21013 Turbo, Whistle, 1982

21013 Turbo, Whistle, 1982

Võimalus foorumi külastajatel oma Ladat lähemalt tutvustada
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107

Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.

Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Kasutaja avatar
undu
Foorumi kasutaja
Postitusi: 311
Liitunud: 04 Apr 2010 21:22
Asukoht: Viljandi/ Tartu
Autod: Audi 100 C4

Postitus Postitas undu »

Väga huvitav ja põnev teema! Tore näha, et inimestel on oskusi ja kõvasti viitsimist asjaga tegeleda, tahaks võibolla uurida, et palju selline väike stock mootor, millel sisu ka veel vana pealegi, ülelaetult jõudu välja ka annab? Jõudu ehitamisel kindlasti!!! :D




Ainuke asi mis häiris on see, et kardaan on tugeva k-ga mitte g-ga ja mootoriplokk tugeva p-ga mitte b-ga, ei taha täht närida, kuid veidike häiris :P :P.
Kasutaja avatar
zerosix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 155
Liitunud: 18 Veebr 2009 13:07
Asukoht: Võrumaa Kõrgepalu
Autod: 2106 Turbo, Audi A6 C5 TDI

Postitus Postitas zerosix »

Tänud! Meile on palju räägitud, kui mõttetu see on mida me teeme ja sama jõu saaks palju odavamalt kätte kui osta mõni läbiaetud bemmiront. Samapalju on meile räägitud, kui mõttetu on seda asja ehitada lada mootori peale. Võtke mingi 2.0 vms mootor ja tehke sinna. Kuid siiski, see on tegelikult midagi muud kui lihtsalt ülelaadimine. Sõpradega garages istuda ja koos midagi huvitavat, teistsugust ehitada/välja mõelda on saanud kogu selle asja aluseks. Seda ei saagi enam viitsimiseks nimetada, sellised juba lihtsalt oleme.

Jõunumbri kohapealt leiutas Whistle umbmäärase valemi mille alusel võib teoreetilist hobujõupiiri arvutada. Hobujõudu määratakse atmosfääri rõhu abil. Oletame et meil on vabalthingav mootor millel on 44 kw. Selline jõunumber on saavutatud normaalse atmosfäärirõhu korral, milleks on 1 atm merepinnal (pmst 1 bar) Kuna meid ümbritsev õhk on ju koguaeg enamvähem 1 atm juures. (absoluutne rõhk) Lisades siia ülerõhku, õhukogus mootoris suureneb. Oletame et meil on 0,4 bar ülerõhku. Nüüd on meil absoluutrõhk 1,4 bar. Ennem oli kordaja 1. Nüüd on 1,4 Ennem tegime arvutuse 1x44 kw=44. Nüüd teeme 1,4x44=61,6kw. Selline meetod annab umbmäärase tagasiside kuna tegureid on väga palju, nagu näiteks süüde, segu, põlemise efektiivsus, gaasijaotus jne.
Niimoodi arvutades polegi jõu juurdekasv teab mis suur, kuid mootori poolt arendatavat väänet me niikuinii teada ei saa. Seega see hobujõu number on suhteliselt mittemidagiütlev.

Need tähevead parandan tulevikus. ei hakka postitusi muutma. Thanks for mentioning ;)
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4924
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

Arvestades lada kaane, sisselaske voolavust ja gaasijaotusfaase saab juurde puhudes üle 4000 pöörde juba kindlasti rohkem kui 1,4 koefitsendi arvestada.
Hea tulemuse annaks teil kindlasti 21213 nuki paigaldamine - sl pikem ja vl kitsam.

Lada mootorist just peabki tegema selliseid projekte - 01 mootoril on ikka olematud hinnad ja põhjusega.
Soomlaste sini-rohelisel peletisel oli samamoodi stock 01 mootor peal ja turboga põletas rehvi nii, et paha hakkas - ise nad reklaamisid 100kw 1200 mootorist..

