
Postitusi: 12
Liitunud: 11 Apr 2011 12:04
Asukoht: Tartu-Viljandi-Tallinn
Autod: VAZ 21013, ZAZ 968M, MB Viano

Postitus Postitas mart551 »

Sain igatahes oma probleemile lahenduse: nimelt oli remondimees ühe kardaaniristi ikkagi valesti külge pannud ja pärast ringitõstmist probleem kadunud. Olen, ma usun, oma Žiguliga ausalt öeldes täiesti muretult ca 1000-1500 km sõitnud ja võib nüüd kindlalt öelda, et tegemist on väga mõnusa hobiautoga. Vahepeal on juhtunud nii palju, et soetasin ka "Zubrjonoki" oma haakekonksu külge - minu arust sobib väga hästi ja saab katuseraami ka maha võtta, mis mulle tegelikult eriti ei meeldi. Juhtus ka väike negatiivne intsident. Nimelt ise elan teises linnas kus auto on ja öösel vastu esmaspäeva käidi seal sees ning üritati minema ajada. Pätid olid süüteluku juhtmed ära tõmmanud, aga käima siiski õnneks ei saadud. Tasub äramärkimist, et auto asub aiaga ning kaameraga valvatud firma hoovis. Õnneks jäid need idioodid objektiivi ja politseisse avaldus ka tehtud. No milline kuradi väärakas tahab vana Žigulid varastada ??? :S Sai ta nüüd garaaži sisse aetud ja ehk seal saab vanake rahus olla.

Küll aga ei ole enam talv kaugel ja sel ajal plaanis lasta auto kere korda teha. Kuna pehme on põhimõtteliselt igalt poolt, oleks vaja nii palju uusi plekke kui müüakse. Usun, et peaks nende kogumisega väikestviisi pihta hakkama. Remondimees manitses mitte ostma nn. "kooperatiivi plekke". Noogutasin mõistvalt, ent endal jäi asi arusaamatuks. Mis asja? Nõukaaegsed b-jupid? Kuidas neid eristada "õigest" toodangust? Oskab ehk keegi mulle vihjeid anda, kust ja mida ja kokku osta? Plaanis auto korralikult lasta ära teha ning ei tahaks 5 aasta pärast protseduuri korrata.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/874 ... AG0268.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/874 ... AG0269.jpg
k
krister
Foorumi kasutaja
Postitusi: 249
Liitunud: 09 Aug 2004 12:53
Asukoht: Tallinn, Lilleküla
Autod: 2101 '80

Postitus Postitas krister »

Žiguliisid varastab bussijaama pinkidel igavlev noorus. Tore on ju rallitada, sõita lömmi, panna põlema jne.

Ma soovitaks enne ehk veel otsida kobedama kerega autosid. Võrrelda nende eest küsitavat hinda remondi eelarvega ja teha siis otsus. Uduste piltide pealt paistab, et tööd on palju. Kui seda ise ei tee, siis läheb kalliks. Tore kui sul on olemas remondimees, kes on valmis Žigulli keevitama, kuid tema tahab ka raha.

Kui küüned ikka sügelevad, siis võid alustada auto lammutamisega, rooste aukudes kruvikeerajaga surkimisega. Ja siis veelkord "palja" auto juures remondimehega aru pidada. Selle variandi juures on miinus see, et remondi ajal ei saa Žiguliga sõita.

Odavam on osta korralik auto, kui hakata vana kere lappima. Õnneks on korralikke Žiguliisid veel liikvel. Kui huvi ikka tugev, siis spekulatiivne 2000€ korraliku eest ei olegi palju maksta. Kuid otsides saab kindlasti odavamalt. Soovitan otsida vanade inimeste käest. Kuulda, mida on neil rääkida oma elust ja autost. See on vähemalt minu jaoks üks nauditavamid asju vanade autodega tegelemisel. Spekulandi käest ostes jääb osa emotsioone saamata.

