1. leht 2-st

2106, Ryntsi, 1988

Postitatud: 31 Jaan 2013 17:35
Postitas Rynts
Nonii, otsustasin ka siiski teha enda autost siia teema. Sai eelmine nädal ostetud omale 21063 Sl, plaaniga sõitma hakata igapäeva sõite ning lisaks ka jäärada ja rahvarallisid.. autoga koju jõudes ja järgmine päev teda lähemalt uurides ei tahaks temaga kohe üldse ralli sõita, kuna auto on lihtsalt niivõrd originaalis ja sisuliselt ilma roosteta (ainus pisike koht pinnapealse roostega paremal esimesel tiival) ning siinseal pintsliga värviparandusi. Läbisõidu näidik näitab 37 tuhat ning mõni kopikas peale. Ülevaatuselt läks auto läbi täielikult puhta lehega - 0 viga. Co mõõduks tuli 0,1, ülevaataja aga ütles seepeale, et tahaks näha siin vähemalt arvu 1,0. Eelnevalt oli auto olnud taadi käsutuses, kes temaga talvel liigelnud pole. Sisu on ka 5+ millel on katted peal. Põhja all roostet nii imelik kui see ka poleks EI esine. Egas siis midagi, mõtlen veel auto eluolude üle, kas hakkan ralli sõitma temaga või mitte. Kostitan teid praegu mõne pildiga ning annan ülevaate tulevatest töödest tema kallal. :)

Pildid järgmisel päeval peale toomist:

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Praeguseks tehtud tööd:
Puhastatud ja kasitud seest
Paigaldasin Monte Carlo vanakooli sportrooli, sest originaaliga minu närv sõitmist vastu ei pea, see makaron kaob lihtsalt kätte ära. :D
Väljast veidike puhastatud ning ka kapoti alt.
Ülevaatus, kindlustus tehtud
Kapotiluku ajam õlitatud (algul ei tahtnud kohe üldse õigesti töödata).
Tagumise ukse lukk õlitatud.

Vaikselt nokitsen ja hoolitsen, peagi tulevad korraliku kaameraga tehtud korralikud pildid !

Rünno.

Postitatud: 31 Jaan 2013 17:42
Postitas Fortran
Loodan, et teema autor jõuab otsusele rallit mitte sõita! :)

Hoolimata ekspluateerimisest tasuks investeerida kerehooldusesse/roostetõrjesse, seda ilmtingimata olukorras, kus autot kasutatakse talvisel perioodil. Põhi, karbiservad, uksevahed ... Muul juhul ei jää sellest (eeldatavasti) originaalseisust varsti midagi alles.

Edu!

Postitatud: 31 Jaan 2013 22:25
Postitas MuKi14
Väga esinduslik pill paistab, vaata, et siis kuhugi kõveraks ei sõida. Edu! :P

Postitatud: 31 Jaan 2013 22:41
Postitas Rynts
Tänud Muki ja Fortran. Olen siin õhtu otsa pingsalt mõelnud selle rahvarallide ja jääradade peale, usun et teen selle autoga siin paar jääraja sõitu vaikselt ära, viimast autost võtma ei hakka ja kevadel lasen pesulas korraliku põhja pesu teha, soolast puhtaks teise ja arvan et jätan ta siiski tänava autoks.. selliseks viisakaks originaaliks. Aia taga seisab üks paljaks roogitud kopika kere, mis on küll üsna mäda juba.. aga vast saakski keretöid harjutada ja üks rallikrossi auto teha, millega saab ka ühissõite teha.

Raplamaa siksaatori mehed, võiks väikse tutvumis õhtu teha autodega ja koguneda mingi aeg kusagil.? :)

Ilus, proovi ikka hoida terve ja orginaalina.

Postitatud: 31 Jaan 2013 22:51
Postitas SexSix
Lihtsam on hoida puhtana, kui pesta puhtaks soolast.

Postitatud: 31 Jaan 2013 23:11
Postitas Rynts
Eks ta nii ole jah kuid on vaja teha ka igapäeva sõite ning paljast lume eemaldamisest auto küljest on ka vähe, tuleb kevadel korralik põhja pesu.
Homme teen autost ka uued pildid ära!