Kui tahta kuskile areneda siis 08 mootor oleks hea samm edasi tulevikus - võimekam õlipump ja parem klapiajam..
suured ja kallid tagaveduse mootorid oleks mõtekas üldse vahele jätta..
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Kasutaja avatar
undu
Foorumi kasutaja
Postitusi: 311
Liitunud: 04 Apr 2010 21:22
Asukoht: Viljandi/ Tartu
Autod: Audi 100 C4

Postitus Postitas undu »

 
zerosix kirjutas:Tänud! Meile on palju räägitud, kui mõttetu see on mida me teeme ja sama jõu saaks palju odavamalt kätte kui osta mõni läbiaetud bemmiront. Samapalju on meile räägitud, kui mõttetu on seda asja ehitada lada mootori peale. Võtke mingi 2.0 vms mootor ja tehke sinna. Kuid siiski, see on tegelikult midagi muud kui lihtsalt ülelaadimine. Sõpradega garages istuda ja koos midagi huvitavat, teistsugust ehitada/välja mõelda on saanud kogu selle asja aluseks. Seda ei saagi enam viitsimiseks nimetada, sellised juba lihtsalt oleme.

Jõunumbri kohapealt leiutas Whistle umbmäärase valemi mille alusel võib teoreetilist hobujõupiiri arvutada. Hobujõudu määratakse atmosfääri rõhu abil. Oletame et meil on vabalthingav mootor millel on 44 kw. Selline jõunumber on saavutatud normaalse atmosfäärirõhu korral, milleks on 1 atm merepinnal (pmst 1 bar) Kuna meid ümbritsev õhk on ju koguaeg enamvähem 1 atm juures. (absoluutne rõhk) Lisades siia ülerõhku, õhukogus mootoris suureneb. Oletame et meil on 0,4 bar ülerõhku. Nüüd on meil absoluutrõhk 1,4 bar. Ennem oli kordaja 1. Nüüd on 1,4 Ennem tegime arvutuse 1x44 kw=44. Nüüd teeme 1,4x44=61,6kw. Selline meetod annab umbmäärase tagasiside kuna tegureid on väga palju, nagu näiteks süüde, segu, põlemise efektiivsus, gaasijaotus jne.
Niimoodi arvutades polegi jõu juurdekasv teab mis suur, kuid mootori poolt arendatavat väänet me niikuinii teada ei saa. Seega see hobujõu number on suhteliselt mittemidagiütlev.

Need tähevead parandan tulevikus. ei hakka postitusi muutma. Thanks for mentioning ;)
See mis ühe jaoks on mõttetu, ei pruugi teise jaoks veel olla, mõni joob viina ja raiskab tervist ja raha, teine aga ehitab autot ja veedab põnevalt aega ja arendab midagi. Niiet teine variant on ikka vast parem :D ja mida odavam toorik alustuseks, seda parem ja lihtsam :D. Valem on huvitav ja jõulisa pole küll teab mis palju, aga turboauto kõlab ju palju ägedamalt kui vabalthingav. :D Niiet lahe ettevõtmine kindlasti :D.
Kasutaja avatar
zerosix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 155
Liitunud: 18 Veebr 2009 13:07
Asukoht: Võrumaa Kõrgepalu
Autod: 2106 Turbo, Audi A6 C5 TDI

Postitus Postitas zerosix »

Tänud! 21213 nukk kõlab täitsa hästi, kuid kardan et selle hind kujuneb päris suureks võrreldes selle säästuprojekti hinda. Selle 01 mootori hinna koha pealt on täitsa õigus. Mootor tuli koos kastiga tõesti kätte vanaraua hinnaga pluss enne sai veel maas tööle proovitud ja veendutud tema korrasolekus. Huvitav tähelepanek - blokil seerianumbri koht on täiesti sile. Kuid kui üli hea hinnaga saaks 03 bloki koos vändaga, siis ilmselt viskaks kogu tehnika sinna ümber.

Turbolada kõlab jah täitsa hästi undu ;). See selleks. Kui mootor tööle sai, siis mindi testima. Esimese testipäeva elas kenasti üle ja kõik töötas üllatavalt hästi. Üks silm koguaeg segukellal ja teine teed jälgimas. Segu oli enamus ajast rikas. Umbes seal 10 - 12 Piirajat sai auto kõvasti tunda. Võiks teine veidi kõrgemal olla. Umbes 7000 rpm. Aga plaan oli ikkagi jäärajal selle pilliga ära käia.

Õhtu enne rajale minekut juhtus üks kummaline asi. Nimelt pidurid jäid peale. Nii esimesed kui tagumised. Lihtsalt piduripedaali enam alla suruda ei kannatanud. Kogu süsteem surve all. Ei oska öelda millest selline asi juhtus, kuid juba õhutamise ajal oli näha et piduri peasilinder midagi head ei ole. Ei saanudki muud kui silindri juurest nippleid veidi lahti keerata ja surve välja lasta. Peale seda sattus küll veidi õhku süsteemi ja piduri vajutamisel palju tühja maad, kuid vähemalt kõik töötavad. Esimesel jäärajal hakkas mootor streikima. Keset sõitu kadus jõud ja hakkas puterdama. Võtsin IAT anduri küljest. Tundus, et sai korda. Teine sõit sama jama. Sai proovitud temp anduri tagant ühendamist. Kolmas sõit sai jällegi kõik tagasi ühendatud ja siis toimis kenasti. Head kohta ei tulnud ja veale ka jälile ei saanud.