Umbes 2000€ palju läheb ka selle vana korrastamise peale, kui enamus töid sisseosta. Ainuüksi korralik värvimine on suurusjärgus 1200-1500€. Ise pead veel lahti ja kokku panema. + keevitus, + plekid jne. Kuid tulemus ei pruugi olla väga ilus.

Selle autoga aga sõidaks niipalju kui saab. Võib-olla avab just see auto mõne pikalt suletud olnud garaaži ukse, kus ilus eksemplar ootel.

Edu

PS. See tundub piltide pealt juba parema kerega:
http://www.auto24.ee/used/1523678
m
mart551
Foorumi kasutaja
Postitusi: 12
Liitunud: 11 Apr 2011 12:04
Asukoht: Tartu-Viljandi-Tallinn
Autod: VAZ 21013, ZAZ 968M, MB Viano

Postitus Postitas mart551 »

Pildilt paistab tõesti kena, aga usutavasti on ka seal sõber korrosioon sisse roninud. Ma ise olen suht skeptiline, et 750€ saab väga heas korras kerega 01. Lisaks on mul kindel soov ta punaseks värvida, ehk igal juhul peaks algosadeks lammutama, vana värvi maha võtma, roostemuundur->epokrunt->krunt->värv->lakk + lihvimised-poleerimised. Pealegi tekiks olukord, kus on ühe probleemi asemel kaks (ehk 2 sigulli) :) Ning kui ka üks neist valmis saaks, ei oskaks enam teisega midagi peale hakata. Ei ole üldiselt hea endale väga palju "kola" tekitada. Ise olen sellel arvamusel, et pigem eelistada sama raha eest kapremonti kui osta korralik. Saab ikka enda äranägemise järgi otsustada (müraisolatsioon, kaabeldus jms) ning algses staadiumis õigel ajal tehes saab kõik vajalik ära peidetud. Iseenesest on ka tõesti ise teatud töid odavam teha (just lõpetasin oma Transporter T4 keretööd), aga eks kvaliteet on ikkagi küsimärk ja aega läheb selleks rohkem kui on. Seetõttu eelistaks igatahes professionaali seda tegema, et ka 10 aasta pärast ei hakkaks auto pudenema. Jätkuvalt õhus küsimus - kes teab midagi kvaliteetsetest kereplekkidest ?
m
mart551
Foorumi kasutaja
Postitusi: 12
Liitunud: 11 Apr 2011 12:04
Asukoht: Tartu-Viljandi-Tallinn
Autod: VAZ 21013, ZAZ 968M, MB Viano

Postitus Postitas mart551 »

Tere taas üle pika aja.
Leidsin ka oma Avole (kutsun teda nii, inspiratsioon numbrist) sügisel lukksepa, kellel oli huvi asja vastu ning lubas enne suve auto korda saada. Kuna kere oli korralik uss, oli ta sunnitud enam-vähem kõik välja vahetama, aga juppide otsimisega väga probleemi ei paistnud olevat ja mõni nädal tagasi tuligi kauaoodatud teade, et võib järele tulla. Tegin kohe ülevaatuse ja õlivahetuse ära ning nüüd ootan neid harvu hetki, mil teda tuulutamas käia. Mõningad järgmised mõtted on ka. Olgugi, et auto ei ole väga lärmakas, on mõte uksed-põhi pigimatiga ära teha. On kellelgi kogemusi? Kas on üldse asjal mõtet? Teiseks tahaks sisse installida mingisuguse muusika, aga selle peab hoolikalt läbi mõtlema, sest kõlarid ei kipu salongi üldse sobima. Mängija saab küll kindalaekasse peita, ent kõlareid päris istme alla ei pane. Veel mõlguvad mõtted 5-käigulise kasti osas. Iseenesest olemasolev 4-ne toimetab väga hästi ja võib-olla pole erilist tarvidust asja torkima hakata...
Kellel häid ideid, ootan huviga.