Postitatud: 25 Veebr 2013 20:34
Postitas Rynts
Oeh.. lubadusi ma ikka pidada ei oska, uusi pilte pannud ma ei ole ja tegemistest ka rääkinud pole. :D

Igatahes, auto jääb siiski motospordiks ja seda on ta ka igati õigustanud. See, et ta korralik ja originaal on.. ei tasu selle üle vinguda, praegu on müügis päris mitu sama korraliku 06-te ja pealegi on ka aasta üsna uus. Tean mis on rariteet ja mis on uunikum, selles osas oskan väärtustada ja teha õiged otsuseid, seega sai selle lada puhul tehtud otsus õiglaselt.

Niisiis hetkel tehtud töödest on auto korralikult puhastatud, sisse pandud uhiuued Norma traksid mõlemile istmele, vahetatud käigukastis ja tagasillas õlid, hooldatud mootori poolt ja muud nipet näpet, auto on oma parimas konditsioonis. Ahjaa.. alla sai ka soetatud uued Continental ice contact rehvid.

Olen teinud temaga praeguseks 5 jääraja sõitu, millest 2 on toonud ka kogunisti 2.koha karikad ! Ühes sõidus oleks saavutanud ka üsna hea aja, kuid paraku ajasõidus tuli üks puhas enda sõiduviga sisse. :)


Pilt

Tuleva nädalavahetuse jääraja sõidud jätan vist vahele ning panustan ülejärgmisele nädalavahetusele. Üritan tuua veel ühe karika koju ja siis võib olla selle hooaja lõpuga rahul. Mainin siia juurde ka, et jääraja sõitmisega tegelen esmakordselt oma elus üldse. Järgmiseks talve hooajaks luban, et auto saab nii palju täiustatud veermiku ja tehnika poolelt, et suudan karikaid juba rohkem koju tuua.

Varsti aga on mul kodus Niva mootor, mida hakkame arendama ja veidi "kangemaks" täiustama. Siis tuleb juba järjekordne uuendus teemale.

Küsimused, kiitused, laitused on igatu oodatud!

Postitatud: 10 Mär 2013 17:44
Postitas Rynts
Eile oli jälle Ladaklubi rajal esindatud..

Pilt

Enda autole ei ole veel jõudnud kleebist taha aknale panna, kuid varsti on see olemas. Aegasid tegime ka häid, Siim oli üldkokkuvõttes viiendal kohal 20 võistleja seas ja minu koht jäi kolmandaks. Tegelikuses oleks olnud mu koht teine, kuna stardis jooksis mingi tölpa auto eest läbi ja ca 2 seki läks kaduma kinni pidurdamisega, ei riskinud enam uue stardi võtuga ka.. teise kohaga jäi vahe 7 sajandiku. Aga mis need oleksid enam ikka maksavad. :)

Nüüd aga tuleb vist üks võistlus veel, kus osalen ja peale seda tuleb autole kõva arendus, võimsama mootori ja väljalaske näol, kuna praeguse mootoriga on kolmanda käiguga jäärajal minek üsna nadi ja no mis ma siis veel suvel teen.. Lisaks ka järgmiseks aastaks poltpuur, mille saab vajadusel eemaldada. Auto jääb sama viisakaks oma olemuselt nagu ta seda on. Tagumiselt tiivalt tuleb mõlk ainult eemaldada. Lisaks tuleb ka sildades väikene arendus, kuid sellest juba hiljem. Ahja, ka originaal kaitsmed ei kõlba kusagile, need ehitame plii kaitsmetele üle.

Praeguseks tehtud tööd:
Vasakpoolne ülemine sarniir vahetatud
Soojendusradikas puhastatud ning soojendusmootor puhastatud.
Käidud sillastendis.
Nipetnäpet asju veel, igatahes tehnika on ideaalselt toiminud.

Siit pildilt saate ka uudistada, mis kuradi värviparandusi vana omaniku poolt on autole tehtud.. pilditöötlusega tuleb kõik kole välja. :D

Pilt

Postitatud: 10 Mär 2013 19:08
Postitas france2
Isegi see hooaeg kaasa teinud tuttava autoga samadel etappidel. Ning jälginud ka sinu sõitu. Tuleb juba päris hästi välja sul :D Edu edaspidiseks Eks jäärajal on rehv ikka väga oluline. Ega ilmasjata Eesti laod 13`contidest tühjad olnud :D

Postitatud: 11 Mär 2013 20:34
Postitas Rynts
Tänan france2, üritan anda endast parima ja jääda oma põhimõtte juurde - sõita originaalse autoga (ainult hea rehviga) võimalikult häid aegu ning poodiumi koht alati ei huvitagi. Mis autoga muidu ise osalenud oled? :D


Teile vaatamiseks ka üks pildike..