Kuna auto aju ja orig temp näidik kasutavad sama andurit siis otsustasin et loobun temp näidust salongis, kuna mootor siiamaani jahutusprobleemide all ei kannatanud. Nüüd jälle töötas normaalselt. Vahepeal lendas veepumba otsas olev jahutusventillaator juppideks. Vanadus oli teinud plastiku rabedaks. Õnneks pehmema seguga ventikas oli kohe varnast võtta. Teisel jäärajavõistlusel tekkisid samad probleemid. Hakkab puterdama ja tahab välja surra. Selline tunne nagu bensiin oleks otsa saanud. Kui pöörded jälle üles saab, siis hakkab jälle tööle. Lisaks tulid välja, et autol suured pidamise probleemid ja lisaraskus taga ajab kurvides vaid nina otse jooksma. Ilma raskusteta käivad tagarattad jällegi esimesest kolmanda käiguni tühja. Kurvides ka hästi ei keera. Nüüd hakkasin kahetsema diffri kokku keevitamist.

Lõpuks saime suure tõenäosusega kätte puterdamise põhjuse. Hakkasime mõtlema, mis oli esimesel testipäeval kui auto töötas perfektselt, teistmoodi. Nimelt siis ei olnud meil lambda tagasisidet ajule küljes. Ehk numbreid me nägime, kuid juhe mis neid ajju saadab ei olnud küljes. Miskil imelikul põhjusel teeb See LC1 lambda meil ka vahel restardi endale ja ilmselt see ajule kohe mitte ei meeldinud. Ise arvan et LC1 tahab uuesti kalibreerimist. Lambda tagasisde küljest ära ja mootor jälle laulab. Ülerõhk hetkel 0,4 bar.

Peale radadel vuramist esisild veel peab ja keerab tõesti hulga paremini ning läbisõitu on tulnud üle 100 km.

Pilt

Pilt

Jänes shampust ei joo!
Pilt Pilt Pilt

Ja ka video ühest testipäevast:

http://www.youtube.com/watch?v=pgEp0QSo6p8
Kasutaja avatar
zizzalik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 410
Liitunud: 15 Juul 2009 22:31
Asukoht: Kihnu
Autod: vaz 21051, vaz 2107, Iz 56, K 750, iz planeta 5

Postitus Postitas zizzalik »

Ma soovin aint jõudu ja viitsimist teile! :)
Vaz 21051 88', Vaz 2107 87', Vaz 2105, Iz 56, k-750, Ford Sierra, Ford Escort RS2000
l
LadaMees001
Foorumi kasutaja
Postitusi: 29
Liitunud: 04 Veebr 2013 22:59
Autod: Vaz 21063

Postitus Postitas LadaMees001 »

väga lahe projekt ette võetud. Edu masina edasi tegemisel.:D
i
iisak
Foorumi kasutaja
Postitusi: 351
Liitunud: 19 Aug 2008 11:14
Asukoht: Tallinn
Autod: 3.0 tdi Q '05

Postitus Postitas iisak »

 
zerosix kirjutas: Kuid kui üli hea hinnaga saaks 03 bloki koos vändaga, siis ilmselt viskaks kogu tehnika sinna ümber.
Mul vedeleb (kuskil lumehanges vist) üks 2103 pealt pärit mootor. Auto oli järjekorras 9693 toodetu. Mingite juttude alusel võiks see plokk olla vähe tugevam kui hilisemate oma, aga ise ei oska eriti kaasa rääkida antud teemal.
Kui sellest mootorist midagi huvitavat tuleks, siis võin vanaraua hinnaga teadusele annetada.
Ostan ükskõik mis seisukorras "Togliatti" kirjaga esiebleeme.
Kasutaja avatar
whistle
Foorumi kasutaja
Postitusi: 37
Liitunud: 31 Jaan 2010 20:13
Asukoht: Võrumaa
Autod: 2106

Postitus Postitas whistle »