Mõned pildid kah.

https://www.dropbox.com/sh/fzpn6dtr1cqp ... xoita?dl=0
m
mart551
Foorumi kasutaja
Postitusi: 12
Liitunud: 11 Apr 2011 12:04
Asukoht: Tartu-Viljandi-Tallinn
Autod: VAZ 21013, ZAZ 968M, MB Viano

Postitus Postitas mart551 »

Järgmine plaan on teha suurem sillaremont. Soovin alles jätta vaid vedrud-amordid, muu läheks vahetusse. Palun andke nõu, kust on kõige mõttekam varuosi osta, mis ka kestaksid.
Kasutaja avatar
teitur
Aasta Projekt
Postitusi: 261
Liitunud: 09 Mär 2008 00:10
Asukoht: Kärdla
Autod: 2105,2107

Postitus Postitas teitur »

Polüuretaanpuksid, või nõuka aegsed kasutamata kummipuksid. Tänapäevased kummikad kestavad paar nädalat. Lääne sharniirid, kui viitsid veidi otsida leiad ehk isegi lemförderi omad veel kuskilt laost. Juurde neid enam minuteada ei toodeta :( Hind oli väga mõistlik 7-8eur tükk kui neid veel saada oli.
m
mart551
Foorumi kasutaja
Postitusi: 12
Liitunud: 11 Apr 2011 12:04
Asukoht: Tartu-Viljandi-Tallinn
Autod: VAZ 21013, ZAZ 968M, MB Viano

Karburaator

Postitus Postitas mart551 »

Mootor töötab tühikäigul ainult õhuklappi kasutades. Ühesõnaga maanteel saab selle sisse lükata, aga linnas peab pidevalt ca 1/3 väljatõmmatud olekus sõitma, mis on tüütu ja kindlasti ka vale. Kogenenumad - mis lahendused on? Kas:
a) võtta karburaator maha, puhastada, osta remontkomplekt ja "timmida"
b) osta uus originaalkarburaator
c) olen kuulnud jutte Weberi nimelisest - mis see paremaks teeb? Kust saab (uut?) ja mis umbes maksab?
d) räägitakse ka sissepritsest 1,7 mootoril pealt, mida ilmselt pole väga lihtne leida?
e)...
Kasutaja avatar
Qunts
Foorumi kasutaja
Postitusi: 367
Liitunud: 11 Sept 2012 19:48
Asukoht: Planeedil MAA; Tallinn.
Autod: Vaz 2105, 2107 ja Zaz 966
Kontakt:

Postitus Postitas Qunts »

 
mart551 kirjutas:Mootor töötab tühikäigul ainult õhuklappi kasutades. Ühesõnaga maanteel saab selle sisse lükata, aga linnas peab pidevalt ca 1/3 väljatõmmatud olekus sõitma, mis on tüütu ja kindlasti ka vale. Kogenenumad - mis lahendused on? Kas:
a) võtta karburaator maha, puhastada, osta remontkomplekt ja "timmida"
b) osta uus originaalkarburaator
c) olen kuulnud jutte Weberi nimelisest - mis see paremaks teeb? Kust saab (uut?) ja mis umbes maksab?
d) räägitakse ka sissepritsest 1,7 mootoril pealt, mida ilmselt pole väga lihtne leida?
e)...
Võtta vana maha puhasta korralikult ära ja pane uued tihendid jne.
Reguleerima ei soovita hakkata kui pole pädev seda tegema (lase kellegil teha)
Uus originaal (kui saab originaaliks nimetada) maksab umbes 100-130 € olenevalt kust osta.
Ainult Weber üksi ei tee midai kui siis mootori tööd ühtlasemaks aga kust uut saada :o ei tea. Ja maksab arvan sinna 500+ €
Sissepritset uut kindlasti tellida saab ja ka kasutatud leiad aga sinna pead lisaks veel hunniku juppe muretsema. (Väljalase,aju, juhtmestik jne. (kas on mõtekas ei tea) ?
e)… ???
Ei ole nii rikas, et osta odavat ....
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4924
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

Tallinnas oskame tühikäiguga aidata.
Foorumis selle kohta kirjutatud palju.
otsi ja tutvu
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Vasta