Pilt

Postitatud: 11 Mär 2013 21:12
Postitas Qunts
Olen näinud seda autot radadel sõitmas.
Tõsisematel radadel aga pole näinud eriti tulemusi. :D
Aga edu noorele ralli huvilisele järgmine hooaeg :D

Postitatud: 11 Mär 2013 21:34
Postitas Rynts
Tõsisematel radadel pole tõesti erilisi esiotsa tulemusi olnud, kuna on tulnud väikseid viperusi sisse. Lisaks ei ole ka sillaraskusi ja muud nagu mõnel mehel esiotsas. Ei lase ennast nendest heidutada ja viimasel valgu sõidul üritan endast parima anda. Võistlustel jäärada sõidan alles teist kuud. Varasemalt olen esiveolisega veidi kätt harjutanud kunagi. Peaks vast praeguste tulemustega rahule jääma. :D

Qunts, kui ei eksi sõidad selle sinise tagaveolise ladaga, millel kollased kirjad tagatiibadel? :)

Postitatud: 11 Mär 2013 21:44
Postitas Qunts
Õigus Rynts sõidan sellega jah :D
Silla raskusi ei ole ja taga pole ka LSD difri lukku. seega täiest originaal autoga tegu (aga konkurentsi pakkun)
Tule siis ka Ohekatu sõitma laupäeval.

Postitatud: 11 Mär 2013 21:49
Postitas Rynts
Selgepilt, ohekasse paraku sõitma ei jõua kuigi väga tahaks. Valgus olen 17.ndal igatahes kohal. :D

Postitatud: 12 Mär 2013 13:50
Postitas Stern
Vaata et sa nende vöödega autot niplisse ei aja...muidu istud elu aeg toolis. Eelkõige sellised vööd mõeldud ikka puuriga autodele. Tavalise 3-punkti vööga jääb kehale liikumisruumi ning sa ei pruugi kaela murda. 4-punkti vööga kehale sellist liikumisruumi ei jää ning katuse sissevajumise korral võid omal kenast seal kaelas asju murda...

Postitatud: 19 Mär 2013 16:32
Postitas Rynts
Stern, selles on Sul täitsa õigus ning olen ka ise sellele mõelnud. Varsti peaksin kätte saama ka poltpuuri mis autosse sisse läheb ja siis peaks selle mure suurem osa lahendatud olema.

Küll aga sai jääraja hooaeg Valgus lõpetatud, kus üritasin teha võimalikult puhast sõitu ning hoida head trajektori - kokkuvõtteks saab öelda, et auto tuleb järgmisel hooajal panna kiiremini kurvist väljuma. Mõningad plaanid on selleks juba olemas.

Siit aga küsimus, kas tuleb sigulli mehi ka ECC tuningu korraldatavale treening päevale Rapla kardirajale? :P

Info siit:

Postitatud: 19 Mär 2013 17:47
Postitas Ervn
Võimalik, et tulemas aga mitte Ladaga :)
Masinaga edu ja jaksu, tundub üsna viisakas isend olema.

Postitatud: 21 Mär 2013 12:28
Postitas Rynts
Tänud, edu ja jaksu alati tarvis. Võib julgelt ka juttu tulla puhuma, kui oled kohal. :)

Kas ütleks keegi, kas Niva 4,44 differ sobib tava sigulli silda? Oleks võimalus praegu selline asi soetada..

Postitatud: 21 Mär 2013 22:34
Postitas Rynts
Topelt post aga mis seal siis ikka..

Täna soetasin endisest rallikrossi kopikast omale Vihuri puuri, mida on vist täiustatud peakaare sees oleva ristiga ja esimeste kaarte lisa torudega. Vihuril endal vist sellist konstruktsiooni puuril polnud. Väidetavalt olevat olnud täitsa EAL-i kaardiga auto. Lisaks veel selle küljest ka topelt stabikas ja karterikaitse. Äkki on olnud siinsetest olijatest isegi kellegi endises autos see või teab rääkida konkreetse puuri kohta midagi? Kopikas ise oli kollast värvi, väga kergeks lõigutud igatepidi, pleksi klaasid, karksi iste jms, millest see puur tuli.


Pilt

Postitatud: 21 Mär 2013 23:59
Postitas Qunts
Täna soetasin endisest rallikrossi kopikast omale Vihuri puuri,

Rynts kas sa tahad selle autoga veel tänaval ka sõita ?
Kui puur sees siis ei tohi ju tänaval sõita !!!
Niva taga difer minuteada ei istu sinu tagasilda.