Masin on suhtkoht valmis, sellisena me ringi sõidame ja teeme vahest sõidu trenni. Ilmselt kere suve üle ei ela sest on teine väga pehme võitu ja rooste võtab põhja all võimust. On vaikselt plaan lahti võtta mootor ja vaadata mis seal toimub, pole kaua võtmeid välgutanud (mõni nädal) ja selline vaba päev on tulemas. Tegelikult on vaikselt ka plaan suurevända peale kolida ehk siis 1.5L plokk ja 80 väntvõll sinna siis selle mootori 2101 kaas ehk 8.8:1 surveaste, garagest uued 76mm kolvid, "igaks juhuks uus kaanetihend", uus siduriketas mis ka garages vedeles tähtsusetult ning ülejäänud mant on olemas. Selle comboga peaks t25-ga saama suhteliselt madala spool-upi ja väänet saaks tunduvalt juurde mis on oleks 1.5L swapi põhjus. Tervet mootorit ei raatsi osta, sest 06 on vaja ka üles ehitada:)

Olen siin pikalt mõelnud, ning tavaliselt vist ei räägita projektide maksumustest, kuid selle säästu-töötava-sõitva turbo projekt läks maksma 550€ Ehk näide meie poolt kuidas enam odavamalt vist läbi ei aja. Siia pole muidugi sisse arvestatud kütus:)
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4924
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

kas 01 kaas on -10 või -15 lõpuga ühega tuleb aste 8,8 teisega 8,5

Kui siduriketas originaalkatetega, siis tasuks väike investeering teha ja pidurimeistris üle katta asi..
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Kasutaja avatar
whistle
Foorumi kasutaja
Postitusi: 37
Liitunud: 31 Jaan 2010 20:13
Asukoht: Võrumaa
Autod: 2106

Postitus Postitas whistle »

Kahjuks on 06-e peal sachs sidurikomplekt proovimata kuidas jõudu peab vastu, kui peab siis tuleb ka teine komplekt sellele mootorile. Kruus/lumi on originaal sidurile veel ok, tõmbab ratta ringi ja ei avalda palju stressi kui asfaldi peale minna libiseb kohe kui pidamine tekib.
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4924
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

Kaane kohta pilt ka.
http://www.ladaklubi.ee/cms/content/art ... lmar/4.jpg

Meil pidas sachs vastu 400mkülgees sõitmist asfaldil. Viskas lihtsalt katted maha juppideks.. vahele läks 2121 koodiga ja PM katetega vene rauast asi.
Üldiselt valeo, sachs, luk ja muud asjad kõik hiinast tulevad ja kvaliteet kõikuv!

Turbo jaoks oleks ehk etem blokist 2mm maha ja kasutada samaari kolbe. Kergemad ja põlemiskamber saab parema kujuga. 6,x cc süvend kolvis. Pean otsima kas mul on vanad revo kolvid alles veel..
Lisaks kaob see lollakas 3mm quench area sealt ära.
Surveaste tuleb umbes täpselt 9 kui kaanest maha võetud pole..
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
e
exideN
Foorumi kasutaja
Postitusi: 109
Liitunud: 01 Juun 2011 14:39
Asukoht: Paide
Autod: Vaz 2103

Postitus Postitas exideN »

midagi toimunud ?
Kasutaja avatar
zerosix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 155
Liitunud: 18 Veebr 2009 13:07
Asukoht: Võrumaa Kõrgepalu
Autod: 2106 Turbo, Audi A6 C5 TDI

Postitus Postitas zerosix »

Hetkel kõik seisab. Kevade algul lumega sai veel kõvasti autot proovile pandud ja kõik pidas kenasti vastu kuni hetkeni mil 0,5 bar ülerõhu all bensiin paagist otsa sai. Selle peale võttis detonatsioon esimese silindri kolvil rõngad ära. Loll viga kuid midagi teha pole. Plaanis oli niikuinii mootor lahti võtta. Ülejäänud mootor oli kõik korras. Pealekauba tuli välja, et tegu oli muldvalu 01 plokiga. Kaas oli küll 01 oma, kuid 8,5:1 surveastmega. Hetkel kiired ajad ja peame mõttepausi. Kas otsida 1,5 mootor ja see peale visata, või korraga ÜV kerega masina peale tehnika ümber tõsta. Kunagi tuleb ka miski video..
Kasutaja avatar
zerosix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 155
Liitunud: 18 Veebr 2009 13:07
Asukoht: Võrumaa Kõrgepalu
Autod: 2106 Turbo, Audi A6 C5 TDI

Postitus Postitas zerosix »

Hetkeseisuga olemas muldvalu 03 plokk kasutaja iisaku käest. Mingi aeg läheb see puurimisse, eks näis mis sealt tuleb. Talvisest ajast siis lubatud videod. Vaadakem kerge huumoriga... :cul

http://www.youtube.com/watch?v=LcawDtQ_tV8

http://www.youtube.com/watch?v=pmb9Qj6jhnQ
i
iisak
Foorumi kasutaja
Postitusi: 351
Liitunud: 19 Aug 2008 11:14
Asukoht: Tallinn
Autod: 3.0 tdi Q '05

Postitus Postitas iisak »

Tahtsingi küsida, et mis karul kõhus oli lõpuks?
Ostan ükskõik mis seisukorras "Togliatti" kirjaga esiebleeme.
Kasutaja avatar
zerosix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 155
Liitunud: 18 Veebr 2009 13:07
Asukoht: Võrumaa Kõrgepalu
Autod: 2106 Turbo, Audi A6 C5 TDI

Postitus Postitas zerosix »

Kuidas käib väntvõlli lihvimise tehnoloogia? Kas peab ütlema väntvõlli originaal kaela mõõdud ja siis sellejärgi lastakse näiteks esimesse remontmõõtu, või peab viima ka remontkomplekti saalesid kaasa koos kepsuga ja siis nende järgi tehakse? Nimelt plaan 1,5 mootorisse istutada audi/vw keps kuid siis vaja väntvõll audi saale järgi mõõtu lihvida. Liugelaagrite tootja andmetel võivad 0,02 mm vahemikus tolerantsid kõikuda.. On see normaalne või olen ma millestki valesti aru saanud. Nt lada orig mõõdu kepsusaale andmed: 47,814/47,834.

Audi orig mõõdus saale istutamisel lada vända peale, peaks seda lihvima 0,056 mm mis on suhteliselt vähe võrreldes stock remontkomplekti paigaldamisel vajaliku lihviga, mis on 0,25 mm. Kuid võimalus on ka osta audi kepsule esimese remondi saaled. Siis oleks tarvis lihvida 0,25+0,056 mm.

Kogu see majandamine seetõttu, et saaks paigaldada lada plokki 81mm kolvi ja mis tuleks ploki äärega tasa. Küsimus suurele ringile. Kui palju üks saale lõtkub ennem kui hakkab kolksu kuulma?

Karu kõht oli vist varem avamata. Arvan et seda poldud varem, alt vähemalt mitte, lahti võetud. Sees 76 orig kolb nagu ikka, kuid vastu vaatas kenake rant silindriseintel. Ahjaa, ketileevendi oli ka karteris.
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4924
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

Lihvija ütleb mis ja kuidas, kui on asjatundja inimene.
Vänt üle mõõta ja siis raamatust vaadata palju on audi nominaalne kepsulaagri kaela mõõt = selle järgi lihvida.
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
u
uzzac
Foorumi kasutaja
Postitusi: 859
Liitunud: 13 Aug 2007 00:19
Asukoht: prn/tln
Autod: Volvo S40

Postitus Postitas uzzac »

Tegija peab ikka teadma seda. Mingi väike lõtk on ja peab olema, sest tegu on ju liuglaagriga. Ise kasutame Samaari kones Ford CVH kepsu näiteks. Ei oska öelda palju see klassiku omast erineb. UK-st saab H-profiiliga tüki koos ARP poldiga väga okei hinnaga kätte.
Kasutaja avatar
zerosix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 155
Liitunud: 18 Veebr 2009 13:07
Asukoht: Võrumaa Kõrgepalu
Autod: 2106 Turbo, Audi A6 C5 TDI

Postitus Postitas zerosix »

Hetkeseisuga plaanis käsile võtta 03 plokk ja see 82 samara kolvi jaoks mõõtu puurida, kuid siit sealt juba infot kuulnud et see hea plaan pole. Peale selle võimalus plokist 2 mm maha freesida. 03 muldvalu plokkidest ju ennemgi 1,7 mootoreid tehtud..=? Aga et nende eesmärkide täitmisega läheb veel aega ja et mott vahepeal päris maha ei läheks. sai vahele tõstetud üks vana 1.3 mootor. Soojalt ei tööta õigesti - viga temp anduris. Aju soovib originaal corrado temp andurit.

http://www.youtube.com/watch?v=jnEL1Yo9 ... e=youtu.be
Vasta